Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön mitä ajattelet ihmisistä jotka tekee pienipalkkaista työtä jotta sinä saat tukia?

Vierailija
04.05.2025 |

Ihmiset painaa pienellä palkalla töitä jotta työtön voi makoilla kotona tukien varassa. Onko tämä teistä reilua? Joko ymmärrätte miksi pienituloiset kannattaa tukien leikkausta?

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

valintojen maailma, kenenkään ei ole pakko tehdä töitä

Juurisyy tukien rajuun lisäleikkaukseen on juuri tämä nälkä on pirun hyvä työllistäjä vilun lisäksi. 

Vierailija
22/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni, suorastaan häviävän pieni osa työttömistä on työttömiä omasta tahdostaan tai tukien takia. Koita takoa sinne kalloos että niitä töitä ei vain kaikille ole ja työttömät senkun lisääntyy. Ota lääkkeet ja mene nukkumaan.

Avoimia työpaikkoja on ja suomessa on työvoimapula koska työikäisten määrä pienenee. 

Työttömät on vaan niin saatanan nirsoja ettei ne halua tehdä töitä.

Luuletko että ne samat työpaikat siellä koko ajan roikkuu tarjolla? Kuukaudesta toiseen?  Ehei, niihin palkataan työntekijä tuhannen hakijan joukosta ja tilalle tulee taas uusi työpaikka. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luen vastentahtoisena työttömänä näitä työttömiem päähänb potkimisia niin käväisee mielessäni, että perkele minäjän olen ja elän työttömänä ihan just niin kauan kuin itse haluan. Jos asenne on se, että minulle ei haluta työttömyyden vuoki antaa ihmisarvoa, niin miksi itsekään edes yrittäisin käyttäytyä ihmisarvoisesti.

Vierailija
24/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minä persaukinen työtön  myin puuta,valtio sai verotuloja 15.000 euroa kertakorvauksena,mitäs siihen sanot?

Vierailija
25/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. On se reilua. Ei minulle ei ole annettu ja mahdollsitettu ja annettu työpaikkaa viie aikoina, vaikka olen hakenut ja hakenut kun ei ole vieä tärpäänyt. Välillä olen saanut olla töissä pätkä joskus toisenkin pätkänsen jälkneen ja taas sitten jäänyt työttömäkski ja taas hakemassa työpaikkaa, 

Eläen vastentahtosiesti työttömänä. Jos Ap:la on tarjota työpaikka niin lupaan harkita mutta joka kerta kun olen kysynyt ja muistuttanut, että odotan ja vaadin saavani työntekemisestäni palkan, niin on ollut joko kovin hiljaista tai sitten on jatkettu nälvintää, ikäänkuin se kovastikin avittaisi ja edesauttaisi työllistymistäni tai kenenkään muunkaan, jotka oikeasti haluaisivat saada töitä.

Minä olen kysynyt minkä alan ammattilainen olet se helpottaisi asiaa. 

Vierailija
26/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että voisin olla yksi heistä tai vaikka hyvätuloinenkin jos yhteiskuntaa kiinnostaisi työkykyni. Kun ei kiinnosta, olen virallisesti työtön.

Vierailija
27/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus luen vastentahtoisena työttömänä näitä työttömiem päähänb potkimisia niin käväisee mielessäni, että perkele minäjän olen ja elän työttömänä ihan just niin kauan kuin itse haluan. Jos asenne on se, että minulle ei haluta työttömyyden vuoki antaa ihmisarvoa, niin miksi itsekään edes yrittäisin käyttäytyä ihmisarvoisesti.

Me duunarit maksamme älyttömästi veroja elämästämme ja meidän työnantajat maksaa älyttömästi veroja. Suomi myös velkaantuu aivan liian nopeasti koska ihmiset ei tee tuottavaa työtä. 

Siksi ytk ja persut.

Vierailija
28/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pieni, suorastaan häviävän pieni osa työttömistä on työttömiä omasta tahdostaan tai tukien takia. Koita takoa sinne kalloos että niitä töitä ei vain kaikille ole ja työttömät senkun lisääntyy. Ota lääkkeet ja mene nukkumaan.

Avoimia työpaikkoja on ja suomessa on työvoimapula koska työikäisten määrä pienenee. 

Työttömät on vaan niin saatanan nirsoja ettei ne halua tehdä töitä.

Jokainen normaali ihminen tietää, että avoimia työpaikkoja hakee muutkin kuin työttömät. Samoin kun sen, että suurin osa niistä paikoista saadaan kyllä täytettyä ja että hakijoita on. Uusia paikkoja tulee auki sitten kun joku työssä oleva vaihtaa paikkaa. Muistakin syistä. Mutta joka luulee että avoin paikka tarkoittaa työvoimapulaa, niin osaako niin tyhmä tehdä mitään työtäkään? Jos nyt meinasit luulla minua työttömäksi olet tuplatyhmä. Tämän tietämiseen ei tarvitse olla työtön, vaan ainoastaan normaaliälyinen. 

Vierailija
29/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että miksi ei meillekin ole niitä?

Vierailija
30/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos luulet että kaikki työttömät ovat laiskuuttaan työttömänä olet todella yksinkertainen, ota selvää asioista. 

Vierailija
31/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää työviikkoa! 😄

Vierailija
32/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eihän koirat työssä käy.. että miksi ihmiset haluat että huonovointisena mentäis duuniin.. kun aina sanotaan että vihaaminen vie energiaa niin miksei se näitä kurittajia koske.. suurin osa joita potkitaan eivät oo ollut vuosikausiin työkunnossa.. lisätään vaan pahoinvointia kun kiristetään tukia .. miksi ei voida myöntää ja jättää rauhaan.. keskittyisivät ideoimaan talouskasvua ja mahdollistamaan oikeasti työ kunnossa oleville duunia tulevaisuudessa.. kyllä sitä porkkanaakin pitää olla, sellasta mistä oikeesti voi haukata . 

Vierailija
33/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein 10 vuotta töitä pienellä palkalla. Arvostan kaikkia pienpalkkatyöläisiä. Nyt olen työtön haittaako se ketään.

Vierailija
34/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet maksetaan ottamalla velkaa.

Vierailija
35/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuet maksetaan ottamalla velkaa.

Eli työttömien vika kun suomi velkaantuu.

Vierailija
36/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa."

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011206662.html

Vierailija
37/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo eihän koirat työssä käy.. että miksi ihmiset haluat että huonovointisena mentäis duuniin.. kun aina sanotaan että vihaaminen vie energiaa niin miksei se näitä kurittajia koske.. suurin osa joita potkitaan eivät oo ollut vuosikausiin työkunnossa.. lisätään vaan pahoinvointia kun kiristetään tukia .. miksi ei voida myöntää ja jättää rauhaan.. keskittyisivät ideoimaan talouskasvua ja mahdollistamaan oikeasti työ kunnossa oleville duunia tulevaisuudessa.. kyllä sitä porkkanaakin pitää olla, sellasta mistä oikeesti voi haukata

Kiitos. - Odotin saavani taas lukea vain lisää fantasioita siitä, kuinka neitä työttömiä -ikäänkuin olsimme hyvinkin yhtenäinen joukko. Tosellisuudessa  esim ansiosidonnaisen jakautumien, jota osa työttömistä saa huomattavan paljon osa ei saa centtiäkään tekee työttömistä hyvin sekalaisen ryhmän mutta jota kuitenkin usein käsitellän kuin vain yhtä vastenmielsitä monoliittia josta  kilpaillaan kuka onnistuu nälvimään ja sanomaan ja osoittamaan syvimmän halviksuman tuon monoliitin edustajaa kohtaan. 

Vierailija
38/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Valtionhallinnosta säästetään 130 miljoonaa euroa."

https://www.hs.fi/paakirjoitukset/art-2000011206662.html

2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto ja sitten tulee porrastus ja saa 800 netto ja toinen porrastus ja 750 netto. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Vierailija
39/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista saa puolitoista vuotta ja sen jälkeen työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa yleistä asumistukea. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
40/50 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus poisti ikäsidonnaisuudet työttömyystuista eli työkkärin ei enää tarvitse hommata 57 - vuotiaana irtisanotulle työpaikkaa josta kertyisi uusi ansiosidonnainen. Velvoitetyö loppui. Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.

https://www.tyj.fi/lakimuutokset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän seitsemän