Yle: Nämä seikat kaatoivat Arto Satosen valinnan Kelan johtajaksi
Kelan pääjohtajan valinnasta tuli poliittinen kuurupiilo
Tässä jutussa kerrotaan, mitkä seikat saattoivat kaataa tehtävään ennakkosuosikkina pidetyn työministeri Arto Satosen (kok.)
Pitkään pidettiin selvänä, että kokoomuksen työministeri Arto Satonen valitaan tehtävään.
Yksi syy voi olla se, että Satonen on näkyvä poliitikko, joka on työministerinä hallituksessa, joka on tehnyt leikkauksia työttömyysturvaan.
Oppositiopuolueita edustavien haastateltavien mielestä kokoomus ei osannut varoa tulenarkaa tilannetta, vaan ajoi liian röyhkeällä tavalla Satosta Kelan johtoon, ja Satonen itse oli varomaton.
Yksi esimerkki tästä on Satosen silmiinpistävän lyhyt työhakemus.
- Tämmöinen ylimielinen hakemus, että ei tarvitse kuin ilmoittautua niin paikka on minun, niin se yhdistelmä oli vähän graavi, kuuluu yhden Ylen haastateltavan tiivistys.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sure Arto. Kyllä sinä löydät töitä.
Jos ei muuta niin jatkat hyvää työtäsi kansanedustajana. Pirkanmaan puolesta. Aina.
Sössöttävälle ja räkää ympäriinsä roiskivalle läskille riittää aina töitä isin grillikioskissa.
Miten voit kirjoittaa noin?
Vierailija kirjoitti:
Satonen ehkä kaatui, mutta hän nousee ylös ja jatkaa entistä vahvempana.
Mies on Cambridgen yliopistossa koulutettu miljonääri ja shakkimestari.
Joku yksi opintoviikko suoritettuna rahalla Kheinbridtzissa. Valmistunut Rovanieellä. Kheinbridtz ei sijaitse Rollossa. Kansallisen tason mestari, eli kutosdivaria maailalla - mikäli edes sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä sure Arto. Kyllä sinä löydät töitä.
Jos ei muuta niin jatkat hyvää työtäsi kansanedustajana. Pirkanmaan puolesta. Aina.
Sössöttävälle ja räkää ympäriinsä roiskivalle läskille riittää aina töitä isin grillikioskissa.
Miten voit kirjoittaa noin?
Totuus sattuu?
Nyt katkerana syytti vappupuheessaan Sanna Marinia talouden huonosta tilasta.
Vierailija kirjoitti:
Mut, eikös se nainen ollu vahvoilla tehtävävalinnassa. Yhtäkkiä pyyhkäsi Lehtonen ohi.
enemmän meriittiä ja kova koulutus, olkoot että Satonen oli työministeri jonka olisi pitäyt luoda työpaikkoja, oikea valittiin
Vierailija kirjoitti:
Petteri Orpo seisoo Arto Satosen takana.
Sinnekö se on tällä kertaa kadonnut? Eipä ihme, ettei ole löydetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Coulutettu Cambridgessä= käynyt pari kesäkurssia.
Millä tavalla shakinpeluu valmistaa Kelan pääjohtajuuteen?
Molemmissa tarvitaan älyä.
Mutta jos kyseessä olisi ollut naispuolinen samoilla meriiteillä niin kukaan ei taivastelisi eikä itkisi perään.
Kuntouttavaan työtoimintaan muiden nerojen sekaan!
Teki työministerinä historiallisia uudistuksia. Siitä kiitoksena oppositio kampitti hänet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Persut pilasi Satosen suojatyöpaikan vaikka kaiken piti olla jo pari vuotta sitten valmiiksi sovittu
Persut pilasi Suomen, ja yrittävät nyt pelastaa nahkansa esittämällä vastustavansa poliittisia nimityksiä.
Liian myöhään saksien heiluttelun jälkeen.
Perussuomalainen on nimensä mukaisesti suomalaisen puolella.
Sastamalan hikipajalta aina hommia löytyy jos aika käy pitkäksi.
Hei,
olen kiinnostunut Kelasta, koska Kela on tärkeä. Sidosryhmätyö on tärkeää. Olen kirjoittanut 2 omakustanne-poliittista pamflettia, joissa poliittisten teesieni kautta ilmoitan vihaamani sosiaaliturvaa ja hyvinvointivaltiota.
Teen sidosryhmieni kanssa määrätietoista työtä Kelan yksityistämiseksi. Gradussani laukesin Thatcherin visioille, olen myös myynyt nakkeja sidosryhmilleni puoluetuella, käyttäen hyväkseni Kelan työvoimaa ja tukia.
Kerran kävin rahalla kuuntelemassa yhden luennon Gambrichsessa, ja nakkiyrittämiseni ja perintövarallisuuteni vuoksi olisin sopiva henkilö purkamaan Kelan päällekkäisyyksiä - yksityistäminen kiinnostaa sidosryhmiäni ja minua,koska kela on tärkeä.
Olen siis innostunut Kelasta ja sidosryhmässäni vaikuttava Pm orpo tukee minua.
Voinen aloittaa 1.6, kun tässä nyt duunit loppuu - sidosryhmäni Kelailee niin.
Yt,- Arde Satonen, former unemploymentministry och samma på svenska
Vierailija kirjoitti:
Sastamalan hikipajalta aina hommia löytyy jos aika käy pitkäksi.
Näin kunta myy työttömiä firmojen alihankkijoiksi Sastamalassa.
https://seura.fi/asiat/tutkivat/nain-kunta-myy-tyottomia-firmojen-aliha…
Vierailija kirjoitti:
Ylimielinen, ruma ja ennen kaikkea osaamaton. Missä ovat ne luvatut 100 000 uutt työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimielinen, ruma ja ennen kaikkea osaamaton. Missä ovat ne luvatut 100 000 uutt työpaikkaa?
Satonen sanoi syksyllä, että oikea aika arvioida hallituksen työllisyystoimien vaikutuksia on 2026-2027.
https://www.opettaja.fi/ajassa/arto-satonen-asiat-ovat-edenneet-taysin-…
Kyllä hän kaikkien arvioiden mukaan nimenomaan oli pätevä, mutta Lehtonen ja Backman soveltuivat tehtävään paremmin.