Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö SodaStreamin käyttäjille laittaa jonkinlainen päästövero?

Vierailija
03.05.2025 |

Hiilidioksisia päästelevät surutta ilmakehään.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä on jo maksettu hiilivero ja kompensoitu. Lisäksi se on ilmasta kerättyä.

Vierailija
2/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten mahoihin se hiilidioksidi menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SodaStream on israelilainen yhtiö ja kaikille sen maan tuotteita ostaville pitäisi märkäistä tuntuva häpeävero.

Vierailija
4/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilihapotuslaitteen käyttö ei ole kovinkaan haitallista päästöjen kannalta. Pikemminkin päinvastoin, jos verrataan valmiiden hiilihappojuomien kaupasta hakemiseen. Laitteeksi kannattaa kuitenkin valita suomalainen Mysoda israelilaisen Sodastreamin sijaan. 

Vierailija
5/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta makkaranpurijoiden metaani-, rikkivety- ja hiilidioksidipieruille pitäisi asettaa vero sekä sakko, jos sellainen tulee julkisella paikalla.

Vierailija
6/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaaneille pitäisi laittaa kun pierevät metaania ilmakehään. Vegaanin pieru on pahempi kuin lehmän tai poron röyhtäys.

Vierailija
7/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö piereskelylle ja röyhtäilylle säätää omat päästöveronsa?

Vierailija
8/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ostaa sodastreamin pulloja, kun ihan samaa ainetta saa samanlaisessa pullossa eri teippauksella esim. Tokmannilta puolet halvemmalla.

Vierailija
9/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta makkaranpurijoiden metaani-, rikkivety- ja hiilidioksidipieruille pitäisi asettaa vero sekä sakko, jos sellainen tulee julkisella paikalla.

🥵😷🤮

Vierailija
10/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka ostaa sodastreamin pulloja, kun ihan samaa ainetta saa samanlaisessa pullossa eri teippauksella esim. Tokmannilta puolet halvemmalla.

Mitä pulloja? Niitä makuaineitako? Minä ainakin käytän hiilihapotettua vettä tavallisten mehujen laimentamiseen.

Vierailija
11/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilihapotuslaitteen käyttö ei ole kovinkaan haitallista päästöjen kannalta. Pikemminkin päinvastoin, jos verrataan valmiiden hiilihappojuomien kaupasta hakemiseen. Laitteeksi kannattaa kuitenkin valita suomalainen Mysoda israelilaisen Sodastreamin sijaan. 

Minulla on tämä, sellainen kierrätysmuovista valmistettu jossa on lasinen pullo. Ei tule mikromuovia sieltä pullosta sitten elimistöön. Juon hiilihappovettä päivittäin niin pidin tärkeänä että pullo on lasia.

Lisäksi pullon voi pestä koneessa ja itse laite ei kuluta lainkaan sähköä! Olen ollut tyytyväinen.

Vierailija
12/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. Lisäksi MySoda-laite on valmistettu suomalaisesta puusta muovin sijaan. MySodan  hiilihappo valmistetaan tuulienergialla. Toisaalta, kun oman laitteeni pohjaan vilkaisin, niin "Made in China" sekin. Liekö se puukomposiittikaan sitten suomalaista.

Vierailija
13/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegaaneille pitäisi laittaa kun pierevät metaania ilmakehään. Vegaanin pieru on pahempi kuin lehmän tai poron röyhtäys.

Olen yrittänyt syödä soijaa ja härkistä, mutta on kyllä semmoset pierut, että huhhuh.🤢

Vierailija
14/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on tämä, sellainen kierrätysmuovista valmistettu jossa on lasinen pullo. Ei tule mikromuovia sieltä pullosta sitten elimistöön. Juon hiilihappovettä päivittäin niin pidin tärkeänä että pullo on lasia.

Lisäksi pullon voi pestä koneessa ja itse laite ei kuluta lainkaan sähköä! Olen ollut tyytyväinen.

Onko olemassa sähköllä toimivia hiilihapotuslaitteita? En ole tiennytkään.🤔

Vierailija
15/15 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko olemassa sähköllä toimivia hiilihapotuslaitteita? En ole tiennytkään.🤔

Toki. Esimerkiksi:

https://sodastream.fi/products/e-terra

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yksi