Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~Joulukuisten Maanantai~*

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo yli tunti hereillä oltu. Heräsin kauheaan alaselän/vasemmanlonkan KIPUUN. Eilen kävin uimassa ja hyvin venyttelin ja kaiken piti olla ok. Mutta sitten lähdin kaupungille ja oli aivan mahdottoman liukasta. No korkkareilla töpötellessä peilipinnalla iski sitten kramppi jonnekin tuonne. Ihan panadol piti ottaa.

Uimisesta oli eilen puhetta. Olen 7 vuotta käynyt säännöllisesti uimassa ja jo edellisessä raskaudessa kysyin siitä, miten pitkälle voi kulkea uimassa ja silloin gyne antoi luvan kulkea niin pitkään ku vain jaksaa. Silloin taisin lopettaa joskus viikolla 38 + ja silloinkin siitä syystä, että alkoi tulla tämmöisiä kauheita ajatuksia, kuten entä jos lapsivesi menee altaaseen;-D Tässä raskaudessa en oo moista kysyny, mutta voinhan sitä taas kysyä, kun viikon kuluttua on lääkäri ja ultra

Lakko sitten ei tule (vaikka eihän se kai ihan 100% ole vielä???) Vaikka työtaistelu on erittäin oikeutettu, on silti hieno juttu, ettei siihen tarvinnut mennä. Häviää aika monella stressi tämän takia:-)

Tänään olisi ohjelmassa taas perusputsaus sis. pyykinpesua (eka kone jo pyörii) ja imurointi + yleinen järjestely. Ostoksilla pitää vielä pyörähtää. Kohta lopetan tämän shoppailun, ajatellu että pitää hankkia kaikkea, ennen kun on niin valtavissa mitoissa, ettei jaksa enää hievahtaa mihinkään suuntaan;-D Saisko tänään silitettyä vauvan vaatteet loppuun.... ehkäpä toivoton urakka silitystä vihaavalle...

Tämmöistä tälle aamua. Panadol alkaa vaikuttaa, ehkäpä sais vaikka tunnin vielä torkuttua

P-M 36+1

Vierailija
2/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi yöraportti: hyvin ja sikeästi nukuttu yö takana, luojalle siitä iso kiitos! Ei muuta, mutta kaikkein ärsyttävintä on pyöriä kello kolmen aikaan sängyssä ilman mitään syytä ja vieläpä monta tuntia, varsinkin kun tietää että seuraava päivä menee pöksyyn kun väsyttää ja jos näitä öitä olisi vielä monta peräkkäin, huh huh!

Toivottavasti Tehy kiistassa tosiaan olisi sopuun päästy!! Viikonloppuna on puhuttu peloista ja todellisista menetyksistä liittyen synnytyksiin, tämä ilmassa ollut uhka on ollut kyllä omiaan aiheuttamassa pienoista paniikkia, juur sen takia, että onko synnytyksissämme kaikki pätevä apu saatavilla, matkat sairaaloihin olisivat meillä lisänneet riskiä, nyt 5min matka, työtaistelun aikana 50 min. Ja entäs sitten vastasyntyneiden tarkkailu, keltasuudet, syömiset muut komplikaatiot jos kotiutus aikataulu olisi tosissaan ollut tuon 6 tuntia synnytyksestä... No toivottavasti huolemme poistuu näiltä osin ja voimme keskittyä olennaiseen eli synnytyksen odottamiseen sanan varsinaisessa merkityksessä. Ja eniten olen surenut näiden uhkien alla niitä synnyttäjiä, jotka ovat ensikertalaisia, mietin itseäni melkein 14 vuotta sitten, kun esikoistani lähdin hakemaan, kuinka paljon tarvitsin tukea ja kädestäpitäen neuvoa, kuinka uutta kaikki oli ja jo sairaalassa olo vrk olivat ainutlaatuista aikaa... Itse olen miettinyt, että lähden sairaalasta mahdollisimman pian synnytyksen jälkeen, mutta en kuitenkaan ihan polikliinisesti haluaisi synnyttää, kotona odottaa mies ja toiset lapset, mutta kyllä vaan sairaalassa oloaika on ainutlaatuista kun saa rauhassa tutkia, kuka tyyppi siellä mahassa on hereillä pitänyt ;-)))

Tänään on aamusta kaupoille mentävä, tytöllä 8v on synttärikutsut ja olemme viritelleet teemaksi discon tuonne kellarin uuteen oleskeluhuoneeseen. Toivotaan, että tytön itsetunnon takia muutama juhliin tulisi vaikkei koulussa paljoa yhdessä leikikkään...

Viisi yötä meidän häihin! Vähänkö jo alkaa jänskättää, hommaa on kyllä koko viikolle kiitettävästi, että h-hetkellä kaikki luistaa.. Onneksi mitään isompaa ei ole tekemättä, ruoat ym tulee pitopalvelusta.

Tästä viikosta kun kunnialla selviän, niin ensi viikosta alan keskittymään vauvan tuloon ja jouluun... Turvaistuin pitää ostaa ja jotain juttuja vielä, pestävää yms.

Toivottavasti vauva on aikataulusta samaa mieltä, koska ensi sunnuntaista lähtien synnytys alkaisi olla enemmän kuin tervetullut!

Ponnari ja itu aamutunnelmissa 36+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TULE TAKAISIN TALVI!!!!!!

Alkaa meikäläiselläkin olemaan ongelmia yöllä... Mulla on käytössä siis pään ja alaselän alla 5 tyynyä sekä jalkojen välissä yks iso ja käsien välissä yks ja sit vielä 4 pientä tukemassa selän ja mahan alla jne... Aika huvittavan näköistä! Nyt en meinaa oikein enää millään löytää asentoa. Sohvalla löytyis, mulla on sellainen standardijärjestely sohvatyynyjen kanssa joka on ollut jokaisessa raskaudessa käytössä ja ehkä vikat 2 viikkoa nukun sit sohvalla. Vessahätäkin yllätti, eli lähes joka yö joudun nyt käymään.

P-M, kamalaa, korkokenkiä... En oo itte moisiin vilkaissukaan plustestin jälkeen *mukavuudenhalu 100%* ;-) Vaik mul olis upeet uudet clarksin nilkkurit mut ootelkoon tuolla kaapissa ainakin kevättalveen!

Joo toivotaan että irtisanomisuhka peruuntuu.. .Aika toiveikkailta vaikuttivat ainakin hesarissa... Peukut pystyssä nyt!!! :-) Olis kyl upeeta ihan kaverinkin kannalta joka näinä päivinä lähtee synnyttämään, toivottavasti pääsee sit Jorviin! Saavatkohan toiminnan päälle esim jorvissa ihan jo vuorokauden sisällä...?

Uimisesta, mä oon ainakin monta kertaa kuullut et siihen asti saa käydä uimassa kun sikiökalvot on ehjät ja limatulppa ei oo selkeesti mennyt. Eihän se uimahallien vesi nyt mitään likavettä oo ja onhan sitä tullut lapsena nieltyä vahingossa useita kertoja ilman mitään ihme tulehduksia... Samat limakalvothan ne suussakin on...

Täälläkin pesukone pyörii. Jos sais ittestä irti niin vois vaik kuurata vessan katosta lattiaan... " joulusiivous" olis sit tehty ja loppuvuodeks riittäis vaan tuo pönttö+lavuaari+lattiapesu... En tiiä saanko ittestä irti sellaista ;-) !

Ootteko muuten huomanneet masuasukillanne sellasta et aina kun ootte syöneet, rupee sekin hikkailemaan? Mulla säännöllisesti joka ruokailun jälkeen rupee vaavi nikottelemaan, mitä makeempaa oon syönyt sen voimakkaammin ;-) taitaa tulla sukuunsa ja tykkää makeasta!

Mun tarttis hakea joulukorttitarpeita tiimarista ja vähän jotain paketointitarpeita, ja lisäks kaikkea pientä mut kun tili on hädin tuskin plussalla niin tarttee täs vähän aikaa odotella ;-)

Mä oon jotenki päässyt shoppailusta " yli" kun oon ollut jo 6v putkeen kotona lasten kans tai sit opiskelemassa (lukuunottamatta pientä 2kk työelämäpyrähdystä välissä) joten oon ollut " köyhä" jo niin monta vuotta. Nykyään tuntuu haaskaukselta ostella kalliita tavaroita. Nuorempana olin toivoton törsääjä, elin jatkuvasti mastercardilla yli varojeni... Ja ostelin ostelin ostelin, kävin ulkona syömässä monia kertoja viikossa jne.

Mun mies on sellainen antimaterialisti (paitsi tietokoneissa) että aina kun kuulee sanan " ostaa" näkee punaista ja oon häneltä jotenki omaksunut tän elämänkatsomuksen... Tietty sillon ostetaan jos tarvitaan sehän on selvä. Ja käyn kyllä lasten kanssa pari kertaa kuukaudessa jossain ulkona syömässä päiväsaikaan tms.

Oon ihan tyytyväinen näin :-) !

Ponnari, toivon täällä sydän syrjälläni et teidän tytön 8-vuotisjuhliin tulis kavereita :-) mulla on niin suru hänen takia!! Vitsi kun oma tyttöni olis pikkasen vanhempi niin voisivat vaik ruveta kirjeenvaihtoon tms :-)

Mun pojalla on kans vähän vaikeuksia, tosin on vasta 3,5v mutta vaikuttaa surulliselta aina kun tulee päiväkodista... Sanoo ettei kukaan leiki hänen kanssa... Ajattelin et pitäiskö ottaa kokonaan pois kun vauva syntyy mut se olis tavallaan " pakoilua" ... Eikä hän oo kun 16h päiväkodissa viikossa ja se on kuulemma minimi... Sama melkein kun olis kerhossa. Mutta kyllä se on äidin sydän murtumispisteessä jos oma lapsi vaikuttaa onnettomalta, ja sulla ponnari vielä pahempi tilanne kun tyttö on vanhempi.

Toivon parasta, kerro sitten että tuli kavereita ja heillä oli hauskaa, joohan...? :-)

Vitsi kun tuli taas romaani mut mulla ei nykyään oo paljon muuta elämää kun roikkua palstoilla ja ajatella omaa napaa! Ennen vanhaan varmaan raskausaika meni nopsaa kun tarkka laskettu aika ei ollut tiedossa ja synnyttämään saatettiin lähteä perunapellolta tms. Oli tosin muutakin ongelmaa sit sen edestä mut eipähän varmaan ainakaan mennyt aika tuskaillessa et " syntyis jo, laskettuun aikaan enää 13 ja puoli päivää" tms. ;-)

Sintagma 34+5

Vierailija
4/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä alotan nyt sit vali valilla....mä en jaksa enää näitä öitä...tää on suoraa sanottuna yhtä helvettiä(anteeksi tekstini,mut näin se on)

mä nukun niin katkonaista unta et oon aamulla ku perse kärpänen silmät puol ummes...käyn vessas ainakii viisi kertaa yös ja sit käyn sitä ihanaa aviomistäni tökkimäs useasti kuorsauksen takia ja sit en saa asentoo ja koskee joka paikkaa mm...nyt akanu koskee aina rintojen alle kohtu on niin korkeella vaik tunne et vauva alhaalla...ja viime yönä neiti näki pahaa unta ja itkeskeli pari kertaa...nyt tullu myös et on yöllä kuuma ja peitto pois ja kohta sit kylmä ja taas kuuma ja plääh!et semmosta mun yö elämä ja arvatkaa ku yöl heräät ja katot kelloo mm.2mais ja toivot et olis jo aamu...

mun pitäs kans siivota mut ei vähempää kyl vois kiinnostaa ku taas tuommonen yö takana et ei kertakaikkiaan jaksa tehdä mitään...

eilen illalla lueskelin esikoisen synnytys kertomusta ja mietin itse kivunlievitysmahdollisuuksia kunb ekalta niistä ei ollu hirveesti tietoa..sillon kokeilin aluksi kaurapussia masunpäällä ja rentoutus cd mut ne oli mul turhia...sit sain tramal lääkettä lihakseen ja oli jo sellaset supistukset ettei ollu siitä apua...suihku helpotti supistuksia ja viihdyin suihkus melkein 2 tuntia...ja sit lopuksi otin epiduraalin et oli ns.hetken lepo ennen ponnistusvaihetta...

nyt miettiny spinaali puudutusta-onko kokemuksia tai muista kipulääkkeistä kokemuksia?!jos yksin synnyttämään menen ja näil näkymin se niin on en halua kyl kipujen takia ainakaan tuskailla siellä...

se olis kyl hienoa jos lakkoa ei tulis vaik itteeni se ei vaikuta mut helpottaa se kyl niin monia ihmisiä et toivon sitä todella et se ei tulis...

mut nyt mä meen kahvii juomaa ha yritän herätä...

manja ja poitsu 36+5

Vierailija
5/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin viikonloppuna siellä 500km päässä autoreissulla. Ihmeen hyvin meni mun matka, tunnin ajon jälkeen nappasin panadolin selän takia, mutten sen jälkeen tarvinnut.

Illalla kun päästiin perille ja mentiin kavereiden kanssa ulos sömään, niin kuopus ei syönyt mitään ja sitten hiukka puklasi.

Seuraavana päivänä (reissun tarkoitus) oltiin juhliin menossa täydet juhlatamineet päälle, niin eiköhän kuopus oksentanut suoraan mekolleen. Ennen kuin ehdittiin auto pysäyttää ja neiti otta turvaistuimesta irti, oli tyttö oksentanut 3krt, eli koko vatsalaukkunsa sisällön ulos.

Ulkona oli vielä tosi kylmä ja pakkohan siinä oli pahimmat kuivata mekolta ja istuimelta, tyttö ulvoi järkytyksestä. Onneksi oltiin ihan lähellä, heitettiin istuin takapaksiin ja tyttö tyynyn päälle turvavöihin istumaan. Perillä heti vessaan ja mekko vaihtui verkkareihin. Onneksi tyttö tokeni melkein heti ja oli iloinen itsensä.

Oliskohan ollut matkapahoinvointia? Mulla kanssa oli lapsena.

No, sitten illalla ajettiin takaisin tuo 500km ja lapset nukahtivat pari tuntia ennen kotiin tuloa jo yöunille. Sitten vaan kannettiin omiin sänkyihin nukkumaan.

(.) Matka ei aiheuttanut supistakaan, eikä minkäänlaista kankeutta edes. Mä kun luulin, että hyvässä lykyssä ajetaan suoraan synnärille... Ei vaan vielä sitten ole aika.

Vauva oli kyllä loppumatkan kovin levoton. Ihan kuin äkäinen, kai täristi liikaa.

Nyt pesukone laulaa ja puran laukkuja.

Doshijas ja Nuppupuppu 36+0

Vierailija
6/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huonosti nukuttu yö jälleen takana. Mä en enää kans tajua näitä öitä. Toivottavasti tämä sama ei jatku vauvelin synnyttyä. Päätäkin särkee ja silmät ristissä. Onneksi tyttö on vielä päiväkodissa ja saan tässä päivällä vähän nukuttua.

Kiireistä on ollut ja nyt vasta vähän lueskelin edellisiä pinoja. Ock tullut mukaan, tervetuloa. Sama laskettu aika kuin minullakin. Ja näköjään monet meistä, joilla la 22.12. on kipeitä kokemuksia takana, minullakin. Ensimmäisen tytön menetimme viikolla 19 infektioon, syytä ei koskaan löytynyt. Seuraava raskaus alkoi sitten vajaan vuoden päästä. Ja nyt ikää on jo sen verran että olemme todella kiitollisia tästä raskaudesta.

Nyt vasta kirjauduin sinne joulukuisten esittelyyn vaikka olen täällä jo kirjoitellut aiemmin, sorry.

Tänään ajattelin käydä viimeiset jouluostokset tekemässä, mutta tämän yön jälkeen ei ole siihen puhtia. Taidan jättää perjantaille, kun tulee palkkakin tilille tai sitten ensi viikon alkuun. Perjantaina on vielä synnytystapa-arviokin. Mielenkiintoista on myös saada jotain painoarvioita, onkohan yhtä pieni kuin tämä ensimmäinenkin.

coretex 35 + 2

7/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on äippäloman VIRALLINEN ensimmäinen päivä:)

Heräsin siihen että huomasin huutelevani ääneen " nouse vaan,ei haittaa" ...:D Eli puhelin soi ja luulin että se on miehen herätyskello,hih.

Raskausaikana on kyllä niin sekavia unia,että oon tosi usein herännyt siihen,että huutelen jotain,vaikka normaalisti tällasta en tee...

Mä kyllä edelleen muuten nukun kuin tukki,kerran yössä taidan käydä vessassa...Hyviä unia toivon teillekin,väsyneenä kun on ihan kamalaa.

Joo,hullu oot Piitu-Miina kun korkkareilla kuljet! Mäkin oon joutunut luopuun niistä jo ajat sitten ku ei jalat vaan kestä.

Välillä tuli niitä päiviä ku ällötti tää himaverkkaritouhu ja sit halus töissä olla joteski " naisellisempi" ja laitto naiskengät,mut sit aina tulin itkua vääntäen kotiin. Kyllä sen kauneuden eteen näköjään pitää kärsiä...Tai sit pitäis vaan tyytyä tähän ei niin kauniiseen oloon.

Mä myös hain lauantaina joulukorttivehkeet Tiimarista ja Sinellistä...

Valitsin sellaset 3D jutut,missä leikataan samaa kuvaa useaan kertaan koko ajan pienentäen ja sitten ne liimataan päällekkäin.

Niistä tulee kyllä tosi hienoja,sellasia kohokuvia,mut VOI LUOJA miten hidasta hommaa!!! Sain vkonlopun aikana tehtyä hädin tuskin 4 korttia ja joku 40 pitäis tehdä...Että semmonen pikku projekti,ei pitäis ainakaan päästä tylsistyyn!

Omaan masuun ei kummia kuulu...Poika siellä välillä möyryää ja täyttää kyllä koko tilan.

Täälläkin hikkaillaan tosi usein,mut mä en oo huomannut mitään tiettyä ruokalajia,josta se enemmän innostuis...

Täällä kun joskus oli juttua tosta painon noususta...Niin itelle tullut 25kg... Oon 176 pitkä ja lähtöpaino oli noin 65kg(BMI 21) ja on kyllä tullut neuvolassa haukkumisia! En vaan voi sille mitään,syön ihan samalla tavalla ja suht terveellisestikin mielestäni(kasvissyöjä) ,mut paino vaan nousee...Edellisessä raskaudessa kävi samoin,vaikka kävelinkin työmatkat 5km joka päivä loppuun asti. Kättärillä lääkäri sanoi,kun valitin siitä että neuvolatäti koko ajan valittaa,että älä sä siitä välitä,hyvältä näytät! Niin päätin lopettaa välittämästä,en mä nyt nälässäkään voi olla!

Ootteko muut huomannut,että kahvi ei maistu..?

Ock + pulleropoika 35+2

Vierailija
8/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei enää yhtään lunta ja lämmintä tuo sama 5 astetta!! Tää on kyllä niin tyhmää..Marraskuu ja ei lunta ja lämmin ku kesällä... No tärkeintä että sitä lakkoa ei ehkä tulekkaan JES!!! Ensi synnyttäjänä olen paniikissa jos en saa tarpeeksi apua..koska tää kaikki on niin uutta mulle.

Eilen illalla tosiaan sain kuuma-kylmä kohtauksen ensin oli kamala hiki ja sitten tuli hirveän kylmä niin että hampaat kalisee suussa. Nyt taas hikoilen ja kädet on ihan märät hiestä. Turvotusta on edelleen..sormia ei saa kunnolla taivutettua kun on niin jäykät nivelet..ja naama on edelleen turvoksissa..saa nähdä paljon verenpaine on neuvolassa.

Meillä olen myös huomannut tuon että kun syön niin vauva rupeaa hikkailemaan..Meillä on kyllä ihan sama mitä syön hikka tulee heti kun olen syönyt : )

Ilmoittelen kun olen käynyt neuvolassa että mitä sanoivat..katsotaan joudunko äitipolille tän turvotuksen takia!

sannis85 ja masuasukki 37+4

Vierailija
9/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuijotella omaa napaa:-P

En oo vielä ulos päässy, kolmas pyykkikone pyörimässä (meillä siis 8 kg kone!) Piti tänne tulla taas narisemaan. Nimittäin päivärahalappu tuli postissa. Mulla oli 2005 15000 e pienemmät tulot ku 2006-2007. Ja tietysti tulot jakautuu tosi epätasaisesti, eli ei tule loppuvuodesta nousua +20 % Voitte arvata että v......aa! Kukase äskön käytti hyvää termiä, persekärpänen: ihan semmonen oon just nyt. Ja jos tulot ois laskettu alkuvuoden perusteella, nehän olisi aivan jättisuuret

Korkkareista: minulle iskee kriisi, jos en niitä voi pitää, nyt kun liukkaat ja raskaana, ei oikein enää onnistu hyvin.... kumpa edes liukkaus häviäis - ehkäpä tämän muutaman viikon kuitenki kestäisi....

No nyt häviän hetkeksi murisemaan pihan puolelle, saa kuopus vähä liikuntaa ja pitää pari asiaa käydä vielä hankkimassa

P-M

Vierailija
10/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää minunki kipittää tiimariin hankkii materiaalia. Sain taannoin kuningasidean, ostan tyttelille tonttupuvun ja otan kuvan ja liimaan kortteihin.... Ukko vaan naureskeli viikonloppuna, että aiotko tosiaan pyöräyttää niin aikaseen. Jos edes aatoksi saisi vauvan kainaloon, jottei tonttupuku mene hukkaan (onkin tosi ihana mekko kappahlista)

Joten pitää keksiä jotain muuta....

P-M häipyy nyt ihan oikeasti....

Vierailija
11/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ... ei tuota nyt enää nukkumiseksi voikkaan sanoa. Ehkä pari tuntia tuli sitten katkonaista unta palloon. Pitikin mennä harrastamaan iltasella stä yhtä ässää :I Supistelu alkoi melkein saman tien ja jatkui sinne jonnekin klo 3 asti yöllä jonka jälkeen nukahdin. Vatsa meni taas kuralle ja jotenkin en vaan osannut nukahtaa vaikka oli kyllä ihan hyviä pausseja supistuksissa (10 min.). Sitten poitsu heräs huutamaan klo 4 aikoihin ja kantelin sitä sitten vähän aikaa, kunnes rauhoittui meidän viereen. Siinä ne supistukset taas alkoivat ja jatkuivat taas pari tuntia vielä kipeempänä. Lämpöpussin kanssa sitten nukahdin joskus klo 7 aikoihin ja heräsin kun miehen piti lähteä töihin klo 8.15. .... ja pianhan se poitsuki lopullisesti heräs. Nyt sitten onn vain satunnaisia supistuksia, joten eiköhän tässä päästä vielä lakko-uhan yli.

Nyt ajattelinn siten lähteä mammajoogaan, kun on vielä pari rästikertaa käymättä. En olekaan muutamaan kuukauteen päässyt. Sais vään laatuaikaakin itselleen kun kohta ei sitäkään taas sitten saa piiitkään aikaan, kun yksi roikkuu tississä ja toinen lahkeessa.

Joulukorteista: Laitan vasta sitten kun vauva on syntynyt niin saa uudesta tulokkaasta isoveikan kanssa kuvan.

Jouluostoksia en ole ehtinyt edes ajatella...

Mymmeli rv 37+6

Vierailija
12/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin nukuttu yö takana, pari kertaa piti vessassa käyä mut sain ihme kyllä heti unen päästä kii.. Viikonloppu meni taas hirmu nopeesti. Kävin oman isäni kanssa lauantaina siellä ristiäisissä. Eka sata kilsaa meni hyvin, mut sitte alko selkää pakottaan ja jouduin ottaan panadolin. Onneksi se helpotti. Juhlissa tuli kanneltua vauvelia ja seistyä aika paljon ja sen kyllä huomasi illalla ku kotiin päästiin. Tuli sekä kipeitä että kivuttomia supistuksia mutta loppuivat sitten kuitenkin.

On muuten koko viikonlopun pakottanu välillä sekä alaselkää että alamahaa, saman tyylisiä ku menkkakivut. Toivottavasti se enteilis nyt jotain.. Voi hitto että alan kuullostaa jo ihan epätoivoselta. =) Onneks siihen ei oo enää pitkä aika vaikka yli meniskin.

Jaksamisia kaikille kovia kokeneille. Ja kiitos muuten teille kun jaoitte ikävän asian meidän kanssa, osaa itsekin suhtautua tetynlaisiin tuntemuksiin erillälailla. En siis rupea kuitenkaan hysteerisesti tarkkailemaan mitään mutta kuitenkin.. Olipas sekavan kuulosta tekstiä, toivottavasti ymmärsitte..

Nyt kahvinkeittoon ja jos kävis vaikka kävelyllä.. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!!

jonskeli ja eemeli 37+6 (meillä ei muuten ole selvillä kumpi sieltä tulee vaikka eemeliksi kutsutaanki, nimi tuli näkemästäni unesta)

Vierailija
13/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä aloitettiin uusi viikko sairastamalla, esikoisella kuumetta, joten tod. näköisesti sitä sitten kestää koko viikon, jos kaikki vuorollaan kipuilee...

Se vähä neitiä lohduttaa ettei tällä viikolla ole kerhoja niin ettei sairauden takia jää kerho väliin...

Tehy-uutisista minullakin hyvä mieli, nyt ei niin mietitytä tuleva. Vaikka meille on jo neljäs tulossa niin kyllä sitä toivoo saavansa asiantuntevaa hoitoa sairaalassa... Ja jotenkin tuntuu että vaikka sieltä sairaalasta onkin kiire kotia niin on ne " lepopäivät" ihan tarpeen kun tietää ettei kotona voi kuitenkaan vaan olla kun on jo muitakin lapsia kuin vauva...

Nukkumisesta: Huonosti, huonosti, huonosti... Jos itse saisi unta niin lapset itkee tai vkonloppuna naapurissa asuvat nuoret mekkaloi sekä pe että la n.5 asti... Kohta lähtee puhelu vuokranantajalle asiasta. Eikä ollu eka viikonloppu vaan on lähes joka viikonloppu ollu sama juttu, siis lokakuun alusta kun nämä naapurit muuttivat. Nyt ollaan vaan oltu ite monta viikonloppuu menossa että asia on päässy unohtumaan ja ilmoitukset tekemättä.

Ja sitten jos ei muita häiriötekijöitä ole niin uni ei vaan tule, ja kyljen kääntäminenkin on niin hankalaa ja tuskallista että...

Ke on sitten se kontrollikäynti nvlassa kasvun takia. Jos ei mitta ole kasvanut niin sitten laittaa äitipolille... Muuten ei olotilassa muutoksia, supparit on aika harvinaisia tätä nykyä, mut mulle on ennenki käyny niin että rauhoittuu ennen varsinaista koitosta. Eikä niitä enää paljo voikkaa tulla kun on toi vauva tosiaan niin alhaalla...

sekavaa tekstiä, mut kun kuopus kitisee sylissä nii keskittyminen herpaantuu vähä väliä...

Jospa seuraavalla kerralla yritän pitää ajatukset koossa... Palaillaan ;)

daisy82 rv 35+6

Vierailija
14/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime päivät tuntenut itseni tosi väsyneeksi. Yöllä tulee tietty herättyä 3-4 kertaa vessaan ja poika nousee ylös klo 6. Mutta nukun minä silti lähes päivittäin päiväunet. Mutta mikään ei tunnu auttavan. Olotila alkaa olla muutenkin ihan persiiseen ammuttu. Ja tuntuu ettei tuo mies käsitä että tämä mitenkään raskasta oli nämä viimeiset viikot.

Maha on tippunut ihan alas. Se on ihan mahottoman koomisen näköinen, ihan kuin joku avaruussukkula sojottaisi eteenpäin niin pitkälle se ulottuu ja yläosa on ihan tyhjä. Mitenköhän se vauva tuolla oikein on... Eilen illalla pakkasin synnärikassin kokonaan loppuun (jäänyt vähän roikkumaan). Olin eilen illalla ihan varma että tässä pääsisi synnyttämään kun maha oli niin omituinen. Mutta eipä tietenkään. Varmaan nämä seuraavat kaksi viikkoa menee siinä kun olen IHAN varma että seuraavana yönä tulee lähtö...

Ihanaa jos ei sitä TEHYn työtaistelua nyt tulisikaan. Huomenna olisi mulla synnytystapa-arvio ja olisin niin onnellinen kun pääsisin siihen. Vähän jänskättää minkä kokoinen vauva oikeesti on ja mitä ne sanoo synnytystavasta.

peppipiina + Titi-Tassu 38 TASAN =)

Vierailija
15/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihanan aktiivista porukkaa joulukuisissa :D Meni tovi, että sai luettua viikonlopun tarinat. Paljon olikin surumielistä juttua, mutta sekin kuuluu joskus elämään... :( valitettavasti. Kenenkään kohdalle ei kyllä lapsen menetystä soisi, ihan hirveää..

Marzille tsemppiä kaiken kökön keskelle! Toivottavasti se miekkonen nyt tulee järkiinsä ja asiat selkenee hyvään suuntaan! Paljon halauksia!

Lapsen menetyksistä ollut paljon asiaa, rankkoja juttuja. Jotenkin sitä itse ajatteli ja pelkäsi ihan kamalasti varsinkin alkuraskaudessa, sitten oli tovi seesteisempää ja nyt taas loppuraskautta ajatellen on alkanut tulla pelkoja siitä, miten asiat menee. Viime yönä koski mahaan kovasti (ihan outo kipu, ei supistuksia) ja piti heti ruveta herättelemään piiperöä, että liikkuuko se vai ei.. Onneksi rupesi jumputtelemaan, kun hetken tökin. Kai se kuuluu asiaan, että kaikkea kamalaakin tulee mieleen.. Koska kaikki on kuitenkin mahdollista.. Silti on pakko yrittää kasata mielensä, ettei pelkopeikko valtaa kokonaan alaa. Itse kun ei voi kaikkeen vaikuttaa. Toivottavasti meillä kaikilla sujuu raskaus loppuun asti hyvin, ja saamme elävät ja terveet vauvat syliimme! Lohduttavaa kuulla, että muutkin pohtivat tämmöisiä asioita, ei ole itse ainoa.

Täällä on kanssa yöt menneet megahuonosti. Sukkapuikkotökintä on alkanut täälläkin, liitoskivut koventuneet oikein urakalla ja kääntyminen sängyssä ei meinaa onnistua kuin noitumisen säestyksellä... Mieskin on alkanut vahtia mun vessakäyntejä ja kääntymisiä, ja ilman hänen apuaan en meinaa kyllä sängystä kunnolla päästä edes ylös.. Lonkkia ja selkää pakottaa ihan järkyttävästi jo nukkumaan mennessä. Välillä pelottaa koko nukkumaan meno, kun miettii, että tuleeko huono yö vai tosi huono yö.. Nyt on todellakin sellainen olo, että on RASKAANA, kirjaimellisesti raskas olo..

Oliko ponnarilla ollut hengenahdistusta/rytmihäiriöitä? Mulla on tullut pari kertaa sellainen ihan kamala kuumotus- ja hikoilukohtaus, henki meinaa loppua, iho menee nihkeän kylmäksi ja olo on kamala, sydän hakkaa epätahtiin... Onneksi ei ole kestänyt kauaa, mutta ei ole ollut mikään hyvä tunne. Mitään paniikkihäiriötaustaa mulla ei ole, nämä ovat tulleet ihan yhtäkkiä kerran kotosalla ja kerran töissä.

Jotta ei mene ihan valitukseksi, niin tänään on virallisesti eka äitiyslomapäivä :D Ja yöllinen mahakipu on poissa ja piiperö liikahtelee masussa :) Seuraavaksi hyppään sohvalle lukemaan kirjaa ja syömään klementiinejä ja irtokarkkeja!

Voikaa paksusti joulumammat!

Gaiole ja piiperö 34+4

Vierailija
16/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin neuvolasta ja tälläistä tietoa sieltä:

Eli viikot mulla nyt on 37+4, painoa oli tullut 2kg 6 päivässä lisää mutta johtuu noista turvotuksista mitä on älyttömän paljon. Verenpaine oli 146/96 vaikka mulla on verenpaine lääkitys.. sf-mitta oli 34 ja sydän äänet kuului todella hyvin. Todella liikkuvainen pikkuinen tulossa.

Torstaina on lisätutkimuksia noista verenpaineista ja turvotuksesta..saa nähdä määrätäänkö lisä annos verenpaine lääkkeeseen vai ruvetaanko käynnistelemään..Olisin itse sen käynnistyksen kannalla..tää turvotus ja verenpaineen heittelemiset on todella turhauttavaa! Ei siis terkka puhunut mitään käynnistyksestä mutta eikös ne yleensä tälläisissä tapauksissa käynnistele..?

Nyt syömään ja lepäämään..Teki kyllä kipeetä kun terkka käänteli mahaa ympäri ja ympäri että sai tuntuman vauvaan.. auts!!

sannis85 ja samat viikot.

Vierailija
17/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole jaksanut täällä pahemmin käydä, muutenkin ollut kiirettä ja kaikki niin kovin ahdistaa. Jostain pinosta aiemmin luin että Minjuska(ko?) oli jo saanut vauvansa? Onnea!!

Mä taistelen näiden sokeriarvojeni kanssa, tiukalla dietillä pysyy hyvin kurissa mutta annas olla kun ote vähänkin herpaantuu tai esim. kun lapset olleet kipeinä ja en kertakaikkiaan ole muistanut/ehtinyt syödä kunnolla ja sopivasti on arvot heittäneet heti härän pyllyä, liian matalia arvoja tai liian korkeita ja olokin on sitten ollut sen mukaista.

Nyt sitten verenpaineeni on noussut ja pissassa oli proteiinia, eli nyt pari päivää seuraillaan ja katsotaan mitä tästä kehittyy, raskausmyrkytys? Paineet oli nyt tänään 141/101 eli ihan mukavat...

Viikko sitten kävin naikkarilla tarkastuksessa, vauvan painoarvio oli 34+2 tuolloin jo 3kg eli aikamoinen vauveli sitten tulossa. Nyt on viikot 35+1 joten ei kait se ihan katastrofi olis jos jouduttais jo vauva synnyttää jos esim tuo raskausmyrkytys nyt iskis..

Ainoa asia mikä ahdistaa just nyt on se etten ole saanut vauvalle vielä mitään laitettua, en yhtään mitään. Ei edes sänkyä ole hommattu, eikä vaatteita, huoh. Jotenkin vaan ei muka jaksa. Ihan kuin saisin lykättyä vauvan syntymää sillä etten tee mitään valmiiksi. Pakko kait nyt ryhdistäytyä!!

Muutenkin vointi ollut niin ja näin, kovasti maha painaa ja vauvan pää painaa jotain hermoa joka säteilee vasempaan jalkaan niin ettei meinaa kävellä pystyä.

t. mariadee ja poikatonttu 35+1

Vierailija
18/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä vaan niin hauskaa lukea teidän juttuja, tuntuu kuin ite olisi kirjoittanut monta viestiä peräkkäin =)!

Toiset ovat väsyneitä. Mullakin on nyt sellainen vaihe, että vois nukkua koko ajan. Yöllä menee helposti 8-10 tuntia ja tunnin päikkärit päälle! Yöt on menny tosin välillä hyvin kop-kop (koputtaa puuta). Ei oo tyynyjäkään tarvinnu olla muuta kuin yksi pään alla! Ja yhden kerran olen käynyt vessassa/yö.

Musta oli tosi surullista lukea juttuja, joilla pienet enkelivauvat =(! Elämäähän se on ja vastaan on otettava mitä annetaan, mutta silti. Lohdutushali kaikille kovia kokeneille!! Mäkin oon kovasti tämän raskauden aikana pelännyt, ettei kaikki ole masussa hyvin.. En tiedä mistä tuntemus on johtunut, esikoiseltakaan ei moisia tuntemuksia ollut.. Kai sitä jotenkin alitajunnassa ajattelee, kun on asiat niin hyvin, eikä lähisuvussa ole ikäviä tapahtunut, että entä jos se sattuukin minun kohdalleni.... no joo. Aika näyttää ja turhaahan sitä on murehtia etukäteen!

Mitähän sitä vielä keksisi vauvaa varten tehdä. Taitaapi kaikki olla jo valmiina ja tehtynä. Toisaalta harmi. Olisi niin kiva pestä vauvanvaatteita tms.

Mullakin on iskenyt turvotus päälle. Ihan kauheeta kuinka voi kädet ja jalat olla turvoksissa. Sormiin ihan sattuu..

Tylsä ilma ulkona. Ois niin kivaa kun ois jo lunta ja pakkasta, mutta ei niin ei. Kaikki lumet on jo melkein sulanu pois.

Janica ja nuppu 36+1

Vierailija
19/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siis poliaika tuossa aamupäivällä ja sain torstaiksi käynnistysajan..kohdunsuu 3cm auki ja reunaa jäljellä n.1cm.. kalvot aikovat puhkaista. onko kellään kokemusta?

Menen jo keskiviikkoiltana osastolle..aamulla sit alkaa käynnistys. Olenko ihan tyhmä? saisin olla kotona sen yön mutta haluan mennä osastolle!! jotenkin tuntuu että siellä osaa paremmin valmistautua synnytykseen.. Ihan hullulta tuntuu että synnyttämään...!! enhän mä osaa!! vaikka kaksi lasta oon jo synnyttänyt..nyt tuntuu jotenkin paljon vaikeammalta..

eli 3 yötä pitäs vielä nukkua niin sit alkaa synnyttäminen..mitä jos se ei lähdekkään syntymään? tippaan tietenkin laittavat.. aikaisemmin en ole pelännyt sitä kipuakaan niin kovasti kuin nyt.. voi voi! ´

pitää vissiin etsiä nyt tietoa kalvojen puhkaisusta.. :)

Puolkymppi rv 37+5

Vierailija
20/31 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaisesti... Kuopus heräsi just rääkymään...

Esikoisen synnytys alkoi käynnistyksellä. Kohdunsuu oli auki aamulla jo 4 cm (jäin osastolle yöksi ja illalla oli 3 cm), kohdunkaula pehmennyt, viikkoja oli 41+2 ja käynnistyksen syy raskausmyrkytys.

Lääkäri puhkaisi kalvot ja sain lisäksi oksitosiinitipan. Synnytys pyörähti käyntiin heti ja onneksi lääkäri ja kätilö yksimielisesti suunnittelivat jo alussa minulle epiduraalin. supistukset olivat rajuja ja taukoja ei tullut. Olin kuin vihainen eläin lattialla, hyvä etten miestäni puraissut. Epiduraali auttoi loistavasti ja loppusynnytys oli mukava kokemus. Minun vinkkini siis: kivunlievitystoive vahvasti ilmaistava ja anestesialääkäri heti kehiin puuduttamaan :-).

Nyt siellä jo huudetaan äitiiiiii!

t. Kisukatti 36+6

Ps. Ed. iltana osastolla sain unen tuloa edesauttavaa lääkettä, jotta jännitykseltäni sain levättyä.