Exän reaktio yhteydenottoon teki surumieliseksi
Olen onnellisesti avoliitossa hyvän miehen kanssa. Tätä ennen olen seurustellut vakavasti kerran. Tuosta on jo useita vuosia aikaa. Erosimme tuon poikaystävän kanssa hyvissä väleissä, ja alkuun tapasimme vähän väliä, kävimme mm. syömässä. Se sitten luonnostaan väheni ja väheni, ja nyt en ole nähnyt häntä pariin vuoteen. Hänkin seurustelee tahollaan. En tiedä hänen elämästään muuta kuin sen, mitä joskus sosiaalisen median kautta välittyy minulle saakka.
Useimmiten en tietenkään ajattele koko tyyppiä, mutta jokin aika sitten vanhojen valokuvien katseleminen sai aikaan ihmeellisiä tunteita. Koko se aika, kun olin hänen kanssaan, tuntuu täysin epätodelliselta. En jotenkin edes kunnolla muista yhteistä asuntoamme tai yhteiselämäämme muutenkaan. Se tuntuu kuvitelmalta, jos ymmärrätte mitä tarkoitan.
Päädyin kysymään häneltä viestitse, miten hänellä menee. Hän vastasi yhdellä sanalla että hyvin menee. Kysyin tarkentavasti, asuuko hän vielä samalla paikkakunnalla kuin ennen, eikä hän enää vastannut. Annoin sitten olla.
Tuon jälkeen hän on ollut mielessäni vähän väliä. Ihmeellistä, että olen viettänyt elämästäni useamman vuoden ihmisen kanssa, joka on nyt noin etäinen. Ja miksiköhän hän ei halunnut keskustella ollenkaan? Hänellä on siihen toki oikeus, minusta olisi vaan ollut hauskaa vaihtaa muutama sana. En todellakaan kaipaa häntä edes ystäväksi, mutta silti tuli jotenkin surumielinen olo siitä, että olimme joskus niin tärkeät toisillemme, ja nyt aivan yhdentekeviä. Tai no, minua kyllä olisi kiinnostanut jutella vähän ja kuulla mitä hänen elämässään on tapahtunut. Emme ole koskaan riidelleet pahasti, olemme vain vuosien aikana lakanneet pitämästä yhteyttä.
On vaikea edes täsmentää, millaisia tunteita pääni sisällä liikkuu. Entisen elämän muisteleminen teki olon hieman epämukavaksi, kun se kaikki ei edes tunnu minun elämältäni enää. Minäkö tosiaan asuin siinä kaupunkikaksiossa silloisen mieheni kanssa, minäkö tosiaan ruokin yhteisen akvaarion kaloja ja virkkasin päiväpeittoa parisänkyymme? Ehkä myös vähän loukkaannuin, kun hän on ilmeisesti tehnyt päätöksen ettemme ole enää yhteyksissä. En kyllä sitä aikonutkaan, olisi vain ollut kiva kuulla missä hän nykyään asuu, on töissä ja sellaisia perusasioita.
Oletteko te muut vain jättäneet entiset kumppanit kokonaan ajatuksistanne?
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras ajatus itselle. Olen kaveriväleissä jokaisen exäni kanssa, jopa ekan poikakaverin kanssa joka mulla oli vuonna -85. Yhden exän lapsille olen jopa kummitäti.
Jotain pahaa olisi pitänyt tapahtua, etten näkisi exää enää kuulumisten vaihdon arvoisena ihmisenä.
Sulla tuskin tulisikaan sitten monen vuoden taukoa yhteydenpidossa. Ja sen jälkeen tuskin laittaisit exälle viestiä ajatellen että et edes halua olla yhteyksissä tai tulla kavereiksi 😅
On joidenkin kanssa ollut parikin vuotta taukoa yhteydenpidossa jos on ollut mustankipeitä kumppaneita, mutta aina on palattu yhteydenpitoon. Eikä se sisällä mitään yritystä palata suhteeseen vaan miksi turhaa poltella siltoja hyviin tyyppeihin, eihän siinä mitään järkeä olisi.
Joe ei ole lapsia, miksi pitäisi yhteyttä millään lailla.
Ihan ok vaihtaa kuulumisia jos kohtaa sattumalta. Mutta kun toinen ottaa vuosien tai vuosikymmenten jälkeen yhteyttä kuulumisia kyselläkseen, niin siinä alkaa varoitus kellot kilkattaa.
Exät on mulle kuolleita, osa kirjaimellisesti. En vastaisi sanallakaan.
Kuulostat stalkkarilta, josta on parempi pysyä erossa.
Onnellisesti avioliitossa ja viestittelet exälle?
Miten vastataan YHDELLÄ sanalla "hyvin menee"?
Olet varmaankin blondi?
Sinun on parasta ottaa yhteyttä terveydenhoitoon. Olet selvästi hullu.
Ketä kiinnostaa jonku eksän kyselyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieras ajatus itselle. Olen kaveriväleissä jokaisen exäni kanssa, jopa ekan poikakaverin kanssa joka mulla oli vuonna -85. Yhden exän lapsille olen jopa kummitäti.
Jotain pahaa olisi pitänyt tapahtua, etten näkisi exää enää kuulumisten vaihdon arvoisena ihmisenä.
Sulla tuskin tulisikaan sitten monen vuoden taukoa yhteydenpidossa. Ja sen jälkeen tuskin laittaisit exälle viestiä ajatellen että et edes halua olla yhteyksissä tai tulla kavereiksi 😅
On joidenkin kanssa ollut parikin vuotta taukoa yhteydenpidossa jos on ollut mustankipeitä kumppaneita, mutta aina on palattu yhteydenpitoon. Eikä se sisällä mitään yritystä palata suhteeseen vaan miksi turhaa poltella siltoja hyviin tyyppeihin, eihän siinä mitään järkeä olisi.
Aloittajahan sanoo, ettei edes halua olla kavereita tai yhteydessä.
Lopeta eksäsi ahdistelu. Häntä ei kiinnosta sinun kuulumiset enää. Anna olla jo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittajahan sanoo, ettei edes halua olla kavereita tai yhteydessä.
Perus nainen, sanoo yhtä mutta tuntee toista. Jos ei haluaisi olla yhteydessä ei laittaisi exälle mitään viestiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On joidenkin kanssa ollut parikin vuotta taukoa yhteydenpidossa jos on ollut mustankipeitä kumppaneita, mutta aina on palattu yhteydenpitoon. Eikä se sisällä mitään yritystä palata suhteeseen vaan miksi turhaa poltella siltoja hyviin tyyppeihin, e
Perus nainen, sanoo yhtä mutta tuntee toista. Jos ei haluaisi olla yhteydessä ei laittaisi exälle mitään viestiä.
Ei halua olla kaveri, vaan jotain paljon enemmän 😂
Sä pystyt ap kirjoituksesi mukaan seuraamaan hänen "kuulumisiaan" jo sosiaalisesta mediasta. Mitä vielä kaipaan lisäksi että piti yhteyttä ottaa vaikka väität ettet halua mitään hänestä? Mennyt on mennyttä, elä sinäkin tätä päivää ja keskity nykyiseen suhteesi.
Se ex on selvästi sinua uskollisempi puolisoaan kohtaan. Kunnioita sitä. Eti joku toinen.
Mitäpä puolisosi sanoi, kun kerroit lähettäneesi viestin exälle? Vai etkö ole kertonut? Mikset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olen miehenä erilainen ihminen, mutta minulla ei ole tapana pitää yhteyttä exiin. En ymmärrä minkä takia viestittelisin sellaisen ihmisen kanssa joka ei kuulu enää elämääni, varsinkaan jos seurustelisin. Sehän tuo vain ylimääräistä draamaa suhteeseen
Joos mun exäni mulle laittaisivat viestiä, roskakoppaan lentäisivät. Ex on ex syystä.
Vaikutat erittäin onnelliselta ja tasapainoiselta
Vaikutat epätoivoiselta eksältä, joka yrittää lämmitellä suhdetta. Sinusta on parempi pysyä kaukana. Häntä ei kiinnosta enää.