Mitä osakkeita olette ajatelleet ostaa tällä viikolla?
Berkshire Hathaway notkahtaa tänään hieman, mutta on noussut mielestäni vähän liikaakiin tänä vuonna. Aika lailla kahden vaiheilla, avatako positio.
Myös Netflix tulee tänään hieman alas, koska Tullitukka on iskenyt silmänsä elokuvamarkkinoille. Olisiko tuossa kanssa ihan mielenkiintoinen osake?
Kommentit (503)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän Tulikivi tule olemaan vuoden kovin nousija, kun Tulikiven omistama Nordic Talc Oy:n ympäristölupa pian saadaan. Nyt ostamalla saa vielä syksyn osingotkin (irtoaa 3.10.2025)!
Työnnä jo se tulikivi perseesi spämmääjä
Faron pharmaceuticalsia vähäsen, ehkä hkfoodsiakin jonkin verran
Siis mikä jää Tulikivestä jankkaaja on? Tiedän ainaki mitä osaketta en osta
Ainakin asunto-osakkeen, lomaosakkeen ja talliosakkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivon, että kaikki te ahneet paskat menetätte rahanne
Miten mulla on sellanen tunne, että ilman näitä "ahneita paskoja" sulla ei olisi rahaa ensinkään.
Miten mulla on sellanen tunne, että kaikki osakkeista jauhavat tekevät tappiota?
No ei. Ei tehdä. Jätin palkkatyön 5 v sitten salkun turvin, jonka kasasin kymppitonnin alkupääomalla.
Vierailija kirjoitti:
Luulisi että teillä rikkailla sijoittajilla olisi ihan omat keskustelupalstat. Mutta ei, Vauvalla mennään :D.
On meillä, itse kirjoittelen myös Kauppalehden ja joskus Nordnetin palstalla.
Myin kaiken pikkusälän pois ja panostan Faron sekä Bittium. Katsotaan miten käy. Näitä kahta aijon nyt katsella pidempään.
Vierailija kirjoitti:
Myin kaiken pikkusälän pois ja panostan Faron sekä Bittium. Katsotaan miten käy. Näitä kahta aijon nyt katsella pidempään.
Liian myöhään ostit. Kyseiset laput nousi jo.
Sampo, Nordea ja Manta ovat nousseet turhan lujaa viime aikoina. Elisaa saatan ostaa, kun shorttaajat on juuri nyt aktiivisina. Olvikin kiinnostaa, mutta karsastan Valko-Venäjä -kytköstä.
Eikös Inderesin sisäpiiri jäänyt kiinni siitä, että ostivat ensin Sievi Capitalin (KH Group) osakkeita omiin salkkuihinsa ja sitten Inderesin mallisalkkuun? Tänään taas Inderes antoi KH Groupille "lisää" -suosituksen. Siellä on taas SieviKH:ta geelien salkuissa..
KH Group antoi Q2/2025-katsauksen ja nettovelkaantumisaste nousi 188 % prosenttiin. Edessä on osakeanti tai konkurssi.
Kesko myi aikoinaan Anttilat ja Indoorin (Asko ja Sotka). Anttila meni konkurssiin ja nyt on KH Groupilla kohtalon hetket käsillä Indoorin kanssa. Paljonko KH Groupin täytyISI maksaa, että joku ottaa siltä Indoorin?
RATA hoi!
Tokmanni aloitti perjantaina nousun. Tänään ilmoittivat, että aloittavat omien osakkeiden oston. Tämä luultavasti hyydyttää shorttauksen ja kurssi toipuu nopeasti vieläkin enemmän. Tällä hetkellähän Tokmannia shorttaavat isosti mm. Blackrock ja Citadel. Ja jos jaetaan jonkinlainen tai peräti täysmääräinen syysosinko, kurssi toipuu vieläkin enemmän.
Verve (ver.st) romahti epäonnisen kvartaalin vuoksi. Kurssi nyt 20SEK. Moni tuntuu luottavan, että odotettavissa ennen pitkää taas 30SEK+ kurssi.
Itse aloin nyt tarkkailla näitä finanssiosakkeita: Intesa SanPaolo SpA (Italia) ja Amundi SA (Ranska).
Vierailija kirjoitti:
Sampo, Nordea ja Manta ovat nousseet turhan lujaa viime aikoina. Elisaa saatan ostaa, kun shorttaajat on juuri nyt aktiivisina. Olvikin kiinnostaa, mutta karsastan Valko-Venäjä -kytköstä.
Joo mä ostin Nordeaa ihan vähän aikaa sitten ja se on noussut sen jälkeen paljon. Heinäkuun lopulla tein oston.
Tonni varattu Mandaan mutta on kyllä nyt sekin liian kallis. Sampoa en halua kun niin pieni osinko.
Seuraan päivittäin pörssiä ja Mandatum mietityttää kun nythän ne jakaa kassaa ja en uskalla ostaa sitä kun muutamalla tonnilla. Saattaa osingot jossain vaiheessa tippua.
Mitä mieltä olette Mandatumista?
Vierailija kirjoitti:
Seuraan päivittäin pörssiä ja Mandatum mietityttää kun nythän ne jakaa kassaa ja en uskalla ostaa sitä kun muutamalla tonnilla. Saattaa osingot jossain vaiheessa tippua.
Mitä mieltä olette Mandatumista?
Kelpaisi mulle, jos saisi vitosen pintaan. Nuo lisäosingothan ne saa ihmiset pitämään kiinni & ostamaan lisää. Siihen päälle vielä Euroopan finanssialan yleinen nousu tänä vuonna.
P/E kuitenkin n. 20 ja EPS vain 0,30€ eli pienempi kuin perusosinko. Merkillinen osake ainakin seuraavat pari vuotta, oletan.
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä jää Tulikivestä jankkaaja on? Tiedän ainaki mitä osaketta en osta
Luulisin että on joskus ostanut liikaa liian kalliilla ja nyt yrittää saada muita ostolaidalle että pääsisi niistä eroon. Vaan taitaa jäädä paska käteen.
1 osakesallku Karhun B-tä per päivä ja sijoituksen suoritan Kela Goldia käyttäen.
Vintiössä Juha Veijonen osti koko rahalla Soneran osakkeita. Pitäis varmaan iteki?
Ennen oli paino amerikkalaisissa, dollarin laskiessa olen sijoittanut suomalaisiin osinko-osakkeisiin. Minäkin ostin Nordeaa tässä ja viime kuussa. Rheinmetall noussut mulla jo yli 1000% (!!!) joten sitä on salkussa liikaakin.