Miten hankit pieniä lisätienestejä?
Aika monella on jotain pientä lisätuloa jostakin. Onko sinulla? Mitä? En tarkoita nyt mitään säännöllisesti tehtävää osa-aikatyötä tms, vaan esim naapurin lemmikkien hoitoa tai vastaavaa.
Kommentit (48)
Pörssistä, sijoitan mahdollisimman paljon joka kuukausi enkä laita rahojani mihinkään turhaan.
Saan pörssistä osinkoja välillä ja sitten myyntivoittoa teen jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Minä myyn käytettyjä pikkuhousuja. Kympin pikkarit lähtee käytettynä eteenpäin 50 € + postikulut. Parasta on että aina voi pukea puhtaa pikkarit suoraan paketista eikä tarvitse niitä ikinä pestä.
Verohallinnon neuvojan kanssa keskustelimme verotetaanko käytettyjen pikkareiden myyntiä ansiotuloina vai pääomatuloina. Ansiotuloverotusta puoltaa se että pikkareiden käyttäminen on tavallaan työpanos joka nostaa niiden arvoa. Jos taas myisin käyttämättömät pikkarit niin se olisi pääomatuloa. Siinä sitten nauroimme ja mietimme mikä on se raja että pikkarit ovat tarpeeksi käytetyt että ne siirtyvät pääomatulon puolelta ansiotulon puolella.
Laitoin sitten viime vuodelta 4820 euroa pikkareiden myyntiä veroilmoitukseen pääomatuloiksi eli 30% menee veroja.
Missä sä myyt niitä. Mä joskus nuorempana myin niitä ja silloin vielä onnistui anonyymisti. Nykyään kai pitää olla oikea nimi kun maksaa tilille. Mobilepayta ja oikeaa puhelinnumeroa en haluaisi antaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni tulojensa kanssa tuskaileva nainen ei ole vieläkään tajunnut laittaa alapäätään töihin. Sen helpompaa tapaa tienata jopa satasia päivään ei olekaan. Puutteessa olevat miehet ei tästä maailmasta lopu.
Sä kusipää et tajua, että suurin osa naisista kunnioittaa itseään niin paljon, että ei alistu tuollaiseen. Vain todella tyhmä ja naisia kunnioittamaton mies ehdottaa tuollaista. Toivon mukaan sulla ei ole lapsia ja varsinkaan tyttäriä. Olet täyttä saastaa.
Vierailija kirjoitti:
Moni tulojensa kanssa tuskaileva nainen ei ole vieläkään tajunnut laittaa alapäätään töihin. Sen helpompaa tapaa tienata jopa satasia päivään ei olekaan. Puutteessa olevat miehet ei tästä maailmasta lopu.
Kyllä säkin voit myydä persettäsi homoille ja kaapissa oleville perheeniseille. Helppoa rahaa. Muista liukkari.
Toimin free-toimittajana ja teen medioille sekä video- että tekstisisältöjä. Mulla on pari erikoisalaa alkuperäisen tutkintoni perusteella, mistä on ollut iso apu. Varsinainen ansiotyöni on kuitenkin eri alalta ja olen säännöllisessä päivätyössä, joten mulla on mahdollisuus käyttää iltoja ja viikonloppuja free-hommiin. Olen ollut myös ns. listavuorolaisena eli paikannut poissaoloja yhden lehden ilta- ja viikonloppuvuoroissa. Lisätuloa olen saanut free-hommista 3000-17000 €/vuosi. Vanhempainvapaalla kuopuksen kanssa olin melkein kaikki sunnuntait työvuorossa, koska sunnuntaityö ei vaikuta päivärahan määrään.
Minämyyn koko ajan torissa elämäni tavaroita ja tarpeita.mitä katson että menisi kaupaksi.toki posti ottaa omansa
Viime viikolla möin autoni kun liiton päivät loppuivat ja kelasta ei ole kuulunut 2 kk mitään.ei pennin hyrrää
Politiikassa mukana erilaisissa lautakuntatöissä, vaalihommia ym päälle.Näistä jotain 3000-4000€ vuodessa (brutto), aina neljä kertaa vuodessa 500-600€ tilille ekstraa päivätöistä saatavan palkan päälle. Enkä ole siis valtuutettu vaan näitä toimikunta/lautakuntahommia tulee vaaleissa ehdolla oleville aktiiveille kyllä.
Se on sama kuin laittaisi myyntiin oman itsekunnioituksensa, periaatteensa, avioliittonsa, perheensä, mielenrauhansa, terveytensä ja maineensa. Ihan kaikki ei ole myytävissä rahasta.