Vanhan ihmisen haju,voiko tätä mitenkään ehkäistä ettei ala haista mummolta?
Turha treenata ja meikata jos haisee vanhukselle 🙈.
Kommentit (121)
Kannattaisi käydä suuhygienistillä tsekkaamassa tilanne. Voi olla hammaskiveä.
Käytät juuri pestyjä puhtaita vaatteita ja käyt suihkussa joka päivä. Toimii. Terv 94 v
Vierailija kirjoitti:
Miltä haisee mummot?
Kuivuudelta. Limakalvoalueilla. Fakta.
Vanha ihminen ei enää hikoa kovin voimakkaasti eikä muutenkaan eritä, ja laiminlyö siksi helposti päivittäiset pesut jotka vielä aktiivi-iässä olivat tarpeellisia. Vaatteetkaan eivät hikoa eivätkä tahriinnut pelkeästä itsuskelusta, joten niitä ei tule pestyksi, ne rupeavat haisemaan komroituneelle.
Liiku, peseydy ja pese rättisi.
Päivittäinen peseytyminen ja kohtuullinen mietojen hajusteiden käyttö. Ei siis mitään 40 vuotta vanhan ruusuhajuveden lotrausta, vaan esimerkiksi joku kivan tuoksuinen vartalovoide. Tällä mummo pysyy neutraalin tuoksuisena.
T. Mummojen lähellä työkseen oleskeleva.
Vettä, hikiliikuntaa ja sauna joka päivä.
Miun mies on 51 ja alkanut haista papalta etenkin aamuisin,ei oikein herätä seksihaluja semmoinen.
Olen itse 46 ja kauhulla odotan milloin tulee oma vuoro.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kuolla ennen kuin haju tulee
Tää on mun päämäärä elämässä, mutta kun ei anneta eutanasiaa!
Vierailija kirjoitti:
Miun mies on 51 ja alkanut haista papalta etenkin aamuisin,ei oikein herätä seksihaluja semmoinen.
Olen itse 46 ja kauhulla odotan milloin tulee oma vuoro.
Mut kun ei sitä omaa hajuaan itse haista. Mistä tietää haiseeko jo vanhalle mummolle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä haisee mummot?
Vähän semmoinen kissanpissamainen kitkerä haju.
Onko muka kaikilla mummoilla inkontinenssi?
Papat haisee kummalliselle, etenkin leskimiehet ja tupakoivat.
Äitini joka on nyt 70,haisee nykyään voimakkaasti samalle kui mummi haisi. Se ei ole hien eikä virtsan hajua vaan tulee ihosta. Ja tosiaan vielä noin kymmenen vuotta sitten hajua ei ollut,ei ainakaan noin vahvana.
Olen itse viisikymppinen ja nuuhkin itseäni ihan vainoharhaisena!
Vaipat ja lääkkeet, joista osa tulee hajuna ihon läpi. Kannattaa yrittää pysyä terveenä. Kaikki eivät haise.
Vierailija kirjoitti:
Päivittäinen hygieniasta huolehtiminen, puhtaat vaatteet ja myös huushollin viikottainen siivous, tuulettaminen päivittäin auttavat varmasti asiaa.
Jos tuo pitäisi paikkaansa, niin mun mummo olisi tuoksunut varmasti vauvalle.
No nyt kyllä kiinnostaisi tietää, mikä tämä vanhan ihmisen haju oikein on.
En tiedä onko nenässäni jotain vikaa, mutta en ikinä ole vanhoissa ihmisissä haistanut mitään yhtenäistä hajua.
Toki jotkut vanhukset haisevat pahalta. Niin jotkut nuoretkin. Mutta niitä hajuja on hyvin erilaisia - jotkut haisevat kitkerältä hieltä, jotkut ikäänkuin keitetyltä kananmunalta, jotkut haisevat pesuaineilta, jne. En edelleenkään siis osaa sanoa, mikä se "mummon/papan haju" oikein on. Osaisiko joku kuvailla?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni alkoi jo haista vanhalta mieheltä, vaikka täytti juuri 50. Olen itse vasta kolmekymppinen ja en tiedä pitääkö erota, kun en kestä tuota. Makuuhuone haisee aamuisin paapalta, vaikka olisi puhdas mies ja puhtaat lakanat.
Ruokavalion muutos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä haisee mummot?
Vähän semmoinen kissanpissamainen kitkerä haju.
Lääkkeet ja sairaudet haisee. Sopiva paino ja mielellään miehen kanssa lemmenleikkejä. Niin mikään ei haise.
Etikka auttaa, ei tartte hävittää.