Voiko joku olla täysin tietämätön jos puolisolla on salasuhde jonkun kanssa pidemmän aikaa? Eikö muka mitään vaistoa?
Mietin vain kun itse olen ollut varatun miehen kanssa salasuhteessa kaksi vuotta. Eikö muka sitä vaistoa, jos toinen käy vieraissa koko ajan? Vai onko jotkut niin hyviä esittämään viatonta?
Enhän mä toki olen miehen kanssa asiasta puhunut, mutta siis kyllähän sitä saa lukea juttuja, että joillekin on tullut täytenä yllätyksenä pettäminen.
Kommentit (409)
Ehkä vaistoaa jonkin olevan pielessä tai on huomannut jotain outoa, mutta ei vain osaa arvata mistä on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se vähän riippuu suhteen intensiivisyydestä. Tuo kahden perheen pyörittely vaatinee jo mielikuvitusta. Mutta jos nyt hypoteettisesti mietitään, olen melko varma, että pystyisin tapailemaan toista miestä aika kauan miehen huomaamatta, jos niin haluaisin tehdä. Psyyken päälle se kävisi, enkä ymmärrä miksi niin tekisin, mutta luultavasti ainakin teknisesti onnistuisin. Ja siis miksei se sujuisi yhtä lailla mieheltäkin. Ei meillä ole tapana toistemme menoja kyttäillä ja epäillä.
Entisenä pettäjänä voin kertoa, että onnistuu helposti, etenkin jos työ sisältää matkustelua ja muuta epäsäännöllistä työaikaa. Ei tee edes tiukkaa aikataulujen kanssa.
Hei kaikki! "Entinen pettäjä" täällä.
Mikä olet siihen saakka kunnes petät taas? Stand by pettäjä?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä vaistoaa jonkin olevan pielessä tai on huomannut jotain outoa, mutta ei vain osaa arvata mistä on kyse.
Tai ei ole todisteita.
Lähdin itse joskus nuorena ja naiivina osapuoleksi pettämiseen. Ainakin omalla kohdallani tilanne oli sellainen, että sitä ei olisi miehen puoliso voinut mitenkään aavistaa tai estää. Olin tämän miehen oppilas, ja meillä synkkasi hyvin lukion aikana, ihan kaverimielessä. Kliseinen asetelma tällaiseen kuvioon, mutta minulla oli tuolloin huonot välit vanhempiini, etenkin isään, ja hän tavallaan paikkasi vanhemman roolia kuuntelemalla ja neuvomalla ja välittämällä. Kun valmistuin, jatkoimme tapaamista ja juttelemista, ja hän lopulta sitten päätyi ihastumaan minuun. Olin 19, mutta en edes tuolloisilla epäkehittyneillä aivoillani kuvitellut, että kyse olisi mistään muusta kuin hetken huvista tai että nappaisin hänet itselleni. Asetelma oli kaiken kaikkiaan täysin parisuhteeksi sopimaton, joten minulla ei ollut mitään mielenkiintoa hänen avioliittoaan kohtaan, ja tein osani, että hän ei jäisi kiinni. Hänellä oli kaksi itseäni nuorempaa lasta, ja oli yhdestä vuodesta kiinni, ettemme käyneet samaan aikaan lukiota vanhimman kanssa. Olin siis mielissäni, kun vaimo ei saanut tietää, ja kun juttumme päätyttyä mies pääsi jatkamaan avioliittoaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Hyvät muistot siitä jäi kummallekin, ja saatamme kirjoittaa kuulumisia parin vuoden välein ihan platonisessa mielessä, mutta nykyään en itse enää tuollaiseen lähtisi, vaan sanon varatuille suoraan, että "ei kiitos, setvi omat kuviosi ensin ja päätä, mitä haluat".
Ihan ensiksi, olet sairas ja säälittävä ihminen, jonka aikana moni ihminen elämän varrella on pettänyt pahemman kerran, jos moraali on näin hunningolla. Itsekunnioituskin on kyllä mielenkiintoisen puutteellinen. Toivon todella, että kun joku päivä jäätte kiinni, joudut itsekin kokemaan seurauksia, eikä nainen ole mikään uuden ajan hölmö girl's girl, joka ei sinulle vastuuta asiasta laita.
Toiseksi, suurin osa pettäjistä on typeriä, ja jäävät kiinni. Mutta silloin kun aletaan puhua sarjapettäjistä, monen vuoden salasuhteista... tulee aivan eri ihmistyyppi vastaan. Monilla on aidosti persoonallisuushäiriöitä, diagnosoimattomia tai ei. ASP:tä, narsismia, patologista valehtelua ja muuta pitkäaikaiseen valehteluun ja manipulaatioon ja empatian ja syyllisyyden tunteen puuttumiseen liittyviä olemassaolevia tai kehittyneitä ongelmia mielessä.
Heille on tyypillisempää tunteellinen manipulaatio ja pahoinpitely. Kaasuvalottaminen ja aggressiivinen puolustuskanta, joka kääntää kaikki kysymykset turhilta tuntuviksi taisteluiksi.
Jokaisen suhteen tärkein tukipilari ja ohje on luottamus. Kun joku valehtelee siinä suhteessa päin naamaa, on vain yksi syytettävä ihminen, kun toinen ei epäile.
Vierailija kirjoitti:
Niin voihan pettäjä selittää, että on stressiä tms. miksi muka käyttäytyy eri tavalla.
Ap
En tietäisi mitään, jos miehellä olisi salasuhde. Hänen työnsä on epäsäännöllistä ja sisältää matkustelua. Lisäksi mies on hyvä valehtelemaan, eikä hänellä vaikuta olevan normaalia omaatuntoa. Jos se hänen myyntityönsä on sellaista, että perustuu bullshitin puhumiseen. Hän on niin hyvä esittämään muunlaista, että minulta on mennyt todella monta vuotta ennen kuin olen edes tajunnut, että hän on sisimmässään moraaliton.
Jos puolisolla on aina ollut omat menonsa, eikä hänen käytöksensä ole juuri muuttunut sinä aikana, kun on oltu yhdessä... kai sitä sitten voi olla täysin tietämätönkin. Tai ei halua tietää, tai ei välitä. Mahdollisuuksia on monia.
Voihan se olla että kummallakin puoliskolla on salasuhde ja siksi toisen menoja katsotaan läpi sormien. Jotkut voi olla yhdessä vaan rahan vuoksi tai lasten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se vähän riippuu suhteen intensiivisyydestä. Tuo kahden perheen pyörittely vaatinee jo mielikuvitusta. Mutta jos nyt hypoteettisesti mietitään, olen melko varma, että pystyisin tapailemaan toista miestä aika kauan miehen huomaamatta, jos niin haluaisin tehdä. Psyyken päälle se kävisi, enkä ymmärrä miksi niin tekisin, mutta luultavasti ainakin teknisesti onnistuisin. Ja siis miksei se sujuisi yhtä lailla mieheltäkin. Ei meillä ole tapana toistemme menoja kyttäillä ja epäillä.
Entisenä pettäjänä voin kertoa, että onnistuu helposti, etenkin jos työ sisältää matkustelua ja muuta epäsäännöllistä työaikaa. Ei tee edes tiukkaa aikataulujen kanssa.
Hei kaikki! "Entinen pettäjä" täällä.
Mikä olet siihen saakka kunnes petät taas? Stand by pettäjä?
Sellainen. Tiedän kuinka helppoa se on. Jos hiukankin osaa asiansa, sitä voi jatkaa vuosikausia jäämättä kiinni. Vanhemmiten on iskenyt moraali päälle ja jätetään nuoremmille jännitykset ja draamat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä jää kiinni. Voi olla ettei toista osapuolta kiinnosta toisen osapuolen touhut ja raha puhuu näissäkin asioissa. Miksi salarakkaasi ei ole jo eronnut? Et ole tullut mieleen tämä.
Miksi miehen pitäisi erota? En mä sellaista odota. Meillä on salasuhde pelkän seksin vuoksi.
Ap
Mitä valitettavaa sinulla sitten on? Ei sinulle kuulu miehen parisuhde millään tavalla.
Eihän edellinen mitään valitakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina näistä jää kiinni. Voi olla ettei toista osapuolta kiinnosta toisen osapuolen touhut ja raha puhuu näissäkin asioissa. Miksi salarakkaasi ei ole jo eronnut? Et ole tullut mieleen tämä.
Miksi miehen pitäisi erota? En mä sellaista odota. Meillä on salasuhde pelkän seksin vuoksi.
Ap
Mitä valitettavaa sinulla sitten on? Ei sinulle kuulu miehen parisuhde millään tavalla.
Valittaa siitä ettei miehen puoliso ole huomannut salasuhdetta. Se on helposti hoidettu yhdellä viestillä tai soitolla. Ilmeisesti ei riitä kuitenkaan pillua siihen.
Yleensä vakiintuneet parit eivät syynää toistensa tekemisiä tai ole koko ajan yhdessä. On todella helppo pettää. Ihan sama kuin että on helppo pitää muitakin salaisuuksia. Minua on kerran petetty ja tosiaan olen myös tuhonnut sen naisen elämän. Olen kertonut kaikille mitä hän on tehnyt ja varmistanut, että hän ei saa työmahdollisuuksia yms, pilannut hänen maineensa. Ap voi saada myös aika pahaa kostoa, että sitä voi miettiä. Itse en koskaan petä koska haluan voida katsoa itseäni peiliin ilman että joutuisin häpeämään itseäni. Toisten miehiin koskeminen on minusta häpeällisyyden huippu, pahinta pohjasakkaa sellaiset tyypit. Johtuu siitä, että on jotenkin rikki, haluaa aiheuttaa pahaa ja olla paha, ap:kin miettii sitä vaimoa ja toisaalta tietää tekevänsä väärin. Ap:n pahin rangaistus on se että hän joutuu elämään itsensä kanssa.
Jännä näkökanta AP. Täällä muuten joku sinun kuuloisesi on valittanut ja riehunut useasti kun mies ei ole jättänyt puolisoaan ja pitää häntä vain seksileluna, oliko se joku särkynyt sydän. Ei ole kyllä kuulostanut tippaakaan onnelliselta ihmiseltä. Hirveän kuuloinen elämä ja hirveän kuuloinen akkeli.
Meillä oli jossain kohtaa puolisoni kanssa vaihe, jossa kokeilimme avointa suhdetta. Kumpikin sai tapailla muita vapaasti tietyin keskenämme sopimin säännöin ja sovittiin myös ettemme kerro "sivukumppaneille", että elämme avoimessa suhteessa. Ajattelimme, että se saattaisi pilata mahdollisuuksia ja muutenkin koimme, että se asia ei muille kuulu. Toisillemme kyllä kerroimme näistä "sivukumppaneista", puuhasteluista ja se oli osa tätä kokeilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Valittaa siitä ettei miehen puoliso ole huomannut salasuhdetta. Se on helposti hoidettu yhdellä viestillä tai soitolla. Ilmeisesti ei riitä kuitenkaan pillua siihen.
Enkä valita. Miksi ihmeessä haluaisi miehen avovaimolle kertoa yhtään mitään? En mä tuota miestä itselleni halua. Tässä on nyt keskusteltu yleisestikin tästä aiheesta, mutta sä vain takerrut lapsellisesti mun tekemisiin.
Ihan sun omaa kuvitelmaa nyt nuo jutut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jännä näkökanta AP. Täällä muuten joku sinun kuuloisesi on valittanut ja riehunut useasti kun mies ei ole jättänyt puolisoaan ja pitää häntä vain seksileluna, oliko se joku särkynyt sydän. Ei ole kyllä kuulostanut tippaakaan onnelliselta ihmiseltä. Hirveän kuuloinen elämä ja hirveän kuuloinen akkeli.
Okei. No mä en valita enkä riehu. Mä en tuota miestä parisuhteeseen huolisi enkä odota miehen jättävän avovaimoaan. Meillä on salasuhde pelkän seksin vuoksi.
Ap
Olen ollut nyt 4,5 v pettäjä. Mieheni ei osaa epäillä mitään. Meillä luottamus pelaa.
Antaisi itse mulle eikä pihtaisi. Muutenkin pitää mua vain hyvänä kokkina ja kodin hengettärenä. Mä aion nauttia elämästä. Sama juttu toisella osapuolella. Hänellä vaimo masentunut työkyvyttömäksi. Molemmat ollaan lasten takia vielä näiden nyhvyjen puolisoidemme kanssa.
Otat tuon näkökannan koska yrität vierittää syytä viattomalle osapuolelle. Olet varmaan aika kateellinen hänelle ja yrität edes jollain tavalla saada häntä näyttämään huonolta, eikö niin?
Niin ja jos petetty kysyy asiasta puolisolta, niin pettäjä osaa selittää asiat omaksi parhaaksi ja vakuutella olevansa uskollinen.
Ap