Yhteismökki ja remonttikulujen jakaminen, kun sisko on jo tuhlannut perintöosuutensa
Perin kolmisen vuotta sitten siskoni kanssa puoliksi mökin ja kumpikin sai vielä reilut 100.000e rahaa.
Mökki alkaa olla remontin tarpeessa, mutta siskolle ei ole enää rahaa yhtään jäljellä. En käsitä mihin on rahat sutannut. Hänellä on pieni palkka, miehensä on hyväpalkkainen, mutta hän ei suostu osallistumaan, kun ei mökistä mitään omistakaan. Muutamasta tuhannesta per naama kuitenkin vain puhutaan, mutta minä halua rahoittaa remontteja yksin, Heidän nellihenkinen perhe viettää siellä kyllä tyytyväisenä paljonkin aikaa, minä käyn miesystäväni kanssa harvemmin. Annetaanko mökin nyt sit vaan lahota?
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua ihmetyttää, miten on saanut hassattua kaikki rahansa
Ei hassannut, vaan osti osakkeita.
Tuollaisesta määrästä saa osinkoja jo aika monta tuhatta vuodessa, että eiköhän niillä yhden rempan maksa.
Luojan kiitos on ikioma mökki. Ei ole ketään pakottamassa kustantamaan paljua tai muuta typeryyksiä. Mökkeilyä kaipaaville sukulaisille suosittelen vuokramökkiä, ei tänne tarvitse tulla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta määrästä saa osinkoja jo aika monta tuhatta vuodessa, että eiköhän niillä yhden rempan maksa.
Ei vaan kiinnosta hassata rahaa mörskään, vaan kiinnostaa panna raha poikimaan.
Mitään paljuja, laitureita ja kaappeja ei ostella.
Yhteisomistajuus ei toimi.
- jos haluat mökin itsellesi, tarjoa siskolle mökistä hinta 50, sisko suostuu, mökki on sinun
- haluat mökien itsellesi, sisko ei suostu, voi voi,tarjoat että sisko lunastaa mökin hintaan 50, mökki on siskon. Täällä on kysytty millä rahalla sisko lunastaa, se on siskon huoli, tai siskon mies voi lunastaa.
- kumpikaan ei halua lunastaa toista ulos, pakkomyynti. Vaikka siskon mies voi ostaa koko mörskän, jo ennen pakkomyyntiä. Sitten olisi motia remontoida.
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos on ikioma mökki. Ei ole ketään pakottamassa kustantamaan paljua tai muuta typeryyksiä. Mökkeilyä kaipaaville sukulaisille suosittelen vuokramökkiä, ei tänne tarvitse tulla
Just samoin minulla. Ei ole nokan koputtamista sukulaisilla. Ja majoitusta ja kestitystä ei ole tarjolla tyrkyille.
Jos yhteisymmärrystä mökin remonteista ei tule niin sitten niitä ei tehdä. Sinun taas ei kannata omistaa puolikasta mökkiä jos et siellä (remonttien puuttuessa) viihdy ja siskon kanssa sopua ei löydy.
Ehdota siskollesi eri vaihtoehdot:
-tehdään remontteja
-hän ostaa sinut pois
-sinä ostat hänet pois
-mökki myydään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myytte mökin pois, jos et sinä siellä ole ja siskoani ei kiinnosta sitä kunnostaan.
Minua kiinnostaisi olla siellä enemmän, jos remontit tehtäisiin. Laituri kuntoon, keittiön uusinta, uusi huussi ja ehkä palju
ap
Jokaisella saa tietysti olla toiveita mökkinsä varustuksen suhteen, mutta palju nyt ei välttämätön ole, eikä mielestäni laiturikaan. Uimaan pääsee ilmankin. Jos olet tuollaisen listan heittänyt siskollesi, niin en ihmettele, jos ei heti innostu. Ehkä olisi kannattanut ehdottaa yksi projekti kerrallaan ja tärkeimmistä lähtien (huussi, keittiö).
Vierailija kirjoitti:
Jos yhteisymmärrystä mökin remonteista ei tule niin sitten niitä ei tehdä. Sinun taas ei kannata omistaa puolikasta mökkiä jos et siellä (remonttien puuttuessa) viihdy ja siskon kanssa sopua ei löydy.
Ehdota siskollesi eri vaihtoehdot:
-tehdään remontteja
-hän ostaa sinut pois
-sinä ostat hänet pois
-mökki myydään
Mahtaako Porvoossa kauppa käydä?
Niin eipä se huussin uusiminen mökin lahoamista estä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt oltiin aloittajan mukaan laittamassa ehkä paljua, uutta huussia ja pientä keittiön laittoa. Kaikki ihan tavallisen ihmisen tehtävissä olevia hommia."
Keittiön uusinta, kirjoitti trolli ap.
Se ei ole pientä.
Keittiö on pieni. Ei vesikalusteita tai hellaa, pelkkä keittolevy. Keittiöitä voi ostaa käytettynäkin jonkun ok-talon remontin jäljiltä. Ei sinne mitään uutta puustellia tarvita.
ap
Kun ostatte jonkun okt:n ikeakeittiön, voitte olla ensimmäisen talven jälkeen onnellisia jos kaappien ovet pysyvät vielä kiinni saranoissa.
Onko sinulla kokemusta ikean keittiöistä mökkiolosuhteissa vai ihanko mutun heitit? Minulla nimittäin on kokemusta. Mökillemme laitettiin ikean keittiö noin 20 vuotta sitten ja hyvin on kestänyt. Mökillä ei ole edes talvisin lämmitystä. Ei ole ollut moittimista.
Ostaisin sen paljun ja kansi lukkoon. Avain kulkisi mukanani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nyt oltiin aloittajan mukaan laittamassa ehkä paljua, uutta huussia ja pientä keittiön laittoa. Kaikki ihan tavallisen ihmisen tehtävissä olevia hommia."
Keittiön uusinta, kirjoitti trolli ap.
Se ei ole pientä.
Keittiö on pieni. Ei vesikalusteita tai hellaa, pelkkä keittolevy. Keittiöitä voi ostaa käytettynäkin jonkun ok-talon remontin jäljiltä. Ei sinne mitään uutta puustellia tarvita.
ap
Kun ostatte jonkun okt:n ikeakeittiön, voitte olla ensimmäisen talven jälkeen onnellisia jos kaappien ovet pysyvät vielä kiinni saranoissa.
Onko sinulla kokemusta ikean keittiöistä mökkiolosuhteissa vai ihanko mutun heitit? Minulla nimittäin on kokemusta. Mökillemme laitettiin ikean keittiö noin 20 vuotta s
Vielä väännät ikean kaapeista. Ap puhuu rempasta, jotta mökki ei lahoaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei varmaan kiinnosta mörskää edes omistaakaan. Mörskä myyntiin ja nekin rahat poikimaan.
Niin, esimerkkeinä tällaisista remonteista hän mainitsi myös paljun ja laiturin.
Vierailija kirjoitti:
Jos siskolla ei ole rahaa laittaa remonttiin niin sitten sovitte että hän korvaa osuutensa tekemällä remonttihommia tietyn määrän sen eteen. Laittaa sitten vaikka ukkonsa hommiin jos ei itse osaa.
Työkustannukset ovat kuitenkin aina isoin remontin kuluista.
Hehheh..ihan kuin jokaisesta olisi rakennusmestariksi. Euron säästöstä tulee viiden euron vahinko. Rakentaminen vaatii tietoa ja osaamista ja osa luvanvaraisia.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla kokemusta ikean keittiöistä mökkiolosuhteissa vai ihanko mutun heitit? Minulla nimittäin on kokemusta. Mökillemme laitettiin ikean keittiö noin 20 vuotta s
Viesti, johon vastasin käsitteli ikean keittiöitä. Olen ohis, en ole ollut vääntämässä mistään. Sanoin vain mielipiteeni ikean keittiöistä, koska niitä mollattiin. Hyvä keittiö on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei varmaan kiinnosta mörskää edes omistaakaan. Mörskä myyntiin ja nekin rahat poikimaan.
Täähän se suunnitelma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos siskolla ei ole rahaa laittaa remonttiin niin sitten sovitte että hän korvaa osuutensa tekemällä remonttihommia tietyn määrän sen eteen. Laittaa sitten vaikka ukkonsa hommiin jos ei itse osaa.
Työkustannukset ovat kuitenkin aina isoin remontin kuluista.
Hehheh..ihan kuin jokaisesta olisi rakennusmestariksi. Euron säästöstä tulee viiden euron vahinko. Rakentaminen vaatii tietoa ja osaamista ja osa luvanvaraisia.
Trolli aapee aloituksessa kirjoitti tosiaan remontista, jotta tönö ei lahoa.
Juttu muuttuikin sitten paljun, laiturin, huussin ja keittiön uusimiseksi. Nehän ei estä lahoamista, joten provo aloitus kyseessä.
Nuo hommat nyt ei maksa kuin satasia jos viitsii itse tehdä jotain ja paljunhan voi aina vuokrata silloin kun sitä tarvitsee.Olen myös mökin osaomistaja ja olen hankkinut mökille kaikenlaista irtaimistoa ja tehnyt remontteja omalla rahalla niin ei ole ollut mitään tarvetta vääntää kuluista kun itse maksaa ne vaikka niistä muutkin hyötyisivät. Näen kyllä pointin ap:n siskon tavassa toimia koska itsekkin ampuisin alas yhteisesti tehtävät hankinnat ellei itse niitä näe tarpeellisiksi.
Nii remppaaminen, jotta ei tönö lahoa sisältää muutakin kuin kaappien vaihdon, vai kuinka aapee?
Se kaappien osto ei estä lahoamista. Ei myöskään laituri tai palju.
Joten terkkuja vaan sinne Porvooseen.