Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tabu, josta Suomessa ei haluta puhua: koiria on aivan liikaa ja todella useat niistä vieläpä huonosti koulutettuja räksyttäjiä.

Vierailija
04.05.2025 |

Siis ihan oikeasti:  3-4 koiraa kerrostaloasunnossa ei ole normaalia.  Ei myöskään se, että koira saa hepulin kun kävelyllä kohdataan vastaantulija.

Kommentit (416)

Vierailija
221/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun vertaa koirien käytössä Suomessa ja Espanjassa niin ei voi kuin ihmetellä.  Miten ihmeessä Suomessa ne on niin sekaisin tosi usein?

Sama Berliinissä, jossa ei tarvitse edes pitää koiraa hihnassa kaupunkialueella. Lyllertävät rauhallisina omistajiensa perässä ja vähät välittävät ohikulkijoista, oravista, linnuista, pyöristä, autoista tai kahvilan ulkopöydissä istuvien ihmisten herkuista.

Mikä ongelma se hihna on? Onko se liian kallis investointi, vai miksi rakkien pitäisi saada hillua vapaana?

Sulla meni nyt kyllä Berliinin hyvinkäyttäytyvien koirien kommentti ohi niin että heilahti....

Ei mennyt. Ihmettelen ylistystä, että hihnatta kulkevat. Kyllä Saksassakin koirat hyökkäilee ihmisten päälle. 

Vierailija
222/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mukava asuntoalue.  Omakotitaloja ja päättyvä katu. Pääosin fiksuja naapureita. Mutta ei helvetti että noita pinsereitä ja jackrusseleita ei tarvi kouluttaa! Saa -tana mä pelkään että joudun vielä telkien taakse kun menee hermo niiden kimeään räksytykseen. Lehtikään ei saa liikahtaa metsässä ettei ne huuda elämänsä edestä sitäkin tapahtumaa. Ja otettu ensikoiraksi jackrussel joka on mielestäni aika vaativa rotu. Sitten kohautellaan olkapäitä kun se haukkuu. Ja tarkotan nyt siis sitä, että se voi haukkua lakkaamatta vartin tai tunnin kun se dumpataan ulos kun eivät jaksa sitä koiraa.  Helvetti soikoon kun itse ostin koiran niin luin koulutusoppaita varmaan kymmenen ja käytiin pentutoko kertaan ja päälle vielä arkitottelevaisuuskurssi! Että varmasti käyttäytyy nätisti hihnassa. Sen lisäksi jäljestyskurssi ja noutajakursseja.   Ei haukkunut koira mitään mikä tiellä kulki. Mutta jos pihaan astui niin sitten tulija kuuli, että tuli noutajan tontille. 

Älkää ottako koiraa jos ette pysty varaamaan koulutukseen aikaa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisin aloittaa uudelleen pieneläinpraktiikan.  Käytännössä tekisin vain eutanasiaa. 

Ell, eläkkeellä

Kalmakoira oy. Mä voin sijoittaa tuohon!

Ois kiva katella kun joku iso koira purisi sut hengiltä.ai sitä huudon ja itkun määrää nauraisin vaan.

Hmmm. Ehkä sun olis aika kasvaa. Mieti mitä koiravihaa lietsot, jos siis satut olemaan koirien pidon puolella.

Sairasta tekstiä, huhhuh.

Sellaisten hullujen tai hulluksi kasvatettujen koirien takia moni vihaa ja moni pelkää koiria. Ja ne koirat kärsivät siitä, kun ovat ihan sekaisin.

Kai se ydin olisi, että koira on turvallinen tai ainakin mieluummin turva kuin uhka.

Vierailija
224/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pentutoko kahteen kertaan. 

Vierailija
225/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on sulla tabut.

Nooooh.

Mietipä niitäkin, jotka intona tuo romanialaisia KULKUKOIRIA tänne. Reskuttaa. 

Ja ne teettää siellä köyhissä maissa sitten lisää pelastettavia koiria meille Suomeen. Ovat huomanneet hyvän rahatienestin.

Suomalainen ostaa itselleen puhdasta omaatuntoa tuomalla kulkukoiran ulkomailta tänne hoidettavakseen.

Ihan oikeesti.

On kyllä musiikkia korville kun aikuinen ihminen itkee ja kiukuttelee aamusta iltaa jostain hiton koirista.

mites olis töihin meno ?vai oletko liijan tyhmä mihinkään työhön.

Se on liijjan eikä liijan.

Vai oletko se sittenkin sinä, joka olet liian tyhmä?

Vierailija
226/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen joskus nähnyt noutajakoulutusillassa kun neljä vuotta remmissä riuhtonut koira opetettiin vartissa olemaan vetämättä. Jos koiran kanssa on ongelmia niin kannattaisi ihan oikeasti hakea apua rotujärjestöjen harrastuspiireistä tai koirakouluttajalta. 

Mutta ei. Kun melkein kaikki tekee sen virheen että ne PYSÄHTYY kun oma koira riekkuu. Se on just väärä metodi. Annetaan sille koiralle viesti, että NYT alkaa tapahtua, NYT ollaan varuillaan. Sitten vahvistetaan vielä sitä ei-toivottua käytöstä hokemalla koiran nimeä. Ei näin. 

Vierailija
227/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olisin ihan valmis kieltämään koirat kerrostaloissa. Etenkin näin keväisin kun kadut lainehtivat paskaa. Saisi edes kaupungilla kulkea ilman köntsiä.

Tämä. En syytä koria vaan koiranomistajia. Keväisin löytyy koirankakkaa keskeltä ulkoilureittejä. Ei paljon vaatisi ohjata koira edes ulkoilureitin sivuun ja vielä parempaa -käyttää kakkapusseja. Kos ei ole varaa ostaa kakkapusseja, silloin ei pitäisi olla varaa pitää koiraa.

Vierailija
228/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä taajama-alueella, jossa asun, koirat räksyttävät koko ajan. Varmaan joka toisessa talossa vähintään yksi räkyttävä koira, monessa talossa jopa 3-5 koiraa. Kun yksi aloittaa haukkumisen, siihen yhtyvät pian koko pitäjän koirat. Aamusta iltaan, ja yölläkin. Koiran omistajilla ei näytä olevan mitään käsitystä, kuinka paljon jatkuvasti räkyttävät koirat häiritsevät muita. 

Pieni määrä tilannesidonnaista haukkumista pitää koirille sallia ja sen verran pitää ihmisten sietää, mutta itsekin ihmettelen niitä, jotka pistävät koiran vain ulos häkkiin ja siellä haukkukoot vaikka puoli tuntia putkeen. Jopa kaupungissa iltamyöhällä tai aamuvarhain. 

On myös normaalia, että vahtiviettisellä koiralla on taipumusta haukkua ohikulkijoille, mutta jotkut eivät kiellä eivätkä ollenkaan edes yritä hillitä tätä. Katsotaan vain vierestä, tai koirat on omin nokkineen pihalla eikä ketään kiinnosta. Tai sitten pihalla oikein riehutetaan ja yllytetään leikkiessä haukkumaan. En tiedä miten jaksavat itse kuunnella läheltä sitä. Meillä leikki loppuu heti, jos haukku alkaa ja sisälle joutuu, jos reuhaa ohikulkijoille. Ehkä maalla eri asia. On ihan hyväkin jos vahtii. 

Vierailija
229/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällä taajama-alueella, jossa asun, koirat räksyttävät koko ajan. Varmaan joka toisessa talossa vähintään yksi räkyttävä koira, monessa talossa jopa 3-5 koiraa. Kun yksi aloittaa haukkumisen, siihen yhtyvät pian koko pitäjän koirat. Aamusta iltaan, ja yölläkin. Koiran omistajilla ei näytä olevan mitään käsitystä, kuinka paljon jatkuvasti räkyttävät koirat häiritsevät muita. 

Pistin koiran ulos räkyttämää että tollaisia kusipäitä vituttais yks käsky ja lopettaa mut antaa nyt räksyttää iltaa asti.

Kusipäitä tässä ovat kaltaisesi koiranomistajat

Vierailija
230/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen joskus nähnyt noutajakoulutusillassa kun neljä vuotta remmissä riuhtonut koira opetettiin vartissa olemaan vetämättä. Jos koiran kanssa on ongelmia niin kannattaisi ihan oikeasti hakea apua rotujärjestöjen harrastuspiireistä tai koirakouluttajalta. 

Mutta ei. Kun melkein kaikki tekee sen virheen että ne PYSÄHTYY kun oma koira riekkuu. Se on just väärä metodi. Annetaan sille koiralle viesti, että NYT alkaa tapahtua, NYT ollaan varuillaan. Sitten vahvistetaan vielä sitä ei-toivottua käytöstä hokemalla koiran nimeä. Ei näin. 

Riippuu riekkumisen syystä. Ohitustilanteissa pysähtyminen on kaikkein huonoin tapa. Mutta jos se muuten vain vetää tai vetää vaikka kohti pikkulintua, niin pysähtyminen on ihan hyvä tapa. Tosin se ei usein yksistään riitä. 

Vierailija
231/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu riekkumisen syystä. Ohitustilanteissa pysähtyminen on kaikkein huonoin tapa. Mutta jos se muuten vain vetää tai vetää vaikka kohti pikkulintua, niin pysähtyminen on ihan hyvä tapa. Tosin se ei usein yksistään riitä. 

Joo olen samaa mieltä. Tarkoitinkin juuri ohitustilanteita. Jo kaukaa katsovat, että joku tulee vastaan ja pahimmassa tapauksessa koira painetaan maaten ja painetaan selästäolemaan paikallaan. 

Vierailija
232/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pistin koiran ulos räkyttämää että tollaisia kusipäitä vituttais yks käsky ja lopettaa mut antaa nyt räksyttää iltaa asti.

NII koiran vihaajat on niin helvetin mukavaa porukkaa tunnetusti.

Vierailija
233/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakeista ei ole kuin harmia. Ovat ärsyttäviä ja kaiken lisäksi rumia. Ihme luonnottomia mutaatio-olentoja.

Vierailija
234/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ovat kriisiaikojen lihavarasto

Vierailija
235/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni määrä tilannesidonnaista haukkumista pitää koirille sallia ja sen verran pitää ihmisten sietää, mutta itsekin ihmettelen niitä, jotka pistävät koiran vain ulos häkkiin ja siellä haukkukoot vaikka puoli tuntia putkeen. Jopa kaupungissa iltamyöhällä tai aamuvarhain. 

On myös normaalia, että vahtiviettisellä koiralla on taipumusta haukkua ohikulkijoille, mutta jotkut eivät kiellä eivätkä ollenkaan edes yritä hillitä tätä. Katsotaan vain vierestä, tai koirat o

Tätä "tilannesidonnaista haukkumista" kuulee jatkuvasti ja vuodestata toiseen, jos ei yhdestä talosta, sitten toisesta. 

Vierailija
236/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

NII koiran vihaajat on niin helvetin mukavaa porukkaa tunnetusti.

Ei tarvitse olla koiran vihaaja mutta valitettavasti nykyihmiset inhimillistää liikaa koiria. 

Vierailija
237/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo olen samaa mieltä. T

Jep ja toinen on se, että annetaan sen koiran oikein intopiukeena tuijottaa vastaantulijaa. Nämä samat jää myös aidan ulkopuolelle tollottamaan ja haukuttamaan pihalla olevia koiria, eli ei sekään aina ole sen haukkuvan koiran syytä.

Kolmas raivostuttava tapa on sitten se, ettei anneta ollenkaan tilaa sille toiselle, vaikka se selvästi yrittää sitä saada, ehei, mennään suoraan kohti, eikä auta vaikka toinen kääntyisi eri suuntaan. Oikein lisätään vauhtia, että päästään perään ja parhaassa tapauksessa aletaan neuvomaan, että päästä juttelemaan se koira niin sen ei tarvi haukkua. Ja jos tappelu tulee, niin se on sen syytä, joka yritti päästä tilanteesta pois. Argh! 

Vierailija
238/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria pidetään kuin ne olisi ihmisiä. 

Vierailija
239/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en valitettavasti tykkää että koirat pääsee ruokakauppaan.

Vierailija
240/416 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en valitettavasti tykkää että koirat pääsee ruokakauppaan.

Enkä mä et sä. pääset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi