Mies rikastui äkkiä kun lapset aikuisia
Aviomies valitti koko lasten lapsuuden, miten ei ole rahaa. Ei vaatteisiin, ei harrastuksiin. Ei mopoihin, ei autoihin. Mutta kas, kun vanhasta autosta aika jätti ja lapset juuri ja juuri 18-v, miehellä onkin varaa ostaa itselleen oma auto. Eikä ole vitsi...😂
Kommentit (28)
Osti ehkä osamaksulla auton. Maksaa vaikka 200 euroa kuussa. Uskalsi ostaa kun lapset ovat jo aikuisia. Aiemmin ei uskaltanut, kun mietti jos jäätte työttömäksi tai sairastutte, että miten pärjäätte. Oletko sinä ap ihan täysjärkinen?
Tuleeko kenellekään ylläripyllärinä, että jälkikasvua on hoidettava vähintään 18 vuotta ja se maksaa rahaa?
Kannattaa pysyä lapsettomana, jos tuota ei halua elämäänsä.
No en mä ihmettele. Mulla tuli yhtä aikaa valmiiksi sekä lapsiperhe-elämä että asuntolainan puolikas. Sen jälkeen olikin siten varaa vähentää reilusti työntekoa, en ole koko viikkoa tai ympäri vuotta tehnyt enää sittemmin. Olin sen perheen äiti, pikkupalkkainen perusduunari.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko kenellekään ylläripyllärinä, että jälkikasvua on hoidettava vähintään 18 vuotta ja se maksaa rahaa?
Kannattaa pysyä lapsettomana, jos tuota ei halua elämäänsä.
Miksi hyväksyt puolison valehtelemisen ja taloudellisen hyväksikäytön? Ovatko lapset vain äidin lapsia ja elätettäviä?
Aloituksessa sanotaan "kun vanhasta autosta aika jätti" eli ilmeisesti tarve vanhan auton korvaamiselle siis oli. Ostiko uuden auton vai käytetyn? Ostiko käteisellä (eli rahat tosiaan säästetty jemmaan kuten aloituksessa vihjataan) vai rahoituksella (jos ei säästöjä ollut)? Mikä sen vanhan auton tilanne oikein oli? Oliko se ap:n vai miehen? Jos mies tarvitsee autoa (työ, harrastukset tms.) niin eikö nyt ole positiivista, että osti itse eikä maksattanut sitä ap:lla.
Mietityttää montakohan € tämä äkkirikastuminen nyt oikein oli. Jää ihan lukijan mielikuvituksen varaan kuvitteleeko aloitukseen satojen, tuhansien vai kymmenien tuhansien pimityksen.
Ihme juttu miten moni ei tajua niin yksinkertaista asiaa kuin oma tai perheen talous. Onko ap:n kaltaisten mahdotonta tajuta, että rahaa kuluu jos ne kulutetaan ja että rahaa säästyy jos niitä ei kuluteta? Minulla oli ennen lapsia varaa kakkosasuntoon sekä kesämökkiin, vaikka puoliso yrittikin tuhlata jokaisen euron jonka kiinni sai. Nyt lasten myötä ei ole varaa mihinkään.