Miksi jotkut flippaa ihan täysin ja ottaa kauheasti kierroksia jos keskustelun aihe on pettäminen?
Miksi asiasta ei osata keskustella asiallisesti? Luin taas yhtä ketjua pettämisestä ja siinä ketjun ap kertoi salasuhteestaan varattuun mieheen. Otsikon kysymys kirjoitettu ihan yleisellä tasolla ja ap vain kertoi oman kokemuksensa lisäksi. Jotkut sekosi ihan täysin ja aloittivat ap:n haukkumisen eivätkä osanneet keskustella itse aiheesta.
Tuon ketjun ap mainitsi erään toisen pettämiseen liittyvän keskustelun jonka mäkin muistan. Siinä ketjussa se ap ei edes ollut suhteessa varattuun, mutta paskat sai niskaansa silti. Ovatko jotkut noin epävarmoja omasta parisuhteestaan vai mitä selittää tuollaisen hullun käytöksen?
Ei, mulla ei ole suhdetta varatun kanssa vaan ihmettelen joidenkin ihmisten käytöstä aiheeseen liittyen.
Utelias
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä varastaa aikaa lapsiltaan ja puolisoltaan pettämiseen. Mitä hienoa siinä on. Jos on munaa, niin eroaa ensin ja sekoilee sitten siellä missä haluaa.
Tässä hyvä esimerkki ap:n kysymykseen. Onko sulla jotain aloitukseen liittyvää sanottavaa?
Eri ihmisillä menee tunteisiin eri asiat.
Jos voidaan keskustella asiasta teoreettisesti, niin kumpi olisi mielestänne pahempaa: se että puoliso kävisi reissulla ilotalossa vai se että hänellä olisi vakituisempi sivusuhde? Ja kumpi puolisoista olisi enemmän väärässä, jos toinen ostaisi avioliiton ulkopuolista seksiä ja toisella olisi vakituinen sivusuhde? Vai olisivatko kaikki vaihtoehdot yhtä pahoja?
Aiemmin oli kai aika tavallista, että varakkaat miehet asioivat ilotaloissa ja ylläpitivät sivusuhteita.
Olipa se edellinen aloitus todella muka neutraali yleinen keskustelunaloitus. Ensin ap rehvastelee kuinka tietoisesti pettää varatun kanssa ja odottaa sen jälkeen neutraalia yleistä keskustelua. Siinä ei keskustelua yritetty johdattaa mihinkään suuntaan.
Pettävänä naisena tunnen itseni alfanaaraaksi, voimakkaaksi. Minua kiusattiin koulussa koko peruskoulun ajan, erityisesti tytöt kiusasivat. Vihasin itseäni ja pidin itseäni vastenmielisenä. Ensimmäiseen seurustelusuhteeseen uskaltauduin itseinhon takia vasta 26-vuotiaana. Nyt, 46-vuotiaana otan tuon kaiken takaisin. Olen haluttu ja hyvännäköinen. Itsetuntoni on kohdillaan. Joillakin se vaan menee näin.
Eipä olis eka kerta, kun petetyn puolustautuminen yritetään vaientaa. 😁
Vierailija kirjoitti:
Ex vaimo petti selän takana melkein puolivuotta nykyisen miehensä kanssa. Kerkesi lapset opettamaan uuteen mieheen, niin että kun minulle kerrottiin ja muutin pois, niin uusi mies asui samana päivänä siellä..
Näin pari vuotta tuon jälkeen pystyy katsomaan hiukan neutraalimmin tilannetta.
Näin petetyn silmin, pettämis kertomukset pistää etomaan. Sama koskee lähes kaikkia kohtalotuttuja. Etenkin jos pariskunnalla on lapsia.
Suhteestaan epävarmat ovat yleensä negatiivisiä kertojaa kohtaan. Erityisen agressiivisia mikäli ovat itse se jolla on hinkua liiton ulkopuolelle.
Sarjapettäjät ovat usein neutraaleja, koska eivät halua keskustelun leviävän heihin.
Liittoonsa luottavat yleensä pitävät suunsa kiinni. Paheksutaan sisäisesti, mutta ei lähdetä revittelemään muille.
Miksi jotkut flippaa? Kaikki liittyy aina omiin kokemuksiin (joko henkkoht tai läheinen), reagoint
Oletpa paljon analysoinut ja pohtinut asiaa! Et liene enää vapaa mies..
Pettäminen on traumatisoinut todella pahasti. Samoin pettäjät.
"Mistä tiedät mitä pari on sopinut. Jos minä kerron sinulle että meillä on avoin suhde, niin alatko inttämään vastaan?"
Ite en haluaisi harrastaa seksiä ihmisen kanssa, joka kertoo olevansa avoimessa suhteessa.
Eri
Vierailija kirjoitti:
Ehkä avioliitossa oli jo ennestään vakavia ja ratkaisemattomia ongelmia, ja pettäminen oli vain niiden lopullinen seuraus ja ilmentymä.
Niinkuin esimerkiksi pieni vauva, joka vie vanhempien voimat. 😊
Vierailija kirjoitti:
Pettävänä naisena tunnen itseni alfanaaraaksi, voimakkaaksi. Minua kiusattiin koulussa koko peruskoulun ajan, erityisesti tytöt kiusasivat. Vihasin itseäni ja pidin itseäni vastenmielisenä. Ensimmäiseen seurustelusuhteeseen uskaltauduin itseinhon takia vasta 26-vuotiaana. Nyt, 46-vuotiaana otan tuon kaiken takaisin. Olen haluttu ja hyvännäköinen. Itsetuntoni on kohdillaan. Joillakin se vaan menee näin.
Ja näin paskot karmasi ja joudut seuraavassakin elämässäsi helvettiin. Miten meni omasta mielestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinä kyselet kaikenmaailman itsestään selviä juttuja koko ajan?
Kai nyt itsekin osaat jotain ajatella ja päätellä.
Koko ajan? Missä mä koko ajan kyselen kaikkea?
ap
Sulla on kyllä itelläs joku ongelma. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin paskot karmasi ja joudut seuraavassakin elämässäsi helvettiin. Miten meni omasta mielestäsi.
En usko karmoihin. Omasta mielestäni meni erittäin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pettäjä varastaa aikaa lapsiltaan ja puolisoltaan pettämiseen. Mitä hienoa siinä on. Jos on munaa, niin eroaa ensin ja sekoilee sitten siellä missä haluaa.
Tässä hyvä esimerkki ap:n kysymykseen. Onko sulla jotain aloitukseen liittyvää sanottavaa?
Mä luin tuon kyllä ihan neutraalina mielipiteenä asiasta, en floppaamisena.
Taitaa lukijan oma äänensävy päässä määritellä liiaksi?
Eri
Vierailija kirjoitti:
Olipa se edellinen aloitus todella muka neutraali yleinen keskustelunaloitus. Ensin ap rehvastelee kuinka tietoisesti pettää varatun kanssa ja odottaa sen jälkeen neutraalia yleistä keskustelua. Siinä ei keskustelua yritetty johdattaa mihinkään suuntaan.
Haluaa polkea muita. Sekä täällä, että reaalimaailmassa. Vallan tunnetta. Eipä siinä muuta.
Vierailija kirjoitti:
Miten puolisosi on tuohon syyllinen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hän petti itse ensin. Sen jälkeen suhteemme ei enää palautunut ennalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko karmoihin. Omasta mielestäni meni erittäin hyvin.
Mä oon kanssa pettänyt joskus. Ja tullut myös petetyksi. Aikansa sitä tunsi itsensä voimakkaaksi ja seksikkääksi jne. Mutta ajan mittaa se alkoi hiertää. Olla sellainen. Valehdella. Oikeuttaa. En jaksanut enää vaan tunnustin kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ole eronneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette ole eronneet?
Lasten on hyvä kasvaa ydinperheessä. En hyväksy vuoroviikkoasumista enkä yksinhuoltajuutta.
Huomioinut saman.