Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten naisten tulisi keskittyä perheeseen, ei uraan

Vierailija
04.05.2025 |

Nuorten naisten tulisi mennä naimisiin ja tehdä lapsia ennen kuin täyttävät 30.

Kommentit (84)

Vierailija
81/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme tarve miehillä on päällepäsmäröidä sitä, mitä nainen tekee kehollaan ja päällään? X taas täynnä miehiä jauhamassa siitä, mitä naisten pitäis tehdä eri tavalla että saatais syntyvyys nousuun. Yksikään ukko ei ehdota sitä, että miehet ottavat yhtä lailla osaa hoivataakan jakoon. Ne luulee todella, että lapsilisän korotus jollain kympillä saa naiset sikiämään 🤦.

Vierailija
82/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne ei kestä stressaava elämää kodin ulkopuolella.

https://x.com/Kelantutkimus/status/1777199738510827523

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap sinulla tällä hetkellä pieniä lapsia ja vaimo joka on kotiäitinä?

Jos ei niin FYI, nykyään asuminen ja ruoka on niin kallista, että harvalla perheellä on yksinkertaisesti varaa siihen, että toinen vanhemmista on lasten kanssa kotona vuosikausia. 

Itse sain esikoiseni 30-vuotiaana, tätä ennen olin opiskellut yhden yliopistotutkinnon ja ollut työelämässä monta vuotta. Jäin kotiin suunnitellusti 7 vuodeksi hoitamaan lapsia.

Kotiäidiksi jäädessäni minulla ei ollut työpaikkaa mihin palata, koska alalle tyypillistä oli määräaikaisten työsoppareiden ketjutus. Kun sitten aloin hakea töitä kuopuksen ollessa noin 2,5v, tajusin ettei töitä alalta enää niin vain löydy. Yli 300 työhakemusta myöhemmin, hain opiskelemaan ihan toista alaa, ja päätimme tehdä vielä neljännen lapsen, Iltatähden :D

Opiskelu ja pikkulapsiarki sujuivat hyvin, ja olen varma se johtuneen siitä, että minulla oli jo yksi tutkinto suoritettuna, ja kokemusta opiskelusta, niin osasin toimia tehokkaasti. Mikäli näin ei olisi ollut, olisi saattanut jäädä pitkäaikaistyöttömäksi kaikkien kotiäitivuosien jälkeen! Nyt siis valmistuin 3,5 vuodessa ja siitä saakka töitä on riittänyt.

Eli yhteensä 10,5 vuotta olin poissa työelämästä, koko tämä ajan mieheni elätti perheemme. Kotihoidontuen ja opintotuen määrät kun ei mitään valtavka olleet. Välillä teki tiukkaa, ja esim yhtään ulkomaanmatkaa emme tehneet tuona aikana.

Vierailija
84/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan