Naapurit säilöö roskia oven edessä
Asutaan kivassa rivitalossa ja muuten on viihtyisää, mutta parilla naapurilla on tapana säilöä roskiaan ovensa edessä, kuistilla. Nämäkin ovat kahden vanhemman perheitä ja roskikselle on matkaa muutamia metrejä, mutta ilmeisesti se jotenkin helpottaa nostella kaikki mahdollinen biojätteistä roskapusseihin ja kookkaisiin pakkauspahveihin ja pitää niitä siinä pyörimässä tunneista viikkoihin.
Paloturvallisuuden, jyrsijäongelmien, lintujen ym. lisäksi saa viihtyisän pihapiirin näyttämään joltain getolta ja hermot menee. Sekalaista muoviroskaa mm. karkaa sieltä ja tuulen mukana pyörii pitkin pihoja. Meilläkin kävi vappuna ja viikonloppuna useampia vieraita ja kiva toivottaa tervetulleiksi kun piha näyttää kaatopaikalta. Jotenkin pidän älyttömänä, että minun pitäisi omani lisäksi alkaa siivota naapurienkin roskia, mutta mikä muu tuohon auttaisi?
Kommentit (16)
Sano, että olet nähnyt iltahämärissä rottan pihassa. Fiksu tajuaa. Tyhmä ei tajua vaikka mitä teet.
Taloyhtiön kautta asia kuriin, varmaan muitakin tuo harmittaa.
Vierailija kirjoitti:
Joo jotenkin täytyy tähän nyt puuttua. Aiemmalla alueella, jossa asuimme oli oikeasti iso rottaongelma, ja meidänkin taloyhtiössä jouduttiin ottamaan myrkytykset piha-alueille, yhdelle naapurille oli päässyt rakenteisiinkin.
Pitäisi vaan jotenkin hoitaa, ettei saa itse nipottavan kyttääjän mainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo jotenkin täytyy tähän nyt puuttua. Aiemmalla alueella, jossa asuimme oli oikeasti iso rottaongelma, ja meidänkin taloyhtiössä jouduttiin ottamaan myrkytykset piha-alueille, yhdelle naapurille oli päässyt rakenteisiinkin.
Hetkinen, mutta sähän olet se nipottava kyttääjä, mutta mitä väliä, naapurisi on leväperäinen sotkija.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kannattaa itse puuttua asiaan. Kun aiheesta sanoo se ei ole nipotusta.
Pitäisi säilöä edes kannellisessa astiassa, jotta ei tuu tuholaisia niiden roskien perässä pihoille.
Isännöitsijään yhteys ja isännöitsijä hoitaa viestinnän. Tokihan teillä isännöitsijä on? Noin on laitonta tehdä.
Jännä miten linnut huomaavat ruokaa roskapussista. Joku tipu oli pongannut avaamattoman 600g lihapaketin, nokkinut sen nätisti tyhjäksi. Oli jäänyt roskapussi odottelemaan kuistille..
Joo ilman muuta taloyhtiön hallitukselle tuosta ilmoitus. On oikeasti tosi nopeasti tuholaisongelma edessä, jos jätteitä säilötään pihalla, eikö niiden tarvi olla edes kauaa. Mä joskus nuorena nakkasin roskapussin partsille odottamaan, kun en jaksanut heti viedä ja parin tunnin päästä varikset oli repineet pussin auki roskat oli pitkin parveketta. Opinpa kerrasta.
Vierailija kirjoitti:
Joo ilman muuta taloyhtiön hallitukselle tuosta ilmoitus. On oikeasti tosi nopeasti tuholaisongelma edessä, jos jätteitä säilötään pihalla, eikö niiden tarvi olla edes kauaa. Mä joskus nuorena nakkasin roskapussin partsille odottamaan, kun en jaksanut heti viedä ja parin tunnin päästä varikset oli repineet pussin auki roskat oli pitkin parveketta. Opinpa kerrasta.
Samalla tyylillä oppisi nämäkin.
Mitä muuta sieltä kamerasta näkyy?
Vierailija kirjoitti:
Mitä muuta sieltä kamerasta näkyy?
Mistä kamerasta? Ihan livenä näitä roskia joudun katselemaan naapurien ovet ohittaessani, pistää ikävästi silmään. Olen myös näitä pihalle lennelleitä irtoroskia keräillyt ja kuskannut itse roskakatokseen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, mutta sähän olet se nipottava kyttääjä, mutta mitä väliä, naapurisi on leväperäinen sotkija.
Jos kukaan ei ikinä pitäisi mistään säännöistä kiinni ja dumppaisi roskiaan mihin sattuu, mietipä minkä näköistä olisi.
"kyllä ne joku muu sieltä huolehtii"
Soita niiden ovikelloa ja sano, että teidän ostokset on jäänyt oven ylkopuolelle.