Onko liput Korkeasaareen hyvä tapa auttaa köyhiä lapsiperheitä?
Korson seurakunta tahtoo auttaa köyhiä lapsiperheitä keräämällä heille lahjoituksena lippuja Korkeasaareen. Lasten lippu maksaa 18 € ja aikuisten lippu 27 €. Myös aikuisten lippuja tarvitaan, koska tarkoituksena on, että koko perhe pääsisi Korkeasaareen yhdessä. Esim. nelihenkisen perheen (2 aikuista ja 2 lasta) liput maksaa yhteensä 90 €. Onko tämä teidän mielestä hyvä tapa auttaa köyhiä lapsiperheitä vai voisiko rahat käyttää paremminkin?
Kommentit (81)
Eikö se ole kaupungin omistama? Miksei sinne pääse edullisemmin? Ei eläimet katselusta kulu. Korkeasaari on myös tylsä. Harvoin näkee isoja eläimiä.
Tarjoaisin köyhille lapsille ennemmin elämyksellisiä tapahtumia, joihin voi sisältyä esim. tanssi- ja musiikkiesityksiä, askartelua ja terveellinen ateria. Seurakunta voisi lahjoittaa tilat käyttöön ja ohjelman toteuttamisessa voitaisiin hyödyntää vapaaehtoisia mahdollisuuksien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä antaisin liput Korkeasaareen, Linnanmäelle, Särkänniemeen tai Powerparkiin. Jos ei asu minkään näiden lähettyvillä, niin sitten lahjakortti esim. Holiday Clubin kylpylään (käy mihin tahansa ketjun kylpylään eri puolilla Suomea), InterSportiin, elokuvateatteriin tms.
Ei rahaa, vaan palvelu, elämys tai kohde, joka ilahduttaa koko perhettä tai ainakin perheen lapsia.
Korsolaiset asuvat Korkeasaaren lähettyvillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko keskustelu on oikeisto-vasemmisto -akselin ideologista vääntöä siitä että pitäisikö köyhän olla minun alapuolellani vai tasa-arvoinen kanssani. Pitäisikö köyhän olla orja vai saako köyhä päättää itse omista asioistaan.
Saa päättää itse omista asioistaan ja saa myös elättää itsensä. Ihan niin kuin me kaikki.
Onko mailmassasi todellinen mahdollisuuksien tasa-arvo? Minun maailmassani ei. Ehkä asumme eri planeetoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huono idea. Tuollaiset liput on helppo myydä eteenpäin.
Ja siitä seuraa sitten mielestäsi asia x? Mikä on x?
Lippujen myynnistä saadut rahat on helppo käyttää esim. viinaan, tupakkaan tai vaikka rakennekynsiin. Tai johonkin muuhun joka ei auta köyhiä lapsia mitenkään.
Pitäisikö yhteiskunnan siis perustaa organisaatio joka vahtisi ettet sinä käytä palkkarahojasi mihinkään mainitsemistasi asioista. Onko oletuksesi siis että pienituloinen ihminen on epäluotettavampi kuin sinä?
Etkö tosiaan ymmärrä lahjoituksen ja palkan eroa?
Parasta olisi, että mahdollisimman moni ostaisi kausikortin Korkeasaareen mutta jättäisi menemättä sinne, jotta eläimet saisivat elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lippujen myynnistä saadut rahat on helppo käyttää esim. viinaan, tupakkaan tai vaikka rakennekynsiin. Tai johonkin muuhun joka ei auta köyhiä lapsia mitenkään.
Pitäisikö yhteiskunnan siis perustaa organisaatio joka vahtisi ettet sinä käytä palkkarahojasi mihinkään mainitsemistasi asioista. Onko oletuksesi siis että pienituloinen ihminen on epäluotettavampi kuin sinä?
Kaikki, mitä sinulla on, jopa sinun elämäsi ja kehosi, on Jumalan luomaa ja lahjaa sinulle. Myös armo on tarjolla sinulle jos otat sen vastaan.
No mikä ettei jos tykkäävät. Onhan se kiva että joskus pääsevät johonkin. Itse boikotoin eläintarhoja enkä haluaisi tuollaista lahjaa, toki näissä kai yleensä kysytäänkin että onko kiinnostusta. Mä olen ostanut vähävaraisille teineille elokuvaliput, mihin sisältyi hyvät paikat ja syötävää, suorana lahjana. Oli kyllä tosi mieluinen lahja, en muista enää mitä kävivät katsomassa, kertoivat senkin. Nämä olivat siis puolituttuja ja huijasin että voitin ne, mutta ei ole itsellä käyttöä. Tosiasiassa ostin ne että saivat jotain kivaa elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä koko keskustelu on oikeisto-vasemmisto -akselin ideologista vääntöä siitä että pitäisikö köyhän olla minun alapuolellani vai tasa-arvoinen kanssani. Pitäisikö köyhän olla orja vai saako köyhä päättää itse omista asioistaan.
Saa päättää itse omista asioistaan ja saa myös elättää itsensä. Ihan niin kuin me kaikki.
Onko mailmassasi todellinen mahdollisuuksien tasa-arvo? Minun maailmassani ei. Ehkä asumme eri planeetoilla.
Miksi ihmeessä maailmassa pitäisi olla mahdollisuuksien tasa-arvo? Tuohan sama jos kyselisi sen perään miksei kaikki ihmiset ole ulkonäöltään yhtä kauniita tai miten toisilla on enemmän rahaa kuin toisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä maailmassa pitäisi olla mahdollisuuksien tasa-arvo? Tuohan sama jos kyselisi sen perään miksei kaikki ihmiset ole ulkonäöltään yhtä kauniita tai miten toisilla on enemmän rahaa kuin toisilla.
Sinäpä sen sanoit.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole kaupungin omistama? Miksei sinne pääse edullisemmin? Ei eläimet katselusta kulu. Korkeasaari on myös tylsä. Harvoin näkee isoja eläimiä.
Järki hoi, ilmaiseksiko kaikki pitäisi saada? Mietipä kuinka paljon ne eläimet ja niiden ylläpito maksaa.
Korkeasaareen pääsee ilmaiseksikin joinain päivinä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otapa selvää. Googlella voit vaikka aloittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki, mitä sinulla on, jopa sinun elämäsi ja k
Niin. Lahjoitus ja palkka ovat silti kaksi eri asiaa.
Mieluummin liput luonnontieteelliseen museoon. Ei oppi ojaan kaada.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järki hoi, ilmaiseksiko kaikki pitäisi saada? Mietipä kuinka paljon ne eläimet ja niiden ylläpito maksaa.
Ei ilmaiseksi, mutta edullisemmin joku päivä. Se on hyvä päiväretkikohde lapsiperheelle. Ei se kuluta Korkeasaarta, jos sinne menee kävelemään. Sinne voisi vielä kotieläimiä, kuten lampaita ja lehmiäkin.
Ihmetyttää että lapsiperheet on ainoa mitä Suomessa suositaan. Eli vaikka muut kuolisivat nälkään niin viis? Ei mikään tekohengitys korvaa riittävän kokoisia tukia.
Korkeasaari on ilmaispäivinä auki 10-16, sisään pääsee klo 10-15. Vuoden 2025 ilmaispäivät ovat:
Tammikuu: 13.1.2025
Helmikuu: 3.2.2025
Maaliskuu: 3.3.2025
Lokakuu: 6.10.2025
Marraskuu: 3.11.2025
Joulukuu: 1.12.2025
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kesustelu siitä mikä on oikea tai väärä tapa auttaa köyhiä lapsiperheitä, on köyhien lapsiperheiden yläpuolelle asettumista ja rumaa käytöstä.
Hyvin sanottu. Se mitä itse mietin tässä on se, että tuollainen yksittäinen elämys saattaa aiheuttaa turhaa mankumista, jos puutteita on muuallakin. Eli itse en tekisi valintaa heidän puolestaan vaan antaisin rahat kouraan ja sanoisin, että hankkikaa mitä tarvitsette tai haluatte.
ongelmana, että se halu on usein siiderilonkerorööki!
Mä antaisin liput Korkeasaareen, Linnanmäelle, Särkänniemeen tai Powerparkiin. Jos ei asu minkään näiden lähettyvillä, niin sitten lahjakortti esim. Holiday Clubin kylpylään (käy mihin tahansa ketjun kylpylään eri puolilla Suomea), InterSportiin, elokuvateatteriin tms.
Ei rahaa, vaan palvelu, elämys tai kohde, joka ilahduttaa koko perhettä tai ainakin perheen lapsia.