***MARRASmasujen maanantai***
Hyvää huomenta ja toivottavasti ette pahastu, että uutena tulen ja avaan uuden viikon.
Saanen hieman esittäytyä vaikka löydätte minut myös tuolta listalta. Olen siis 30-vuotias yhden suloisen 1,2 vuotiaan pojan äiti ja nyt sitten olisi kakkonen tulollaan. Huomasin itsekkin että melko aikaisin itseni listasin, mitä tahansahan voi vielä tapahtua, mutta eipä tällä asialla vielä oikeen julkisesti voi hehkutella joten toistaiseksi Te saatte jakaa salaisen iloni :)
Perheeseemme kuuluu myös aviomieheni ja yksi kappale koiruutta. Olen hoitovapaalla, mutta tarkoitus olisi palautua hetkeksi työelämään ennen käärön saapumista.
Toivottelen teille oikeen ihanaa päivää!
@metisti rv5
Kommentit (29)
Ei täällä töissä ole oikein tekemistä.... heitän taas teille kysymyksen. Onko jollakin ruennut iho kukkimaan eli onko alkanut tulemaan isoja finnejä kasvoihin? Mulla nimittäin on ja koko ajan tulee lisää. Ihan teini olo.....
:)
Enpä ole viikonlopun aikana kerinnyt kirjoittelemaan ja tiukoille meni tänäänkin. Olo edelleen ihan ok, pientä kuvotusta vaan. Tosin tänään oli töissä vatsa ihan sekaisin. Mistä lienee johtunut....
Perjantaina olin ultrassa ja sieltä näkyi pikkuinen kirppunen ja sydänkin sykki hienosti!! Oi että kun oli aikamoinen tunne....
Kone antoi sikiön iäksi 6 viikkoa. Ihmettelin sitä koska nyt on menossa 7+4, mutta tulin ajatelleeksi tarkoittaako se sikiön OIKEAA ikää?
Kun nää viikot lasketaan kuukautisten alkamispäivästä niin eihän silloin vielä hedelmöitys ole tapahtunut? Tietääkö joku?
No joo....koko viikko töitä edessä ja kauhistuttaa, sillä tuo väsymys painaa täälläkin. Kai tässä jotenkin on eteenpäin on mentävä.
Ylihuomenna neuvolaan...katsotaan mitä siellä sanotaan....
Mukavaa kun on paljon taas uusia....tervetuloa teille!
Dragondream + kirppu 7+4
saikulla ollaan... tän päivän tuikkinut tosi inhottavasti alamahassa, joten kävin illalla sitten päivystyksessä. muuten oli kaikki ok, mutta ihan vähän oli tulehdus arvot kohollaan. käskettiin seurailla tilannetta ja soittaa huomenna neuvolaan ja tarkistaa että se sikiö on varmasti kohdussa eikä missään muualla. toivottavasti on siellä missä pitääkin, ja nuo tuikkimiset jotain asiaan kuuluvia. nyt kyllä on jo helpottanut, mutta taidan silti varuilta neuvolassa käydä. vaikka kaikki oliskin kunnossa, niikuin toivon, niin onhan se jokatapauksessa kiva sit nähdä onko siellä todella jotain :)
olikos se tulppa joka kyseli finneistä? Mylle ainakin on tullut niitä normaalia enemmän. sellaisia pieniä ärsyttävia naamaan ja selkään :(
Tissit kipeytyy päivä päivältä. autolla ajaessa tärähdyksetkin tuntuu ilkeiltä. pitäis lähtee ostaa uusia rintsikoita, enää yhdet mistä rinnat ei tule yli. vois kyllä mun puolesta ennemmin kiinteytyä kuin kasvaa ;)
-ebba- 5+6
Onpas täällä paljon marrasmasuja. Kaverin vinkistä löysin tieni tänne ja oli kiva lukea muiden samassa tilanteessa olevien mietteitä. Meillä on nyt menossa 7+2 eli aikas alussa ollaan ja kaikki on tosi uutta kun on se eka masussa. Plussatesti tehtiin 3.3. ja eka ultra oli 12.3. Oli aikas jännää nähdä se pieni piste siinä ruudulla ja kun pulssikin kerta löytyi niin varmistui että kyllä sillä masussa nyt joku on.
Pahoinvointi alkoi pari viikkoa sitten lauantaina ja ihan tajuton väsymys. Onneks olen kuitenkin jaksanut raahautua jumpalle muutaman kerran viikossa niin kummasti on vireystasokin taas parantunut. Musta tuntuu että aina kun istun/lepään rauhassa niin on etovampi olo, mut heti kun pääsee tekeen jotain se helpottaa. Etomiskohtauksia on ollut sen parin viikon ajan oikeastaan päivittäin ja pitkin päivää, eli ei mitenkään keskity siihen aamuun. Syömisen jälkeen olo on hetken hyvä, kunnes etominen alkaa taas. Olenkin huomannut että kotimaisten viimekesän pakastemansikoiden popsiminen päivän mittaan auttaa huonoon oloon normaalien aterioiden välissä. Onko muilla muita hyväksi havaittuja vinkkejä huonon olon poispitämiseen?
Ihan pikaisesti vaan tulin käväsee..joku tais kirjottaa alavatsan tuikkimisesta? Mulla on tän päivää jotenkin nipistellyt, siis tullut ihan semmoinen nipistys,joka kestänyt pari sek, ja sit loppunut..Muutaman kerran tänään sen oon huomannut ja eri puolilla jokakerta. Jotenkin kans tuntuu et tiedostan alamahan jotenkin entistä paremmin..tuntuu painavalta tms.
Pikkisen pahaa oloakin on ilmaantunut, ja pitää syödä paljon..kun vaan osais syödä " oikeita" ruokia, ettei se paino ihan hirveesti ala hyppimään heti alkuunsa..
Tänään kuitenkin rohkaisin mieleni ja soitin neuvolaan,mut terkka ei ollutkaan paikalla ja sijaistakaan ei saanut kiinni..voi kökkö! Jotenkin piti kerätä rohkeutta pitkään, kai pelkään ettei siellä tosiaan ole ketään tai jotain..on vaan hirmu epätodellinen olo..
Huomenna kai rv 6+0
Miten en ookaan tajunnu tuota ajankulua ollenkaan, kellohan lähenee jo yhtätoista...Pitäis kyllä olla jo nukkumassa.:)
Meillä meni koko viikonloppu esikoisen 3v synttäreitä juhliessa, joten en mäkään kerenny tänne kirjottelemaan. Eilen illalla mä olin kyllä niin rättipoikkiväsynyt, kun vaan voi olla. Vei tästä äidistä mehut nuo synttärikemut aika tehokkaasti.
Pahoinvointi on ruvennut lisääntymään ihan kivasti ja nyt öklöttää aina pitkin päivää,jos maha pääsee tyhjenemään. Samoin alavatsalla, tai siis molemmilla puolilla alavatsaa tuntuu aina hetkittäin sellasta vihlomista, niinkuin joku todella venyis.Tissit muistuttaa edelleen nahkarukkasia, eivät ole vielä päässeet kipeytymään saati turpoamaan. Imetän edelleen kuopusta(1v9kk:)-meidän vauva...).Olen tässä kyllä kovasti yrittänyt tuota imetystä lopettaa ja viim. toisen täytettyä 2v lopetankin.Ehtii sitten pitämään vähän paussia ennen seuraavaa. Aina joskus tunnen olevani juoma-automaatti...:)
Innolla odottelen ekaa ultraa sitten viikoilla 12+, kun pääsee vihdoin näkemään onko tuolla masussa todella joku. Jotenkin on edelleen sellanen epäuskonen olo...
Mutta nyt nukkumaan.
kolmenkopla ja masu 7+0
noniin. nyt on kyhättynä jonkinlainen la + esittely lista. käykää kattomassa ja tulkaa haukkumaan pystyyn :D (värit ainaki tuli aikas... öö... räväkät... täytynee vaihtaa ens kerralla jos jaksaa)
minustaki tuo ajanvaraus juttu on oudon kuulosta. meillä ainaki saa varata heti ku siltä tuntuu, mut jonnekki tähän 8viikon tietämiin se aika sit sijottuu joka tapauksessa koska sillon taitaa olla yleinen suositus ekalle neuvolakäynnille.
hrr... hyi ku on kylmä...
tietteks tytöt. meikäläiselle iski ihan hirvee himotus päälle. vedin tuossa kolme appelsiinia putkeen ja vieläki tekis mieli lisää. ja samaset otukset ku aikasemmin oksetti. MUTTA! oonkin huomannu tässä että yhtenä hetkenä joku oksettaa ja seuravana himottaa ja toisin päin. nimittäin pari päivää sitten teki mieli raejuustoa ja ostin sitä ison loota. päästiin kotiin ja meni tunti meni toinen. koko raejuusto oli niin kuvottavan hajustaki jo. ja eilen himotti maissi, vedin sitä puoli purkkia, tänä aamuna se oksetti, ja iltapäivällä taas himotti. ihan sairasta.
jep jep. hitsit. onks muilla muisti menny testipissan mukana pönttöön? oli jotain mitä piti sanoa, mutta ei muista... taaskaan.
noh, kävin tänään noi raskauslabrat jättää. tai jos tarkkoja ollaan niin puolet verestäni ja hakee pissikipon. labrasetä otti 4 putkea verta, tuntuu jotenkin että tais ottaa yhen liikaa (DOODELS? osaatko sanoa?) tai no, mitäpä sen väliä kun oli niin hyvä vaihtaa tuubia että vaikka olis muutaman lisääki ottanu. pistäminen sattu niin prkleesti taas, ekaa kertaa käsi nytkähti ihan ku sattu, mut muuten oli hyvä ottaja.
TULPPA tulppa! täällä yksi iso finni! jee! muitakin pizzeriassa syntyneitä :) siis on kyllä niin että jos nyt ei ole meikäläisellä muka oireita ni jo on ihme. sano oire niin i got it :D siispä, finnitkin meinaan on lisääntynyt kuin puput vakuutusmainoksessa.
VINKKEJÄ PAHOINVOINTIIN kaipaan minäkin. joka paikasta löytää vain " syö pikkuisen kerrallaan pitkin päivää" mutta entä kun syömisestä ei apua? ihan sama paljon tai vähän syö niin ei apua. sama VÄSYMYKSEN kanssa. netin ohjeet lepää riittävästi on hieman vaikeita toteuttaa kun ei ihminen voi nukkua 24h/vrk usean päivän ajan ilman että aletaan jo koulusta/töistä soittelee perään.
tissit on mun isoin propleema ton väsymyksen jälkeen. hirveetä kuinka ihmisen tonkat voi olla niin kipeet että kylmän väreetki sattuu kovaa, samaten bussin tärinät yms. en vois kuvitellakkaan nyt lähteväni ratsastamaan mitään käyntiä kovempaa. tai lenkille meneväni.. ei ei. riittää jo se kipu mikä tulee bussimatkasta.
no joo. kello on näköjään jo tuhat... huomaa että tänään on juonu yli 3kuppia kahvia... hyi mua. huomenna soitan neuvolaan ja kysyn neuvoa hereillä pysymiseen ilman kahvia. saas nähä mitä sanoo...
heippa!
Täällä odottelen vahdin vaihtoa...
Freya: Kiitos että jaksoit laittaa meille ton listan, mistä näemme la ajat.
Rinnat ovat turvonneet ja vähän arat. Sanoin ukolleni viikonloppuna, että en ikinä laita silikoneja, jos tuntuvat samalta palleroilta... :)
Nyt pitää lähteä ajelemaan kotia kohti...
Kävin tarkastamassa nimimerkin ja serenah se oli, jolla samat ajat, kuin itselläni. Samat olivat tuntemuksetkin- siis se epäusko! Nyt vain odotellaan:)