Olimme pyytämässä ystäviä kummeiksi, he lopettivat yhteydenpidon
Lopettivat:
eivät seuraa tekemisiä somestamme enää, eivät tykkää mistään. Kylään kutsuttaessa eivät vastanneet mitään ja se viikonloppu sitten meni. Eivät ehdota meille päin mitään. Mistähän mahtaa olla kyse. Tunnemme itsemme tyhmiksi, ja olemme epävarmoja haluaisivatko edes kummeiksi.
Kommentit (214)
"Meillä vetäs tyttären kummitäti pohjat: halusi itse kovasti kummitädiksi suloiselle tytölle. Järjestää nyt häitään ja tätä kummityttöä (tytärtämme) ei ole kutsuttu lainkaan Kyseessä ei silti ole lapsettomat häät. Kutsuun on oikein kirjoitettu, että lähipiirin lapset saavat osallistua. Lähipiiri oma kummilapsi ja sukulainen rajataan pois, ei ole lähipiiriä. Voihan sitä välit tuhota näinkin. Kun hääkutsu saapui postissa kodin lattialle, tämä pieni suloinen tyttömme tietenkin löysi kirjekuoren ekana. Onko tämä minulle? Että vitutti että pitäisi alkaa selittämään että kuule ei; sinua ei kummitäti häihinsä halua. Näinkin vajaaälyisesti voi käyttäytyä."
Tuo on hieman epäselvää, että saitte siis kutsun, joka sis. lähipiirin lapset, eli tyttärenne kuuluisi siihen, miksi mielestäsi ei?
Vierailija kirjoitti:
Koko kummi-instituution voisi lopettaa. Ei sillä ole mitään merkitystä.
Ei niin.
Se on vain kiusallinen tekosyy nakittaa ulkopuolisia osallistumaan tehtäviin ja kustannuksiin, jotka kuuluvat lapsen vanhemmille.
Oikeastihan kummi lupaa osallistua lapsen kristilliseen kasvatukseen. Siinä kaikki.
Vierailija kirjoitti:
No, pyydätte sisaruksianne, serkkua, pikkuserkkua, nuorta tätiä/setää/enoa kummiksi. Jos tällaisia on.
Sukulaiset ovat usein luotettavampia kuin tuuliviireiksi osoittautuvat ystävät.
Sukulaisuussuhteet voivat kariutua siinä missä muutkin ihmissuhteet.
Vierailija kirjoitti:
"Meillä vetäs tyttären kummitäti pohjat: halusi itse kovasti kummitädiksi suloiselle tytölle. Järjestää nyt häitään ja tätä kummityttöä (tytärtämme) ei ole kutsuttu lainkaan Kyseessä ei silti ole lapsettomat häät. Kutsuun on oikein kirjoitettu, että lähipiirin lapset saavat osallistua. Lähipiiri oma kummilapsi ja sukulainen rajataan pois, ei ole lähipiiriä. Voihan sitä välit tuhota näinkin. Kun hääkutsu saapui postissa kodin lattialle, tämä pieni suloinen tyttömme tietenkin löysi kirjekuoren ekana. Onko tämä minulle? Että vitutti että pitäisi alkaa selittämään että kuule ei; sinua ei kummitäti häihinsä halua. Näinkin vajaaälyisesti voi käyttäytyä."
Tuo on hieman epäselvää, että saitte siis kutsun, joka sis. lähipiirin lapset, eli tyttärenne kuuluisi siihen, miksi mielestäsi ei?
Joo on tosi nolosti rajattu ja epäselvästi kutsuttu. Kysyimme erikseen onko kutsu siis hänen kummilapselleen? Tuli vastaus että ei. Turha on hänen odotella kutsua kummilapsensa hienoille synttäreille enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin.
Se on vain kiusallinen tekosyy nakittaa ulkopuolisia osallistumaan tehtäviin ja kustannuksiin, jotka kuuluvat lapsen vanhemmille.
Oikeastihan kummi lupaa osallistua lapsen kristilliseen kasvatukseen. Siinä kaikki.
Lahja-automaattina minä olen ollut kummilapselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyittekö siis jo?
Ei olla kysytty vielä siis. Vauva syntyy vasta kesällä.
He ovat meidän ystäviämme. Tunnemme molemmat. Olimme ajatelleet pyytää juuri heitä. Mutta nyt olemme paniikissa, käytös meitä kohtaan on yht äkkiä täysin kylmää. Voi vain arvailla missä on vika.
Aloimme pohtia jo muita ystäväpariskuntia. Vaikka some ei määritä kaikkea, on vähän outoa että itse käyttävät somea koko ajan mutta meidän tarinoita ei katsoja jne poikkeavaa. Hämmentynyt
Ap
Osataanko siis tuossa ystäväpariskunnassa lukea toisten ajatuksia jos siis ette ole vielä edes kysyneet vai miksi sellaisia ajattelette?
Tuosta, että eivät usein vastaa mitää
Laita taas vaikka "Hei, mitä sinulle kuuluu?" Jos viesti luetaan, ja vastausta ei tule, niin laita miehelleen viesti, että "Hei, olen yrittänyt tavoitella Marjaa, onko hänellä kaikki hyvin?". Tai sitten vain ensinmainittu, ja jos vastausta ei tule, keskity muihin ystäviin. Kummeiksi vastaamista välttelevät tuskin nyt kuitenkaan haluavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajunnut tuota hääkutsua. Jos kutsu oli aikuisten nimellä ja kutsuun on kirjoitettu että lapset saavat osallistua? En halua olla ilkeä, en vain ymmärtänyt että miksi se ei koske myös lasta? Mutta jos se jotenkin oli siihen laitettu niin eikö sitten voi sanoa lapselle ja samalla koko perheelle että näihin juhliin emme pääse tai mene?
Hyvä tilaisuus opettaa lapselle käsitteet "aikuisten juhlat" ja "lastenjuhlat". Tekemättä asiasta sen enempää draamaa.
Luitko sinä kirjoitusta ihan oikein? Kyllä tuossa on kummitäti mokannut ja pahasti. Ei ole kyse aikuisten juhlasta, silloin kun lähipiirin lapset onkin sinne kutsuttu. Kummitätijuntti on rajannut vain pienen kummitytön ulos, että hän ei ole lähipiirin lapsi. Nolo, nolo, nolo. Eri asia olisi aikuisten juhlat, mutta n
Voisihan sen tuplavarmistaa, jos asia on epäselvä, ja jos kummityttö todella ei ole tervetullut, niin koko perhe jää tulematta, jotakin tällaista voisin itse kuvitella. Jos haluavat pitää pienemmät juhlat, niin asiassa voisi auttaa jäämällä itsekin pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, pyydätte sisaruksianne, serkkua, pikkuserkkua, nuorta tätiä/setää/enoa kummiksi. Jos tällaisia on.
Sukulaiset ovat usein luotettavampia kuin tuuliviireiksi osoittautuvat ystävät.
Sukulaisuussuhteet voivat kariutua siinä missä muutkin ihmissuhteet.
Totta tuokin, mutta meidän lähipiirissä on toiminut hyvin.
Sisarukset toistensa lasten kummeina puolin ja toisin. Hyviä suhteitä ylläpidetään tarkoituksella. Ymmärrän toki omasta kokemuksestakin, ettei aina toimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin.
No älä ole. Ei ole pakko.
"Kysyimme erikseen onko kutsu siis hänen kummilapselleen? Tuli vastaus että ei. Turha on hänen odotella kutsua kummilapsensa hienoille synttäreille enää."
Jos on noin, niin miksi itsekään solidaarisuudesta kummityttöä eli lastanne kohtaan vastaisitte kutsuun myöntävästi? En voisi lähteä hyvillä mielin häihin tuossa tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Teillä on niin paskoja tarinoita. Aina samaa pskaa. Ei ihme että lopettivat
----------------------------------
Niin varmaan sinullakin kun tänne päin sylkäsit
Silloin kun on tukehtumassa omaan paskaan niin silloin tapahtuu siis tämä sinun temppu lyöt lyötyä
Ja saat siitä uutta ilmaa siipisi.
Jos ajattelet minusta samoin mitä mä nään sinusta voin kertoa että oon tukehtunut jo paskaani mutta puolustan silti lyötyä.
Ihme takertuja. Hyvä ottaakin vähän välimatkaa
mä en enää jaksa esittää että kiinnostun kenenkään lapsentulosta. Se on kokijalleen ainutkertaista, ympäristölle kuin toisen unien kuuntelua. Ehkä heillä on sama
Kutsutte ystäviksi ihmisiä, joiden kanssa ette edes uskalla puhua tärkeistä asioista?!?
Vierailija kirjoitti:
"Kysyimme erikseen onko kutsu siis hänen kummilapselleen? Tuli vastaus että ei. Turha on hänen odotella kutsua kummilapsensa hienoille synttäreille enää."
Jos on noin, niin miksi itsekään solidaarisuudesta kummityttöä eli lastanne kohtaan vastaisitte kutsuun myöntävästi? En voisi lähteä hyvillä mielin häihin tuossa tilanteessa.
Me ei olla helposti loukkaantuvia ihmisiä. Meillä on itselläkin ollut lapsettomat häät aikanaan. Mutta tämä on loukkaavaa, että lähipiirin lapset saavat tulla mutta kummitytär ei? Se on loukkaamista. Nyt kun vielä keksisi, miten ilmoittaa tämä. Ei todellakaan ajatella laittaa ihanaa taaperoa yksin vieraalle hoitoon, ja lähteä matkustamaan toiselle puolelle Suomea kahdeksi päiväksi. Lapsen kanssa kummitädin häät olisivat olleet ihana elämys. Nyt taisi mennä välit.
Vierailija kirjoitti:
Kutsutte ystäviksi ihmisiä, joiden kanssa ette edes uskalla puhua tärkeistä asioista?!?
Vaikeahan on Ap:n puhua, kun hyvät ystävät eivät äkkiä vastaa kyläilykutsuihin. Menikö aloituksesta ja kommenteista ohi? Vai viestilläkö sinä kyselet, että mikäs siellä hiertää tällä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin.
------'zzzz--------
Niin minäkin. Lahjat on kyllä kelvannut on jopa kysytty onko jo ostettu minulle ja mitä.
Mutta kiitosta ei ole tullut kuulunut kun on saanut lahjan. On ollut kultakoruja., ratsastuskypärää, hevosjuttuja merkki vaatteita jne.
Enää ei osteta mitään niin yhteys loppui siihen.
Ap kertoi, että ystäväpariskunta on hyvin toimeentuleva. Se jotenkin särähti korvaani. Mitkä ovat ap:n odotukset kummiudelle? Pitäisikö tuoda lahjaa joka joulu ja syntymäpäivä, toimia lastenvahtina jne. Olisiko kyse kuitenkin siitä, että ystäväpariskunta on kokenut, että yrität hyväksikäyttää heitä. Hyvätuloisille tulee välillä eteen näitä kummipyyntöjä, joissa silmät kiiluen odotetaan lahjavuoria ja rahakirjekuoria, ja kumilta odotetaan kuuta taivaalta.
Vierailija kirjoitti:
Ap kertoi, että ystäväpariskunta on hyvin toimeentuleva. Se jotenkin särähti korvaani. Mitkä ovat ap:n odotukset kummiudelle? Pitäisikö tuoda lahjaa joka joulu ja syntymäpäivä, toimia lastenvahtina jne. Olisiko kyse kuitenkin siitä, että ystäväpariskunta on kokenut, että yrität hyväksikäyttää heitä. Hyvätuloisille tulee välillä eteen näitä kummipyyntöjä, joissa silmät kiiluen odotetaan lahjavuoria ja rahakirjekuoria, ja kumilta odotetaan kuuta taivaalta.
Kertoi, kun joku kysyi sitä. Kertoi, kun joku väitti että raha on esteenä. Ap on itsekin varsin hyvätuloinen. Ei etsinyt lahjoja vaan kirkkoon kuuluvaa ystävää.
Mikä motiivi sinulla on vääristellä asioita? Tuskin Ap kolmatta lasta ihan persaukisena on hankkimassa.
Sinäpä se aggressiivinen olet. Kukaan ole jankannut paitsi sinä siellä. Taidat olla hyvin kateellinen, kun muita mietitään kunniatehtävään.