Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten mielestä ahkeruutta ei tule palkita eikä lahjakkuutta

Vierailija
04.05.2025 |

Ei. Ei missään nimessä voi olla niin, että jos uhraat elämäsi opiskelulle, yrittämiselle ja työnteolle, niin saisit siitä palkinnoksi hyvät tulot. Ei, sinun tulee maksaa siitä ahkeruudesta ja lahjakkuudesta enemmän veroja, jotta kaikilla on hyvä olla. Ei riitä maailman kovin progressio, on maksettava enemmän. Tuloerot eivät saa kasvaa. Eikö ihmisellä joka uhraa kaiken uralleen ja tekee paljon töitä, ole oikeus saada työstänsä palkinnon? Suomessa ei kansan mielestä. Tiedättekö, suomessa ei juuri ole rikkaita. Alle 17% pääsee yli 47 000e vuosiansioille ja milloin ihminen on rikas+ ei ainakaan noilla tuloilla.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 60 000/vuodessa ja minulla on jonkun verran itse säästettyä ja sijoitettua omaisuutta. Kuulun siis ylimpään varallisuusdesiiliin. Ihan kaikki on itse hankittua. Olen opiskellut kaksi maitserintutkintoa ja yhden ammatillisen tutkinnon. Olen tehnyt töitä keskeytyksettä ( yksi vanhempainvapaa oli) 30 vuotta. Eikö minulla ole oikeus jo nauttia elintasostani? Vieläkö pitää maksaa lisää ihmisille, jotka eivät käyneet kouluja eivätkä menneet töihin?

Laskeppa paljonko valtion on sulle maksanut ilmaisia tukiaisia koulutuksen ja terveydenhoidon avulla? 

Et taida ollakaan itse itseäsi rahoittanut, vaikka se selkeästi on sun persoonasi harhainen ydin. 

Koulutus on ilmaista kaikille, samoin sairaanhoito. Ei sille voi laittaa hintaa vain yhden osalta. Myös persaukisella on ihan sama tilanne, jostain syystä niitä verotuloja ei samalla hinnalla saa häneltä. Miksi?

Vierailija
22/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 60 000/vuodessa ja minulla on jonkun verran itse säästettyä ja sijoitettua omaisuutta. Kuulun siis ylimpään varallisuusdesiiliin. Ihan kaikki on itse hankittua. Olen opiskellut kaksi maitserintutkintoa ja yhden ammatillisen tutkinnon. Olen tehnyt töitä keskeytyksettä ( yksi vanhempainvapaa oli) 30 vuotta. Eikö minulla ole oikeus jo nauttia elintasostani? Vieläkö pitää maksaa lisää ihmisille, jotka eivät käyneet kouluja eivätkä menneet töihin?

Tälläiset pullamössö oikeistolaiset ovat saaneet kaiken sen jota silloinen hyvinvointi valtio heille tarjosi mm. ilmaisen koulutuksen avulla ja nyt kun pitää maksaa siitä ilosta veroja, niin mielummin kampitetaan tulevilta sukupolvilta ne edut joista on itse päässyt nauttimaan. 

Nykyaikamme kuva. Itsekkyys ja täydellinen älyllinen epärehellisyys. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, minä ja mieheni ollaan hyvätuloisia. Mieheni ei ole käynyt peruskoulun jälkeen kun vuoden ammattitutkinnon ja silti tienaa yli 100 000. Työkin on vain muutamaan palaveriin osallistumista päivittäin. Hänen omin sanoin... 

Itse olen käynyt kouluja koko ikäni ja opiskelen tälläkin hetkellä. Työ on myös raskasta ja kiireistä. Pointtini on se, ettei palkka ja vaativuus/ koulutus aidosti vastaa lahjakkuutta tai sitkeyttä. Suurin osa korkastikoulutetuista tienaa silti hyvin vähän. Työn vaativuuskaan ei valitettavasti näy Suomessa palkassa. Vain rahan tienaamisella ja tuottamisella on palkkaan väliä. Se ei kerro lahjakkuudesta. 

Palkkaeroja on hyvä olla, mutta vaativat alat pitäisi arvottaa uudelleen. 

Vierailija
24/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekoa ei palkita elämässä. Näin se vaan menee.

Ite kyllästyin duunaamaan 11h päiviä, kun kuun lopussa tulot oli alle paritonnia. Olisi nyt voinut sentään olla päälle paritonnia, mut ei.

En tee töitä ennää.

Vierailija
25/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Ei minullekaan kukaan maksa siitä että olen syntynyt sairaana enkä pysty tekemään töitä. Joka päivä taistelen että saan ihan perusasiat hoidettua. Käytyä vessassa ja suihkussa, laitettua ruokaa, siivottua...

Kaupassa käyminen vaatii koko päivän eikä sen jälkeen pysty tekemään mitään moneen päivään. 

Miksi sinulle pitäisi maksaa siitä että olet ahkera? Minä annan joka sekuntti kaikkeni enkä saa siitä mitään 

Kyynel! Mulla on useita diagnooseja ja niin vaan painan fyysisen ja henkisen jaksamisen rajamailla duunia 10 tuntia päivässä että sinä saat lorvia. 

Vierailija
26/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miten jotkut kokee oikeutetuksi sen että varakkailta revitään tuloista noin puolet?! PUOLET!

Olkaa onnellisia että ei nuo ota ja häippäse täältä.

T: Tavallinen keskipalkkainen veronmaksaja.

Vierailija
27/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulosi ovat pienet verrattuna siihen, miten pitkään olet opiskellut. Moni ammattikoulun käynyt duunari ansaitsee yhtä paljon kuin sinä. 

Vierailija
28/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskeppa paljonko valtion on sulle maksanut ilmaisia tukiaisia koulutuksen ja terveydenhoidon avulla? 

Et taida ollakaan itse itseäsi rahoittanut, vaikka se selkeästi on sun persoonasi harhainen ydin. 

Koulutus on ilmaista kaikille, samoin sairaanhoito. Ei sille voi laittaa hintaa vain yhden osalta. Myös persaukisella on ihan sama tilanne, j

Korkeakoulutus on varainsiirto valtiolta jo hyvässä asemassa olevalle kansanosalle. Ei se ole ilmaista, vaan verorahoilla kustannettua. 

Mutta kun tulee aika maksaa osansa takaisin valtiolle, niin yhtäkkiä ei huvitakkaan. 

Vierailija
29/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Saat luvan maksaa niille, jotka ei yrityksistä huolimatta päässeet kouluun tai töihin

Miksi?

Jos on noin onneton tapaus, niin sitten pitää edetä sen mukaan. Eihän se toisten vika ole, jos ei lahjat riitä.

Vierailija
30/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ovat kateellisia selkään puukottajia. Paskaa porukkaa vaikka toki tiedossa, että samaa löytyy muualtakin.

Vierailija
31/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä! Saat luvan maksaa niille, jotka ei yrityksistä huolimatta päässeet kouluun tai töihin

Eli sinä tunnustat julkisesti kannattavasi neuvostoliitolaismallista kommunismia, sosialismia, jota hirmutappaja Stalin ajoi sen rajan takana, jota suomalaiset kommunistit nyt vaativat avattavaksi. 

Vierailija
32/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, mutta et vielä kuulu ylinpään varalisuusdesiiliin kuvailemillasi tiedoilla

Taidat olla joku humanisti. kuulut ehkä koko väestössä ylimpään kvartaaliin. Siis ihan ok, keskituloinen. Et ole erityisen hyvätuloinen. Palkkasi on noin puolet sairaanhoitajan palkasta Yhdysvalloissa. 

Mitä v*n väliä on jollain USA:n palkoilla? Tajuatko että siellä palkasta maksetaan mm. kalliit terveysvakuutukset ja koulutukset? Käytettävissä olevat tulot on se jolla on merkitystä.

Vierailija
33/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jotkut kokee oikeutetuksi sen että varakkailta revitään tuloista noin puolet?! PUOLET!

Olkaa onnellisia että ei nuo ota ja häippäse täältä.

T: Tavallinen keskipalkkainen veronmaksaja.

Valtion politiikka seuraa valtion talouden tapahtumia. Aina se elää. Tiesitkö että joskus Suomella oli vara korjata omia autoteitään ja mäkistä sai euron juustoja?

Vierailija
34/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva, mutta et vielä kuulu ylinpään varalisuusdesiiliin kuvailemillasi tiedoilla

Taidat olla joku humanisti. kuulut ehkä koko väestössä ylimpään kvartaaliin. Siis ihan ok, keskituloinen. Et ole erityisen hyvätuloinen. Palkkasi on noin puolet sairaanhoitajan pal

Ja ne ovat paremmat Yhdysvalloissa sairaanhoitajalla. Sori siitä! Suomalaisilla on matalat palkat ja korkeat verot.

Vierailija
35/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut veroina koulutukseni 2 vuodessa. Miksi minun pitää maksaa ahkeruudestani lisää ja lisää. Suomessa ei ole työnteolla rikastuneita. Jos lääkäri tekee 80 tuntia viikossa töitä, miksi ei voida velvoittaa muitakin tekemään 80 tuntia jotta voivat elää elämää jossa ei tarvi kituuttaa. Turha verrata ansioita kun toiset tekee puolta vähemmän tunteja. Ja ne jotka tekee maksaa sen että muut saa maililla tämän toiset 40 tuntia. 

Vierailija
36/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvon nimissä täytyy todeta, että olisihan se perusteltua verottaa niin, että mitä enemmän tienaa, sitä pienempi on vero%. Tällöinhän kaikki maksaisivat suunnilleen yhtä paljon veroa euromääräisesti. Ja tämä olisi todellista tasa-arvoa.

Vierailija
37/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut veroina koulutukseni 2 vuodessa. Miksi minun pitää maksaa ahkeruudestani lisää ja lisää. Suomessa ei ole työnteolla rikas

Lehdet on täynnä tarinoita köyhistä. Yleensä aina on heikko koulutus. Sen päälle sitten ei mitenkään jaksa kuin osa-aikaa ja sekin on raskasta. Sitten kuitenkin pitäisi olla se sama elintaso kuin tyypillä, joka painaa 40-80 tuntia viikossa.

Vierailija
38/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Ei minullekaan kukaan maksa siitä että olen syntynyt sairaana enkä pysty tekemään töitä. Joka päivä taistelen että saan ihan perusasiat hoidettua. Käytyä vessassa ja suihkussa, laitettua ruokaa, siivottua...

Kaupassa käyminen vaatii koko päivän eikä sen jälkeen pysty tekemään mitään moneen päivään. 

Miksi sinulle pitäisi maksaa siitä että olet ahkera? Minä annan joka sekuntti kaikkeni enkä saa siitä mitään 

Kyynel! Mulla on useita diagnooseja ja niin vaan painan fyysisen ja henkisen jaksamisen rajamailla duunia 10 tuntia päivässä että sinä saat lorvia. 

No ei kovin kummoisista diagnooseista ole kyse jos kuitenkin töitä pystyt tekemään. 

Hauskoja nämä todellisuudesta vieraantuneet ihmiset joilla menee niin hyvin etteivät ymmärrä sitä että kaikki eivät saa valita 🤭

Vierailija
39/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen maksanut veroina koulutukseni 2 vuodessa. Miksi minun pitää maksaa ahkeruudestani lisää ja lisää. Suomessa ei ole työnteolla rikas

Paljonko päiväkoti, esikoulu, alakoulu ja yläkoulu, ammattitutkinto ja kaksi maisterin tutkintoa ovat maksaneet? 

Terveydenhoito, synnytys ja sun lapsesi koulu? 

Tiet jolla kuljet, poliiisi, armeija sua puolustamaan ja kaikki muu jonka otat itsestäänselvyytenä. 

Sun maailmankuvassa yhteiskunta on sulle velkaa ja sinä et ole halukas maksamaan mitään takaisin. 

Kaiken lisäksi se mitä olet saanut on aina omaa ansiotasi. Kertoo sinusta ihmisenä aika paljon. 

Vierailija
40/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko päiväkoti, esikoulu, alakoulu ja yläkoulu, ammattitutkinto ja kaksi maisterin tutkintoa ovat maksaneet? 

Terveydenhoito, synnytys ja sun lapsesi koulu? 

Tiet jolla kuljet, poliiisi, armeija sua puolustamaan ja kaikki muu jonka otat itsestäänselvyytenä. 

Sun maailmankuvassa yhteiskunta on sulle velkaa ja sinä et ole halukas maksamaan mitään takaisin. 

Kaiken lisäksi se mitä olet saanut on aina omaa ansiotasi. Kertoo sinusta ihmisenä aika paljon. 

Tämä on tätä lapsen puhetta. Samat asiat Suomi kustantaa ihan jokaiselle suomalaiselle. Jos ei käytä mahdollisuuksia opiskella tai sairastele, se ei tarkoita, että sitä ei hänelle maksettaisi, jos käyttäisi. Erona tässä on se, että köyhät eivät maksa näistä mitään. Eivät ole halukkaitakaan maksamaan. He haluavat, että varakkaat maksavat tämän kaiken yksin ja vielä heidän elättämisensä siihen päälle. Varakkaat maksavatkin. Kukaan ei puhu sen puolesta, että lopetettaisiin verotus. Keskiluokka ja hyväosaiset vain haluavat reilumpaa jakoa maksuihin. Kenenkään ei pitäisi joutua maksamaan yli 50% tuloistaan. Työtätekemällä on oikeus vaurastua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän