***MARRASmasujen maanantai***
Hyvää huomenta ja toivottavasti ette pahastu, että uutena tulen ja avaan uuden viikon.
Saanen hieman esittäytyä vaikka löydätte minut myös tuolta listalta. Olen siis 30-vuotias yhden suloisen 1,2 vuotiaan pojan äiti ja nyt sitten olisi kakkonen tulollaan. Huomasin itsekkin että melko aikaisin itseni listasin, mitä tahansahan voi vielä tapahtua, mutta eipä tällä asialla vielä oikeen julkisesti voi hehkutella joten toistaiseksi Te saatte jakaa salaisen iloni :)
Perheeseemme kuuluu myös aviomieheni ja yksi kappale koiruutta. Olen hoitovapaalla, mutta tarkoitus olisi palautua hetkeksi työelämään ennen käärön saapumista.
Toivottelen teille oikeen ihanaa päivää!
@metisti rv5
Kommentit (29)
Kiva kun on tullut uusia marrasamasuja!
Viikonloppun oli kiire, siksi en ole ehtinyt kirjoittelemaan. Tänään taasen ehdin vaikka kuinka paljon.
(.) Rinnat ovat turvonneet nyt viikonlopun aikana ja hieman aristavat. aamu pahoinvointi alkoi viime tortaina ja sama vanha väsymys painaa. Ala mahassa ei ole ollut kipuja, pientä nipistelyä joskus. Ensi viikon to on neuvola. Tässäpä oli taas omaan napaan.
En ehtinyt lukemaan Teidän viikonlopun pinoa, joten pitää lukea se töissä.
rv 7+1
:)
Heippa ja hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Mulle on iskeny hirmu pelko et tää menee kesken tai että mitään vauvaa ei ees oo :( mikään ei kyllä toistaiseksi siihen viittaa, mut jotenki niin monen vuoden odotuksen ja toiveiden jälkeen tää tuntuu aika uskomattomalta.. Mutta toivon ja rukoilen että kaikki menee hyvin.
Mulla vähän niinko oireet lopahti.. tai ainakin se aamuinen pahaolo katos, mutta edelleenki jotkut ruuan hajut saa voimaan pahoin..esim jauheliha YÖK. väsymyksestä ei kauheesti oo tietoa.. perjantaina loppu ku seinään ko kaveri tuli :) en sit tiiä oliko jotain piilo skarppaamista :D
oonkohan mä laskenu noi pvt oikein ko nyt mun laskujen mukaan menossa 5+6 ja edelliset menkat alko 6.2?? eli eiks se noin mee..
Tää alku menee tooooooosi hitaasti..odottelua vaan et ois jotain merkkejä jostain. Ekasta sain tietää vast joskus viikolla 8 ni meni se alkuodotus ohi.. eli silloin oli sit jo oireet kehissä ja melki heti pääs neuvolaan ym.
Mites muitten oireet? joko ne kovasti jyllää vai onko hiljasta muuallakin?
Kerrankin on aikaa istua hetki koneella näin aamulla. Olen menossa esikoisen kanssa 5-vuotisneuvolaan ja sen vuoksi menen vasta myöhemmin töihin. Omista raskausoireista: huimaus, hillitön ruokahalu, satunnainen palelu sekä rinnat aavistuksen verran arat. Eli ei mitään voimakkaita oireita kuten ei aikaisemmissakaan raskauksissa.
Minä sain neuvola-ajan ensi viikon keskiviikolle, rv 6+5. Neuvolasta saan lähetteen äitiyspolille alkuraskauden ultraan sillä takana on kaksi peräkkäistä keskenmenoa. Saman kohtalon toistuminen pelottaa taas ja sen vuoksi en osaa oikein iloita tästä raskaudesta. Tai ainakaan en uskalla tehdä suunnitelmia sen varalle että raskaus etenisi normaalisti loppuun saakka. Päivä kerrallaan...
GeddyLee
pikasena ennen kouluun juoksua...
yritän laittaa ton esittely listan paraati kuntoon tässä tänään mahdollisesti. viikonloppuna jo melkein valmiiksi sainkin sen, mutta yhtäkkiä hävis tekstit enkä jaksanu uudelleen alkaa heti siihen rumbaan.
tervetuloa uudet :)
(.) pahoinvointi on iltasin aika hirveetä. ruoka ei maistu ja menee koko iltaruokailu palasten työntelyks ympäri lautasta.
väsymys on ihan hirveä myös. viikon loppuna taisin nukkua enemmän kuin olla hereillä. jokainen hereillä olo tunti on taistelua nukahtamista vastaan. ajattelinkin tänään soittaa neuvolaan ja kysyä olisko niillä vinkkiä miten pysyis hereillä. hemoglobiinista ei ainakaan pitäis johtua kun se oli 138 tuossa viime keskiviikkona. vie tää hereillä pysymis taistelu kaikki voimat eikä jaksa tehä mitään muuta oikein.
ah, ja tissit. nämä maitopallukat. miten voi olla niin arat ja niin pallot kirjaimelisesti!? esikoisella ei ollu tätäkään vaivaa, toisaalta, nyt on kaikki senkin eestä. taitaa tyttö tulla.
serenah: munkin laskujen mukaan on noi päivät noin. tai siis tekayn laskurin mukaan :D
nyt labran kautta kouluun..
freya + katkarapu 7+4
piove77: toi sun nlan ohje varata aika vasta, kun kahdet menkat ovat jääneet tulematta, on aika outo. Silloinhan viikkoja olisi jo kasassa ainakin 8 (vai pettääkö mun laskupää?). Mulle sanottiin, että nlaan pitäis mennä ekan kerran vkolla 8 (toinen lapsi tulossa).
Sitten omaa (.): viikonloppuna alkoi pahoinvointi, lauantai-iltapäivällä oli niin paha olo, etten voinut kuin olla pitkällään. Sitten olikin käytävä halaamassa vessanpönttöä, minkä jälkeen olo onneksi helpottui. Pientä etovaa oloa on nyt ollut. Mulla olis ultra perjantaina, jota odotan jo tosi kovasti. On myös väsyttänyt ihan kamalasti ja kova nälkäkin on ollut. Vatsassa juilii aina välillä. Ja mielialanvaihtelut on kauheet, voi mies parkaa, kun se joutuu niitä kuuntelemaan... :)
tosca ja sintti rv 6+0 (tai jotain siinä main)
Uusi yritys, kirjoitin aamuviestin viikonloppupuolelle, nyt kopioin saman tähän.
Tervetuloa mukaan uudet! pepi3 - Mulla oli myös hiivatulehduksen oireita heti kun olin tullut raskaaksi. Mä sain hiivalääkkeet, mutta ne ei oikein auttanut. Sitten käytin muutaman päivän Pimafucort-voidetta ja se auttoi hyvin. En muista onko Pimafucort reseptilääke. Mä käytin ekan raskauden ajan sitä ihan jatkuvasti, kun kutisi ja se kyllä on aina helpottanut. Se on turvallinen raskausaikana.
Ootteko te jo alkaneet käyttää äitiyshousuja? Mulle kertyy nestettä ja kaikki housut ei enää mahdu. Mutta mulla ei ole äitiyshousuja, eikä täältä Kiinasta saa kuin ihan järkyttävän kauheita mammahaalareita, joissa on aina nalle-, pupu-ym. kuvia. Täällä odottavat äidit puetaan isoiksi vauvoiksi, se on aika järkkyä... No, mun sisko onneksi osti mulle housut ja mä saan ne viikon kuluttua, kun mies menee työmatkalle Suomeen. Mutta olis ollu kiva valita ja sovittaa ite! Oletteko ostanu koskaan netistä äitiysvaatteita?
Helpottavaa, kun täällä on yökkäileviä kohtalotovereita. Mä en oo oksentanu, mutta kuvottaa niin sairaasti! Mä joudun melkein vain makoilemaan, ja alkuillasta rupee helpottaa. Eilen meni alas vaan pari kulhollista muroja ja appelsiinimehua. Tänään poika olis ehdottomasti halunnut viimiset murot aamupalaksi, ja me sit kerrottiin lapsille, että äiti tarttee ne murot, kun on vauva masussa ja ei oikein muuta pysty syömään. Lapset (6v. poika ja 3v. tyttö) ilahtu tietenkin ihan hirmusesti, ja poika antoi kiltisti murot. Me vannotettiin, että täytyy pitää salaisuus vielä vähän aikaa, mutta saa nähdä, tyttö on varsinkin aikamoinen suupaltti ;) Mulla on viikon päästä uä, sit voi olla varma. Toivottavasti vaan kaikki on kunnossa. Katoin just vanhoja äitiyskortteja, ekan kanssa kävin uä:ssä (koska tuli verta) 6+4 ja näkyi sintti. Mulla on 6+4 tänään.
Mutta mukavaa viikon alkua kaikille!
Heipparallaa kaikille!
Täällä ensimmäistään odottava 29.v tuleva mamma hihkuu onnesta...! Plussasin viikko sitten ja tää on ihan mieletöntä odottelua, kun ei voi vielä kertoa kellekkään. Eli näinhän se on, pakko tulla tänne purkamaan onneaan. Aika jännä jos neuvolassa noin neuvotaan, et kahet menkat pitää ootella...Mulle ainakin varasivat heti ajan huhtikuulle, vaikka soitin samana pvnä kun plussasin.
Menisi vaan nyt aika nopeasti ja pääsisi neuvolaan, kun ei tätä vielä tahdo todeksi uskoa. Oireita on kyllä: tisut turvonneet mielettömiksi palloiksi ja koskaan ei tiedä mitä voi suuhunsa laittaa ettei ala oksettaa, itketys on jo vähän laantunut, mutta herkillä oon ja mies pyörittelee päätään kun ei tiedä miten suhtautua mun juttuihin...=)
Hei!
Täällä vielä yksi, joka uskoo odottavansa marrasvauvaa. Vähän tuntuisi todellisemmalta, kun olisi edes eka neuvola takana. Esikoinen on päiväunilla, mies töissä ja kotiäiti koneella...
Väsymystä, pissatusta ja nälätystä kyllä on, mutta poissa pahoinvointi, arat rinnat jne.
En muista kaikkia nimimerkkejä, mutta kommentoin yleisesti.
Itse sain neuvola-ajan heti, kun soitin. Yllätyin itsekin, oli vasta 4+6. Esikoisesta pääsin neuvolaan vasta viikolla 8, mutta se taisikin johtua kesäajasta.
Huvikumpunen: Onpa kiva, kun joku muukin tulee Tyksiin. Meillä on sama la. Tiedä vaikka törmättäis. Viime kerralla kuljeskelin tippapullotelineen ja miehen välissä pitkin synnytysosaston käytäviä. Aina välillä juttelimme jonkun toisen kulkijan kanssa. Miehet olivat myöhemmin vaihtaneet ajatuksia synnytyksestä, mutta toista äitiä en enää tavannut. Oli ehkä eri vuodeosastolla.
(.) Välillä iltaisin kuvottaa, mutta varsinaisesti ei okseta. Ei oksettanut edellisestäkään. Tai sitten on vasta tulossa. Rinnat on kyllä muhkeat ja arat. Ja välillä nippailee vatsaa, mutta paljon vähemmän kuin ekalla kerralla. Oliskohan paikat niin löystyneet? Ainakin pömppömaha on valmiina. Ei varmaan näy raskaus kolmeen kuukauteen, kun menee nykyisen nahan piikkiin :)
Oletteko kaikki menossa alkuraskauden ultraan? Itse ajattelin mennä vasta viikon 20 rakenneultraan, mutta toisaalta, olishan se kiva varmistua, että vauva masussa todella on...
Uutena liityn tähän pinoon nyt kun sain varmuuden vihdoin tähän hommaani, eli l.a on sitten 21.11. eli nyt rv.4+5. Täällä palstailin edellisenkin aikaan, liekö ketään heinämasuja 05 parhaillaan samassa jamassa taas?? Tässä on jo niin häslinkiä ollut tän raskauden kanssa, pelkkiä haaleita positiivisia ja vasta toinen labratesti oli nyt oikea positiivinen, tuhruvuotoakin oli viikko sitten ja luulinkin että tähän se nyt kaatui koko homma, mutta niinpä sitä vaan raskaana ollaan!!
Onko kellään ollut vv-vuoto välillä valkoisempaa ettei ole kirkasta? Tyhmiä täällä kyselen, koska kerran päivässä on tullut enemmän vv-vuotoa ja sit vähän niukemmin. Jos tarkemmin tiiraa niin voi olla vähän kellertävää. Onko siis normaalia?
Kiitos etukäteen vastauksesta!
rv 7+1
tulppa: Mulla on kans ollu alusta asti vaaleaa, hieman kellertävää valkovuotoa. Uskoisin, että on aivan normaalia, koska olen lukenut, että se voi olla yksi raskausoireista koko raskauden ajankin. Sit tietty jos se muuttuu kovin haisevaks, niin pitää muistaa hiivan mahdollisuus... Sekin on niin yleistä raskaana olevilla.
Mulla on tänään ollu aamusta asti huono olo. Pakko syödä vähän väliä (puolen tunnin välein) ettei tuu oksettava olo. Jospa ei tällasta kestäs kovin pitkään! Muuten en oo kärsiny aikasemmissakaan raskauksissa pahasta pahoinvoinnista.
Hirveintä on kyl edelleen tää turvotus. Mahaa ei saa vedettyä sisään ja oli pakko jo hankkia uusia vaatteita. Kamalaa!!! Onneks meillä kaikki läheiset tietää jo raskaudesta. Koulussa yritän sit peitellä parhaani mukaan vaatteilla.
Tähkäpää rv 7+0
Kiitos tiedosta! En tunnista hiivaa, jos mulla sellainen olisi kun ei ole ikinä ollut.
Ja tervetuloa kaikille uusille.
Mulla ei onneks oo vielä paha olo kovin voimakkaana tullut, pientä kuvotusta vaan aina välillä. No koputetaan puuta, huomenna tulee 6vko täyteen,niin varmasti heti pärähtää yökki kylään. Unta ei voi saada tarpeeksi. Mulla on jotenkin menny rytmi ihan sekaisin. Herään aamulla tosi aikaisin vaikka nukuttas, mutta uni ei enää tule. Sit pitää nukkua päikkärit ja illalla olen silti jo kuudesta lähtien puolikuollut. Tänäkin aamuna heräsin varttia vaille 5, ois nukuttanut ihan älyttömästi mutta kun uni ei halunnut tulla, ennen kuin 10min ennen kellon soittoa ja sit oli ihan pökkyrässä. Nyt joutui sit ottamaan tuossa parin tunnin päikkärit. Ihan jännittää jo huominen kun on koulussa normipäivä pitkästä aikaa 8-16, että miten pysyn siellä hereillä. Nälkä on kiljuva jatkuvasti. MIhin se ruoka oikein menee ja mahtuu, kun ei se DJ:kään kovin suuria energiamääriä tarvii... Mulla ei oo vielä ilmaantunut minkäänlaista turvotusta, mutta eipä mulla kyllä yleensäkään sitä tule edes menkkojen takia, joten eiköhän se ole normaalia ja varmaan tässä ennen marraskuuta kerkee vielä monta kertaa turpoamaan. Toivottavasti pärjäis mahdollisimman pitkään omilla housuilla, ettei tarttis vielä mammahousuja ostella.
Aika oudolta kuulosti tuo että neuvola aikaa ei voi varata ennen kuin kahdet menkat on jääny välistä. Mitä jos jollain tulee ne raskaudesta huolimatta? Ei ne täälläkään sitä aikaa ennen 8vko suostu antamaan, mutta kyllä sen pystyy silti varaamaan. Yrittääkö ne sillä karsia varhaiset km pois vai mikäköhän järki siinä on?
Sanle ja DJ 5+6
Tannehan on ilmestynyt paljon uusia. Tervetuloa!
Tanaan on ensimmainen laakarikaynti ja olen ihan innoissani. Taallapain kaydaan synnyttavan laakarin paikkeilla koko raskauden ajan ja olen palaamassa tutun laakarin luokse, joka oli mukana ensimmaisessakin raskaudessa. Aivan mahtava tyyppi! Esikoisen syntyman aikoihin asuimme noin vartin ajomatkan paasta laakarin vastaanotolta, mutta muutimme viime syksyna ja nyt matkaa on huomattavasti enemman. Halusin kuitenkin palata tutun ja turvallisen laakarin luokse ja onhan sitten tuo synnytyssairaalakin yksi maan parhaita :)
Noh, toivottavasti nyt laakari kuitenkin virallisesti ensin toteaa, etta tosiaan raskaana ollaan. Plussia on kylla tullut (useampikin) ja ollut pikkuisen oireita, mutta talla hetkella ainoana oireena on oikeastaan pikkuiset pistokset kohdun sivuilla. Masu hieman turvoksissa, mutta pahin on senkin suhteen laantunut. Olo ei siis tunnu mitenkaan ihmeelta. Laitan nimet ja lasketun ajan tuonne toiselle puolelle sitten kun laakari on ne myos todennut.
Hauskaa loppupaivaa kaikille Marrasmasuille! Esikoinen tuolla kinuaa syotavaa...
Skusku
[color=DeepPink] Ja nyt sitten lasten katsellessa pikaisesti jälleen pinoutumaan...=)
Ketään teistä en vielä tunne,mutta etteköhän tutuimmiksi tässä aikana vielä ehdi tulemaan.
Aivan järkyttävän kauhean kamala migreenikohtaus päällä...=/ Oksentamalla taas helpottaa,en vaan haluis mennä laittaan sormia kurkkuun vaan saa tulla ite jos on tullakseen.
Oireita täällä...väsymys (toisina päivinä voisin vaikka nukkua vaan 27h/vrk =D ) rinnat aristaa ja kamala himo on valkosipuliin...
Sitä voisin syödä ihan miten paljon tahansa...
Perjantai iltana siis testasin haalean-vaalean haamun ja eipä tuo tuosta täksikään päiväksi vahvistunut ole, huomenna pissapurkki tk:een ja sanokoot sieltä sitten " tuomion"
Meillä ei mitenkään olla tätä vauvaa suunniteltu vaan minipillereitä oon syönyt kun ajateltiin miehen kanssa,että noi kaks jo olemassa olevaa huliviliä olis tähän saumaan saaneet riittää...
Minny 5+3 [/color]
Lapset ei sentään tässä vieressä ole katsomassa vaan lasten ohjelmia tuolla olkkarissa kuitenkin katselevat....=D =D=D=D=D=D=D
Minny taas
Olipas hauska juttu.. meikä täälä repeilee ja muksut ihmettelee mikä tuon tuli :-D Tuli hyvä mielikuva kuinka lapset rivis seisoo ja katsoo kun sinä naputtelet koneella, liekö olen vähän väsy kun noin hirveesti laitto naurattaan.
Eilen, kun kirjauduin tänne ensimmäistä kertaa, niin olin aivan hermona niistä punaisista juovista. Tänään varasin neuvolan (antoivat viikolle 9) ja th kysyi ovatko limakalvot kuivat? Kuivat ovat kuin Sahara ja siitä todennäköisesti johtui se oireilu. Hoidoksi ceridal öljyä. Kahden aikaisemman raskauden aikana olen tuntenut itseni aivan täyspäiseksi ja rauhalliseksi, mutta nyt tunteet heittää häränpyllyä ja km pelottaa. Th tarjosi selitykseksi tytön odotusta ja estrogeenitason nousua. Ihan sama se mistä johtuu, kunhan en ihan pimahda.
Huomasin muuten, että jollain uusista oli sama la 13.11. eli kuukautiset alkoivat viimeksi 6.2.
Huomenta vaan kaikille marrasmasuille!
Liittyisin porukkaan mukaan. Olen plussannut viikko sit vko loppuna. Eka lapsi olis tulossa jos hyvin käy. Ultran varasin yksityiseltä raskausviikolla 8+3. Nyt en malttaisi odottaa millään sinne asti, että saisi tietää onko siellä masussa varmasti vauva. Oireina mulla on ollut vatsan turvotus, väsymys ja nyt viikonloppuna tuli rinnat tosi aroiksi.
Oletteko muuten varannut ajan jo neuvolaan? Soitin meidän neuvolaan ja ne sanoi, että vasta sitten voi varata ajan kun kahdet menkat on jäänyt tulematta?
Hyvää alkanutta viikko teille kaikille!
nimimerkki: piove77
asuinpaikka: hki
oma ja miehen ikä: 29/30
monesko lapsi: 1
laskettuaika:12.11
mihin sairaalaan menossa:En vielä tiedä