Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Exän reaktio yhteydenottoon teki surumieliseksi

Vierailija
03.05.2025 |

Olen onnellisesti avoliitossa hyvän miehen kanssa. Tätä ennen olen seurustellut vakavasti kerran. Tuosta on jo useita vuosia aikaa. Erosimme tuon poikaystävän kanssa hyvissä väleissä, ja alkuun tapasimme vähän väliä, kävimme mm. syömässä. Se sitten luonnostaan väheni ja väheni, ja nyt en ole nähnyt häntä pariin vuoteen. Hänkin seurustelee tahollaan. En tiedä hänen elämästään muuta kuin sen, mitä joskus sosiaalisen median kautta välittyy minulle saakka.

Useimmiten en tietenkään ajattele koko tyyppiä, mutta jokin aika sitten vanhojen valokuvien katseleminen sai aikaan ihmeellisiä tunteita. Koko se aika, kun olin hänen kanssaan, tuntuu täysin epätodelliselta. En jotenkin edes kunnolla muista yhteistä asuntoamme tai yhteiselämäämme muutenkaan. Se tuntuu kuvitelmalta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.

Päädyin kysymään häneltä viestitse, miten hänellä menee. Hän vastasi yhdellä sanalla että hyvin menee. Kysyin tarkentavasti, asuuko hän vielä samalla paikkakunnalla kuin ennen, eikä hän enää vastannut. Annoin sitten olla.

Tuon jälkeen hän on ollut mielessäni vähän väliä. Ihmeellistä, että olen viettänyt elämästäni useamman vuoden ihmisen kanssa, joka on nyt noin etäinen. Ja miksiköhän hän ei halunnut keskustella ollenkaan? Hänellä on siihen toki oikeus, minusta olisi vaan ollut hauskaa vaihtaa muutama sana. En todellakaan kaipaa häntä edes ystäväksi, mutta silti tuli jotenkin surumielinen olo siitä, että olimme joskus niin tärkeät toisillemme, ja nyt aivan yhdentekeviä. Tai no, minua kyllä olisi kiinnostanut jutella vähän ja kuulla mitä hänen elämässään on tapahtunut. Emme ole koskaan riidelleet pahasti, olemme vain vuosien aikana lakanneet pitämästä yhteyttä.

On vaikea edes täsmentää, millaisia tunteita pääni sisällä liikkuu. Entisen elämän muisteleminen teki olon hieman epämukavaksi, kun se kaikki ei edes tunnu minun elämältäni enää. Minäkö tosiaan asuin siinä kaupunkikaksiossa silloisen mieheni kanssa, minäkö tosiaan ruokin yhteisen akvaarion kaloja ja virkkasin päiväpeittoa parisänkyymme? Ehkä myös vähän loukkaannuin, kun hän on ilmeisesti tehnyt päätöksen ettemme ole enää yhteyksissä. En kyllä sitä aikonutkaan, olisi vain ollut kiva kuulla missä hän nykyään asuu, on töissä ja sellaisia perusasioita.

Oletteko te muut vain jättäneet entiset kumppanit kokonaan ajatuksistanne?

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin, että vaimon pitää hävittää kaikki kuvat menneistä miehistään puhelimestaan. Ne ei kuulu meidän yhteiseen elämään mitenkään ja se olisi loukkaus minua kohtaan jos pitäisi kuvia vielä mukanaan ja niitä välillä katselisi. Melkoisesti suutuin kun löysin vaimon puhelimesta vuosien yhteiselon jälkeen kuvan exästään pelkkä pyyhe päällään sohvalla jalat levällään istuen. Vaimo vain vaikeana selitti että ei tiedä miten sellainen vielä siellä oli. Poistettiin yhdessä kuva.

Me ollaan tavattu nuorina, ennen kännyköitä, mutta oli itsestäänselvää että exien valokuvat hävitetään kun yhteen muutettiin. Ei niitä uuteen yhteiseen kotiin halunnut kumpikaan.

Ihan sairasta touhua. Miksi jo eletty elämä pitää poistaa? Sulla on sairaan huono itsetuntuo, jos et kestä eksän menneisyyttä

Elettyä elämää ei pysty keneltäkään poistamaan. Ei vaikka itse joskus haluaisi. Luulisi sinun sen ymmärtävän, ettei eletty elämä ole missään valokuvissa. Vai onko sulla niin että mistä ei ole kuvia, sitä ei ole tapahtunut?

Vierailija
82/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt mustasukkaisuutta kumppaneiden existä. Mutta olenkin muutenkin kummallinen, kun en ole yhdenkään kanssa myöskään eronnut riidoissa. Elämä on liian lyhyt sellaiseen. En myöskään ikinä olisi ihmisen kanssa joka tuntisi omista existäni, saati heidän valokuvistaan, mustasukkaisuutta. Ihmiset on niin pikkusieluisia, tuntuu että minulla on satavuotiaan sielu.

N35

No vau kun oot mahtava tyyppi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaisuus kertoo huonosta itsetunnosta ja epävarmuudesta

Tässä ei nyt kukaan ole ollut mustasukkainen.

Vierailija
84/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä vaadin, että vaimon pitää hävittää kaikki kuvat menneistä miehistään puhelimestaan. Ne ei kuulu meidän yhteiseen elämään mitenkään ja se olisi loukkaus minua kohtaan jos pitäisi kuvia vielä mukanaan ja niitä välillä katselisi. Melkoisesti suutuin kun löysin vaimon puhelimesta vuosien yhteiselon jälkeen kuvan exästään pelkkä pyyhe päällään sohvalla jalat levällään istuen. Vaimo vain vaikeana selitti että ei tiedä miten sellainen vielä siellä oli. Poistettiin yhdessä kuva.

Me ollaan tavattu nuorina, ennen kännyköitä, mutta oli itsestäänselvää että exien valokuvat hävitetään kun yhteen muutettiin. Ei niitä uuteen yhteiseen kotiin halunnut kumpikaan.

Ihan sairasta touhua. Miksi jo eletty elämä pitää poistaa? Sulla on sairaan

Elettyä elämää ei pysty keneltäkään poistamaan. Ei vaikka itse joskus haluaisi. Luulisi sinun sen ymmärtävän, ettei eletty elämä ole missään valokuvissa. Vai onko sulla niin että mistä ei ole kuvia, sitä ei ole tapahtunut?

Mikä niissä valokuvissa niin pelottaa?

Vierailija
85/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mustasukkaisuutta jos vaaditaan tuhoamaan kumppanin valokuvat eletystä elämästä...

Vierailija
86/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa 

Vierailija
87/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostalgia voi olla vaarallinen huume. Siihen on syynsä miksi ette ole yhdessä. Unohda koko juttu ja elä elämääsi eteenpäin.'

Minun mieheni ex-vaimo alkoi yhtäkkiä ottaa mieheeni yhteyttä. Heillä oli aikoinaan hyvin riitaisa avioero ja olivat 13 vuotta täysin riidoissa. Nyt yhtäkkiä ex-vaimo onkin antanut anteeksi ja haluaa olla yhteydessä mieheeni. Ja kuinka sopivasti, juuri kun hän ei itse olekaan enää suhteessa. Ihmettelee miksi mieheni ei halua tavata ja leikkiä perhettä. En voi kuin ihmetellä "sivusta".

Vierailija
88/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta touhua. Miksi

Mikä niissä valokuvissa niin pelottaa?

Pelottaa?? Miksi niissä mikään pelottaisi? 😄 Hassu ajatuskin.

Itse en tykkää säilöä turhaa tavaraa. Juuri viime viikolla siivosin varastoa, ja hävitin esimerkiksi vanhojentanssikuvistani kaikki muut, paitsi muutaman poseerauskuvan. Ne riittää. Vanhoista matkakuvista hävitin maisemakuvat, jätin vain parhaat kuvat joissa on läheisiä ihmisiä. Ja niin edelleen. Aivan kuten hävitän muutakin turhaa tavaraa, jota en tarvitse ja halua enää säästää.

Älä sinä tyttö silti huoli, en minä sinun tavaramäärääsi kajoa 😊

Vierailija
89/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sairasta lähteä poistamaan jotain vanhoja kuvia nyksän takia. Nyksällä ei ole kaikki ruuvit kohdillaan, jos pyytää kuvien poistoja. 

Vierailija
90/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se mustasukkaisuutta jos vaaditaan tuhoamaan kumppanin valokuvat eletystä elämästä...

Yksi ainoa kommentoija sanoi että puolison tulee poistaa kaikki kuvat kännykästään, tms. Mikset kysy häneltä?

Vierailija
91/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pitää sen verran pystyä kunnioittamaan puolisoaan, että näyttää teoillaan kuka on hänelle se tärkein. Jos säilyttää yksinkertaisia kuvia existään, joissa vaikka seistään vain yhdessä ja katsotaan kameraan, niin ei sellaisilla kuvilla pitäisi olla enää mitään merkitystä, ellei sitten ole pettämiseen taipuvainen ja haaveile menneistä suhteista ja haluaa pitää ovea raollaan myös uusille. Ei kiitos tällaisille kaksinaamaisille ihmisille."

Sun ajatukset on ihan pimeitä. Onneksi en ole tavannut ketään sinun kaltaistasi. 

Vierailija
92/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sairasta lähteä poistamaan jotain vanhoja kuvia nyksän takia. Nyksällä ei ole kaikki ruuvit kohdillaan, jos pyytää kuvien poistoja. 

Ei meillä ainakaan pyytänyt kumpikaan. Oli vain päivänselvää mulle että heitän exäni kuvat pois, kun muutan nykyisen kanssa yhteen.

Vierailija
93/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en tykkää säilöä turhaa tavaraa. Juuri viime viikolla siivosin varastoa, ja hävitin esimerkiksi vanhojentanssikuvistani kaikki muut, paitsi muutaman poseerauskuvan. Ne riittää. Vanhoista matkakuvista hävitin maisemakuvat, jätin vain parhaat kuvat joissa on läheisiä ihmisiä. Ja niin edelleen. Aivan kuten hävitän muutakin turhaa tavaraa, jota en tarvitse ja halua enää säästää.

Hassu yritys hämmentää keskustelunaihetta. Nyt ei puhuttu tavaramäärästä, vanhojentanssikuvista eikä maisemakuvista, vaan ex kumppaneiden kuvista.  

Vierailija
94/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassu yritys hämmentää keskustelunaihetta. Nyt ei puhuttu tavaramäärästä, vanhojentanssikuvista eikä maisemakuvista, vaan ex kumppaneiden kuvista.  

Jos ei esimerkki auennut sinulle, olet ihan ainoa hämmentynyt 😊

Vierailija
95/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä ainakaan pyytänyt kumpikaan. Oli vain päivänselvää mulle että heitän exäni kuvat pois, kun muutan nykyisen kanssa yhteen.

Kuulostaa ihan kamalalta. Pitäisin todella outona kumppania, jos hän poistaisi kaikki vanhat kuvat minun takiani. Sinunlainen alkaisi jopa pelottaa, ja voisin lopettaa suhteen siihen. Käytöksesi menee liiallisuuksiin eikä ole enää normaalia. 

Vierailija
96/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna pillua, mieleisesi tekee kuitenkin.

Vierailija
97/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa ihan kamalalta. Pitäisin todella outona kumppania, jos hän poistaisi kaikki vanhat kuvat minun takiani. Sinunlainen alkaisi jopa pelottaa, ja voisin lopettaa suhteen siihen. Käytöksesi menee liiallisuuksiin eikä ole enää normaalia. 

Voi luoja 😂 mietipä nyt vähän mitä suollat. 

Mä ymmärrän että ihmiset haluaa säilyttää esimerkiksi sellaisten exien kuvat, joiden kanssa ollaan oltu puoli elämää, on yhteisiä lapsia ja muuta. Mua ylipäätään ei kiinnosta, eikä haittaa, sellainen ollenkaan.

Minulla taas kyse oli muutamasta lyhytaikaisesta poikakaverista, ennen nykyistä suhdettani. En todellakaan tee, enkä tehnyt, niillä kuvilla mitään. Heitin ne pois siinä kun heitin pois vaikka naarmuisen paistinpannun. Turhana.

Jos tässä nyt joku menee liiallisuuksin niin se olet kyllä sinä. Miten SUA voi häiritä noin paljon mun yli 30 vuotta sitten poisheittämäni valokuvat, se jos mikä on tässä keskustelussa nyt kummallista. Olet selkeästi exäni, joka kaipaa takaisin 😂

Vierailija
98/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Narsistin touhuja.

En ikinä seurustelisi saati muuttaisi yhteen tuollaisen kontrollifriikin kanssa.

Vierailija
99/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai ex on ajatuksissa. Jonkun aikaa, eron jälkeen. Mutta sitten kun erosta on jo kauan ja molemmat tahoillaan uusissa parisuhteissa, ei enää aleta exää haikailemaan. Piste.

kyllä ne on tunteet kun sen päättää, niin kuin aina

Vierailija
100/116 |
03.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi luoja 😂 mietipä nyt vähän mitä suollat. 

Mä ymmärrän että ihmiset haluaa säilyttää esimerkiksi sellaisten exien kuvat, joiden kanssa ollaan oltu puoli elämää, on yhteisiä lapsia ja muuta. Mua ylipäätään ei kiinnosta, eikä haittaa, sellainen ollenkaan.

Minulla taas kyse oli muutamasta lyhytaikaisesta poikakaverista, ennen nykyistä suhdettani. En todellakaan tee, enkä tehnyt, niillä kuvilla mitään. Heitin ne pois siinä kun heitin pois vaikka naarmuisen paistinpannun. Turhana.

Jos tässä nyt joku menee liiallisuuksin niin se olet kyllä sinä. Miten SUA voi häiritä noin paljon mun yli 30 vuotta sitten poisheittämäni valokuvat, se jos mikä on tässä keskustelussa nyt kummallista. Olet selkeästi exäni, joka kaipaa takaisin 😂

Jännästi henkilöit itseesi tämän keskustelun. Ketään ei kiinnosta sinun poisheittämäsi yhtään mikään. 

-eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi