Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaverini on nykyään avoimessa suhteessa

Vierailija
04.05.2025 |

Perheellinen ihminen paljasti, että heillä on puolisonsa kanssa nykyään avoin suhde.

Saa tavata sekä miehiä että naisia, kaverini bi-seksuaalisuus tuli itselleni yllätyksenä myöskin.

Tämä nelikymppinen kolmen lapsen äiti on ollut mielestäni täysin "normaali", futiskentän laidalla olen tavannut miestäänkin, mukava perusjamppa. Ihan tyypillinen keskiluokkainen pari.

Mikä ihme ihmisiä nykyään vaivaa? Täysin käsittämätöntä, että joku äiti ottaa riskin sukupuolitaudeista, vahinkoraskaudesta, avioerosta ja ylipäätään tuollaisesta ihme sekoilusta kun hänellä on niin ihana perhe.

Odotan itse esikoistani ja rakennamme taloa, joten elämäntilanne on itselläni erilainen. 

Kommentit (93)

Vierailija
81/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei haloo nyt kaikki. Miettikää nyt tätä nykymenoa. 

Ihanko oikeasti on normaalia avioliitossa, että käydään naimassa muitakin?? Miten kukaan oikeasti voi kestää sitä ajatusta, että se oma kaikista rakkain ihminen lähmii toista ihmistä ja hinkkaa itseään siihen hirveän kiihkon vallassa. Ja sitten pitäisi muka olla vielä jotenkin iloinen sen toisen puolesta? Sairasta. 

Tuohan on kuumista kuuminta ja vielä kun itse saa olla paikan päällä tai kumppani kertoo jälkeenpäin! Ahhh!

Vierailija
82/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei taivaaseen pääse huorintekijät, eivät homoilijat, eivät varkaat eivätkä valhettelijat, eikä kukaan, joka tekee vastoin Jumalan käskyjä. Kauhea on se tuli joka sielun kuluttaa. Loppumaton on pahantekijän kärsimys.

Voi olla, että sinullakin on aika tuskaiset oltavat, kun et noudata itsekään Jumalan käskyä.

Kyllä, niin voi käydä jollei ole ojentautunut Jeesuksen ohjeen mukaan: "En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä parannukseen." (Luuk. 5:32)

Kuinka monta olet saanut käännytettyä parannukseen tällä asenteella? Tyylisi ei ole mitenkään rakentava. Käytät Jumalan sanaa keppihevosena sille, että saat purkaa omaa pahaa oloasi muihin. Uskoisin, ettei Jeesus katso tätä hyvällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sillä ei taivaaseen pääse huorintekijät, eivät homoilijat, eivät varkaat eivätkä valhettelijat, eikä kukaan, joka tekee vastoin Jumalan käskyjä. Kauhea on se tuli joka sielun kuluttaa. Loppumaton on pahantekijän kärsimys.

Mites toi lähimmäisenrakkaus onnistuu sinulta?

Suomalaisilla kristityillä on käsittämätön tarve tuomita muita. Tuntuu että se heidän koko uskovainen identiteetti perustuu sille, että tuomitaan muita helvettiin.

Monilla on käsittämätön tarve kieltäytymällä kieltäytyä ymmärtämästä eroa varoittamisen ja tuomitsemisen välillä. 

Muuten: Jeesuskin varoitti aika usein helvettiin johtavalla tiellä vaeltamisesta. 

Vierailija
84/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä riittää nykyään Tinderissä ja muissa deittipalveluissa. Osa näistä käy ryhmäseksibileissä ja harrastaa parinvaihtoa🤮

Lootin päivät ovat tulleet sen toisen kerran. 

Vierailija
85/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on periaatteessa avoin suhde, eli kieltoja seksin suhteen ei ole, mutta käytännössä koen, että toteutus olisi täynnä ongelmia.

Ensimmäinen ongelma on, että kumpikaan ei tykkää yhden yön suhteista, eli seksistä vieraan kanssa. Joten jonkinlaista kiintymystä ja pitämistä pitäisi olla heti alkuun jo. Meidän kannalta se voisi toimiakin, eli että seksiä on kivojen ja viehättävien ihmisten kanssa, mutta epäilen asiaa toisin päin = miksi nämä kivat ja viehättävät ihmiset haluaisivat tulla kolmanneksi pyöräksi vahvaan liittoomme? Mitä he siitä saisivat, että me olemme selkeästi pariskunta, jolle parisuhteemme on aina ykkönen?

Mikään ryhmäseksi ei kiinnosta sekään. Eli ongelma taitaakin olla, että vaikka seksuaalisesti olemme avoimia, henkisesti emme ole. Ja se puoli voittaa, etenkin, kun liitto on pitkä jo.

Vierailija
86/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole uskovainen, mutta muistelen uskontotunneilta sellaista, että Jeesus istui myös varkaiden ja prostituoitujen seurassa ja piti heitä yhtä arvokkaina ihmisinä kuin muitakin. Te tavisuskovaiset olettekin sitten eri sakkia, täysin muiden yläpuolella ja tuomitsemassa muita yläilmoista. Niin ja eikö siellä kirjassa sanottu myös, että se joka itsensä ylentää, se alennettakoon. Kannattaisiko vetää hiukan happea ja miettiä, mitä on oikea kristillisyys ja lähimmäisenrakkaus. Yhtään kommentoimatta onko aloituksessa mainittu toiminta oikein vai väärin.

Vierailija
87/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä taas ihmettelen ihmisiä, joille on hirveän tärkeää että elämäntilanne on ystävillä juuri tismalleen samanlainen kuin itsellä on. 

Seura tekee kaltaisekseen ja jos lähtee sellaiselle polulle mille ei ole itse kiinnostusta lähteä, niin sitten sitä vähän niinkuin vaan avaa itselleen oven ulos toisen elämästä. 

Polygamisteilla on ihan omat piirinsä, kannattaa koittaa etsiä seuraa niistä. Siellä tehdään kaikkea muutakin jännää, kun vaan pannaaan 1-on-1 avion ulkopuolella.

Minusta tuossa aloituksessa kuvailtiin kyseistä naista ihan normaaliksi äidiksi, jolla nyt sattuu olemaan jonkinlainen avoin suhdemalli (niitäkin on monenlaisia). Erikoista, jos yksi eroavaisuus on riittävästi siihen ettei enää olla samalla polulla elämässä. Kovin suppeaksi saa kyllä sosiaalisen elämänsä muodostettua, jos mitään eroavaisuuksia tai ns virheitä ei saa toisissa olla. En ihmettele että tässä maassa ollaan yksinäisiä tai että tukiverkot pettävät kun elämässä tulee kriisejä. 

Vierailija
88/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä kohtaa Raamatussa kielletään jalkavaimot?

Vierailija
89/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ryhmäseksi ei kiinnosta sekään. Eli ongelma taitaakin olla, että vaikka seksuaalisesti olemme avoimia, henkisesti emme ole. Ja se puoli voittaa, etenkin, kun liitto on pitkä jo.

Tämä se taitaa olla monella, eivät vaan tunnista, vaan luulevat, että seksi on kaikki ja sen takia eivät osaa tarpeeksi arvostaa henkistä yhteyttä.

Eivät, ennen kuin on myöhäistä. Pahimmassa tapauksessa on pilattu muidenkin elämää, kun ovat pariskuntaan sotkeutuneet. 

Vastuullisia avoimia suhteita on, mutta harvemmassa.

Vierailija
90/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aina ollut sitä mieltä, että asioista pitää sopia ja sen jälkeen tulee sopimuksesta pitää kiinni. Jos on vaikea pitää sovitusta kiinni, tulee rehellisesti asiasta keskustella.

No, aviopuolisoni tuomitsi jyrkästi kaiken paitsi monogamian. Ja mitä hän teki? Petti minua toisen ihmisen kanssa ja lopulta jätti minut toisen vuoksi. Tämä jos joku loukkasi minua, sillä olin pyytänyt vain rehellisyyttä. Itse olin häneen sitoutunut. Eron jälkeen meni kuusi vuotta ennen kuin edes suutelin toista ihmistä (olen demiseksuaali, joten tarvitsen tunneyhteyden toiseen, eikä se synny helposti). 

Jos joskus olen parisuhteessa, niin haluan sellaisen ihmisen, joka on minulle rehellinen eikä petä luottamustani. Jos hänellä olisi jotain suhdeviritelmää tai edes suunnitelmaa sellaisesta, niin haluaisin tietää siitä. Kaikista mieluiten haluaisin, että jos joku muukin olisi, niin sellainen josta minäkin pitäisin ja voitaisiin olla tekemisissä normaalisti. Tai jos minulla olisi joku muukin intiimi kumppani, niin haluaisin, että rakkaani tietäisi hänet myös ja voitaisiin viettää tarvittaessa yhdessä avoimesti aikaa. 

Vastuullinen kunnioittava toiminta merkitsee enemmän kuin kauniit sanat, joilla ei ole katetta. 

Vierailija
91/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus olen parisuhteessa, niin haluan sellaisen ihmisen, joka on minulle rehellinen eikä petä luottamustani. Jos hänellä olisi jotain suhdeviritelmää tai edes suunnitelmaa sellaisesta, niin haluaisin tietää siitä. Kaikista mieluiten haluaisin, että jos joku muukin olisi, niin sellainen josta minäkin pitäisin ja voitaisiin olla tekemisissä normaalisti. Tai jos minulla olisi joku muukin intiimi kumppani, niin haluaisin, että rakkaani tietäisi hänet myös ja voitaisiin viettää tarvittaessa yhdessä avoimesti aikaa. 

Tämä on niin kaunis ajatus ja ihan oikein ja oikea, mutta kun ei se vaan toimi näin.

Jos ihminen haluaa ensisijaisesti monogaamisen suhteen, hän arvostaa juuri niitä asioita, kahden ihmisen välistä yhteyttä, jne. Ei hän halua sitä rikkoa tuomalla suhteeseen kolmannen. Mutta sehän ei valitettavasti tarkoita, että kiinnostus toisiin katoaisi. Ja sen vuoksi salaillaan. 

Tietysti sitten on ikävä kyllä heitäkin, jotka laskelmoivat, että parempi pitää toinen valheellisessa käsityksessä monogamiasta, mutta se on vähän toinen juttu. 

Vierailija
92/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla niistä, joilla on avoin suhde, on kuitenkin suhderintamalla erittäin hiljaista. Miettikää nyt, miten vaikea ihmisten on saada matcheja (miesten varsinkin) ja miten harvinaista on, että löytyy sellainen ihminen, jonka kanssa molemminpuolisesti halutaan samaa. Valtaosalla avoin suhde tarkoittaa vain teoreettista mahdollisuutta - johonkin, joka ei sitten koskaan konkretisoidu.

Vierailija
93/93 |
04.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurimmalla osalla niistä, joilla on avoin suhde, on kuitenkin suhderintamalla erittäin hiljaista. Miettikää nyt, miten vaikea ihmisten on saada matcheja (miesten varsinkin) ja miten harvinaista on, että löytyy sellainen ihminen, jonka kanssa molemminpuolisesti halutaan samaa. Valtaosalla avoin suhde tarkoittaa vain teoreettista mahdollisuutta - johonkin, joka ei sitten koskaan konkretisoidu.

Niin totta. Ja etenkin jos on rehellinen, myyntipuhe kuuluu: arvostan puolisoani yli kaiken, panostan suhteeseemme kaikilla tavoilla, sinulta haluan vaihtelua ja extraa suhteeseemme sekä tietysti haluan, että häviät kuviosta heti kun me niin koemme ja haluamme, etkä missään tapauksessa jää kyselemään tai vaatimaan mitään.

Joko kiinnostelee tulla kolmanneksi pyöräksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän seitsemän