Paljonko pyytäisit koirien hoidosta per vuorokausi? Kysymys vain koirista pitäville, jotka oikeasti ottaisivat hoitoon
Kaksi keskikokoista koiraa. Ruokia ei tarvitse itse ostaa.
Kommentit (61)
Kirjallinen sopimus , 25 euroa vrk, rahat etukäteen, koiran oma ruoka tuotava , numero koiran ell, vakuusraha sitä varten, että pitää käyttää lääkärissä, vakuusraha sitä varten, jos koira rikkoo esim sohvan. Vastuuvakuutus oltava ja rokotukset.
Jälkikäteenhän sitä rahaa ei saa. Kokemus 2 tapauksesta. Toinen oli 3 kk hoidossa, en saanut penniäkään
Toinen oli 1 kuukauden hoidossa, maksoivat 50 euroa kuukauden hoidosta.
Kumpikaan ei tuonut ruokaa koiralle tuodessaan hoitoon.
Myöhemmin kieltäydyin ottamasta uudestaan hoitoon näiden sankareiden koiria.
Itse hoitaisin mielelläni ilmaiseksi nyt, kun jouduimme omastamme koiran korkean iän vuoksi luopumaan. Mutta pitäisi olla sellaiset yksilöt, jotka helposti käsiteltäviä/joiden kanssa pärjäisi. Lisäksi sisäsiistejä ja olisi plussaa, jos eivät esim ripuloisi kovin herkästi.
Joitakin koiria olen viime aikoina hoitanut ja useammanlaisen kokemuksen saanut.
Jos itselläni olisi edelleen koira, niin 20-30 eur/vrk olisi varmaan minimikorvaus, mitä voisin ehdottaa.
En ole laskuttanut, mielelläni hoidan koiria ja otan yökylään. Toki koiran omistajat ovat tuoneet runsaat tuliaiset, mutta rahaa en ole huolinut.
Meillä on 2 huonetta airbnb käytössä. Naapurilla on koira. Hän on luvannut hoitaa siivoukset kesäloman ajan. Toisessa huoneessa on ns vakioasukas. Perjantaisin lähtee pois ja huone siivotaan ja lakanat vaihdetaan.
Toisessa voi vaihtua viikolla, yleensä ei.
1 huone, 1 pv ulkoilut ollaan sovittu.
Siivouksessa menee tunti per huone. Ollaan sovittu vien koiran ulos 3 x päivässä ja keskimmäinen on n tunnin matka.
"Sori, mutta tämä tällainen on sulaa hulluutta. En ikinä suostuisi, jos olisin koirahoitolan pitäjä. Olet valitettavasti koirien suhteen todella tietämätön ja altistat koirasi suurelle vaaralle. Ja se syyhän on sitten aina sen koirahoitolan, jos jotain sattuu, aivan kuten on sekin, jos iso koira hyökkää pienen koiran kimppuun, joka kaiken aloitti."
Hyvin on mennyt yli 20 vuotta, mitä tätä hoitolaa olen käyttänyt. Ei tuolla laiteta isoja ja pieniä koiria samaan tilaan. Aina on tsekattu tulevatko koirat toimeen ja yleensä ne samat koirat tulee sinne eli tutun kaverin kanssa saa olla hoitolassa.
Vierailija kirjoitti:
Maksan aikuiselle lapselleni ja tämän tyttöystävälle kahden kääpiökoiran hoidosta 1000€/5vkoa kun menen leikkaukseen..
Voin hoitaa koirasi 300 eurolla tuon ajan. Minulla on kenneltytön koulutus, työkokemusta 4 H:lta, koirien koulutusohjaajana ja omiakin koiria on ollut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maksan aikuiselle lapselleni ja tämän tyttöystävälle kahden kääpiökoiran hoidosta 1000€/5vkoa kun menen leikkaukseen..
Voin hoitaa koirasi 300 eurolla tuon ajan. Minulla on kenneltytön koulutus, työkokemusta 4 H:lta, koirien koulutusohjaajana ja omiakin koiria on ollut.
Minkä ihmeen takia hoidat kahta koiraa noin halvalla viiden viikon ajan ja ajat teidän koiranhoitajien palkat alas? Ei mitään järkeä.
Meilläpäin koirahoitolat laskuttavat 35-50€/vrk+ruoka 5e tai omat ruoat.
Vierailija kirjoitti:
"Sori, mutta tämä tällainen on sulaa hulluutta. En ikinä suostuisi, jos olisin koirahoitolan pitäjä. Olet valitettavasti koirien suhteen todella tietämätön ja altistat koirasi suurelle vaaralle. Ja se syyhän on sitten aina sen koirahoitolan, jos jotain sattuu, aivan kuten on sekin, jos iso koira hyökkää pienen koiran kimppuun, joka kaiken aloitti."
Hyvin on mennyt yli 20 vuotta, mitä tätä hoitolaa olen käyttänyt. Ei tuolla laiteta isoja ja pieniä koiria samaan tilaan. Aina on tsekattu tulevatko koirat toimeen ja yleensä ne samat koirat tulee sinne eli tutun kaverin kanssa saa olla hoitolassa.
Hyvää tuuria on mukana. Esimerkiksi kiimakierto ja koiran ikääntyminen vaikuttaa sen käyttäytymiseen eikä sitä voi ennakoida. Pieni tila, jollainen koirahoitolan koppi on, on erittäin riskaabeli, koska toisella koiralla ei ole tilaa väistää, jos menee hermot. Silloin voi tulla pahaa jälkeä. Koiran pienuus ei ole mikään tae siitä, etteikö se voisi käyttäytyä aggressiivisesti. Sitä juuri tarkoitin edeltävässä viestissä, että vaikka pieni koira aloittaisi tappelun ja haastaisi sitä, on syy silti aina ison koiran, kun se sitten hermostuu ja pienempi jää alakynteen. Näihin asioihin, jotka tulevat koiran biologiasta ja terveydentilasta ei voi vaikuttaa tai ennakoida paraskaan koirahoitola.
Joten jos jatkat tällä käytännöllä, toivottavasti itse ymmärrät, ettei se ole koirahoitolan vika, jos jotain sattuu. Vanhenevien koirien kohdalla näistä voi koitua tosi vakavia seurauksia, jotka johtavat kroonisiin kipuihin, vaikka ei välittömästi jouduttaisikaan lopettamaan. Ne ovat erityisen ikäviä, koska se olisi voitu hyvin helposti välttää. Toki koko koirahoitolan idea on ei oikeastaan toimi, koska ns. patoaminen, koirien erottelu toisistaan verkkoaidalla, on omiaan lisäämään aggresssiivisuutta varsinkin tietyillä roduilla. Käyttöominaisuuksia on edelleen monilla seurakoirillakin.
Minulla on silloin tällöin hoidossa omia kasvatteja. Joissakin perheissä on toinen koira, samaa rotua, joka ei ole lähtöisin meiltä, senkin olen ottanut hoitoon.
Lähtökohtaisesti veloitan koiralta 50 euroa/viikko, ja koirilla on omat ruoat mukana. Toki jos omat loppuvat, annan omistani.
Tämä rotu on sen verran epäsosiaalinen, etten koskaan pidä hoitokoiria omien kanssa yhdessä. Yksi iäkäs uros voi ulkoilla yhden meidän vanhan nartun kanssa samaan aikaan, muutoin hoitokoirat asuvat ja ulkoilevat erikseen.
Tässä järjestelyssä kaikki voittavat. Omistajilla ei ole huolta pärjäämisestä, ja tämä tulee huomattavasti hoitolaa halvemmaksi heille. Minä tiedän näistä hoidokeista paljon enemmän kuin vain pikaisesti nähtäessä tietäisin. Oma vaivansa näistä hoitokoirista aina on, ja pieni korvaus on aivan paikallaan.
Jos rahaa ei liikkuisi lainkaan, useimmat normaalit ihmiset eivät loputtomiin vuodesta toiseen enää kehtaisi edes kysyä hoitopaikkaa. Tämä järjestely on toiminut mainiosti vuosikymmeniä.
"Hyvää tuuria on mukana. Esimerkiksi kiimakierto ja koiran ikääntyminen vaikuttaa sen käyttäytymiseen eikä sitä voi ennakoida. Pieni tila, jollainen koirahoitolan koppi on, on erittäin riskaabeli, koska toisella koiralla ei ole tilaa väistää, jos menee hermot. Silloin voi tulla pahaa jälkeä. Koiran pienuus ei ole mikään tae siitä, etteikö se voisi käyttäytyä aggressiivisesti. Sitä juuri tarkoitin edeltävässä viestissä, että vaikka pieni koira aloittaisi tappelun ja haastaisi sitä, on syy silti aina ison koiran, kun se sitten hermostuu ja pienempi jää alakynteen. Näihin asioihin, jotka tulevat koiran biologiasta ja terveydentilasta ei voi vaikuttaa tai ennakoida paraskaan koirahoitola.
Joten jos jatkat tällä käytännöllä, toivottavasti itse ymmärrät, ettei se ole koirahoitolan vika, jos jotain sattuu. Vanhenevien koirien kohdalla näistä voi koitua tosi vakavia seurauksia, jotka johtavat kroonisiin kipuihin, vaikka ei välittömästi jouduttaisikaan lopettamaan. Ne ovat erityisen ikäviä, koska se olisi voitu hyvin helposti välttää. Toki koko koirahoitolan idea on ei oikeastaan toimi, koska ns. patoaminen, koirien erottelu toisistaan verkkoaidalla, on omiaan lisäämään aggresssiivisuutta varsinkin tietyillä roduilla. Käyttöominaisuuksia on edelleen monilla seurakoirillakin."
Minkä ison koira syy? Ei ole isot ja pienet koirat edes samassa rakennuksessa.
Riippuu mikä on suhde koiran omistajaan. Kaverin hyvätapaisen koiran hoidosta en pyytänyt yhtään mitään, toki ruoat toi omasta takaa. Joku etäisempi tuttu jos on kyseessä niin oisko joku 50 e vuorokausi, varsinkin jos koira on yhtään työläämpi tapaus.
"Minkä ison koira syy? Ei ole isot ja pienet koirat edes samassa rakennuksessa."
Et ilmeisesti edelleenkään ymmärtänyt mitä tarkoitin. Koiran pieni koko ei tarkoita, etteikö se voisi käyttäytyä aggressiivisesti.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni hyvin kohtuullista. Tämähän tekee vain 14,30/koira/vrk. Lapsihan voi olla vaikka opiskelija. Viisi viikkoa on pitkä aika olla ympärivuorokautisessa vastuussa kahdesta koirasta. Koirahoitolassa tuo tekisi 2450-3500€ +ruoat.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on silloin tällöin hoidossa omia kasvatteja. Joissakin perheissä on toinen koira, samaa rotua, joka ei ole lähtöisin meiltä, senkin olen ottanut hoitoon.
Lähtökohtaisesti veloitan koiralta 50 euroa/viikko, ja koirilla on omat ruoat mukana. Toki jos omat loppuvat, annan omistani.
Tämä rotu on sen verran epäsosiaalinen, etten koskaan pidä hoitokoiria omien kanssa yhdessä. Yksi iäkäs uros voi ulkoilla yhden meidän vanhan nartun kanssa samaan aikaan, muutoin hoitokoirat asuvat ja ulkoilevat erikseen.
Tässä järjestelyssä kaikki voittavat. Omistajilla ei ole huolta pärjäämisestä, ja tämä tulee huomattavasti hoitolaa halvemmaksi heille. Minä tiedän näistä hoidokeista paljon enemmän kuin vain pikaisesti nähtäessä tietäisin. Oma vaivansa näistä hoitokoirista aina on, ja pieni korvaus on aivan paikallaan.
Jos rahaa ei liikkuisi lainkaan, useimmat normaalit ihmiset eivät loputtomiin vuodesta toiseen enää ke
Tästä viestistä huomaa, että asiantuntemusta on. Ja jos tuollaisen paikan tuntisin, voisin jättääkin hoitoon. Olen itsekin kasvattaja, jo useammassa sukupolvessa, omia koiria on ollut lähes 40 vuotta.
Voisin ja olen vahtinut ihan ilmaiseksi. Itse olen maksanut oman koiran vahtimisesta ei niin tutulle ihmiselle 30€ vuorokausi tai könttäsummana 500 parin viikon lomasta. Jos joku kaveri ottaa koiran hoitoon niin olen yleensä tarjonnut ravintolaillallisen tms.
Tutuilta en ottaisi mitään. Jos rahan takia tekisin, niin vähintään 20€/vrk. En enempää kuin 35€/vrk kahdesta koirasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
..Whaaat..! Siis sinun aikuinen laosi ei hoida kääpiökoiraa ilmaiseksi? Olet kasvattanut kermaprseen.
Kyse viidestä viikosta. Kyllähän se jo aika monta lenkkiä ym tuohon aikaan menee. Jos koira yhtään sotkee, nostaa kinttua sisällä, ei osaa olla yksin tms, niin homma voi olla melkoisen sitovaa, jos ei ole siis muita lemmikkejä eikä mene "siinä sivussa". Kääpiökoiriilla nimenomaan voi olla sitä taipumusta että merkkaillaan sisällä.
200 euroa viikko. Mun mielestä kiva ettei kirjoittaja yritäkään hoidattaa ilmaiseksi tai puoli-ilmaiseksi. Onhan hinta kuitenkin vähemmän kuin koirahoitolassa.
- eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä hoitolavrk on 29 €. Mutta, siellä ja monessa muussakin hoitolassa koirat on häkeissä esim. piharakennuksessa, ympärillä paljon vieraita koiria. Aremmat koirat stressaantuu herkästi meluisasta tilasta vieraiden koirien keskellä, yksin häkissä yötä päivää, miinus lenkitykset.
Joten, jos ja kun koirani menee hoitoon jonkun kotiin, saa siellä olla arjessa mukana, löhötä sohvalla 😂 ja vie hiekkaa ja karvoja mennessään, niin kyllä mä olen siitä valmis maksamaan enemmän.
Mun koira stressaisi enemmän vieraan ihmisen kotona, koska se ei oikein välitä muista ihmisistä. Se menee tyytyväisenä tuollaiseen koirahoitolaan, jossa on häkissa jonku toisen koiran kanssa. Se ei ole koskaan yksin vaan on sovittu, että sille etsitään pari jonka omistajat myös näin haluavat. Onneksi aina on löytynyt toinen koirakaveri.
Tällä järjestelyllä jotain tulee vielä sattumaan ja pahasti. Ei ole tavatonta, että samassa häkissä olevat samankin perheen koirat alkavat tapella keskenään, saatikka toisilleen vieraat koirat. Meillä on jättikokoisia koiria ja on aina itsestäänselvyys että ne ovat hoitolassa ollessaan eri häkeissä vaikka kotona ne ovat aina samassa tilassa.
Tässä esimerkki siitä, miten voi käydä jos koiria pitää samassa häkissä:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/iinan-koira-kerttu-joutui-tappeluun…
Mä voisin hoitaa ihan ilmaiseksi, varsinkin jos kyse on kaverin, sukulaisen tai naapurin koirista. Tykkään koirista eikä omaa ole.