Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petralla on strategia, joka suututtaa monia Säästää satasia ruokalaskussa

Vierailija
06.05.2025 |

https://www.iltalehti.fi/ruoka-artikkelit/a/6c3365a4-dbb4-46a5-93f1-ed8…

Petra on jakanut TikTokissa innostustaan punalaputettujen tuotteiden ostamiseen ja palaute ei ole aina ollut positiivista. Kritisoijille hänellä on selvä vastaus.

Monet paheksuvat sitä, että menen tuntia ennen alennusten alkamista kauppaan, mutta pitäisikö mun odottaa vielä kotona tunti, Petra ihmettelee.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako rikkaat ostaa punalaputettuja?

Vierailija
2/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pitää niitä lihoja sun muita huoneenlämmössä tunnin siellä kaupassa? 

Minä käyn usein iltaisin pienessä lähikaupassa ja siellä on tietyt vakkarit tunti ennen ilta-alea kärryt täynnä punalaputettuja tuotteita ja siellä ne norkoilee käytävillä ja odottaa että kello tulee seitsemän ja saa sen -60% alennuksen. Onhan se vähän ikävää että nuo rohmuaa kaikki aleruuat jo kauan ennenkuin se ekstra-ale edes alkaa, jos minä olisin ostanut sen kauppa olisi saanut vähän enemmän koska olisi ollut kassalla 40 minuuttia ennen happy houria, mutta ilmeisesti kaupat ei pidä tuota vääränä. Kassat huutaa että nyt on kello 19, ilta-ale alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti jos joku jaksaa nähdä vaivan ja kirkoilla kaupassa tunnin että saa alennusta niin sitten se varmasti tulee tarpeeseen ja on ansaittua. Ei kun vaan.

Vierailija
4/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mietin laskeeko ihmiset ikinä OMALLE TYÖLLE hintaa?!

Jos vaikka 5 x vko seisoo tunnin kaupassa, ja laskee vaikka maltillisesti 10e/h käteen "palkkaa" itselleen, niin pitäisi viikossa 50e säästää toiminnalla että olisi kannattavaa.

Ja nyt joku sanoo ettei 'palkkaa saa' ihan sama, mutta HALUTESSAAN sitä voisi tuon 5h/vko vaikka vauhtia lapsia/ ulkoiluttaa koiria/ pestä mattoja/ poimia marjoja jne. sen sijaan että seisoo kaupassa punalaputetut korissa.

Mutta elämä on valintoja... Viikossa 5h on vuodessa 260h (n.10,8vrk) ja 10 vuodessa 2600h (eli n, 108vrk, mikä tekee yli 3,5 kuukautta kaupassa seisoskelua)

Vierailija
5/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka 5 x vko seisoo tunnin kaupassa, ja laskee vaikka maltillisesti 10e/h käteen "palkkaa" itselleen, niin pitäisi viikossa 50e säästää toiminnalla että olisi kannattavaa.

Ja nyt joku sanoo ettei 'palkkaa saa' ihan sama, mutta HALUTESSAAN sitä voisi tuon 5h/vko vaikka vauhtia lapsia/ ulkoiluttaa koiria/ pestä mattoja/ poimia marjoja jne. sen sijaan että seisoo kaupassa punalaputetut korissa.

Mutta elämä on valintoja... Viikossa 5h on vuodessa 260h (n.10,8vrk) ja 10 vuodessa 2600h (eli n, 108vrk, mikä tekee yli 3,5 kuukautta kaupassa seisoskelua)

Edellyttäen että löydät sen jonkun joka on valmis mattojen pesusta jne. maksamaan. Ei ole itsestäänselvää tässä tilanteessa.

Vierailija
6/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti tuolla tavalla säästää, kun odottaa sen tunnin, ennen kuin saa sen punalaputetun kaviaarin ja shamppanjan -60%. Helposti voi tienata satasia.

Vierailija
7/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä voi myös päätyä tuhlaamaan, jos ostaa turhia ruokia.

Vierailija
8/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Ne on työttömille ja mulle köyhille tarkoitettu. 

Vierailija
9/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen kysymys tämä oikein on?

Vierailija
10/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edellyttäen että löydät sen jonkun joka on valmis mattojen pesusta jne. maksamaan. Ei ole itsestäänselvää tässä tilanteessa.

Ja edellyttäen, että saat sopivasti tunteja jaksamiseesi ja ehtimiseesi nähden ja tietysti myös sen kympin tunti nettopalkkaa, mitä esimerkissä oli käytetty. En itse ostele punalapputuotteita, mutta en tiedä miksi se olisi sen hassumpi tapa "tienata" kuin mattojen pesu?

Vierailija
11/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa tarvitse kuin ostaa reilulla 12 eurolla punalapputuotteita niin saa 10 euron nettohyödyn käytetylle tunnille. Edellyttäen että tuotteet tulevat käyttöön.

Vierailija
12/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi tuolle Petralle vielä parempi vinkki: Säästät vielä enemmän, kun alat paastoamaan.

Vierailija
13/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain 40 €/kk sanoo säästävänsä ruokalaskuissa, aika vähän ja viitsii illalla kaupassa kuljeksia tunnin verran. Minulla on tapana mennä aamuisin kauppaan, kun myyjät laputtavat tuotteita. En ole ostanut pitkään aikaan normaalihintaista lihaa. Myös -30 % leipiä ostan, juuri niitä mitä meillä syödään ja ovat ihan pehmeitä vielä. Yleensäkin laputettuja tuotteita ostan muitakin. En kuitenkaan kerää niitä pakastinta täyteen kuten Petralla näytti olevan. Meillä tulevat käytettyä aina nopsaan, jotkut jopa samana päivänä.

Vierailija
14/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varakas eläkeläinen ja käyn aamuisin kaupassa ostamassa laputetut tuotteet, kun duunarit eivät ole siellä tukkimassa käytäviä.

Vierailija
15/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman työn hinta on se säästetty raha,kuinkas muuten?

Vierailija
16/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen varakas eläkeläinen ja käyn aamuisin kaupassa ostamassa laputetut tuotteet, kun duunarit eivät ole siellä tukkimassa käytäviä.

Aamulla saat vain 30 % alen. Illan ysin jälkeen saa 60%.

Vierailija
17/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku jaksaa nähdä noin paljon vaivaa, niin hän on säästönsä ansainnut. Onneksi rahat ei ole niin tiukalla että olisi pakko tehdä sama.

Vierailija
18/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tuskin Petra viitenä päivänä on siellä tunnin ajan kyttäämässä koska pääsee kassalle. Jutussa luki, että käy kerran viikossa isommalla paikkakunnalla ostoksilla. Ensin etsii aletuotteet ja sitten tekee muut ostokset. Ei siellä kaupassa tarvitse joka päivä kulkea.

Vierailija
19/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menen kauppaan tunti myöhemmin, kun alennus tulee voimaan. Monesti löytää vielä jotain punalaputettuja, mitkä kiinnostavat. Toisinaan menen jo useita tunteja aiemmin ja ostan hinnalla, jossa alennus on 30%. 

Vierailija
20/41 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisilla on aikaa liikaakin, monesti samoilla, joilla on puutetta rahasta. Itse ymmärrän täysin, että ruoasta halutaan nykyisin säästää, niin kalliiksi on käynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän