Vanhan ihmisen haju,voiko tätä mitenkään ehkäistä ettei ala haista mummolta?
Turha treenata ja meikata jos haisee vanhukselle 🙈.
Kommentit (121)
Vierailija kirjoitti:
Runsas lääkitys voi tulla hajuna ihon läpi.
Tuo on täyttä totta. Muutama vuosi sitten n. 88 vuotiaana edesmennyt sukulaismies sairasti syöpää, Parkinsonin tautia ja Alzheimeria, joihin söi vuosia lääkkeitä huomattavan määrän.
Kävimme vuosien saatossa heillä kylässä silloin tällöin. Ja ennenkuin tiesin hänen sairauksistaan, niin ihmettelin kun hän haisi aina niin epämiellyttävälle ja omituiselle, ettei hänen lähellään mielellään ollut. Myöhemmin minulle selvisi, että tuo haju johtui lääkkeistä, joita tihkui ihon läpi.
Vierailija kirjoitti:
Välttäkää nestehukkaa. Mieheni 69v. haisi omituiselle, vaikka pakotin sen 2 krt (illoin aamuin) suihkuun, haju ei lähtenyt. Haju seurasi huoneesta toiseen. Lopulta mieheni sai sairaskohtauksen ja toimitettiin sairaalaan. Siellä lääkäri määritteli miehen terveysongelmat nestehukan aiheuttamaksi (ainakin osaksi).
Vanhukset eivät aina ymmärrä, että on jano. Vaan huikominen koetaan näläksi ja otetaan pikkusuolaista.
Muistakaa juoda vettä säännöllisesti. Näin vältytte monelta terveysongelmalta.
Näin ja se suolainen pikkusuolainen kahvitteluineen kuivattaa elimistöä entisestään. Nyt ymmärrän näitä mummoja ja pappoja, jotka ovat nyt edesmenneet ,miksi haisivat sellaisillle ja olivat ryppyisiä. Ihminen on enimmäkseen vettä. Sen huomaa kun katsoo uurnaan. Ellei ole asiasta lukenut. prosenttimäärää en nyt muista.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni alkoi jo haista vanhalta mieheltä, vaikka täytti juuri 50. Olen itse vasta kolmekymppinen ja en tiedä pitääkö erota, kun en kestä tuota. Makuuhuone haisee aamuisin paapalta, vaikka olisi puhdas mies ja puhtaat lakanat.
Mun mies on yli 50 ja ei haise papalta. Käy päivittäin suihkussa ja huolehtii hygieniastaan muutenkin. Käyttää puhtaita vaatteita jne. Joku muu vika siinä sun miehessäs nyt on.
Vierailija kirjoitti:
Se on se sisältäpäin tapahtuva mädäntyminen, mikä aiheuttaa hajut. Sairaudet aiheuttaa sitä.
Kyllä se on kiinni ihan siitä mitä syö ja puhdistaako itseään sekä peseekö vaatteitaan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Mieheni alkoi jo haista vanhalta mieheltä, vaikka täytti juuri 50. Olen itse vasta kolmekymppinen ja en tiedä pitääkö erota, kun en kestä tuota. Makuuhuone haisee aamuisin paapalta, vaikka olisi puhdas mies ja puhtaat lakanat.
Arvelitko miehesi olevan onnellinen sillinhajustasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän mahtaa elimistö voida? Alkava kakkostyypin diabetes, verenpaine, ylipaino, uniapnea, sepelvaltimotauti? Ei noin nuorena pitäisi vielä vanhuuttaan haista. Naisella toki vaihdevuodet voivat vaikuttaa mutta miehellä ei pitäisi olla syytä nopeaan hajun muutokseen.
N53
Haju tulee proteiiniaineenvaihdunnan muutoksesta. Aikaisimmillaan se tulee 40-vuotiaalle. Eri
Youtubessa oli video Englanniksi mikä on Ns vanhan ihmisen haju, mistä tässä on varmasti kyse? Itse asiassa muuten eilen kävin. Että mistä se johtuu ja miten siitä yleensä pääsee eroon.
Ruuasta, sairauksista, virtsankarkailusta, lääkkeistä tai viinasta yms se ei johtunut. Käykää kattoo. Jos tahtoo päästä eroon. Niitä tietopläjäyksiä tuli niin paljon etten sitä osoitetta osaa sanoa.
Aikamatka 1700- luvulle niin nykyihminen ei haise sen jälkeen enää miltään.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat talot saattavat tuoksua ummehtuneelle, samoin kauan käyttämättä olleet vaatteet, pyyhkeet ja lakanat "kirpparille". Sitten luullaan että mummihan se haisee. Väärin!
Entäs kun se keittiö käryineen on siinä olkkarin nurkassa?
Vierailija kirjoitti:
Voihan sitä hajua yrittää peittää erilaisilla hajusteilla toki. Mutta muuten kyllä kun hormonitoiminta keski-iässä muuttuu, niin kyllä se ihmisen ominaishajuun vaikuttaa.
Eikös se solujen mätäneminen ala jo parikymppisenä? Ihminen lahoo ja lääkkeet vaikuttavat virtsan ja ihon hajuun😳
Se on sitten Sveitsin reissu jos ei halua tulla vanhaksi. Vai oliko se Hollannissa se paikka? No kiinnostuneet selvittävät kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Sokkotesteissä iäkkäiden naisten haju on arvioitu kaikkien mielestä miellyttävimmäksi. Vanhojen miesten haju epämiellyttävimmäksi. Ei siis hätää pyrkiä iän myötä muuttuvasta ominaistuoksusta eroon, päin vastoin. Paitsi jos olet mies.
Vanhat miehet varsinkin eivät peseydy tai pese vaatteitaan. Kuvittelevat ettei tarvitse kun eivät juuri hikoile. Lääkitykset haisee ihon läpi ja hilse vain pöllyää kun kävellä laahustavat eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vanhat talot saattavat tuoksua ummehtuneelle, samoin kauan käyttämättä olleet vaatteet, pyyhkeet ja lakanat "kirpparille". Sitten luullaan että mummihan se haisee. Väärin!
Ne haisevat vaatteet, pyyhkeet ja lakanat kuuluvat roskikseen, ei kirpparille. Ne voi myös polttaa, eikä sälyttää kenenkään muun vaivoiksi. Ei niitä haisevia kamppeita kukaan halua.
Vain helsinkiläinen voi ajatella näin.
Voi teijän kanssa 😂 Vai haisee ne vanhat ihmiset. Okei, riippuu tietty minkä ikänen teijän mielestä on vanha. Omast mielestäni mie en o vanha vaan keski-ikänen, mutta miun kainalot on ruvennu haiseen kastroimattoman kissan kuselta. Ihan totta. En kuitenkaa hikoile, mutta silti se haju 😱 ja kyl mie oon siisti ihmine. Joku hormoonijuttu vissiin ikääntymiseen liittyen. Oiskoo viihevuodet tuloillaan? 40+
Vierailija kirjoitti:
Muuttuiko haju heti seuraavaksi yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Youtubessa oli video Englanniksi mikä on Ns vanhan ihmisen haju, mistä tässä on varmasti kyse? Itse asiassa muuten eilen kävin. Että mistä se johtuu ja miten siitä yleensä pääsee eroon.
Ruuasta, sairauksista, virtsankarkailusta, lääkkeistä tai viinasta yms se ei johtunut. Käykää kattoo. Jos tahtoo päästä eroon. Niitä tietopläjäyksiä tuli niin paljon etten sitä osoitetta osaa sanoa.
Puhutaanhan sitä vauvan hajustakin. Vanha ihminen on jo niin kaikesta saastunut kasa.
Älä polta tupakkaa, se tuntuu vahvistavan eltaantunutta paappa-hajua.
Vaatteet pesuun riittävän usein, pelkkä tuuletus ei riitä. Vanhojen tuoksut, voiteet kannattaa vaihtaa kevyempiin. Vaatteet kierrätettävä usein, vanhat vaatteet kerää helposti hajuja, vaikka niitä pesisi.