Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En "uskalla" hakea töitä

Vierailija
05.05.2025 |

Ikää löytyy jo, mutta tuntuu että mennyt jopa pahemmaksi. Sosiaaliset taidot on kehnot, jaksaminen kohtuu heikko, enkä ole ikinä oikein sopeutunut työehteisöihin. Tarvitsen myös pitkään enemmän apua kuin ihmiset keskimäärin. En vaan saa aikaiseksi lähetettyä työhakemuksia eri firmoihin. Tuntuu ettei minua sinne oikeasti kaivattaisi. Pitkä terapiakaan ei ole auttanut tuohon tunteeseen, vaikka muuten itsetunto kyllä parantunut. Loogista päättelykykyä ja tarkkuutta löytyy kyllä, mutta ei niillä pitkälle pötkitä, ainakaan kun en joskus nuorena lukenut jotain koodausta. Hanttihommia voisin ehkä yrittää hakea, mutta ne tuntuu vieraalta kun olen ns. henkinen maisteri joka istuu paljon paremmin toimitohommiin. Olisin ihan pulassa esim. lapsia hoitaessa tai vastaavaa.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdistyksiin palkkatuella? Tai vaikka kirjastoon avustajaksi, se sopii myös introvertille ja tarkkuus on valttia!

Vierailija
42/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän tapahtuisi, jos tuet lopetettaisiin? Jokaisen pitäisi ihan itse ottaa vastuu elämästään.Ei muuta kuin moottoritien varteen viikatteen kanssa hävittämään vieraslajeja. Palkka vain tehdystä työstä. Minuakin ärsyttää lähteä joka aamu työhön, mutta on pakko. Olisihan se mukava nukkua aamulla pitkään ja lähteä myöhemmin vaikka terassille, sen jälkeen vois vähän katsoo leffoja Netflixistä ja tavata kavereita. Onpa ihanaa, kun en mitään osaa, eikä tarvii työhön mennä, kun en kuitenkaan mitään osaa. I h a n a a , olen tyhmä kuin saapas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitähän tapahtuisi, jos tuet lopetettaisiin? Jokaisen pitäisi ihan itse ottaa vastuu elämästään.Ei muuta kuin moottoritien varteen viikatteen kanssa hävittämään vieraslajeja. Palkka vain tehdystä työstä. Minuakin ärsyttää lähteä joka aamu työhön, mutta on pakko. Olisihan se mukava nukkua aamulla pitkään ja lähteä myöhemmin vaikka terassille, sen jälkeen vois vähän katsoo leffoja Netflixistä ja tavata kavereita. Onpa ihanaa, kun en mitään osaa, eikä tarvii työhön mennä, kun en kuitenkaan mitään osaa. I h a n a a , olen tyhmä kuin saapas.

Jos haluatte sinne töihin myös "vässykät", niin lopettakaa se syrjiminen työnhaussa ja töissä.

Vierailija
44/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikinä edes harkitsisi palkkaavani itseäni ja mielestäni firmalla joka moista harkitsee täytyy olla paljon muutakin pielessä.

Vierailija
45/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet siis, että kaikilla työttömillä on oikein mukavaa ja rentoa elämää? Saati rahaa käydä jossain terassilla ellei ole syömättä viikon?

Vierailija
46/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun kyllä tavallaan tähän aloitukseen ja mitä pitempään tämä työttömyys kestää, sitä enemmän se "kehtaaminen" itseltä vaatii. Oon ollut melkein kaksi vuotta työttömänä ja päivä päivältä se työhakemusten kirjoittaminen käy henkisellä tasolla vaikeammaksi ja joka kerta hakemusta lähettäessä nolottaa, että tällainen pitkäaikaistyötön luuseri vaivaa rekryäjien aikaa ja kuvittelee vielä jotenkin kelpaavansa työhön.

Noh, yritän ajatella, että ei tarvitse nolostua, koska ei niitä hakemuksia varmaan tosiasiassa kukaan lue, kun siellä joku pikku robo niistä satojen hakemusten joukosta karsii pois näin pitkään työttömänä olleet ja pistää automaatilla kiitos, mutta ei kiitos -viestin.

Tämäkin aamu alkoi yhdellä "valintamme ei kohdistunut sinuun" -viestillä paikasta, johon oli sekä pätevyyttä että relevanttia työkokemusta ja silti pitäisi uutta hakemuskirjettä raapustaa. Vähän nyt on omien vahvuuksien esiintuominen vaikeaa, kun tuntuu ettei sellaisia itsellä oikeastaan ole...

Vierailija
47/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaistun kyllä tavallaan tähän aloitukseen ja mitä pitempään tämä työttömyys kestää, sitä enemmän se "kehtaaminen" itseltä vaatii. Oon ollut melkein kaksi vuotta työttömänä ja päivä päivältä se työhakemusten kirjoittaminen käy henkisellä tasolla vaikeammaksi ja joka kerta hakemusta lähettäessä nolottaa, että tällainen pitkäaikaistyötön luuseri vaivaa rekryäjien aikaa ja kuvittelee vielä jotenkin kelpaavansa työhön.

Noh, yritän ajatella, että ei tarvitse nolostua, koska ei niitä hakemuksia varmaan tosiasiassa kukaan lue, kun siellä joku pikku robo niistä satojen hakemusten joukosta karsii pois näin pitkään työttömänä olleet ja pistää automaatilla kiitos, mutta ei kiitos -viestin.

Tämäkin aamu alkoi yhdellä "valintamme ei kohdistunut sinuun" -viestillä paikasta, johon oli sekä pätevyyttä että relevanttia työkokemusta ja silti pitäisi uutta hakemuskirjettä raapustaa. Vähän nyt on omien vahvuuksien es

Sama juttu. Se kun on alalla missä osaamista pitäisi ylläpitää, tippuu helposti kärryiltä. Valitettavasti sekin päivittäminen maksaa jopa, sitä yrittää tehdä mitä voi. Silti ilmoituksia lukiessa tulee aina huonommuuden tunne kun lukee että vähintään 5 vuotta kokemusta pitäisi olla. Omalla kohdalla en vain ole päässyt alani töihin niin pitkäaikaisesti ja alan vaihtokin on kiven alla, koska opintolainaa maksan vielä edellisestäkin ja työkkärin tuella en saa enää opiskella.

Vierailija
48/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita avoin hakemuksia netin kautta niin minä tein kun ei varsinaisesti kiinnostanut saada töitä ansiosidonnaisella, joskus kysäisin kirpparilta käydessäni. Selvisin eläkkeelle. 

Vierailija
49/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita avoin hakemuksia netin kautta niin minä tein kun ei varsinaisesti kiinnostanut saada töitä ansiosidonnaisella, joskus kysäisin kirpparilta käydessäni. Selvisin eläkkeelle. 

Mutta entä kun haluaa kumminkin töihin?

Vierailija
50/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti liikaa, hae vaan kaikkiin mihin olisi pienikin mahdollisuus päästä. Jos jonnekin pääset, niin muista ettei siellä ole pakko olla vuosikausia. Alku on aina pahin, silloin vihaa itseään ja elämäänsä. Kyllä se siitä sitten. Jokainen työpaikka, vaikka kuinka kamala olisi, on jatkon kannalta parempi kuin vuosien työttömyys.

Vierailija
51/66 |
06.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö tuosta maksat? Voin mä mennä vaikka heti, kunhan palkalla tulee toimeen. Kuinka monta työtöntä olet valmis palkkaamaan?

Vierailija
52/66 |
08.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään osaamista, ei koulutusta ja työttömänä olen ollut putkeen jo yli kymmenen vuotta. En todellakaan hae mihinkään töihin. Ne hommat mihin voisin päästä olisivat kiireisiä ja fyysisiä enkä kykene sellaisia tekemään. En aio esitellä tyhjää ansioluetteloani kenellekään ja joutua naurunalaiseksi. 

Tuota aiemmin mainittua Excelin näpyttelyä etätyönä voisin tehdä, mutta sellaisia paikkoja ei ole. Ja vaikka olisi niihin vaaditaan oikea tutkinto ja työkokemusta. Tilanne on siis se, että en tule ikinä työllistymään.

Vierailija
53/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ongelma, jonka yhteiskunta mahdollistaa. Olemme ajautuneet tilanteeseen, jossa uskalluksen puute on ihan kelpo syy jäädä kotiin, ja rahat juoksee.

Vierailija
54/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän tuon tunteen. Se on oikeasti tosi ahdistavaa, varsinkin nykyisessä ilmapiirissä. Onkohan taustalla jotain nepsyyttä tai muuta?

Yritä ajatella jotenkin laatikon ulkopuolelta. Tee ensin jotain, mistä tulee hyvä mieli ja mieti sitten paperille juttuja, joissa olet hyvä ja joita tykkäät tehdä. Mieti myös mihin aikaan ja minkä verran ja minkälaisissa olosuhteissa haluaisit tehdä työtä, ja paljonko tarvisit tuloja elääksesi. Voit myös miettiä, mitä et missään nimessä halua.

Katso josko siitä lähtisi muotoutumaan jokin idea ja sitten voit laittaa vaikka avoimia hakemuksia siltä pohjalta, jos ja kun sopivia ei ole tarjolla. Toisaalta, älä stressaa siitä työnhausta. Ei niihin töihin pääse kuitenkaan, joten haet vain mitä on pakko hakea. 

Avoimia hakemuksia ei kukaan lue

Vierailija
55/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ongelma, jonka yhteiskunta mahdollistaa. Olemme ajautuneet tilanteeseen, jossa uskalluksen puute on ihan kelpo syy jäädä kotiin, ja rahat juoksee.

Mahtavat massit, niillä elää niin mukavasti ettei missään nimessä kannata työllistyä. "sarkasmia"

Vierailija
56/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen yrittänyt työkkärissä selittää kuinka minä olen työelämän yläpuolella ja työskentely on vain huonompia ihmisiä varten mutta vielä en ole ainakaan saanut työkkärin väkeä toimimaan tämän mukaan kun uhkailee karennsseilla jos en hae johonkin ällöttävään virkaan missä minun pitäisi tehdä jotain mitä en itse halua tehdä mutta työnkuvan mukaan minun mukamas pitäisi tehdä se. Olen tullut vastaan periaatteistani että suostun tekemään  jotain kevyttä puuhastelua korkeintaan pari päivää viikossa kunhan siittä saan vähintään 3000€/kk

Onko teillä vinkkejä millä saisin työkkärin ymmärtämään että minun ei tarvi töitä tehdä eikä minua ei saa rangaista siittä?

Vierailija
57/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 30-vuotias alanvaihtaja ja ollut vakituisessa kokopäivätyössä 20-vuotiaasta saakka. Nyt kun valmistuminen häämöttää ja pitäisi uuden alan töitä hakea niin olen ihan pihalla verkostoitumisista ja CV:n tekemisistä! :D 

Kuinkahan yleinen oma tilanteeni on?

Vierailija
58/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ei töihin kannata hakea.

Totta. Ei kannatta hankkiutua kiusattavaksi ja vararikkoon tieten tahtoen.

Vierailija
59/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 30-vuotias alanvaihtaja ja ollut vakituisessa kokopäivätyössä 20-vuotiaasta saakka. Nyt kun valmistuminen häämöttää ja pitäisi uuden alan töitä hakea niin olen ihan pihalla verkostoitumisista ja CV:n tekemisistä! :D 

Kuinkahan yleinen oma tilanteeni on?

En tiedä, mutta sinulle edullinen ainakin.

Vierailija
60/66 |
09.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtavat massit, niillä elää niin mukavasti ettei missään nimessä kannata työllistyä. "sarkasmia"

Tonni käteen ilman mitään velvollisuuksia. Kymmenet tuhannet ottavat sen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän