Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten hankit pieniä lisätienestejä?

Vierailija
05.05.2025 |

Aika monella on jotain pientä lisätuloa jostakin. Onko sinulla? Mitä? En tarkoita nyt mitään säännöllisesti tehtävää osa-aikatyötä tms, vaan esim naapurin lemmikkien hoitoa tai vastaavaa. 

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki pieniä vaan suuria lisätienestejä.

Vierailija
2/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kerropa, mitä ne ovat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gallupvastailuilla mutta niitä saa tehdä paljon ennen kuin jotain saa tienattua. Lunastan siitä sitten lahjakortteja, viimeksi leffaliput. Aiemmin mysteeriostoilla, mutta en nyt jaksa sitä enää kun on työpaikka ja en jaksa lähteä shoppailemaan.  Pullojakin olen keräillyt kun on ollut tiukkaa. Osallistumalla kaikkiin mahdollisiin arvontoihin, joskus olen voittanutkin jotain. 

Vierailija
4/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kerropa, mitä ne ovat. 

En tietenkään kerro ettet tule jaolle.

Vierailija
5/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotisiivousta silloin tällöin. Tutun tutut ja naapurit maksaa mielellään esim ikkunoiden pesusta. Se on muuten homma, jonka oppii nopeasti tekemään hyvin ja keikkaa riittää kun sana leviää. Bonuksena tutustuu ihmisiin ja saa lähes aina pullakahvit työn lomassa. 

Vierailija
6/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poika opetteli yläkouluiässä korjaamaan ja huoltamaan pyöriä. 

Vierailija
7/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotisiivousta silloin tällöin. Tutun tutut ja naapurit maksaa mielellään esim ikkunoiden pesusta. Se on muuten homma, jonka oppii nopeasti tekemään hyvin ja keikkaa riittää kun sana leviää. Bonuksena tutustuu ihmisiin ja saa lähes aina pullakahvit työn lomassa. 

Voi kun pesisit mun ikkunat. Inhoan sitä hommaa. Ja olen siinä huono. 

Vierailija
8/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyn jotain oman kaupunginosan fb-kirppiksellä.

Vierailija
9/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin on. Se vaatii aina kauppapaikan ja verojen maksun, kuten työstäkin. Ellei ole olematon summa ettei juokse yel tai muu. Tukia saavan pitää ilmoittaa tuloista ja kohta se luokitellaan yrittämiseksi. Vai joku pimeänä myy?

Vierailija
10/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin leikkauttaa pallini ja alkaa myymään itseäni. Yhdestä sänkykerrasta tienaan tonnin.

Vierailija
11/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin leikkauttaa pallini ja alkaa myymään itseäni. Yhdestä sänkykerrasta tienaan tonnin.

Reiällä on ruuhkaa. 3 reikää käytössä ja kolminkertainen liksa.

Vierailija
12/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin on. Se vaatii aina kauppapaikan ja verojen maksun, kuten työstäkin. Ellei ole olematon summa ettei juokse yel tai muu. Tukia saavan pitää ilmoittaa tuloista ja kohta se luokitellaan yrittämiseksi. Vai joku pimeänä myy?

Eli jos saa vaikka 50e kuussa, siitäkö olet heti ilmoittamassa? 

Vierailija
13/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netin alustoilla flippaus myyntejä jotka on löydetty samoilta alustoilta tai perinteisiltä kirpputoreilta. Viime vuonna tästä myynnit n.22000€

Päätoimisena olen työntekijänä ja sen lisäksi sivutoiminen yrittäjä josta tulot viimevuonna n.15000€

Työntekijänä teen myös ylitöitä aina kun mahdollista siitä lisätulot n.5000€ viime vuonna.

Ammattini puolesta saan kerättyä jätteeksi menevästä metalleja esim. Kupari, messinki.tästä tulot viime vuonna n. 2500€

Tulevaa vielä. Korjaan ostamaani asuntoa josta joskus myydessä saan voittoa, tämä siis jo neljäs. Ostin joku aika sitten koiran jolla olisi joskus tarkoitus teettää pentuja myyntiin sekä tällä hetkellä kyttään halpa remontoitavaa mökkiä. Sekin myyntiin kun aika on.

Vierailija
14/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat jotain 10 eurolla ja myyt sen vaikka kahdella eurolla kirppiksellä, niin olet menettänyt 8 euroa. Et tienannut yhtään mitään. Ellet myy varastettua tavaraa. Ei kirppis ole mitään lisätuloja!

Vierailija
15/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ostat jotain 10 eurolla ja myyt sen vaikka kahdella eurolla kirppiksellä, niin olet menettänyt 8 euroa. Et tienannut yhtään mitään. Ellet myy varastettua tavaraa. Ei kirppis ole mitään lisätuloja!

Jos myy jotakin, mitä ei ole enää aikoihin tarvinnut. 

Vierailija
16/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos myy jotakin, mitä ei ole enää aikoihin tarvinnut. 

Jos olet sen ilmaiseksi saanut niin ok, mutta jos olet ostanut niin et saa siitä YHTÄÄN lisätienestejä. Ihme logiikka, jos luulet tuenaavasi myymällä käytettyä tavaraa.

Vierailija
17/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienimuotoista myyntiä saa tehdä verottomasti ilman y-tunnusta, kunhan noudattaa muuten lakeja. Esimerkiksi satunnaisesti saa myydä käsitöitä tai kakkuja, kunhan se ei ole systemaattista ja jatkuvaa eikä niistä tule isoja tuloja.  

Vierailija
18/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tekisin työtä rahan eteen. RAHA tekee työtä minulle ja säännöllisesti tippuu osinkoja tilille.

Vierailija
19/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myyn käytettyjä pikkuhousuja. Kympin pikkarit lähtee käytettynä eteenpäin 50 € + postikulut. Parasta on että aina voi pukea puhtaa pikkarit suoraan paketista eikä tarvitse niitä ikinä pestä.

Verohallinnon neuvojan kanssa keskustelimme verotetaanko käytettyjen pikkareiden myyntiä ansiotuloina vai pääomatuloina. Ansiotuloverotusta puoltaa se että pikkareiden käyttäminen on tavallaan työpanos joka nostaa niiden arvoa. Jos taas myisin käyttämättömät pikkarit niin se olisi pääomatuloa. Siinä sitten nauroimme ja mietimme mikä on se raja että pikkarit ovat tarpeeksi käytetyt että ne siirtyvät pääomatulon puolelta ansiotulon puolella.

Laitoin sitten viime vuodelta 4820 euroa pikkareiden myyntiä veroilmoitukseen pääomatuloiksi eli 30% menee veroja.

Vierailija
20/48 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen neulonut tilauksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi yksi