Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten mielestä ahkeruutta ei tule palkita eikä lahjakkuutta

Vierailija
04.05.2025 |

Ei. Ei missään nimessä voi olla niin, että jos uhraat elämäsi opiskelulle, yrittämiselle ja työnteolle, niin saisit siitä palkinnoksi hyvät tulot. Ei, sinun tulee maksaa siitä ahkeruudesta ja lahjakkuudesta enemmän veroja, jotta kaikilla on hyvä olla. Ei riitä maailman kovin progressio, on maksettava enemmän. Tuloerot eivät saa kasvaa. Eikö ihmisellä joka uhraa kaiken uralleen ja tekee paljon töitä, ole oikeus saada työstänsä palkinnon? Suomessa ei kansan mielestä. Tiedättekö, suomessa ei juuri ole rikkaita. Alle 17% pääsee yli 47 000e vuosiansioille ja milloin ihminen on rikas+ ei ainakaan noilla tuloilla.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus ei saa ikinä anteeksi että äänesti oppositiossa vasemmistohallituksen kanssa persuja vastaan, tukirahojen lähettämisen puolesta, Italiaan ja Espanjaan. 

Kokoomus hyväksyi ja mahdollisti 6 mrd (6000 milj) tukirahojen lähettämisen etelän vetelille. Ilman kokoomuksen hyväksyntää rahoja ei olisi lähetetty. Nyt me maksamme veroissamme nimissämme otettua 6 mrd velkaa. 

Kokoomus haluaa esiintyä veroja vihaavana puolueena, mutta totuus paljastui onneksi. Kokoomus on irvikuva oikeistolaisesta puolueesta.

Vierailija
42/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 60 000/vuodessa ja minulla on jonkun verran itse säästettyä ja sijoitettua omaisuutta. Kuulun siis ylimpään varallisuusdesiiliin. Ihan kaikki on itse hankittua. Olen opiskellut kaksi maitserintutkintoa ja yhden ammatillisen tutkinnon. Olen tehnyt töitä keskeytyksettä ( yksi vanhempainvapaa oli) 30 vuotta. Eikö minulla ole oikeus jo nauttia elintasostani? Vieläkö pitää maksaa lisää ihmisille, jotka eivät käyneet kouluja eivätkä menneet töihin?

Tälläiset pullamössö oikeistolaiset ovat saaneet kaiken sen jota silloinen hyvinvointi valtio heille tarjosi mm. ilmaisen koulutuksen avulla ja nyt kun pitää maksaa siitä ilosta veroja, niin mielummin kampitetaan tulevilta sukupolvilta ne edut joista on itse päässyt nauttimaan. 

Nykyaikamme kuva. Itsekkyys ja täydellinen älyllinen epärehellisyys. 

Kuule kyllä nämä oikeistolaiset ovat maksaneet elämänsä aikana aivan helvetisti veroja.

Me keski-ikäiset koulutetut naiset Suomessa raadamme töissä, maksamme puolet tuloistamme veroa ja mitä muuta saavat tästä vaivansa palkaksi kuin kuin vain lisää raatamista ja laiskojen vasemmistolaispaskiaisten vittuilua.

Työpäivän päälle saa tehdä vielä kaksi työvuoroa; Kotiin ei siivousapua saa kun kotitalousvähennys romutettiin ( kiitti ihan viusti persut) ja lisäksi vieläl suvun vanhukset heitetään meidän hoidettavaksi.

Mummoille ja vaareille ei tietenkään meidän ja heidän itsensä maksamilla veroilla saa hoitoa kun rahat menee sosiaalituilla elävien juoppojen ja narkkareiden elättämiseseen. 

Minun mittani alkaa olla täysi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse tienaan 60 000/vuodessa ja minulla on jonkun verran itse säästettyä ja sijoitettua omaisuutta. Kuulun siis ylimpään varallisuusdesiiliin. Ihan kaikki on itse hankittua. Olen opiskellut kaksi maitserintutkintoa ja yhden ammatillisen tutkinnon. Olen tehnyt töitä keskeytyksettä ( yksi vanhempainvapaa oli) 30 vuotta. Eikö minulla ole oikeus jo nauttia elintasostani? Vieläkö pitää maksaa lisää ihmisille, jotka eivät käyneet kouluja eivätkä menneet töihin?

Tälläiset pullamössö oikeistolaiset ovat saaneet kaiken sen jota silloinen hyvinvointi valtio heille tarjosi mm. ilmaisen koulutuksen avulla ja nyt kun pitää maksaa siitä ilosta veroja, niin mielummin kampitetaan tulevilta sukupolvilta ne edut joista on itse päässyt nauttimaan. 

Nykyaikamme kuva. Itsekkyys ja täydellinen älyllinen epärehellisyys. 

No miksi et jää itse elämään sosiaalituilla? Itse olen keskituloinen enkä koskaan ole ymmärtänyt että joku samassa asemassa oleva viitsii kadehtia sosiaalituilla eläviä. 

Vierailija
44/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä nämä oikeistolaiset ovat maksaneet elämänsä aikana aivan helvetisti veroja.

Me keski-ikäiset koulutetut naiset Suomessa raadamme töissä, maksamme puolet tuloistamme veroa ja mitä muuta saavat tästä vaivansa palkaksi kuin kuin vain lisää raatamista ja laiskojen vasemmistolaispaskiaisten vittuilua.

Työpäivän päälle saa tehdä vielä kaksi työvuoroa; Kotiin ei siivousapua saa kun kotitalousvähennys romutettiin ( kiitti ihan viusti persut) ja lisäksi vieläl suvun vanhukset heitetään meidän hoidettavaksi.

Mummoille ja vaareille ei tietenkään meidän ja heidän itsensä maksamilla veroilla saa hoitoa kun rahat menee sosiaalituilla elävien juoppojen ja narkkareiden elättämiseseen.

Minun mittani alkaa olla täysi. 

Jää ihmeessä elämään sosiaalituilla, jos olet heidän asemasta noin kateellinen. Itse olen keskituloinen enkä ymmärrä että miksi joku samassa tilanteessa oleva kahdehtii sosiaalituilla eläviä. 

Jos minua verojenmaksussa jokin ärsyttää, niin eniten ne on minkkitarhojen, raviratojen ja risteilijöiden ja ylipäätään osinkoa maksavien yritysten yritystuet. 

Vierailija
45/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasapalkka kaikille niin ei tarvitse enää kitistä rikkaitten verotuksesta ja jokainen voi tehdä unelmaduuniaan.

Vierailija
46/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jotkut kokee oikeutetuksi sen että varakkailta revitään tuloista noin puolet?! PUOLET!

Olkaa onnellisia että ei nuo ota ja häippäse täältä.

T: Tavallinen keskipalkkainen veronmaksaja.

jos joku matalapalkka-alan duunari painaa 11h päivää kuun aikana ja tulot on alle paritonnia, nin oikeutetusti joku perustulo pitäisi olla palkan päällä rikkalta otettuna että tulot jakautuu edes siten että työnteko olsi kannattavaa sillä tasolla, kun ei duunipaikalla näyttäisi olevan varaa edes maksaa kelvollista palkkaa millä elää.

Kyllä ne rahat pitää joltain ottaa, ei se niin mene että joku duunaa halvalla ja ei edes elätä itseään tai perhettään sillä mitä elämästään antaa päivän aikana.

Eihän sellaisia duuneja kannata edes tehdä saatana.

Vierailija
47/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekoa ei palkita elämässä. Näin se vaan menee.

Suomessa kyllä arvostetaan "tee-se-itse" meininkiä. Silloin kun varallisuus hankitaan omasta hartiapankista, niin se on ok muiden mielestä.

Vierailija
48/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen naisen äänestyskäyttäytyminen viimeisten 30 vuoden aikana on johtanut siihen että suomalainen työväestö maksaa heikko-osaisen, kolmannen maailman väestön elinkustannuksia.

Muutosta parempaan tähän ei ole luvassa.

Niin. Yksikään hitsari tai perhettään elättävä pienyrittäjä ei tarvinnut 90 -luvun laman keskellä yhtään ylimääräistä taloutta hidastavaa elementtiä elämäänsä. 

Mutta silloin muutamat pilveä polttelevat idelogiset ryhmittymät päättivät että nyt Suomi pelastaa maailman sodissa kärsivät lapset. Siitähän kaikki alkoi.

Holkerin hallituksen tekemä verotuksen alennus koitui monen yrittäjän kohtaloksi  90-luvun lama-aikana, yrittäjätulonsa pääomatuloiksi muuttaneiden yrittäjien veroprosentti pysyi samana, vaikka laman vaikutuksesta tulot laskivat huomattavasti.

Verojen alennuksilla oli osansa laman syntyyn, jolloin vallassa oli Ahon porvarihallitus. Keskustalla oli hallituksessa kahdeksan, Kokoomuksella kuusi, RKP:lla kaksi ja SKL:lla yksi ministeri. Valtionvarainministerin salkku oli Kokoomuksella. Sama hallitus toteutti Euroopan Unioniin liittymisen.

Koko historia on kyllä tiedossa ja saatavilla. Kuvitteelliset syntipukit kertoo vain siitä että totuus ei miellytä.

Vierailija
49/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Ei minullekaan kukaan maksa siitä että olen syntynyt sairaana enkä pysty tekemään töitä. Joka päivä taistelen että saan ihan perusasiat hoidettua. Käytyä vessassa ja suihkussa, laitettua ruokaa, siivottua...

Kaupassa käyminen vaatii koko päivän eikä sen jälkeen pysty tekemään mitään moneen päivään. 

Miksi sinulle pitäisi maksaa siitä että olet ahkera? Minä annan joka sekuntti kaikkeni enkä saa siitä mitään 

Olen samassa kunnossa.

Olisitpa syntynyt Afrikkaan, niin olisit kiitollinen niille, joiden ansiosta sulla on katto pään päällä, juokseva vesi, tarpeeksi lämmintä, mahdollisuus lääkkeisiin ja lääkäriin, jopa erikoissairaanhoitoon. Todennäköisesti sulla on taksikorttikin, jolla matka maksaa 3e. Jos olet oikeasti sairas, saat työkyvyttömyyseläkettäkin kohtalaisesti.

Vierailija
50/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Me keski-ikäiset koulutetut naiset Suomessa raadamme töissä, maksamme puolet tuloistamme veroa ja mitä muuta saavat tästä vaivansa palkaksi kuin kuin vain lisää raatamista ja laiskojen vasemmistolaispaskiaisten vittuilua." 

Aivan sama, olet nainen, siis syypää kuten ketjussa todettiin.

"Suomalaisen naisen äänestyskäyttäytyminen viimeisten 30 vuoden aikana on johtanut siihen että suomalainen työväestö maksaa heikko-osaisen, kolmannen maailman väestön elinkustannuksia."

Vierailija
51/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Ei minullekaan kukaan maksa siitä että olen syntynyt sairaana enkä pysty tekemään töitä. Joka päivä taistelen että saan ihan perusasiat hoidettua. Käytyä vessassa ja suihkussa, laitettua ruokaa, siivottua...

Kaupassa käyminen vaatii koko päivän eikä sen jälkeen pysty tekemään mitään moneen päivään. 

Miksi sinulle pitäisi maksaa siitä että olet ahkera? Minä annan joka sekuntti kaikkeni enkä saa siitä mitään 

Kyynel! Mulla on useita diagnooseja ja niin vaan painan fyysisen ja henkisen jaksamisen rajamailla duunia 10 tuntia päivässä että sinä saat lorvia. 

No ei kovin kummoisista diagnooseista ole kyse jos kuitenkin töitä pystyt tekemään. 

Hauskoja nämä todellisuudesta vieraantuneet ihmiset joilla menee niin hyvin etteivät ymm

On ihan sellaisia että voisin olla sairaslomalla jatkuvasti, sori siitä. Vassaria ottaa koville myöntää että toiset tekee töitä vailkei oikeastaan jaksaisikaam.

Vierailija
52/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynel! Mulla on useita diagnooseja ja niin vaan painan fyysisen ja henkisen jaksamisen rajamailla duunia 10 tuntia päivässä että sinä saat lorvia. 

No niin, tässäpä taas tällainen tapaus. Aivan uskomatonta uhrautumista. Ja kun ihminen ei välitä itsestään eikä arvosta itseään, niin eihän kukaan muukaan saa niin tehdä.

Mene terapiaan, kun sulla ilmeisesti on siihen rahaa. Teet ison palveluksen itsellesi ja muille.

-eri

Vierailija
53/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työntekoa ei palkita elämässä. Näin se vaan menee.

Totta. Työnteko ei lyö leiville. Pitää omata hyvät suhteet.

Vierailija
54/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, tässäpä taas tällainen tapaus. Aivan uskomatonta uhrautumista. Ja kun ihminen ei välitä itsestään eikä arvosta itseään, niin eihän kukaan muukaan saa niin te

*uhriutumista

Vierailija
55/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miten jotkut kokee oikeutetuksi sen että varakkailta revitään tuloista noin puolet?! PUOLET!

Olkaa onnellisia että ei nuo ota ja häippäse täältä.

T: Tavallinen keskipalkkainen veronmaksaja.

jos joku matalapalkka-alan duunari painaa 11h päivää kuun aikana ja tulot on alle paritonnia, nin oikeutetusti joku perustulo pitäisi olla palkan päällä rikkalta otettuna että tulot jakautuu edes siten että työnteko olsi kannattavaa sillä tasolla, kun ei duunipaikalla näyttäisi olevan varaa edes maksaa kelvollista palkkaa millä elää.

Kyllä ne rahat pitää joltain ottaa, ei se niin mene että joku duunaa halvalla ja ei edes elätä itseään tai perhettään sillä mitä elämästään antaa päivän aikana.

Eihän sellaisia duuneja kannata edes tehdä saatana.

Just näin. 

Suomessa työnantajat maksavat yhä harvemmin eri alojen työehtosopimuksessa sovittuja palkankorotuksia enempää palkkaa. (Yle)

Saat tehdä peppu ruvella duunia eikä näy missään. 

Vierailija
56/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole kovin onnistunut työelämässäsi, jos palkka-arvostuksen kautta katsoo. Itselläni on vain alin korkeakoulututkinto (eri alalta, jolla työskentelen) ja vuosiansiot n. 72t€. Töitä olen tehnyt täyspäiväisesti vasta 21 vuotiaasta lähtien ja nyt olen 54v. Sijoituksista luovuin sopivasti ennen koronaa, tein tosin korona notkahduksen myötä pienen lisätilin, mutta muuten en ole isommin omaisuuden haalimiseen keskittynyt. Nautin tuloistani, mm. matkustelemalla ja kuluttamalla muutenkin. Ikävä kyllä olen maksanut elämäni aikana todella paljon lisäveroja, mm. alvit, autoverot yms, mutta sitä se tässä maassa on. Progressiivinen verotus ja bensan rosvoverot on syvältä, mutta matkailun myötä olen huomannut, että on tässä maassa paljon hyvääkin, joten en ole ulkomaille muuttanut, kuten muutamat tiimikaverit.

Vierailija
57/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole kovin onnistunut työelämässäsi, jos palkka-arvostuksen kautta katsoo. Itselläni on vain alin korkeakoulututkinto (eri alalta, jolla työskentelen) ja vuosiansiot n. 72t€. Töitä olen tehnyt täyspäiväisesti vasta 21 vuotiaasta lähtien ja nyt olen 54v. Sijoituksista luovuin sopivasti ennen koronaa, tein tosin korona notkahduksen myötä pienen lisätilin, mutta muuten en ole isommin omaisuuden haalimiseen keskittynyt. N

Olet tienannut hieman paremmin kuin minä, mutta mitään ei ole jäänyt käsiin. Itselläni on asunto, jonka arvo on n. 350 000€ ja sijoituksissa 100 000.

Vierailija
58/58 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin paljon verotetaan, kunnes kukaan ei maksa veroja ja sitten ollaan taas Nigeria lumella. Ihan normaali sykli. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yksi