Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nuorten naisten tulisi keskittyä perheeseen, ei uraan

Vierailija
04.05.2025 |

Nuorten naisten tulisi mennä naimisiin ja tehdä lapsia ennen kuin täyttävät 30.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanon näin viiskymppisenä äitinä tässä, että ne lapset ei paljon lämmitä jos rahaa ei ole, koska laitoit lapset kaiken edelle. Ne äiti haaveiden tuputukset on miesten keksintö, joiden ideana on orjuuttaa nainen jälkikasvun aikuistuttua hoitamaan lapsenlapsia. Koko elämä olisi pelkkää muiden palvelemista. No sorry nyt vaan, mutta tässä iässä haluaa jo levätä iltansa, lämmitellä luitaan etelän auringossa, mennä hierojalle ja ostaa muuta kuin marketti kosmetiikkaa. On naisenkin elämällä joku arvo.

Olen itsekin yli 50- vuotias, tutkija ammatiltani, joten jonkinlaiseksi uranaiseksi minut kai voisi laskea. Tästä huolimatta en ymmärrä, miksi suomalaisille naisille työura on niin tärkeää. Minulle lapset ovat paras asia elämässäni, ja suoraan sanottuna olen pahoillani siitä, ettei minulla ollut heille enempää aikaa kun he olivat pieniä. Kuitenkin olin koko vapaa-aikani yksinomaan lasteni kanssa. Nyt olen tuore isoäiti, mikä on tällä hetkellä tärkeintä elämässäni. En ikinä vaihtaisi aikaa lapsenlapsen kanssa lomamatkoihin tai muihin omiin menoihin. Perhe ja lapset ovat antaneet elämääni suurimman ilon, paljon enemmän kuin työ, raha tai omat huvit. 

Vierailija
62/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuulostaa hyvältä, jos se mies on rikas ja pystyy elättämään koko perheen ja maksamaan naiselle kunnon eläkekertymän ja eron sattuessa maksamaan elatusta myös ex-puolisolle. Ilman näitä huono diili naiselle. Kuinka moni mies tähän pystyy?

Ei se kyllä läheskään kaikille naisille ole pelkästään rahasta kiinni. Moni haluaa tehdä elämässään muutakin kuin olla kotirouva ja äiti. 

Minä en olisi halunnut elää ruuhkavuosia jakaen resurssejani perheen ja työn välillä. Koko ajan oli huono omatunto johonkin suuntaan. Mieluiten olisin elänyt perheelle ja lapsille, mutta nykyisenkaltainen järjestelmä ei sitä mahdollistanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amk tekee naiset yöimielisiksi, muka Korkeakoulu, ennen oli nimellä kauppaopisto tai sihteeriopisto. Naiset eivät olleet itsekkäitä ja tekivät lapsia 18-22 iässä

Vierailija
64/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsi ole minulle statussymboli. Halusin vain kuvata sitä, että jos mies yhteisen lapsen hankkimisen jälkeen paljastuisi lapamadoksi, niin en jäisi voivottelemaan kohtaloani. Se, että äidillä on myös ura ja rahaa käytössä on lapsen etu, mikäli ero tulisi. Kuten sanoin, onneksi tämä riski on äärimmäisen pieni.

Vierailija
65/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä meinasit löytää ne max 25 vuotiaat miehet tähän? Vanhemmat ei ole vaihtoehto. 

Jonkun amistyypin voit löytää, mutta et mistään koulutettua ja kunnianhimoista. Tässä tapauksessa iäkkäämmät ovat ainoa realistinen vaihtoehto

Vierailija
66/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä ap maksat mukisematta KAIKEN mitä naisesi tahtoo, ymmärrätkö?!

Niin minä olen tehnyt koko elämäni ja myös kolmen nyt jo nuoren aikuisen menot

Vierailija
67/84 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja mistä meinasit löytää ne max 25 vuotiaat miehet tähän? Vanhemmat ei ole vaihtoehto. 

Vanhemmat just on vaihtoehto. Miehellä on työ, niin nainen voi keskittyä perheeseen.

Nainen on ensisijaisesti äiti. Ei toimistotyöntekijä.

Mene nyt takaisin sinne keskiajalle.

Vierailija
68/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorella naisella pitää olla omaa rahaa

Vierailija
69/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ensisijaisesti juristi,.lääkäri, johtaja, esimies jne. Kouluttautuminen on tärkeintä mitä nuori nainen voi tehdä.

Tietenkin. Mutta naisen tärkein tehtävä on olla äiti ja esim. 3 lasta ei vaikuta työuraasi jos on koulutus hankittu.

Vierailija
70/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on ensisijaisesti juristi,.lääkäri, johtaja, esimies jne. Kouluttautuminen on tärkeintä mitä nuori nainen voi tehdä.

Tietenkin. Mutta naisen tärkein tehtävä on olla äiti ja esim. 3 lasta ei vaikuta työuraasi jos on koulutus hankittu.

Aivan varmasti onnistuu, jos mies on päävastuussa lapsista ja kodista. Mies toki joutuu tekemään joustoja oman työn suhteen hoitokuskausten ja lasten sairastamisen takia, mutta sehän sopii rakastavalle isälle. Kyllä se sitten helpottaa, kun lapset muuttavat pois kotoa.

Vierailija
71/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kiinnosta mikään noista. En ole "ennen kaikkea" mikään koulutus ja mikä ihmeen vika on vaikka toisen asteen koulutuksissa...??? Miksei voi olla amis? Entäs sitten kun nainen ei tulekaan enää raskaaksi kouluttautumisen jälkeen kun "juna meni jo"? 

Vierailija
72/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni nuori nainen haluaa itseään vanhemman miehen, just FYI.

Vai oikein JUST FYI? 😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂

Vierailija
73/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikkia ei perhe kiinnosta. Itse sain ekan lapsen 36-vuotiaana, seuraavan 39- ja viimeisen 41-vuotiaana. Olin heidän kanssaan kotiäitinä 8 vuotta. Nuorempana asia ei vain ollut millään tavoin ajankohtainen.

Vierailija
74/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene töihin

Vierailija
75/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä valitsin molemmat. Toki se vähän hidasti, mutta nuorena sitä jaksoi ja kolmekymppisenä taaperoajat oli jo eletty sekä ura startattu ja pystyi keskittymään siihen tietäen, ettei siihen tule enää ainakaan lasten hankinnan takia keskeytyksiä.

On se hienoa, että naiset voivat valita muiden mielipiteistä riippumatta.

Vierailija
76/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 -luvulla oli paljon kotiäitejä. Oli ulkovessa ja ulkosauna, kasvimaa. Kotiäiti ompeli vaatteet itse, pihalla oli kasvimaa. Virike oli se, että käytiin sunnuntaisin Fiatilla ajelemassa naapuripaikkakunnalla. Matkailu oli sitä, että teltta leirintäalueelle. Jos koulussa oli naamiaiset, säkistä tehtiin asu. Siihen punottiin sukkahousuista häntä.

Et saa tälläiseen kurjuuteen suomalaisia enää.

Vierailija
77/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäluonnollista. Naiset ovat surkeita johtajia ja esimiehiä. Perhe on nuorille naisille paras vaihtoehto.

Naiset hoitavat monet asiat miehiä paremmin

Kylläkyllä, Sen kodin ja lapset nimenomaan. Jättäkää vaan suosiolla yhteiskunnalliset ja talousasiat niille jotka sen osaa,eli miehille.

Vierailija
78/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
79/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäluonnollista. Naiset ovat surkeita johtajia ja esimiehiä. Perhe on nuorille naisille paras vaihtoehto.

Naiset hoitavat monet asiat miehiä paremmin

Kylläkyllä, Sen kodin ja lapset nimenomaan. Jättäkää vaan suosiolla yhteiskunnalliset ja talousasiat niille jotka sen osaa,eli miehille.

Oma 50-luvulla syntynyt äitini väitteli tohtoriksi Kauppakorkeasta johtamisesta ja teki koko työuransa isojen organisaatioiden hallinto- ja henkilöstöjohtajana. Oli pidetty ja arvostettu johtaja. Äitinä taas hän ei pärjännyt.

Vierailija
80/84 |
05.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko tehdä uraa, kun miehet on niin köyhiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme