Mikä sairaus aiheuttaa järjetöntä väsymystä?
Anemia, kilpirauhanen, yms verikokeella helposti selviävä selvitetty... Masennus hoidettu...ja väsymys on niin kauheaa edelleen että töissä käynti miltei mahdotonta kun tulee koko ajan törttöiltyä yms haukottelen koko ajan niin että leuat naksuu ja silmistä vuotaa vesi! =(
Kommentit (51)
sekä lihomista kun neste kerääntyy kehoon
t läppävikainen
lääkärille! Tuntuu meinaa että paisun kun pullataikina koko ajan... AP
Tuntuu muutenkin että turvotusta on mutta ei nyt aivan järjettömästi.. Ap
JA monivitamiinit käyttöön lääkkeellisinä annoksina. Eli en todellakaan puhu nyt mistään multitabsista 1/vuorokausi, vaan osta esim. luontaistuotekaupasta jokin hyvä monivitamiinivalmiste. Ladyvita on ihan ok. Ja käytä suurina annoksina. Lisää käyttöön myös sinkki, magnesium, jodi (esim. merilevävalmisteena, tai sitten ruokasuolaa puoli teelusikallista lasilliseen vettä 2 krt päivässä; jodioidun ruokasuolan jodi imeytyy kunnolla vain nestemäisenä) jodia saamme kaikki yleensä aivan liian vähän. Monesti hemoglobiiniin määrätään vain rautalääkettä, vaikka sen alhaisuus saattaa johtua myös kuparin puutteesta.
Muista ostaa nämä magnesiumit, sinkit, kuparit Kelasium-merkkisinä, sillä aminohappokelatoituina ne imeytyvät parhaiten. Mutta näissäkin määrät pitäisi olla suuria, esim. sinkkiä saat käyttää (jos imetät/olet raskaana varsinkin) vaikka 8kin päivässä (purkin suositus 1/pvä), kunhan pidät huolen, että jos tulee mustelmia, otat lisäksi kuparin käytön, joka on sinkin vastinpari. Magnesium on vesiliukoinen, joten sitä saat käyttää niin paljon kuin suolesi kestää, ylimääräinen tulee toisin sanottuna ulos löysänä ulosteena, mikä on hyvä mittari oikean tasapainon löytymiseksi.
Myös vahva b-vitamiinikuuri voisi olla paikallaan kaiken tämän lisäksi.
Itselläni ovat nämä kaikki käytössä, ja olen erittäin virkeä ja energinen. Tiedän kokemuksesta mitä tuo väsymys voi olla, en vain enää alistu siihen, vaan tiedän että aivojen biokemiaan hivenaineilla ja vitamiineilla sekä rasvahapoilla vaikuttaen saan paremman elämän.
ja myös monivitamiineja. B vitamiini kuurinkin olen syönyt, koitan koko ajan keksiä mitä uutta voisin kokeilla... olen luullut ettei monivitamiinin annostusta saisi ylittää? Lähden kohta töihin ja lueskelen sitten vasta aamulla tai myöhään ilalla seuraavaksi...AP
mutta mieleeni tulee
mm Krooninen väsymysoireyhtymä eli Chronic Fatigue Syndrome (CFS)
Google kehiin.
Paljastit itse sen. Omega kapselit. Mä söin myös niitä ja ihmettelin pitkään kun en olis jaksanut muuta kuin nukkua. Sit lopetin omegat ja kas kummaa olo piristy heti. Mulle ne ei sopineet ollenkaan!
no ei varmaan koko mun tätä tainnuttavaa väsymystä voi aiheuttaa mutta taidanpa kokeilla viikon ilman niitä, tuskin sittä haittaakaan on... AP
Mutsi kärsi vuosia mysteerisestä väsymyksestä, sammui aina sohvalle töiden jälkeen ja valitti aamuisin kamalaa väsymystä. Syy löytyi vahingossa yhdessä työpaikan tyky-jutun kylpylän kuntotestissä: vaikka mutsi kuinka huhki altaassa, syke ei juuri noussut.
Laiska sydän, asennettiin tahdistin.
Kuorsaatko öisin? Onko sinulla uniapnea? Sekin aiheuttaa väsymystä.
Ja sitten on nukahtamistautikin olemassa.
Mulla on ihan normaali verenpainekkin ja mitä tohon edellisen leukemia epäilyyn tulee niin tosiaa lihon koko ajan ( en ole koskaan ollut näin painava ilman raskautta 168/76kg, olen koittanut laihduttaakkin joka ennen on onnistunut helposti, mutta nyt ei millään) vaikka en ole muuttanut ruokailutapojani! Samoin anemiasta ei ole tietoakaan hb oli viimeksi 134. Ja muutkin veriarvot siis hyvät! No keskiviikkona on taas uusi labra! AP