Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän reaktio yhteydenottoon teki surumieliseksi

Vierailija
03.05.2025 |

Olen onnellisesti avoliitossa hyvän miehen kanssa. Tätä ennen olen seurustellut vakavasti kerran. Tuosta on jo useita vuosia aikaa. Erosimme tuon poikaystävän kanssa hyvissä väleissä, ja alkuun tapasimme vähän väliä, kävimme mm. syömässä. Se sitten luonnostaan väheni ja väheni, ja nyt en ole nähnyt häntä pariin vuoteen. Hänkin seurustelee tahollaan. En tiedä hänen elämästään muuta kuin sen, mitä joskus sosiaalisen median kautta välittyy minulle saakka.

Useimmiten en tietenkään ajattele koko tyyppiä, mutta jokin aika sitten vanhojen valokuvien katseleminen sai aikaan ihmeellisiä tunteita. Koko se aika, kun olin hänen kanssaan, tuntuu täysin epätodelliselta. En jotenkin edes kunnolla muista yhteistä asuntoamme tai yhteiselämäämme muutenkaan. Se tuntuu kuvitelmalta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Päädyin kysymään häneltä viestitse, miten hänellä menee. Hän vastasi yhdellä sanalla että hyvin menee. Kysyin tarkentavasti, asuuko hän vielä samalla paikkakunnalla kuin ennen, eikä hän enää vastannut. Annoin sitten olla.

Tuon jälkeen hän on ollut mielessäni vähän väliä. Ihmeellistä, että olen viettänyt elämästäni useamman vuoden ihmisen kanssa, joka on nyt noin etäinen. Ja miksiköhän hän ei halunnut keskustella ollenkaan? Hänellä on siihen toki oikeus, minusta olisi vaan ollut hauskaa vaihtaa muutama sana. En todellakaan kaipaa häntä edes ystäväksi, mutta silti tuli jotenkin surumielinen olo siitä, että olimme joskus niin tärkeät toisillemme, ja nyt aivan yhdentekeviä. Tai no, minua kyllä olisi kiinnostanut jutella vähän ja kuulla mitä hänen elämässään on tapahtunut. Emme ole koskaan riidelleet pahasti, olemme vain vuosien aikana lakanneet pitämästä yhteyttä.

On vaikea edes täsmentää, millaisia tunteita pääni sisällä liikkuu. Entisen elämän muisteleminen teki olon hieman epämukavaksi, kun se kaikki ei edes tunnu minun elämältäni enää. Minäkö tosiaan asuin siinä kaupunkikaksiossa silloisen mieheni kanssa, minäkö tosiaan ruokin yhteisen akvaarion kaloja ja virkkasin päiväpeittoa parisänkyymme? Ehkä myös vähän loukkaannuin, kun hän on ilmeisesti tehnyt päätöksen ettemme ole enää yhteyksissä. En kyllä sitä aikonutkaan, olisi vain ollut kiva kuulla missä hän nykyään asuu, on töissä ja sellaisia perusasioita.

Oletteko te muut vain jättäneet entiset kumppanit kokonaan ajatuksistanne?

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta lähteä poistamaan jotain vanhoja kuvia nyksän takia. Nyksällä ei ole kaikki ruuvit kohdillaan, jos pyytää kuvien poistoja. 

Ei meillä ainakaan pyytänyt kumpikaan. Oli vain päivänselvää mulle että heitän exäni kuvat pois, kun muutan nykyisen kanssa yhteen.

Kuulostaa ihan kamalalta. Pitäisin todella outona kumppania, jos hän poistaisi kaikki vanhat kuvat minun takiani. Sinunlainen alkaisi jopa pelottaa, ja voisin lopettaa suhteen siihen. Käytöksesi menee liiallisuuksiin eikä ole enää normaalia. 

Voi luoja 😂 mietipä nyt vähän mitä suollat. 

Mä ymmärrän että ihmiset haluaa säilyttää esimerkiksi sellaisten exien kuvat, joiden kanssa ol

Jännästi henkilöit itseesi tämän keskustelun. Ketään ei kiinnosta sinun poisheittämäsi yhtään mikään. 

-eri

En vastannutkaan sinulle, vaan tuolle joka kommentoi minun kirjoituksiani, minun kommenttejani lainaamalla. Silloin ne ovat minulle tarkoitettuja, kun selvästi kiinnostaa. Mä olen oikein iloinen jos tuo jankutus minun valokuvistani loppuisi 😄

Vierailija
102/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi luoja 😂 mietipä nyt vähän mitä suollat. 

Mä ymmärrän että ihmiset haluaa säilyttää esimerkiksi sellaisten exien kuvat, joiden kanssa ollaan oltu puoli elämää, on yhteisiä lapsia ja muuta. Mua ylipäätään ei kiinnosta, eikä haittaa, sellainen ollenkaan.

Minulla taas kyse oli muutamasta lyhytaikaisesta poikakaverista, ennen nykyistä suhdettani. En todellakaan tee, enkä tehnyt, niillä kuvilla mitään. Heitin ne pois siinä kun heitin pois vaikka naarmuisen paistinpannun. Turhana.

Jos tässä nyt joku menee liiallisuuksin niin se olet kyllä sinä. Miten SUA voi häiritä noin paljon mun yli 30 vuotta sitten poisheittämäni valokuvat, se jos mikä on tässä keskustelussa nyt kummallista. Olet selkeästi exäni, joka kaipaa takaisin 😂"

Pitäisi vähän friikkinä tuollaista vanhojen kuvien poistajaa uuden kumppanin takia. Eri asia, jos muuten vaan poistaa. Tästä kuitenkin sai ymmärtää, että sen uuden kumppanin takia poistetaan. Liian ehdoton ihminen menneisyyteen nähden. Tuosta ei hyvää seuraa suhteessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää tarvinnut pitää sääliseksinaisia puolilämpimänä, kun on löytänyt puolison. Siksi ei jaksa viestitellä kontaktiluettelonsa naisten kanssa.

Vierailija
104/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän exääsi. Ihmettelisin itsekin, jos oma ex yhtäkkiä laittaisi vuosien jälkeen viestiä ja kyselisi kuulumisia. En koe tarvetta pitää yhteyttä ja koska ei lapsiakaan aikanaan siunaantunut, niin ei senkään vertaa syytä moiseen. Se oli ja se meni. Elämä jatkuu, enkä katsele taaksepäin.

Juuri näin. Aikansa kutakin. Vaikka jonkun on joskus tuntenut, niin aika ja elämä meitä kaikkia muuttaa. On hieman omituista alkaa viestittelemään eksälle. Eri asia jos jossain muutenki törmäilisitte tai olisitte edes jollain tavalla tekemisissä eron jälkeen säännöllisen epäsäännöllisesti. 

Vierailija
105/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi luoja 😂 mietipä nyt vähän mitä suollat. 

Mä ymmärrän että ihmiset haluaa säilyttää esimerkiksi sellaisten exien kuvat, joiden kanssa ollaan oltu puoli elämää, on yhteisiä lapsia ja muuta. Mua ylipäätään ei kiinnosta, eikä haittaa, sellainen ollenkaan.

Minulla taas kyse oli muutamasta lyhytaikaisesta poikakaverista, ennen nykyistä suhdettani. En todellakaan tee, enkä tehnyt, niillä kuvilla mitään. Heitin ne pois siinä kun heitin pois vaikka naarmuisen paistinpannun. Turhana.

Jos tässä nyt joku menee liiallisuuksin niin se olet kyllä sinä. Miten SUA voi häiritä noin paljon mun yli 30 vuotta sitten poisheittämäni valokuvat, se jos mikä on tässä keskustelussa nyt kummallista. Olet selkeästi exäni, joka kaipaa takaisin 😂"

Pitäisi vähän friikkinä tuollaista vanhojen kuvien poistajaa uuden kumppanin takia. Eri asia, jos muuten vaan poistaa. Tästä kuitenkin sai ymmärtää, että sen uuden kumppanin takia poistetaan. Liian ehdoton ihminen menneisyyteen nähden. Tuosta ei hyvää seuraa suhteessa. 

Niin no, jos en olisi muuttanut yhteen mieheni kanssa, en olisi varmaan pitkään aikaan käynyt laatikoita läpi ja löytänyt kyseisiä vanhoja valokuvia. Mutta ihan yhtä turhia ne olisi olleet mulle sinkkunakin.

Ja meillä on kyllä tästä hyvä seurannut, kun nykyinen suhde on yli 30 vuotta kestänyt ja onnellisia olemme edelleen 😊 Eikä tarvitse exien perään haikailla.

Vierailija
106/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis teillä on jo uudet jutut ja et kai sitä tyyppiä enää kaipailekkaan. Kyllä mäki joskus mietin että on ollu eri  elämä joskus..Se on sitä elämää, siihen kuuluu kaikki outoudet ja systeemit. 

Vierailija
107/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saatana. Eksä on eksä siksi että on eksä.

Minulla on eksä joka lähestyy tai yrittää lähestyä säännöllisesti. Hän on mies. En voi toivottaa hänelle edes hyvää joulua, sillä hän tarttuu heti ja alkaa pommittaa viesteillään, ja tiedän että jos annan hänelle pienenkin elonmerkin, hän yrittää saada kuristusotteen. Olen pannut hänen puhelinnumeronsa estolistalle ja lakkauttanut sähköpostiosoitteeni. Vasta nyt saan olla rauhassa.

Ap: sinulla ei ole mitään syytä, tarvetta eikä oikeutta tietää eksästäsi enää yhtään mitään. Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia, hän kuuluu menneisyyteesi. Piste.

Vierailija
108/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei saatana. Eksä on eksä siksi että on eksä.

Minulla on eksä joka lähestyy tai yrittää lähestyä säännöllisesti. Hän on mies. En voi toivottaa hänelle edes hyvää joulua, sillä hän tarttuu heti ja alkaa pommittaa viesteillään, ja tiedän että jos annan hänelle pienenkin elonmerkin, hän yrittää saada kuristusotteen. Olen pannut hänen puhelinnumeronsa estolistalle ja lakkauttanut sähköpostiosoitteeni. Vasta nyt saan olla rauhassa.

Ap: sinulla ei ole mitään syytä, tarvetta eikä oikeutta tietää eksästäsi enää yhtään mitään. Jos teillä ei ole yhteisiä lapsia, hän kuuluu menneisyyteesi. Piste.

Juuri tämä. Aloittajan ex on siellä hämmentyneenä vastannut että hyvin menee, niin johan roihahti. Ei varmasti enää koskaan vastaa senkään vertaa.

Vierailija
109/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen juuri tällainen ihminen, joka saattaa ottaa vuosien jälkeen yhteyttä exään tai esimerkiksi johonkin vanhaan kaveriin ihan vaan kysyäkseen mitä kuuluu ja vaihtaakseen muutaman sanan. Joidenkin exieni kanssa pidän säännöllisen epäsäännöllisesti yhteyttä ja joskus muutaman vuoden välein ehkä nähdään ihan kaverillisissa merkeissä. Puolisoani tämä ei onneksi häiritse eikä hän pidä sitä uhkana sen enempää kuin minäkään hänen entistä elämäänsä. AP:n tapauksessa uskoisin, että hänen exänsä puolisoa se taas haittaa ja ex oli siksi vähäsanainen.

En ymmärrä miksi ei voi tyytyä vastaukseen, että hyvin menee. Alatko sinä kaivella syvemmin, etkä tyydy yksinkertaiseen vastaukseen? Jos sanotaan, että hyvin menee, niin minkä hemmetin takia pitää alkaa kaivella vielä lisää? Ei kaikkia kiinnosta jutustella enää eksänsä kanssa eikä siinä ole mitään te

No onhan se tärkeää saada selville, että on parempi kuin exän nyxä. Ja ai että kuinka se lämmittäisi, kun exä sanoisi että häntä harmittaa, kun ei olla enää yhdessä. Seksikin oli parempaa kuin nyxän kanssa.

Mutta ei, mikä pettymys, kun ei suostu selvittämään tilannettaan ja vertailemaan. Nyt joutuu ajattelemasn, että se exän nyxä on parempi.

Vierailija
110/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan se sattuu kun tulee torjutuksi 😢 onneksi sulla kuitenkin on vielä se oma mies.

Vierailija
111/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap luuli selkeästi että on niin loistava ja ihana tyyppi että saa vastakaikua vuosien jälkeen vaikka toisella on oma perhe ja suhde ja nyt itkee täällä odottaen tukea. Voi luoja. Sattuuhan sitä narsissiin kun turhamaisuus ja omahyväisyys saa kolauksen. 

Toivottavasti tämä ketju ja viestit saa edes vähän miettimään että mitä tuli päästettyä suustaan.

Vierailija
112/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan se sattuu kun tulee torjutuksi 😢 onneksi sulla kuitenkin on vielä se oma mies.

Mutta meneeköhän sen oman miehen kanssa kuitenkaan hyvin kun alkaa exä pyöriä mielessä? Jotain se kertoo. Ja etenkin se, että harmittaa kun exä torjui lähestymisyrityksen.

Haluaisiko ap tapahtunutta tältä kannalta? Se tosin vaatii rehellisyyttä itseään kohtaan.

Vierailija
113/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysytään kuulumisia siinä ei ole paljoa vaivaa vastata lyhyesti sen mitä uskaltaa sanoa kuulumisista, esimerkiksi on vaimo ja asuu Oulussa, on harrastus tai työpaikka, tai koira. Ja mitä itsellesi. Ja sitten jos ei enää halua pitää yhteyttä sanoo senkin lopuksi. Tietysti aina voi leikkiä autistia ja mutista epämääräisesti, miksi. Miksi vastata ollenkaan jos vastaa tyyliin hyvää kuuluu täysin tyhjänpäiväistä aivotonta, se ei ole mikään vastaus, vaikka hyvä että kuuluu hyvää. Joidenkin sukulaiset myös mutisevat somessa, vaikka itse utelevat. Eli jos ei halua olla tekemisissä ollenkaan, miksi vastata edes sen kerran vai mikä idea siinä on takana olla epämääräinen.

Vierailija
114/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi vaarallinen ex-mies sille ei kannata vastailla. Mutta yleensä käytöstavat tai sitten ei vastaa ollenkaan. Ehkei kaikki ole sitten someihmisiä tai tiedä mitä sanoa.

Vierailija
115/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex:lle viestittelyä ei oikein voi pitää neutraalina, koska siinä on yhteinen historia takana. Itsekin joskus haluaisin tietää pitkäaikaisen exäni elämästä mutta toisaalta: mikä siinä olisi motiivina? Ja voinko ihan täysin ohittaa sen mahdollisuuden, että jompi kumpi alkaisi toivomaan jotain enempää? Itse olen ratkaissut tilanteen siten että en ole kehenkään yhteydessä.

Vierailija
116/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi vaarallinen ex-mies sille ei kannata vastailla. Mutta yleensä käytöstavat tai sitten ei vastaa ollenkaan. Ehkei kaikki ole sitten someihmisiä tai tiedä mitä sanoa.

Anteeks, mutta miten täysi vastaamattomuus olisi hyvien käytöstapojen mukaista, jos taas se että vastaa lyhyesti muttei enää tarkempiin uteluihin, on huonoa käytöstä?

Ei. Ei ole huonoa käytöstä mikään tältä ap:n exältä. Omia asuinpaikkojaan, perhesuhteita tms ei tarvitse kertoa yhdellekään entisen elämän tai nykyisenkään elämän ihmiselle jos ei halua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä