Mitä eroa on 100e ja 1000e matkapuhelimella?
Mitä hyötyä tuolla 900e saa?
Puhelin 5 vuoden päästä kuitenkin vanhentunut teknisesti.
Kommentit (167)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ostetaan apple osamaksulla ja kuvitellaan olevansa kardashian
Vain tyhmä ei osta puhelinta osamaksulla sillä operaattorit myyvät kaikki puhelimia samaan hintaan kokonaan maksettuna tai korottomana osamaksuna.
tietysti kun tilillä on rahaa vain sen kk maksun verran
Tyypillinen tyhmän kommentti, kun ymmärrys raha-asioista rajautuu tilin saldon hahmottamiseen.
Koroton laina on tietenkin jokaisen rahasta mitään ymmärtävän automaattinen vaalista aina, koska se on ihan suoraa tienestiä. Vain tollot eivät sitä käsitä.
Tiedäthän, että niiden sijoitustesi arvo voi myös laskea.
Vierailija kirjoitti:
On paljon ihmisiä jotka ostavat uutta tavaraa vaikkeivat oikeasti tarvitse sitä. Mainoksen uhreja siis. Heikko itsetunto- ja hillintä. Heikko impulssikontrolli.
Markkinatalous perustuu juuri tähän. Saadaan asiakas kuvittelemaan että hän tarvitsee isompaa, kiiltävämpää, kalliimpaa vaikka oikeasti valinta voi olla huonompi kuin se edullinen. Eka " älypuhelimeni" maksoi 500e. Ekan kosketusnäyttöpuhelimen sain kummipojaltani. Se hajosi viiden vuoden jälkeen, toimii nyt kellona ja herätyskellona. Satasen huawein sitten hankin. Tosi hyvä luuri oli kunnes seitsemän vuoden jälkeen tuli vikaa, kaikki ei toimi. Nyt 129e xiaomi, ihan liian iso kapula. Puhelut, sähköpostit, muut viestit, navigaattori ja sää, siinä kaikki mitä tarvin. Kameraa harvoin. Ihan hyvin toimivat ja nopeasti, miksi maksaisin tonnin moisesta. Töitä ja muuta asiointia varten, esim. pankkia ym. on firman tietokoneet, näitä voi käyttää vapaasti. Firma on oma ja nyt valmistui urakka etuajassa, teen toimisohommia, asiakas maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain tyhmä ei osta puhelinta osamaksulla sillä operaattorit myyvät kaikki puhelimia samaan hintaan kokonaan maksettuna tai korottomana osamaksuna.
Tai esim. opiskelija, joka ei halua joka kuu stressata ylimääräisistä osamaksuista. Kaikki eivät myöskään sijoita.
Sonyn puhelin on kestänyt 7 vuotta. Akkukin on uuden veroinen, pitää virtansa. Maksoi 400e, tarjouksesta sai 200e.
Auton uusin 3 vuoden välein ja puhelimen 2 vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai esim. opiskelija, joka ei halua joka kuu stressata ylimääräisistä osamaksuista. Kaikki eivät myöskään sijoita.
Tyhmä opiskelija stressaa edullisemmilla osamaksuista jos on varaa maksaa koko summa opiskelijabudjetilla kerralla.
Tyhmä ei sijoita jos siihen annetaan ilmainen mahdollisuus.
Alkuperäinen pitää edelleen paikkansa, vain tyhmä ei maksa osamaksulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tietysti kun tilillä on rahaa vain sen kk maksun verran
Tyypillinen tyhmän kommentti, kun ymmärrys raha-asioista rajautuu tilin saldon hahmottamiseen.
Koroton laina on tietenkin jokaisen rahasta mitään ymmärtävän automaattinen vaalista aina, koska se on ihan suoraa tienestiä. Vain tollot eivät sitä käsitä.
Tiedäthän, että niiden sijoitustesi arvo voi myös laskea.
Deflaatio on äärimmäisen epätodennäköinen skenaario lähitulevaisuudessa.
Veljenpojalla on joku kunnostettu ja huollettu kolmensadan puhelin. Sanoi että uusi vastaava maksaa sen tonnin. Juteltiin aiheesta ja todettiin että en tarvitse moista, ei ole mitään mitä tarvitsisin. Hänkin sanoi ettei uudesta tonnia maksaisi, kunha kokeili. Jos todella on tarvetta ja jostain ominaisuudesta hyötyä rahallisesti eli sillä tienaa niin ymmärrän kyllä. Voihan puhelin olla harrastuskin tai riippuvuus, paljon näkee puhelinta tuijottavia ihmisiä joka puolella. Ei vaan ole iskenyt.
Itse en tarvi kameroita, en näytön laatua, en nopeutta, en kokoa ym. yhtään enempää, nykyisessä luurissa on kaikkea ihan riittävästi ja hyvin toimii. Työt ja muut tehdään oikealla tietokoneella.
Vierailija kirjoitti:
100 € puhelin lakkaa toimimasta 2 v päästä, 1000 € ehkä 4 v päästä, se ero.
Mun karvalakki-Samsung toimii jo 5. vuotta ilman ongelmia. Maksoi 140 e.
Vierailija kirjoitti:
Minä taasen 5 / 3 vuoden välein. Mitäs siihen sanot?
puhelin pitää olla vähintään 1000e ja ainakin 1000e - 2000e välissä. Se on nykyajan ns. rolex. ei ketään kiinnosta jos puheln maksa 299e.
pitää olla kaikki ominaisuudet hyvällä kameralla jne.
itse omistan 299e puhelimen enkä jumalauta maksa ikinä enempää.
M45
Vierailija kirjoitti:
Minulla tuo sykli on 5- 8 vuotta. Auto on käytetty, puhelin uusi. Kunnes kyllästyn tai tulee liikaa vikaa. Antaa muiden ajaa kalliit kilometrit ja viat pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin virhe minkä olen koskaan tehnyt oli ostaa kallis i phone. Se kun ei ollut yhtään sen parempi kuin 300€ Samsung, käyttöjärjestelmä niissä on aivan per...seestä. vähän niinku oli aikoinaan lumiassa, sekin oli parempi kuin i phone.
Ai, minä taas en ikinä palaa muihin, kun I phonen ostin, aiemmin sai vaihtaa puhelinta parin vuoden välein melkein, käyttöjärjestelmä just parasta ja tietosuoja.
Sehän on aivan per...seestä se i phonen käyttöjärjestelmä. Niin hankala ja sekava kuin olla ja voi... Lisäksi kamera oli huono... Mulla on ollut nyt jo kohta 5 vuotta 300€ one plussa ja ei mitään ongelmia akun eikä minkään muunkaan kanssa. I phonesta loppui akku kolmen vuoden jälkeen ja muutenkin se oli jumissa jatkuvasti, mikä ärsytti eniten...
Vierailija kirjoitti:
100 € puhelin lakkaa toimimasta 2 v päästä, 1000 € ehkä 4 v päästä, se ero.
no mun 100€ luuri on toiminut nyt jo 5 vuotta, en aio vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
puhelin pitää olla vähintään 1000e ja ainakin 1000e - 2000e välissä. Se on nykyajan ns. rolex. ei ketään kiinnosta jos puheln maksa 299e.
pitää olla kaikki ominaisuudet hyvällä kameralla jne.
itse omistan 299e puhelimen enkä jumalauta maksa ikinä enempää.
M45
Kiinnosta millään tavalla sun 299 puhelimet. Mitä jos siirtyisit johonkin toiseen keskusteluun.
Se ero, että kalliilla pitää esittää olevansa rikkaampi kuin onkaan. Osamaksu ei näy päälle.
Vierailija kirjoitti:
Se ero, että kalliilla pitää esittää olevansa rikkaampi kuin onkaan. Osamaksu ei näy päälle.
Hintakaan ei näy päälle. Samanlaisia mustia lättyjä ne on kaikki, merkkilogokaan ei kerro hinnasta. Useimmat koteloivat vielä luurinsa.
Hinta selviää ulkopuolisille vain jos sitä itse ääneen mainostaa.
huono kun linssien määrälläkään ei pysty enää kehuskelemaan
Hei. Sanokaa onko käyttiksen päivityksellä mtn väliä puhelimessa. Tähän mun luuriin 14 jäi viimeiseksi (Nokia x20) Tarjous puhelimissa jo uutena on tarjolla niitä vähemmän.
Minä vihaan ip:n kameraa. En voi ottaa selfieitä kun se jotenkin korostaa kaikkia ihohuokosiani, kääntää kuvan "peilikuvaksi" ja samalla vääntää naamani tosi epäsymmtrisen näköiseksi. Lisäksi tähän ei saa johdollisia kuulokkeita. Tänä näyttö on myös liian iso ja kömpelö käyttää kun en yllä sormillani ylänurkkaan asti eikä tässä ole alanurkassa semmoista valikkoa mistä pääsee edelliselle sivulle tms. Muuten on ollut hyvä ja kestävä (tiputettu 1000x).