Mies katsoi rintoja, olenko liian herkkä?
Teen vapaaehtoistyötä yhden harrastuksen parissa ja olen huomannut muutamaan otteeseen, miten siellä korkeassa vastuu asemassa oleva mies katselee mm. rintojani.
Ekan kerran laitoin sen piikkiin että sellaisia miehet ovat, mutta muut kerrat ovat jälkikäteen tuntuneet vastenmieliseltä. Yhden kerran nousin penkistä ylös ja siirryin muualle, mutta katse seurasi perässä ja kahdestaan oltiin tilassa.
Olenko liian herkkä, kun paikalle meno on alkanut ahdistamaan?
Kommentit (75)
Kyllä aikuisin ihmisen pitäisi osata vain vilkaista. Tuijottaminen on vallankäyttöä tai sitä, ettei ole kehittynyt sitten päiväkoti-iän.
Vierailija kirjoitti:
Voit huomauttaa iloisesti, että "Hei, katse tänne!" ja osoittaa kasvojasi. Näin saat hänet ymmärtämään asian ilman konfliktia. Jos mies ei siltikään lopeta, niin tee asia muiden tiettäväksi.
Älä vain alistu ja ahdistu, vaan toimi.
Ei tuollaiselle miehelle pidä antaa huomiota.
Ihmisen biologia teettää tuota. Jokainen ihminen katsoessaan toista ihmistä vilkaisee sukuelinten ja rintojen suuntaan.
Tämä on siis tiedostamaton refleksi.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen biologia teettää tuota. Jokainen ihminen katsoessaan toista ihmistä vilkaisee sukuelinten ja rintojen suuntaan.
Tämä on siis tiedostamaton refleksi.
Vilkaisu on eri asia kuin se että seuraa katsellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit huomauttaa iloisesti, että "Hei, katse tänne!" ja osoittaa kasvojasi. Näin saat hänet ymmärtämään asian ilman konfliktia. Jos mies ei siltikään lopeta, niin tee asia muiden tiettäväksi.
Antaa huomiota? Ap sanoi, että on tekemissä miehen kanssa vapaaehtoistyön kautta. Jos he muutenkin keskustelevat, ja mies tuijottaa ap:n rintoja, niin pitäähän se yrittää lopettaa, eikä olla vain hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla peittävät vaatteet?
Ei kun läpinäkyvä pusero on ja tissivakokin näkyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antaa huomiota? Ap sanoi, että on tekemissä miehen kanssa vapaaehtoistyön kautta. Jos he muutenkin keskustelevat, ja mies tuijottaa ap:n rintoja, niin pitäähän se yrittää lopettaa, eikä olla vain hiljaa.
Niin, ei vaan pidä tehdä mitään hei katso tänne -showta koska ne pahimmillaan innostuvat ja kokevat sen validoivana, vaan heti mennä puhumaan häirintäyhdyshenkilölle tai vastaavalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt erittäin isorintaisena noin 30 vuotta. En ole koskaan havainnut miesten tuijottavan rintojani.
Sinä itse kiinnität liikaa huomiota miehiin. Ja omiin rintoihisi ja luulet, että muutkin ovat niistä yhtä kiinnostuneita.
Niin minäkin ja kyllä muuten toljottavat rintoja. Eivät toljota enää, kun olen käynyt pienennysleikkauksessa. Olen siis elänyt sekä iso- että pienirintaisena, joten tiedän eron kohtelussa ja tuijotuksessa. Ehkä et ole sitten muuten viehättävä, koska minua on kyllä tuijotettu ahdistukseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä aikuisin ihmisen pitäisi osata vain vilkaista. Tuijottaminen on vallankäyttöä tai sitä, ettei ole kehittynyt sitten päiväkoti-iän.
Sepä se, kun ei ole kyse vain vilkaisusta vaan siitä että seurataan katseella perässä kun nousen ylös, käännyn pois päin ja vaihdan paikkaa. Samaa tosin teki toisellekin naiselle. Mulla on työssäkin useita miehiä työkavereina ja asiakkaina enkä ole törmännyt heidän kanssa samaan.
Ap
Katson ihmistä kokonaisuutena kaukaa katsottuna,siis rinnat kuuluvat kyseiseen kokonaisuuteen. Onko tämäkin tuijottamista?
Meillä oli aikoinaan töissä korkeampi pomo joka myös teki näin.
Juteltiin töihin liittyvää niin ukko tiirasi vaan tissejä.
Teki mieli sanoa että nostappa vähä katsettasi.
Teki tätä samaa meille kaikille naistyötekijöille.
Elikkä ei vaan yksittäiselle naiselle.
Tiedettiin ja tästä puhuttiin naistyökavereittan kanssa.
Hilpeyttä herätti useimmiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ei vaan pidä tehdä mitään hei katso tänne -showta koska ne pahimmillaan innostuvat ja kokevat sen validoivana, vaan heti mennä puhumaan häirintäyhdyshenkilölle tai vastaavalle ihmiselle.
Showta? Minusta on hyvä kertoa henkilölle ensin itse, ja antaa hänelle mahdollisuus muuttaa käytöstään. Jos se ei onnistu, niin sitten tottakai viedään asia eteenpäin.
No antakaa nyt hyvänen aika miehelle sitä mitä hän haluaa, ettei tarvi vanhainkodissa sitten ripustaa tissejään pyykkipojalla narulle.
Ei ole rikos, joten annanpa vain katsoa tai jättäydy sitten pois sieltä, jos et kestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/rintojen-katsominen-lisaa-miehen-ik…
Heeetkineeeen. Eikös tuo uutinen suorastaan lähes yllytä katselemaan naisten rintoja.
Ja jos ei yllytäkään niin tuon jutun luettuaan jokainen mies tuon tekee elääkseen pitempään.
On ne niin miellyttäviä katsella ja hyvältä ne tuntuukin.
Uskoisin tuon luettuani, että kyse on stressin lievittäjästä.
Kuuluu seksuaaliseen viettiin, kun rinnat kiinnostaa. Tämä on ihan mun, eli miehen näkökulmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sepä se, kun ei ole kyse vain vilkaisusta vaan siitä että seurataan katseella perässä kun nousen ylös, käännyn pois päin ja vaihdan paikkaa. Samaa tosin teki toisellekin naiselle. Mulla on työssäkin useita miehiä työkavereina ja asiakkaina enkä ole törmännyt heidän kanssa samaan.
Ap
Se mies on vaan kovasti puutteessa.
Miehet on säälittäviä otuksia. Täysin viettien vietävissä.
Ehkä hän ei rohkene nostaa katsettaan ja katsoa silmiin. Ei pidä olla aina niin epäluuloinen.
Oliko rinnat paljaana vai paita päällä. Jos paita päällä niin mies katsoi paitaasi eikä rintoja. Lopeta tuollainen sekoilu ei miehet katso rintoja.