Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä osakkeita olette ajatelleet ostaa tällä viikolla?

Vierailija
05.05.2025 |

Berkshire Hathaway notkahtaa tänään hieman, mutta on noussut mielestäni vähän liikaakiin tänä vuonna. Aika lailla kahden vaiheilla, avatako positio.

Myös Netflix tulee tänään hieman alas, koska Tullitukka on iskenyt silmänsä elokuvamarkkinoille. Olisiko tuossa kanssa ihan mielenkiintoinen osake?

Kommentit (503)

Vierailija
421/503 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä Novo kyykkäsi, n. -20%. Taidan jättää välistä, kiitos Donaldin.

Vierailija
422/503 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/503 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin pikkuosakkeen kanssa ajattelin kokeilla uhkapeliä kun näyttävät pitkän aikaa tehneen sellaista tasaista ylösalas-liikettä. Paitsi sitten kun itse ostaa niin tämä combo tietenkin katkeaa ja syöksytään alas.

Vierailija
424/503 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon, että kaikki te ahneet paskat menetätte rahanne

Miten mulla on sellanen tunne, että ilman näitä "ahneita paskoja" sulla ei olisi rahaa ensinkään.

Miten mulla on sellanen tunne, että kaikki osakkeista jauhavat tekevät tappiota?

Vierailija
425/503 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi että teillä rikkailla sijoittajilla olisi ihan omat keskustelupalstat. Mutta ei, Vauvalla mennään :D.

Vierailija
426/503 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntomessuilta sain hyvän sijoitusidean. Yllätyin, miten hienoja kiukaitakin Tulikivellä on:

https://warm.tulikivi.fi/asuntomessut-2025-oulu

Vierailija
427/503 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostetteko Tietoevryä, joka vastikään laski 11 %? Pari vuotta sitten oli se tieomurto, yksi toiminto on lakkautettu ja on ollut henkilövaihdos. Mitä teette Tietoevryn osakkeiden kanssa?

Itse myin pois ja nyt on ollut niin huonoja tuloksia että keskityn kolmeen. 

Vierailija
428/503 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuntomessuilta sain hyvän sijoitusidean. Yllätyin, miten hienoja kiukaitakin Tulikivellä on:

https://warm.tulikivi.fi/asuntomessut-2025-oulu

spammi ääliö

Vierailija
429/503 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostetteko Tietoevryä, joka vastikään laski 11 %? Pari vuotta sitten oli se tieomurto, yksi toiminto on lakkautettu ja on ollut henkilövaihdos. Mitä teette Tietoevryn osakkeiden kanssa?

Itse olen tehnyt silloin tällöin pieniä veivejä, minulle riittää 5-10% nousu. Nyt ostin 14,50€ hintaan ja katselen josko nousisi taas kerran 16€ tasolle. Aiemmin tuli veivailtua 16-18€ välillä. Toisinaan tullut otettua myös osingot.

Pienet veivit on kyllä tällä hetkellä hyvä ratkaisu.

Vierailija
430/503 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kaikkia munia laittaa samaan koriin. 

Vierailija
431/503 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat että keskityt kolmeen? Itse just ostin Tietoevryä, kun halvalla sai. Onhan sieltä osingotkin vielä tulossa syyskuussa. 

Vierailija
432/503 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään ostin Nordeaa. Siemmin Applea jonka myyn pois kun voittoa 200 euroa. Huomenna ehkä lisää Nordeaa tai tänään jo. Terveystaloa en huoli.

€200? Vau, oikea sijoittajakroisos täällä.

Minulla on 100 donaa osakkeissa ja osakkeita on useita kymmeniä, monia sellaisella 500e panoksella ja voittoa voi tulla sellainen pari hunttii jolloin myyn pois jos katson olevan ylähinnoissa ja saatan ostaa toista nousukasta tilalle.

Tossa tulee jo kuluja ihan hurjasti, jos 500 eurolla ostelee ja myy. Ei kannata alle 4 donan eriä liikutella.

Ei pidä paikkansa. Nordea on hyvä pienille ostoille. Eikä noi kulut me

Ei tule paljoa rahaa mutta tulee lisää rahaa. Kaikenmaailman torppaajia en kuuntele eikä kukaan muukaan. 

Vierailija
433/503 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat että keskityt kolmeen? Itse just ostin Tietoevryä, kun halvalla sai. Onhan sieltä osingotkin vielä tulossa syyskuussa. 

No eihän tässä mikään ole varmaa. Omat lempiosakkeet on Nordea ja Fortum. Mandatum ehkä salkkuun osingon takia. 

On muutamaa muutakin mutta myyn heti kun kurssi nousee. Oikeesti ainoa johon itse luotan niin on Nordea. Olin lapsi kun mun isällä oli Kopin osakkeita. 

Vierailija
434/503 |
02.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään en ole ostanut, odottelen syksyä tai vuodenvaihdetta josko osinko-osakkeet halventuisivat. Ovat mielestäni nousseet liian paljon lyhyessä ajassa, epäilisin että niitä on käytetty ns. turvasatamina tullisekoilun melskeissä.

Vierailija
435/503 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään en ole ostanut, odottelen syksyä tai vuodenvaihdetta josko osinko-osakkeet halventuisivat. Ovat mielestäni nousseet liian paljon lyhyessä ajassa, epäilisin että niitä on käytetty ns. turvasatamina tullisekoilun melskeissä.

Taitaa olla hintavampaa tuohon aikaan. Heinäkuun loppu hyvä aika ostaa kun sijoittajat lomailee. Kaikkiin osakkeisiin ei vaikuta mitkään tullit. Kvartaalit toki laskee ja nostaa hintaa. 

Vierailija
436/503 |
05.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Takkahuoneen valikoima laajenee nyt voit hankkia Tulikiven huippulaadukkaat sähkö- ja puukiukaat helposti Takkahuone-myymälöistä ympäri Suomen."

Takkahuone-ketjuun kuuluu 17 tulisijamyymälää ympäri Suomen. Tämä on erinomainen uutinen.

Tulikiven osinko irtoaa 3.10.2025, joten nyt ostamalla saat vielä osingotkin itsellesi.

Vierailija
437/503 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpaino on Nordealla ja pakko sanoa että näyttää aina hyvältä. Monesti miettinyt että tekisi mieli pitää vain Nordeaa. Jos kyykkää vähän niin ostaa ja taas lähtee kurssi ylöspäin.

Mun salkku vaan 16 kiloa ja 8 kiloa Nordeaa. S&p 500 rahasto myös mieleinen. Nordea on aina vihreällä.

Vierailija
438/503 |
13.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordeaa ja Mandatumia olen ostanut osingoilla tänä vuonna. Salkku on rahastopainotteinen, mutta tästä eteenpäin halauen nemmän keskittyä hyvää osinkoa jakaviin yrityksiin, jotta voin nostaa osinkoja eläkkeellä myymättä pääomaa. Toki jossain vaiheessa rahastoja ja osinkoja saa mennä myyntiinkin kun ikää tulee lisää. Olisinpa uskaltanut koronavuosina ostaa Rolls Royce Holdingia enemmän, se on noussut 800%. Hyvä kuitenkin, että parilla tonnilla silloin ostin.

Vierailija
439/503 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Tulikivi tule olemaan vuoden kovin nousija, kun Tulikiven omistama Nordic Talc Oy:n ympäristölupa pian saadaan. Nyt ostamalla saa vielä syksyn osingotkin (irtoaa 3.10.2025)!

Vierailija
440/503 |
14.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata kaikkia munia laittaa samaan koriin. 

Hiukan olen kyllä eri mieltä ja harkinnassa että kaikki munat on yhdessä korissa. On aina plussalla ja maksaa aina hyvää osinkoa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän