IBS paskahousu täällä hei
Raflaavampi otsikko, jos useampi avaisi.
Miten olet saanut IBS-oireet kuriin? Rajoittaa paljon elämää, kun aina saa miettiä sen kautta ettei tapahtuisi kakkavahinkoa. Ripuli paha ja jatkuva.
Kommentit (18)
Kuituja, hapanmaitotuotteita. Siirryin myös hapanjuurileipään. Karsittu ruokavalio. Pitää vaan elää tämän kanssa ja varmistaa että vessa on lähellä. Välillä lipsuu ja sitten kärsin.
L-glutamaatti auttoi mulla. Siis toukokuussa vesiripulia päivittäin monta kertaa. Pari viikkoa L-glutamaattia ja tuli ensimmäinen kiinteä 💩 vuosiin!
Mä en enää uskalla syödä työpäiviä edeltävinä päivinä. Hyvin oon hoikistunut 😊. Vi-siblin kuulemma auttanut joillakin, ja tulee edullisemmaksi, kun saa reseptille 👍🏻
Hiilarit pois, lihaa ja rasvaa. Kiinteä tukki luvassa.
Vierailija kirjoitti:
vedä ittes jojoo ni ei tule ku kerran enää kakki
Vedä sä ittes mieluummin, niin lähtee isompi kakki tästä maailmasta 😊
Glutamiini auttoi minullakin.
Kannattaisi selvittää ravitsemusterapeutin kanssa, jos mahdollista, miten etenee. Jos on vaikka laktoosin imeytymishäiriö, onko maitoproteiinit yleensä myös vaikuttamassa ripulointiin. Kannattaako jättää maitotuotteet pois? Ainakin kokeilla.
Vessapassilla, jonka valtuuttamana juoksen eri firmojen henkilökunnan WC tiloissa takahuoneissa ripuloimassa.
Karrageeni, glukoosifruktoosisiirappi, tärkkelykset, makeutusaineet ja muut lisäaineet pois ruokavaliosta.
Syömällä vain 3 kertaa päivässä ja pieni annos kerralla.
Fodmap? Se toimii niin, että karsitaan pariksi viikoksi kaikki mitä se käskee ja sitten kokeillaan jokaista kiellettyä ruoka-ainetta yksitellen ja katsotaan oireileeko. Lopuksi tiedät, mitä pitää välttää.
Vaikeimmissa tapauksissa hoidetaan ulosteensiirrolla. Kannattaa käydä lääkärissä jos mikään ei auta.
Agiocur rakeet päivittäin, tarvittaessa imodium. Ruokavalio vatsaystävällinen sekä maidoton/gluteeniton auttaa paljon.
Itselläni oli raskausaikana vatsa todella hyvässä kunnossa. En tiedä mistä johtuu.
Ruokavalion muutos helpottaa ibs,. n ja ibd. n oireita.
Panadol kovettaa vatsaa ja auttaa kipuihin.
Tämän tyypin mukaan IBS:n taustalla on useimmiten SIBO. Hän on sitä mieltä että perussyy on ohutsuolen heikko liike, tai jotain. Vuosien taistelun jälkeen osoittautui että inkivääri ja artisokka ovat mainioita palauttamaan tuon liikkeen:
Minulla taas suolisto liikkuu tosi voimakkaasti. Foodmap, Imodium, kipulääke, L-glutamiini.
Hiivan poisjättäminen helpotti kipuihin ja turvotukseen hieman.
Nosto