Mitä osakkeita olette ajatelleet ostaa tällä viikolla?
Berkshire Hathaway notkahtaa tänään hieman, mutta on noussut mielestäni vähän liikaakiin tänä vuonna. Aika lailla kahden vaiheilla, avatako positio.
Myös Netflix tulee tänään hieman alas, koska Tullitukka on iskenyt silmänsä elokuvamarkkinoille. Olisiko tuossa kanssa ihan mielenkiintoinen osake?
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ostin Nordeaa. Siemmin Applea jonka myyn pois kun voittoa 200 euroa. Huomenna ehkä lisää Nordeaa tai tänään jo. Terveystaloa en huoli.
€200? Vau, oikea sijoittajakroisos täällä.
Minulla on 100 donaa osakkeissa ja osakkeita on useita kymmeniä, monia sellaisella 500e panoksella ja voittoa voi tulla sellainen pari hunttii jolloin myyn pois jos katson olevan ylähinnoissa ja saatan ostaa toista nousukasta tilalle.
Tossa tulee jo kuluja ihan hurjasti, jos 500 eurolla ostelee ja myy. Ei kannata alle 4 donan eriä liikutella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään ostin Nordeaa. Siemmin Applea jonka myyn pois kun voittoa 200 euroa. Huomenna ehkä lisää Nordeaa tai tänään jo. Terveystaloa en huoli.
Oletko kuullut treidaamisesta. Viikossa tehnyt tonnin voittoa ostamalla ja myymällä. Näin sitä rahaa tulee. Jos tässä joku on tyhmä niin se olet sinä. Että vau vaan itsellesi tyhmeliini.
Miten tuota päiväkauppaa verotetaan? Eikö se syö voittoja?
t. eri
En harrasta päiväkauppaa (harva pystyy tekemään siinä voittoa pitkällä aikavälillä), mutta sen verotus on täysin selvä: Voitoista vähennetään tappiot ja kulut. Jäljelle j
Kiitos vastauksesta!
Vierailija kirjoitti:
Tossa tulee jo kuluja ihan hurjasti, jos 500 eurolla ostelee ja myy. Ei kannata alle 4 donan eriä liikutella.
Minä ostin vajaa kuukausi sitten osakkeita 27 eurolla, kun halusin sijoittaa osingot uudelleen. Kulut olivat huikeat 27 senttiä.
Eipä ole aikoihin ollu mitään ostettavaa. Ehkäpä elokuussa tulee syväkyykky. Käsi alle kun muut haluavat osakkeistaan eroon. Kyllä kelpaa jos hinta on kohdallaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut treidaamisesta. Viikossa tehnyt tonnin voittoa ostamalla ja myymällä. Näin sitä rahaa tulee. Jos tässä joku on tyhmä niin se olet sinä. Että vau vaan itsellesi tyhmeliini.
Miten tuota päiväkauppaa verotetaan? Eikö se syö voittoja?
t. eri
En harrasta päiväkauppaa (harva pystyy tekemään siinä voittoa pitkällä aikavälillä), mutta sen verotus on täysin selvä: Vo
Tässä mun vastaus. En tee päiväkauppaa vaan ostan ja myyn kauppaa.
Myyntiaika voi olla kaksi kuukautta tai kaksi päivää. Voin myös pitää osakkeen.Itse huomasin että osingoilla ei pitkälle pötki.Mun tyyli vaatii paljon aikaa. Ostan myyn uutisten ja kvartaalien avulla. Mulla ei ole mitään sääntöjä miten olisi pakko toimia.
Aamulla jo aavistin että Hiab ja Valmet ostoon. Myin Tietoa ennen kvartaalia ja ostin uudestaan kvartaalin jälkeen eli ostin osakkeen paljon halvemmalla.
Tähän ei voi ryhtyä jos ei lue aamusta jo Kauppalehteä ja ole sitä aikaa. Mä tykkään tästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on 100 donaa osakkeissa ja osakkeita on useita kymmeniä, monia sellaisella 500e panoksella ja voittoa voi tulla sellainen pari hunttii jolloin myyn pois jos katson olevan ylähinnoissa ja saatan ostaa toista nousukasta tilalle.
Ei pidä paikkansa. Nordea on hyvä pienille ostoille. Eikä noi kulut merkitse mitään kun hyvällä voitolla myy.
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole aikoihin ollu mitään ostettavaa. Ehkäpä elokuussa tulee syväkyykky. Käsi alle kun muut haluavat osakkeistaan eroon. Kyllä kelpaa jos hinta on kohdallaan!
On ollut paljonkin kun ostaa oikeaan aikaan ja myy oikeaan aikaan. Nestettä sai 6 eurolla ja nyt sen voi myydä noin 13 eurolla. Joo ei oo mulla ja kyllä harmittaa.
Bittium, Nordea, Valmet, Wärtsilä, Nokian renkaat, nyt on kyllä jo myöhäistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkansa. Nordea on hyvä pienille ostoille. Eikä noi kulut merkitse mitään kun hyvällä voitolla myy.
Nappikaupalla ei koskaan tule kunnolla rahaa oli prosentit mitkä hyvänsä. 200 tonnia on minimi, että kannattaa edes harkita suoria osakkeita. Suurimmalle osalle paras on matalakuluinen rahasto. Ja typerintä on hajauttaa pieniä summia sataan eri osakkeeseen ku ei se enää siinä vaiheessa eroa indeksistä. Eli jos ostaa suoria niin pitää olla riittävästi rahaa ja näkemys. Riskihän siinä kasvaa jos menee vaikka 10 eri osakkeella, mutta ylituottoja ei saa liiallisella hajautuksella. Ostaa vaan sit indeksiä.
Nokiaa tankkasin tänään alelaarista.
Silmäilin eilen Nokiaa, mutta en tarttunut. Katsotaan jos menee 3,50€ tasolle. Tänään on mielenkiintoista katsella myös esim. Huhtamäen, UPM:n ja Konecranesin tulosta.
Ulkomaisista tarkkailen ASML:n kurssia. Jos menisi selvästi alle 600€, niin voisi napata, nytkin kyllä aika houkutteleva, kun kurssi on n. 607€. Toinen mielenkiintoinen on LULU. Se on poljettu $224 tasolle.
Mainitsin täällä aiemmin Rio Tinto Group (RIO.L). On noussut nyt kuukaudessa 13%. YTD on nyt juuri ja juuri plussalla, nousuvaraa on edelleen, n. 50 punnan tasolle. Otin itselleni pidempiaikaisesti omistukseen n. 42 punnan keskihinnalla.
Salkustani n. 20% muodostavat BATS.L ja IMB.L, eli brittiläiset tupakkafirmat. BATS on noussut tänä vuonna 33% ja IMB puolestaan n. 13%. Investor INVE-B.ST on toiset 20% salkusta, sen tuotto on tällä hetkellä aavistuksen miinuksella, koska potin keskihinta on n. 300SEK ja kruunu on nyt luultavasti heikompi kuin ostohetkellä. Nämä kolme osaketta ostettu näillä näkymin ikiholdiin.
Loput ovat 1-4 tonnin siivuja sieltä täältä: Mersu, Volkkari, Industrivärden, Huhtamäki, Nordea, Kesko, Tieto, Handelsbanken, Equinor, LVMH, Berkshire, Rio Tinto jne. Aika moni näistä on napattu kevään pohjalukemista. Nämä pikkusiivut myyn pois, jos kurssi nousee riittävästi (kotimaisissa minimiraja 10-15%, ulkomaisissa 20-30%).
Yhteensä salkussa on suoria osakkeita n. 80 tonnilla. Loput sijoitukset, 40 tonnia, ovat indeksirahastoja. Lisäksi minulla on reilut 10 tonnia varattuna lyhytaikaiseen pelailuun kotimaisilla osakkeilla.
Tänään taitaa saada halpaa Huhtamäkeä. Itselläni on jo riittävästi 31€ keskikurssilla hankittuja, joten jätän väliin. Mielenkiintoista nähdä, tipahtaako Nokia alle 3,50€ vai lähteekö jo keveään nousuun.
Pihlajalinna lähtee lentoon. Nouseekohan 10%?
Kasvuosakkeita jenkeistä.
Osinko-osakkeita Suomesta.
Turvaosakkeita maailmanindeksillä.
Sillä strategialla
Kohta saa halpaa UPM. Surkea tulos.
Kempower ja Neste kovassa nousussa. Onnea niihin panostaneille.
En harrasta päiväkauppaa (harva pystyy tekemään siinä voittoa pitkällä aikavälillä), mutta sen verotus on täysin selvä: Voitoista vähennetään tappiot ja kulut. Jäljelle jääneestä summasta maksetaan pääomatuloveroa 30 % (tai 34 %, jos pääomatuloja on vuoden aikana tarpeeksi paljon).