Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut kohta 15 viikkoa selvinpäin ja nyt päähän tullut ajatuksia, että pitäiskö juoda. Mitä hittoa?

Vierailija
04.05.2025 |

Olen ollut vannoutunut siihen että en enää juo. En halua enkä kestä sitä samaa elämää. En enää jaksa.

Kuitenkin viimeiset pari viikkoa on ollut kamalaa aikaa päänsä kanssa ihan yleismaallisesti. Olen kriisissä elämäni kanssa ja tuntuu ettei minusta ole mihinkään. Olen itkenyt, vihannut, nähnyt painajaisia, ollut aivan helvetin pettynyt itseeni ihmisenä ja halunnut vain kuolla. Sen myötä sitten myös ajatukset juomisesta ovat hiipineet mieleen, että kun kerta olen niin paska ja epäonnistunut niin sama se kai on jos alan juomaan. Saisi edes unohtaa kaiken. Olen todella yksinäinen ja en selvinpäin oikein saa edes yhteyttä ihmisiin enkä kyllä humalassakaan aidosti. Olen tosi jännittäjä mitä tulee sosiaalisuuteen. 

En kuitenkaan oikeasti halua juoda. Vihaan vain itseäni. Ehkä nyt alkaa ne juurisyyt tulemaan esiin miksi alunperin juominen meni yli?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istu alas ja rauhoitu. Mieti niitä juomisen haittoja itsellesi: krapulaa, rahan menoa, kännissä toilailuja jne. Mieti syitä juomiselle: tyhjä olo, sosiaalisuuden kaipuu, liian riehakas olo. Voisitko tehdä jotain sosiaalista selvinpäin? Sosiaalisiin pelkoihin känni harvoin auttaa paitsi joskus hetkellisesti, mutta kannattaako se huomioiden esim. kamalan krapulan. Pystyt varmaan harjoittelemaan sosiaalisia taitojasi ilman alkoholia. Keksi harrrastuksia juomisen tilalle.  Tsemppiä päihteettömyyteen! Terveisin toinen sosiaalinen jännittäjä ja vuoden juomatta

Vierailija
22/24 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten voisi juoda vain yhden illan mutta krapulan takia joutuu juomaan monta päivää. Silti lopulta se krapula tulee aina. Eikä mitään muuta saisi käyttää päihteenä. Ihan oikeasti pitäisi olla alkoholia vähemmän haitallisia päihteitä laillisesti saatavina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen mieleen tule vuorokauden aikana noin 70 tuhatta ajatusta. Suurin osa ajatuksista menee ohi ilman että juuri huomaat niitä, osa niistä on sellaisia mihin tarttuu, joko ajatuksen tasolla tai tekoina. Hyvä uutinen on se että yhtäkään ajatusta ei tarvitse lähteä toteuttamaan vaikka se tulisi tsiljoonasti mieleen, voit vain antaa sen mennä ohi joka kerta kun se tulee. Tämä oli minulle suuri oivallus vaikka en alkoholin takia kärsinytkään. 

Vierailija
24/24 |
12.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ajattelisi niin ei myöskään olisi tarvetta päihteille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kahdeksan