Petralla on strategia, joka suututtaa monia Säästää satasia ruokalaskussa
https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/6c3365a4-dbb4-46a5-93f1-ed8…
Petra on jakanut TikTokissa innostustaan punalaputettujen tuotteiden ostamiseen ja palaute ei ole aina ollut positiivista. Kritisoijille hänellä on selvä vastaus.
Monet paheksuvat sitä, että menen tuntia ennen alennusten alkamista kauppaan, mutta pitäisikö mun odottaa vielä kotona tunti, Petra ihmettelee.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Minä mietin laskeeko ihmiset ikinä OMALLE TYÖLLE hintaa?!
Jos vaikka 5 x vko seisoo tunnin kaupassa, ja laskee vaikka maltillisesti 10e/h käteen "palkkaa" itselleen, niin pitäisi viikossa 50e säästää toiminnalla että olisi kannattavaa.
Ja nyt joku sanoo ettei 'palkkaa saa' ihan sama, mutta HALUTESSAAN sitä voisi tuon 5h/vko vaikka vauhtia lapsia/ ulkoiluttaa koiria/ pestä mattoja/ poimia marjoja jne. sen sijaan että seisoo kaupassa punalaputetut korissa.
Mutta elämä on valintoja... Viikossa 5h on vuodessa 260h (n.10,8vrk) ja 10 vuodessa 2600h (eli n, 108vrk, mikä tekee yli 3,5 kuukautta kaupassa seisoskelua)
En saa edes siivoustason töitä vaikka hakenut noin 1500 paikkaa vuoden sisällä, joten oman työni hinta on tasan 0,00e.
Kaikki tienestit jota saan tekemällä jotain tai säästämällä ovat täten puhdasta plussaa, vaikka se "palkkio" jonottamisesta yms. olisi vain 4 euroa tunnissa.
Niin no. Jos jaksaa nähdä tuollaisen vaivan, niin kaikin mokomin, varsinkin jos oikeasti on niin tiukkaa, niin fiksuahan tuo vaan on, jos tosiaan muu elämä sen sallii.
Vierailija kirjoitti:
Minä menen kauppaan tunti myöhemmin, kun alennus tulee voimaan. Monesti löytää vielä jotain punalaputettuja, mitkä kiinnostavat. Toisinaan menen jo useita tunteja aiemmin ja ostan hinnalla, jossa alennus on 30%.
Meillä harvoin löytää enää mitään, vaikka menisi puoli tuntia ennen ilta-alen alkua.
Vierailija kirjoitti:
Ja nyt joku sanoo ettei 'palkkaa saa' ihan sama, mutta HALUTESSAAN sitä voisi tuon 5h/vko vaikka vauhtia lapsia/ ulkoiluttaa koiria/ pestä mattoja/ poimia marjoja jne. sen sijaan että seisoo kaupassa punalaputetut korissa.
Kaikki noista ovat jo ylisaturoituneita "liikeideoita", poislukien marjat jos asuu pohjoisemmassa. Eipä sekään kyllä käy kuin nuorille ja hyväkuntoiselle, selkävaivaisen 55v aika turha uneksia mistään marjanpoiminnasta.
Joillakin ahneilla on monta pakastinta täynnä punalaputettuja. Yksikin tuttavani tarjoilee sieltä jotain broilerilitkuja. Parasta ennen joku tuntematon pvm.
Ennemmin syön vähän vähemmän tuoreempaa, ja jätän oikeasti köyhille ja ahneille ne aleruuat.
Sinänsä toivoisin kyllä, että hyvätuloiset jättäisivät nuo alennustuotteet niille, joilla on oikeasti rahasta pulaa. Kotipaikkakunnallani ilta-alen aikaan ei ole enää ainoatakaan alennustuotetta tarjolla. Enää en kyllä niitä kaupasta ottaisikaan, kun olen ihmeen kaupalla löytänyt töitä.
Kyllä on säälittäväksi mennyt suomalaisten elämä. Jos vielä hallitus kiristää lisää suomalaisten elinoloja. Niin se on sitten vissiin seuraavaksi ihmisillä syömiset soppatykeissä ulkona.
Kuljen kotiinpäin naapuri alepan ohi 2-3 krt päivä. Ratsaan aina mukaan -30 ja -60% safkat. Harvoin ostan mitään normihinnalla.
M43
Mielestäni aika iso vaiva siitä, että säästää "vain" 40 euroa kuussa. Moni hamstaaja myös ostaa kaikkea turhaa vain siksi, että sen saa alennuksella. Siinä jo säästäisi, kun jättäisi heräteostokset väliin. Mutta mikäs siinä, jos viihtyy kaupassa ja on ylimääräistä aikaa. Luonto ja kauppias kiittävät.
Vierailija kirjoitti:
Sinänsä toivoisin kyllä, että hyvätuloiset jättäisivät nuo alennustuotteet niille, joilla on oikeasti rahasta pulaa. Kotipaikkakunnallani ilta-alen aikaan ei ole enää ainoatakaan alennustuotetta tarjolla. Enää en kyllä niitä kaupasta ottaisikaan, kun olen ihmeen kaupalla löytänyt töitä.
Sinänsä absurdi ajatusmalli, koska tuskin se köyhä ostaa punalaputettunakaan tuotetta, minkä alennushinta on korkeampi kuin tavallisen, pidemmän käyttöajan tuotteen normaalihinta.
Kuinka paljon sitä lihaa syövät, jos pitää kytätä poistotuotteita? Yleensähän noita punalaputettuja on seuraavanakin päivänä. Se voi toki olla ongelma, jos ei ole pakastinta.
En osta koskaan punalaputettuja tuotteita vaikka rahaa ei ole paljon. Haluan nimenomaan että päiväystä on hyvin jäljellä. Yleensä katsonkin tuotteiden päiväyksen ja ostan tuoreimman.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Vedän nykyään kännit happy hour- aikaan ja sitten vaan ylläpidän sitä lopun iltaa.
Noista hommista minulle mieluisin olisi kaupassa punalaputettujen kanssa norkoilu. Ensin etsisin punalaputetut ja sitten keräisin rauhassa muut ostokset. Jossain Prismassa on sen verran viileää, että ei siellä mikään mene pilalle tunnin aikana.
Onpa hassu ajatus, että hyvin toimeen tuleva ei saisi ostaa punalaputettuja. Niiden alkuperäinen ideahan on vähentää hävikkiä. Eivät ne ole mitään hyväntekeväisyyttä tai köyhäinapua. Köyhille on leipäjonot ja Kela. Hyvin toimeen tuleva saattaa olla sitä juuri siksi, että osaa säästää siinä missä voi.
Vierailija kirjoitti:
Saako rikkaat ostaa punalaputettuja?
Eivät saa, kassalla kysytään tilinauha ja edellisen vuoden verotustiedot.
Vierailija kirjoitti:
Noista hommista minulle mieluisin olisi kaupassa punalaputettujen kanssa norkoilu. Ensin etsisin punalaputetut ja sitten keräisin rauhassa muut ostokset. Jossain Prismassa on sen verran viileää, että ei siellä mikään mene pilalle tunnin aikana.
Jep, sama. Tuohan on tosi rentoa työtä tuo kaupassa istuskelu, joten mieluummin mä sitä teen kun pesen muiden mattoja tai kuuntelen rääkyviä kakaroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saako rikkaat ostaa punalaputettuja?
Ei. Ne on työttömille ja mulle köyhille tarkoitettu.
Minä olen varakas eläkeläinen ja käyn aamuisin kaupassa ostamassa laputetut tuotteet, kun duunarit eivät ole siellä tukkimassa käytäviä.
Et ole, koska niitä laputettuja on vasta iltapäivästä
Hän käy kerran viikossa ja säästää siinä kympin viikossa. Ehkä se on hänelle iso raha. Itse en jaksaisi nähdä vaivaa. Ostan alelaputettuja, jos sattuu tulemaan vastaan ja ovat sellaisia joita muutenkin ostaisin. En juurikaan pakasta, pakastimet ovat täynnä marjoja ym.
Leipä on sopivan pehmeää vielä kaksi viikkoa vanhanakin, saati siinä vaiheessa, kun alennus on 30%.