Mies katsoi rintoja, olenko liian herkkä?
Teen vapaaehtoistyötä yhden harrastuksen parissa ja olen huomannut muutamaan otteeseen, miten siellä korkeassa vastuu asemassa oleva mies katselee mm. rintojani.
Ekan kerran laitoin sen piikkiin että sellaisia miehet ovat, mutta muut kerrat ovat jälkikäteen tuntuneet vastenmieliseltä. Yhden kerran nousin penkistä ylös ja siirryin muualle, mutta katse seurasi perässä ja kahdestaan oltiin tilassa.
Olenko liian herkkä, kun paikalle meno on alkanut ahdistamaan?
Kommentit (75)
Jos sulla tissit esillä niin katsottavaksi ne on laitettu.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt erittäin isorintaisena noin 30 vuotta. En ole koskaan havainnut miesten tuijottavan rintojani.
Sinä itse kiinnität liikaa huomiota miehiin. Ja omiin rintoihisi ja luulet, että muutkin ovat niistä yhtä kiinnostuneita.
Minulla on pienet aa-tissit ja huomaan kyllä, jos miehet niitä tuijottaa. Joskus niihin miehiin on vain pakko kiinnittää huomiota, jos ne ovat vaikka omia työkavereita tai asiakkaita. En ymmärrä tarvettasi vähätellä ap:n kokemusta. Onhan tuollainen häiritsevää ja epäkunnioittavaa.
Hyvä ap!
Kyseessä vapaaehtoistyö niin lopettaisin sen välittömästi. Katsos kun se ei ole pakollista.
No ala tuijotella miestä haaroväliin ja perseeseen, jospa sillä tokenee.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!
Kyseessä vapaaehtoistyö niin lopettaisin sen välittömästi. Katsos kun se ei ole pakollista.
Antaisit tuijottelijan hallita elämääsi? Itse veisin asian eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän naiset tästä tykkäisivät työpaikoilla?
Ap
Aha, sinä itse olet siis mies ja tulit kysymään mielipidettä palstan naisilta. Emme tykkää, mutta kuten jo edellä vastattu, tavallisesti emme edes huomaa.
En ole mies vaan nainen ja peräänkuulutan tilannetajua! Naisen ei tarvitse alistua katselun kohteeksi vain jotta miehet saavat "terveyshyötyjä". Makuuhuone ja työpaikka ovat eri asioita.
Ap
Tuo on vähän kimurantti tilanne johon naiset valitettavasti yleensä reagoi voimakkaasti ja tietyllä tavalla väärin. Upeinta tietysti olisi jos tuollaisen voisi aina vaan joko ohittaa olankohautuksella tai ottaa kohteliaisuutena. Suurin osa miehistä ei tuijota naisten rintoja mitenkään alistaminen mielessä tai esineellistämällä saati ylipäätään tuijota, vaan korkeintaan vilkaisee eikä se sisällä mitään fantasioita joihin liittyy oman kalunsa tunkeminen niiden rintojen väliin tai mitään sellaista. Itselläni se vilkaisu (ei siis tuijottelu) johtuu yleensä siitä että ne rinnat jostain syystä pistää silmään vaikkei niitä alunperin ollut tarkoitus edes vilkaista, vähän sama kuin joku kävelisi kadulla kokonaan ilman housuja tai vaikka kumihanska päässään, oli se sitten mies tai nainen niin siinä tapahtuu joku luonnollinen reaktio joka pakottaa vilkaisemaan. Itselläni se on joko hyvännäköiset ja sen verran isot, että osuvat silmään tai se, että on pukeuduttu niin, että ne on vähän niin kuin "tyrkyllä". Tämä kuitenkin ainoastaan silloin jos siinä naisessa on jotain muutakin joka viehättää (tyyli, kokonaisuus, vaatteet, hiukset) jos mitään muuta ei ole niin jostain syystä myöskään silmät ei harhaudu. Kyseessä on varmaan joku alkukantainen biologinen ilmiö. Sille ei valitettavasti voi mitään, yrittää toki voi ja se voi olla myös miehelle äärimmäisen kiusallista jos ja kun tuo nainen sen huomaa, mutta silti se vilkaisu vaan sieltä tulee. Myöskään sille ei valitettavasti voi mitään miten tuo vilkaisun/ tuijottelun kohde siihen reagoi ja miltä se hänestä tuntuu. Mulla on joskus ollut esimerkiksi samassa työyhteisössä naispuolinen työntekijä joka jostain syystä katsoi mua mielestäni hyvin halveksien aina kun huomasin hänen katseensa, mitään en ollut tehnyt sitä ansaitakseni ja saatoin olla täysin väärässä tulkintani kanssa, mutta kovasti aina sen huomatessani toivoin ettei hän ikinä edes katsoisi minun suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt erittäin isorintaisena noin 30 vuotta. En ole koskaan havainnut miesten tuijottavan rintojani.
Sinä itse kiinnität liikaa huomiota miehiin. Ja omiin rintoihisi ja luulet, että muutkin ovat niistä yhtä kiinnostuneita.
Minulla on pienet aa-tissit ja huomaan kyllä, jos miehet niitä tuijottaa. Joskus niihin miehiin on vain pakko kiinnittää huomiota, jos ne ovat vaikka omia työkavereita tai asiakkaita. En ymmärrä tarvettasi vähätellä ap:n kokemusta. Onhan tuollainen häiritsevää ja epäkunnioittavaa.
En minä ap:n kokemusta vähättele silti, vaikka itse en pidä silmällä sitä, mitä miehet katsovat. Ei minua ole koskaan häirinnyt kenenkään katseet. Ja aivan varmasti minuakin on ehditty katsoa aika monet kerrat.
Miten ap välttyy joutumasta katseitten kohteiksi? Burkha ei ehkä ole oikea ratkaisu, sillä se herättäisi varmasti enemmän huomiota ja toisi katseita kuin normivaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän naiset tästä tykkäisivät työpaikoilla?
Ap
Aha, sinä itse olet siis mies ja tulit kysymään mielipidettä palstan naisilta. Emme tykkää, mutta kuten jo edellä vastattu, tavallisesti emme edes huomaa.
En ole mies vaan nainen ja peräänkuulutan tilannetajua! Naisen ei tarvitse alistua katselun kohteeksi vain jotta miehet saavat "terveyshyötyjä". Makuuhuone ja työpaikka ovat eri asioita.
Ap
Ei pelkkä katsominen ole ahdistelua.
Jos katse on niin selkeä, että huomaan sen, en pidä katsojaa kovin älykkäänä. Siinäpä se.
Saahan toista katsoa. Ei siinä mitään pahaa ole. Itsekin katselen miesten pyllyjä ja joskus etumustakin, jos on sellaiset housut, mistä jotain muotoja näkee. Ei siinä mitään vaarallista ole. Kunhan ei tuijota tms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ap!
Antaisit tuijottelijan hallita elämääsi? Itse veisin asian eteenpäin.
Veisit asian eteenpäin? Niinkuin minkä asian? "Herra x on useamman kerran katsonut minua". Kyllä tässä ongelma on ihan omien korvien välissä. Ei toisen ihmisen katsominen julkisessa tilassa ole mitenkään kiellettyä.
Minä taasen menin hämilleni, kun minun laihaa etumustani vilkuiltiin. Toivoin silloin, että olisi kunnon puskurit. t. AA-cup