Kumpi: ainainen tropiikki vai 4 vuodenaikaa?
Minulle tropiikki, kiitos. Silti asun Suomessa. Olen nössö. En uskalla lähteä.
Kommentit (145)
Kun Suomessamme on talvella semmoset 10 pakkasta niin sellainen mutta ympär vuoden olisi ihanne.
Ei taitane missään olla, tosin.
Kaikkein parasta olisi, jos olisi kaksi vuodenaikaa: kesä ja syksy. Olen kesän lapsi, mutta alkusyksy, jolloin marjat ja sienet kypsyvät ja ilma on kuulas, on ihanaa aikaa.
Koska ei voi olla syksyä ilman talvea, niin reaalimaailmassa sitten mielummin ikuinen kesä. Talvi voisi olla ihan kiva, jos siinä voisi lomailla kahden viikon ajan. Sen läpi eläminen sen sijaan on kidutusta.
Neljä vuodenaikaa. Olen asunut eteläisessä Kaliforniassa muutaman vuoden aikanaan ja siihen ikuiseen yhteen vuodenaikaan kyllästyy aika pian.
Vierailija kirjoitti:
Australiassa muuten valkoisilla on pirusti ihosyöpää!
Että ihana helle, joo.
Onko olemassa laki, jonka mukaan helteellä kuuluu paistatella suojaamatonta ihoaan suorassa auringonvalossa? Vähän sama, kun seisoisi tammikuussa alastomana hangessa, kunnes tulee paleltumia. Sitten todeten: "Joo, ihana pakkanen"
Vierailija kirjoitti:
4 vuodenaikaa, Suomi on mulle hyvä paikka.
Hienoa että joku jää suomeen maksamaan veroja
Tropiikin mukana tulee kaikki lieveilmiöt, joista en tykkää, kuten trooppiset myrskyt ja kaikenlaiset myrkylliset ja vahingolliset tuhohyönteiset. Muuten tykkään neljästä vuodenajasta vaikka talvi on vähän liian pitkä ja kesä lyhyt. Minua ei nyt kylmyys haittaa, kun on valoisaa.
Vierailija kirjoitti:
tietenkin tropiikki,ja mahd.vähän sadetta..v i t u t t a a kun täällä Suomessa auto p a s k a a n t u u vähän väliä,saa olla pesemässä jatkuvasti..
Sitten se ei ole tropiikki, sillä trooppiseen ilmastoon kuuluu oleellisena osana myös sateet. Jotain Saharan ilmastoa kaipailet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihana helle, joo.
Onko olemassa laki, jonka mukaan helteellä kuuluu paistatella suojaamatonta ihoaan suorassa auringonvalossa? Vähän sama, kun seisoisi tammikuussa alastomana hangessa, kunnes tulee paleltumia. Sitten todeten: "Joo, ihana pakkanen"
No ei se varmaankaan ole myöskään kauhean ihanaa suojapukeutua helkkarin kuumalla ilmalla? Että kiva kun on helle niin saa vetää rytkyä päälle?
Vierailija kirjoitti:
Että ihana helle, joo.
Tatuoinnit lisäävät myöskin ihosyövän mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Että ihana helle, joo.
No ei se varmaankaan ole myöskään kauhean ihanaa suojapukeutua helkkarin kuumalla ilmalla? Että kiva kun on helle niin saa vetää rytkyä päälle?
-ja ei ollenkaan sama, pakkasella voi pukeutumalla pysyä sopivan vilpoisena, helteellä ei saa ihonpintaa vähemmälle riisuttua.
Pohjoismaiden ilmasto on minulle se paras. Ja loistavaa kun ei ole pyörremyrskyjä, tsunameja, tuhoisia maanjäristyksiä.
Kuis nykyisin, kun uutisoidaan lämpimistä maista että alkaa olemaan tappavan kuumaa ja pakko pysytellä sisätiloissa?
Onko ihana helle vieläkin, vaikka vanhuksia kupsahtelee kuumuuteen?
Ainainen tropiikki ehdottomasti minulle. Rakastan lämpöä, harmi kun ei ole varaa muuttaa pois täältä siperiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen troopikko kuten 40% suomalaisista.
En ymmärrä miksi tällaiset tosiaan asuu suomessa? Itse olen 4 vuodenajan ja viihdyn mutta en asuisi sellaisessa ilmastossa jossa en viihdy.
Olisiko vaikkapa taloudelliset seikat esteenä asiassa? Harvalla on niin paljon varallisuutta, että pystyy elämään sijoitustuotoilla. Toisaalta sellaisen työpaikan löytäminen, joka mahdollistaa tropiikkin muuton, vaatii sopivan koulutuksen ja kielitaitoa -eikä silti ole läpihuutojuttu.
Suurimmalle osalle meistä tropiikista pitäville kylmän Pohjolan asukeille elämän realiteettina on lomailla siellä tropiikissa niin pitkiä jaksoja kuin mahdollista, ja kärvistellä loppuaika täällä.
Vaihtelu on ihanaa! Jokaisessa vuodenajassa on omat hyvät puolensa. Pahin on mielestäni alkukevät, ihanin syksy. Kesällä on kivaa jos ei ole liian kuuma,alle 25. Talvella on kaunista jos on paljon lunta, mutta pakkasta ei tarvitse olla yli 10 astetta. Tykkään pimeistä illoista ja syksyisin on ihana tunnelma jouluun asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuodenaikaa! Näin on hyvä!
Tropiikissa voi sitten matkailla silloin kun joku noista neljästä ottaa päähän.
Kun rahaa on ja töissä saa aina juuri silloin vapaata ja tämä yhtälö toteutuu arviolta 15 suomalaisella?
Järjestelykysymys. Ennen olin kuin sinä, mikään ei onnistu kun ei ole rahaa, eikä ole vapaata, eikä sitä ja tätä. Elämä jää elämättä. Tajusin yksinkertaisen asian, jos haluan jotain joka on toteutettavissa, sen eteen on tehtävä jotain.
Nyt kokemuksia, matkoja jne. on takana kivasti. Rahaa ei ole ylen määrin ollut koskaan, suunnittelulla ja säästämisellä onnistuu. Vapaata olen onnistunut saamaan aina halutessani kun riittävän ajoissa ilmoitan ja joustan muulloin kun tarvii.
Ei tropiikkia, sellainen Azoreiden ilmanala ympäri vuoden kiitos
Vierailija kirjoitti:
4 vuodenaikaa. En kestäisi tropiikkia edes kuukautta.
Samoin. Talvet ovat lyhentyneet ja kesät kuumentuneet, töissä on joskus tosi tukalaa. Laitoksen koneet vielä tuottaa lämpöä. No työtahdin saa itse määrätä ja taukoja pitää. Nyt on paras aika. Ei liian kuuma vielä mutta ei kylmäkään. Kun ei ole töitä niin kuumuus ei haittaa.
Että ihana helle, joo.