Yhteismökki ja remonttikulujen jakaminen, kun sisko on jo tuhlannut perintöosuutensa
Perin kolmisen vuotta sitten siskoni kanssa puoliksi mökin ja kumpikin sai vielä reilut 100.000e rahaa.
Mökki alkaa olla remontin tarpeessa, mutta siskolle ei ole enää rahaa yhtään jäljellä. En käsitä mihin on rahat sutannut. Hänellä on pieni palkka, miehensä on hyväpalkkainen, mutta hän ei suostu osallistumaan, kun ei mökistä mitään omistakaan. Muutamasta tuhannesta per naama kuitenkin vain puhutaan, mutta minä halua rahoittaa remontteja yksin, Heidän nellihenkinen perhe viettää siellä kyllä tyytyväisenä paljonkin aikaa, minä käyn miesystäväni kanssa harvemmin. Annetaanko mökin nyt sit vaan lahota?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siskolla ei ole rahaa laittaa remonttiin niin sitten sovitte että hän korvaa osuutensa tekemällä remonttihommia tietyn määrän sen eteen. Laittaa sitten vaikka ukkonsa hommiin jos ei itse osaa.
Työkustannukset ovat kuitenkin aina isoin remontin kuluista.
Tämä on hyvä idea tai sitten sisko voisi myydä sulle vaikka osan omistuksestaan ja sinä remontoisit sillä rahalla.
Eli sen jälkeen sun olis vaikka 70 % ja siskon 40 %.
Suostuisikohan.
Kas ku ei 60-50
Huonokuntoinen mökki, jos kolmen vuoden jälkeen on lahoamassa. Ehkä ap:n sisko ei halua noin huonokuntoisen mökin remonttiin rahoja tuhlata tai hänellä on eri mielipide remonttitarpeesta. Mitä hän on rahoillaan tehnyt on hänen asiansa. Pienituloisena saattaa olla säästäväinen ihminen, joka on sijoittanut rahat tai ei halua käyttää remonttiin, jota ei pidä tarpeellisena. En minäkään innostunut osallistumaan keittiöremonttiin ja mönkijän ostoon perintökiinteistöllä. Pyysin osituksen ja pääsin mokomasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Huonokuntoinen mökki, jos kolmen vuoden jälkeen on lahoamassa. Ehkä ap:n sisko ei halua noin huonokuntoisen mökin remonttiin rahoja tuhlata tai hänellä on eri mielipide remonttitarpeesta. Mitä hän on rahoillaan tehnyt on hänen asiansa. Pienituloisena saattaa olla säästäväinen ihminen, joka on sijoittanut rahat tai ei halua käyttää remonttiin, jota ei pidä tarpeellisena. En minäkään innostunut osallistumaan keittiöremonttiin ja mönkijän ostoon perintökiinteistöllä. Pyysin osituksen ja pääsin mokomasta eroon.
Aattele mulle sanoi sukulaiset, että mun pitää osallistua moottorikelkan ostamiseen mökkeröiselle, jossa käyn kerran 5 vuodessa.
Ensinkään en aja moottorikelkalla.
Tämä on hyvä idea tai sitten sisko voisi myydä sulle vaikka osan omistuksestaan ja sinä remontoisit sillä rahalla.
Av-mammojen matikkaa. Annetaan siskolle 20 000 e ja maksetaan päälle remontit. Hyvä diili! Nyt omistetaan toki 70 pros mut sisko käyttää edelleen mökkiä usein perheineen ja sinä vähemmän.
Siskon mies tyrskähtelee koko matkan pankkiin.
Eli sen jälkeen sun olis vaikka 70 % ja siskon 40 %.
Suostuisikohan.