Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten naisten tulisi keskittyä perheeseen, ei uraan

Vierailija
04.05.2025 |

Nuorten naisten tulisi mennä naimisiin ja tehdä lapsia ennen kuin täyttävät 30.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon näin viiskymppisenä äitinä tässä, että ne lapset ei paljon lämmitä jos rahaa ei ole, koska laitoit lapset kaiken edelle. Ne äiti haaveiden tuputukset on miesten keksintö, joiden ideana on orjuuttaa nainen jälkikasvun aikuistuttua hoitamaan lapsenlapsia. Koko elämä olisi pelkkää muiden palvelemista. No sorry nyt vaan, mutta tässä iässä haluaa jo levätä iltansa, lämmitellä luitaan etelän auringossa, mennä hierojalle ja ostaa muuta kuin marketti kosmetiikkaa. On naisenkin elämällä joku arvo.

Juurikin näin. Eikä edes se raha as such vaan ammattiylpeys, halu auttaa tai tehdä muuten jotain yhteiskunnan hyväksi, mistä syntyy se omanarvontunto. Siitähän ap- raukka ei tied mitään. Terveellä itsetunnolla varustettu ihminen ei koe tarvetta alistaa muita ja toivoa heille surkeaa elämää. 

Itsenäisyys. Vapaus. Oma tahto.

Vierailija
42/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään voi saada molemmat. Itse olen juristi ja mennyt naimisiin alle 30 vuotiaana. Nyt kolme vuotta uraa takana ja seuraavaksi lapsia, jotka hoidamme miehen kanssa tasan puoliksi, kuten muunkin kotiin ja perhe-elämään liittyvät asiat tähänkin asti. Sitten ura jatkuu, kuten tähänkin asti, koska kotona on kaksi tasaveroista vanhempaa. Mies pesee itse pyykkinsä ja kotityöt hoidetaan puoliksi, eikä nainen ole enää mikään palvelusneiti.

Älä nuolase ennen kun tipahtaa! Lapsen syntymän myötä voi olla, ettei miestä enää huvita hoitaa vauvaa ja käydä töissä yhtäaikaisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok jos saan omakotitalon, omiin nimiin, jossa lasten on hyvä elää. Myös rahaa pitää saada sen verran, että jos ukkoa ei huvitakaan elättää lapsiaan, voin elättää ne. Eli ainakin sata tonttua vielä tilille. Siis kaikki tämä ennen raskautumista. 

Mutta ehdotan toisena vaihtoehtona tasavertaista oikeutta työhön ja vastuunjakoa vanhempien kesken. Niin ettei lapsi ole turhan iso riski kenellekkään.

Vierailija
44/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi nykyään voi saada molemmat. Itse olen juristi ja mennyt naimisiin alle 30 vuotiaana. Nyt kolme vuotta uraa takana ja seuraavaksi lapsia, jotka hoidamme miehen kanssa tasan puoliksi, kuten muunkin kotiin ja perhe-elämään liittyvät asiat tähänkin asti. Sitten ura jatkuu, kuten tähänkin asti, koska kotona on kaksi tasaveroista vanhempaa. Mies pesee itse pyykkinsä ja kotityöt hoidetaan puoliksi, eikä nainen ole enää mikään palvelusneiti.

Älä nuolase ennen kun tipahtaa! Lapsen syntymän myötä voi olla, ettei miestä enää huvita hoitaa vauvaa ja käydä töissä yhtäaikaisesti.

Tämä kävi mulle. Tosi hyvä isä oli siihen saakka, kun vauva syntyi. Sitten alkoi työpäivät venyä, koska hänen työ on niin tärkeää. Pyysin jakamaan vanhempainvapaan, mutta ei suostunut.

Vierailija
45/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 vuoden päästä tummaihoisia afrikkalaisia on enemmän suomessa kuin suomalaisia.

Vierailija
46/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu millaista työtä mies tekee ja kuinka vaativaa se on. Joskus on vaan hyvä antaa miehen nukkua kunnon yöunet.

Vierailija
47/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mies odottaa lapsen saamista kuin kuuta nousevaa. Mikäli jotain tällaista kävisi, niin se on sitten ero ja lähihuoltajuus isälle. En ole miehestä riippuvainen, niin tämä on ihan hyvä vaihtoehto. Lapsi päiväkotiin, niin muissakin maissa tehdään. 

Vierailija
48/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuoden päästä tummaihoisia afrikkalaisia on enemmän suomessa kuin suomalaisia.

Miksi valehtelet?  Harmittaako, jos näin ei tapahdu?

Vierailija
49/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä pitääkö naisen maksaa silti 50% perheen kuluista? Entä jos tulee ero? Pitääkö naisen sitten löytää jostain se ura yhtäkkiä, että pärjääkin?

Kaikkea ei voi saada, edes mies. Ei voi saada naista, jota ei tarvitse elättää, ja vaimoa, joka synnyttää monta lasta ja vastaa niiden hoidosta. 

Vierailija
50/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä.

Nuoret sinkkunaiset ovat onnettomia, masentuneita ja katkeria.

Jotkut nuoret naiset ovat masentuneita, onnettomia ja katkeria siksi, että heitä ohjaillaan, manipuloidaan, jyrätään, painostetaan, juuri kuten aloittajakin tekee, ja samalla heidän tarpeensa, elämänilonsa ja ihmisyytensä sivuutetaan täysin. Juuri tuollaisten jyrääjien takia jotkut saavat elinikäiset traumat. Ja siinä on se hyvä puoli, että sitten ei painosteta enää ja onni tuleekin itselle mielekkäistä asioista. Kuten se olisi voinut tulla jo nuorena, jos olisi itse saanut valita edes jotakin,

T. Entinen onneton nuori 😊👍

Vierailija
51/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille on liian vähän tasokkaita komeita miehiä jotka jaksaisi perhe arkea elää edes. Luku on tuhansia eikä kymmeniä tuhansia. Naisten ei kannata lapsia tehdä jos mies ei sitoudu vauvaa hoitamaan ja kotitöihin.

Vierailija
52/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nuorten miesten sitten ei pitäisi keskittyä lasten hankkimiseen työelämän sijaan? 

Vierailija
53/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi mies odottaa lapsen saamista kuin kuuta nousevaa. Mikäli jotain tällaista kävisi, niin se on sitten ero ja lähihuoltajuus isälle. En ole miehestä riippuvainen, niin tämä on ihan hyvä vaihtoehto. Lapsi päiväkotiin,

Näyttää siltä että lapsi on sinulle vain rekvisiittaa ja statussymboli.

Vierailija
54/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä meinasit löytää ne max 25 vuotiaat miehet tähän? Vanhemmat ei ole vaihtoehto. 

Onpas kumma, kun eräässä toisessa ketjussa vanhemmat naiset +35v väittää, että heidän +20v nuoret orit haluaisi perustaa perheen.

Nuorelle spermalle onkin enemmän käyttöä kuin jo parasta ennen -päiväyksen ylittäneelle ;)

Vierailija
55/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nykyään perhettä elätetä yhden ihmisen palkalla, eli täysin turhaa haihattelua koko aloitus. Pienten lasten äitejä ei arvosteta paskan vertaa tässä yhteiskunnassa. Jos arvostettaisiin kotihoidontuki olisi huomattavasti isompi kuin 200 e/kk. Jokainen pikkuvauvan äiti joutuu tuolla rahalla elämään, jos ei halua laittaa alle vuoden ikäistä lasta päiväkotiin.

Eli ei. Naisten ei missään tapauksessa kannata keskittyä perheen perustamiseen, vaan luoda uraa ja hankkia itselleen hyvä ammatti ja työ, josta saatavilla rahoilla he voivat elättää itsensä, säästää ja ehkä joskus tulevaisuudessa heillä on varaa elättää myös lapsensa.

Vierailija
56/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä meinasit löytää ne max 25 vuotiaat miehet tähän? Vanhemmat ei ole vaihtoehto. 

Vanhemmat just on vaihtoehto. Miehellä on työ, niin nainen voi keskittyä perheeseen.

Nainen on ensisijaisesti äiti. Ei toimistotyöntekijä.

Kerro , mistä rahat tähän? Kun naisen pitää miesten mielestä maksaa kaikesta puolet?

Ja vaikka jonkun miehen mielestä ei tarvitsisikaan, niin entä jos mies löytää uuden ja haluaa eron? Miten tämän jätetyn vaimon ja lasten pitäisi tulla toimeen kun miehet eivät halua maksaa edes elatusmaksuja saati ex- vaimon elatusta. Ja jos mies on esim väkivaltainen perhettään kohtaan ja vaimo haluaa eron, niin miten se järjestetään että äiti pystyy pelastaa itsensä ja lapset, jos ei ole toimeentuloa?

Kerros nämä nyt ensin.

Ja vielä tämä että naisen pitäisi huolia vanhempi mies, kun eivät miehetkään halua vanhempaa naista. Ei se ole realismia useimpien kohdalla, kun pitäisi kai seksinkin sujua.

Vierailija
57/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ensisijaisesti juristi,.lääkäri, johtaja, esimies jne. Kouluttautuminen on tärkeintä mitä nuori nainen voi tehdä.

Epäluonnollista. Naiset ovat surkeita johtajia ja esimiehiä. Perhe on nuorille naisille paras vaihtoehto.

Naiset hoitavat monet asiat miehiä paremmin

Tilastojen mukaan naiset just ei hoida paremmin. :-)

Laita ne tilastot. 

Vierailija
58/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, kuulostaa hyvältä, jos se mies on rikas ja pystyy elättämään koko perheen ja maksamaan naiselle kunnon eläkekertymän ja eron sattuessa maksamaan elatusta myös ex-puolisolle. Ilman näitä huono diili naiselle. Kuinka moni mies tähän pystyy?

Vierailija
59/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Lasten isien pitäisi lakisääteisesti maksaa lapsenhoitoajalta siten, että hänen palkkansa ja eläkkeensä puolitettaisiin hänelle ja lapsia saavalle osapuolelle. 

Vierailija
60/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuulostaa hyvältä, jos se mies on rikas ja pystyy elättämään koko perheen ja maksamaan naiselle kunnon eläkekertymän ja eron sattuessa maksamaan elatusta myös ex-puolisolle. Ilman näitä huono diili naiselle. Kuinka moni mies tähän pystyy?

Ei se kyllä läheskään kaikille naisille ole pelkästään rahasta kiinni. Moni haluaa tehdä elämässään muutakin kuin olla kotirouva ja äiti. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä