Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä lapsenvahdiksi ja hän suuttui tarjotusta summasta.

Vierailija
02.05.2025 |

Olemme siis molemmat pienituloisia jonka vuoksi minä teen tarkat laskelmat paljonko minulla on varaa käyttää.

Olen jo kuukausia odottanut yhtä menoa mikä minulla on ja pääsen vihdoin yksin sinne kun äitini lupasi olla lapsenvahti.

No eilen ystäväni soittaa että onko minulla antaa hänelle 50€ kun joku lasku on menossa ulosottoon. Vastasin että minulla ei ole yhtään ylimääräistä. Hän oli ihan kauhuissaan niin kerroin että minulla on 50€ varattuna bensakuluihin kun äitini hakee X:n luotani ja tuo takaisin, mutta jos haluat olla lapsenvahti niin voin antaa tuon 50€ sinulle ja äitini ei tarvitse lähteä yhden päivän vuoksi ajamaan tänne. Kerroin että täällä on myös syötävää ja että tulisin seuraavana päivänä kahden aikoihin.

Hän haukkui että ei kukaan tuolla summalla ole yli vuorokautta lapsenvahti ja suostuu vain jos maksan hänelle sitten myöhemmin vielä lisää 50€

Sitten järjetön siirtyminen kun en tähän suostunut ja hän löi luurin korvaan. Pitäisikö minun nyt yrittää soittaa ja pyytää anteeksi vai pitäisikö hänen pyytää minulta? Mitä mieltä?

Ja sanottakoon vielä että olisin lainannut hänelle sen rahan jos minulla olisi, mutta ei ole!

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäjärkisten persaukisten ongelmia. Ei kiinnosta.

Näyttääpä kiinnostavan🤣

Vierailija
62/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50€ bensoihin omalle äidille. En kehtaisi isoäitinsä ottaa edes vastaan. Noh, sillähän ajelee sitten jo useamman sataa kilometriä 

Mitä se sin napaa kaivelee, sä et tiedä millaisella autolla ap:n äiti ajelee ja paljonko se vie bensaa, et myöskään kuinka pitkä matka on! 

On ihan ymmärrettävää että ap haluaa äidillensä bensat maksaa kun hoitaa lapsen ilmaiseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähäjärkisten persaukisten ongelmia. Ei kiinnosta.

Uli uli, piti kuitenkin kommentoida ääliö.

Vierailija
64/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50€ bensoihin omalle äidille. En kehtaisi isoäitinsä ottaa edes vastaan. Noh, sillähän ajelee sitten jo useamman sataa kilometriä 

Mitä se sin napaa kaivelee, sä et tiedä millaisella autolla ap:n äiti ajelee ja paljonko se vie bensaa, et myöskään kuinka pitkä matka on! 

On ihan ymmärrettävää että ap haluaa äidillensä bensat maksaa kun hoitaa lapsen ilmaiseksi.

No en tiedä, en. Jännä kyllä, ettei nykyään tehdä lapsia, kun isoäideillekin pitää maksaa lastenhoitoavusta. Ilmeisesti ei montaa kertaa vuodessa ole apua pyydetty.

Vierailija
65/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako han se mummu bensat siitä, kun tämä perhe käy kylässä

Vierailija
66/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaako han se mummu bensat siitä, kun tämä perhe käy kylässä

Kyläreissu on eri asia mitä vuorokauden kestävä lapsenvahtikeikka. Rumasti kyllä nimittelette hyväntahtoista mummoa, jolla on pieni eläke.

Vierailija
67/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kalskahtaa "olen jo kuukausia odottanut". Kun kyseessä ei ole äkillinen meno, olisi ap:lla ollut aikaa suunnitella aiemmin.

Ja, miksi päästää tuollainen "ystävä" lapsen lähelle.

Aloittajahan on suunnitellut kaiken tosi hyvin budjettia myöten.

Vierailija
68/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini on pienituloinen eläkeläinen ja välillä autan häntä taloudellisesti. Jos olisi lapsia, niin ehdottomasti maksaisin lapsenhoidosta. 

Eri

Vierailija
69/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän tolla tilata lapsille illaksi mitään kivaa ruokaakaan?

Sun lapset on sulle viiden kympin arvoisia. Eihän viidellä kympillä saa nykyään kaupastakaan mitään.

Vierailija
70/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kaukaa äiti ajelee jos tarvii 50€ pistää bensarahaa

Vierailija
71/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äidillä vuosimallin 1987 Mercedes Benz SL420, joka ei ole mikään pieniruokainen peli! 50€ menee jo 100km / suunta matkoihin.

Vierailija
72/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisillä olisi perustulo, niin tonkin keikan voisi tehdä huvikseen ilmaiseksi.

Vierailija
73/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kaveri kovin motivoitunut maksaan laskuansa näköjään. Ei ole sinun ongelma. Itse tein aikoinaan ihan mitä tarjottiin, lastenhoitoa, siivousta, eläinten hoitoa jne. Pienestäkin summasta että sain ruokaa ja laskuja maksettua. 

Vierailija
74/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidillä vuosimallin 1987 Mercedes Benz SL420, joka ei ole mikään pieniruokainen peli! 50€ menee jo 100km / suunta matkoihin.

Tuleeko sinulle hyvä mieli ilkeilystä?

Vierailija
75/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kaveri kovin motivoitunut maksaan laskuansa näköjään. Ei ole sinun ongelma. Itse tein aikoinaan ihan mitä tarjottiin, lastenhoitoa, siivousta, eläinten hoitoa jne. Pienestäkin summasta että sain ruokaa ja laskuja maksettua. 

Näinpä. Jos oikeasti uhkana on luottotietojen menetys, niin ois se kumma ettei siinä tilanteessa ois valmis tekemään jotain asian eteen. Vähän tulee sellainen olo, että tämä kaveri yrittää tuollaisella surkutarinalla vaan vedota ap:n tunteisiin, että antaisi rahaa. Tunnen hyvin sen ihmistyypin, joka on valmis sepustamaan ja valehtelemaan silmät päästään, että joltain heruisi vähän massia. Sitten kummasti jälkeenpäin tulee selville, ettei mitään hätätilannetta ollutkaan ja lainatut rahat ovat menneet ties mihin. Eipä ole noita "kavereita" enää.

Vierailija
76/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei ymmärrä lukemaansa ollenkaan. Siis. Kaikilla näillä kolmella on rahat tosi vähissä. Lapsi tarvitsee hoitajan yli yön. Aloittajan äiti hoitaa lapsen ilmaiseksi, mutta tarvitsee bensarahan, jotta pääsee kulkemaan. Aloittajalla on bensaraha, muttei muuta ylimääräistä rahaa.

Aloittajan kaveri tarvitsisi bensarahan verran rahaa. Hän ei kuitenkaan halua hoitaa lasta. Jos aloittaja antaa bensarahan kaverilleen, lapsella ei ole hoitajaa. Aloittaja ei siis voi antaa kaverilleen rahaa, ellei kaveri hoida lasta.

Kaveri suuttui tästä. Kaveri kuulostaa hyväksikäyttäjältä.

Ihan just näin. Tuo ei ole kaveri. Mun mielestä kaverin lasta hoidetaan ilmaiseksikin ainakin jos suht harvinaista (ei jokapäiväistä) ja jos vaan omaan kalenteriin sopii.

Vierailija
77/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lapset on sulle viiden kympin arvoisia. Eihän viidellä kympillä saa nykyään kaupastakaan mitään.

Tilata? Ei kaikki ole niin uusavuttomia että kiva ruoka pitää jostain tilata, me osataan katsos ihan itse kokata se kiva ruoka. Tietty jos on niin avuton kuin sinä että perse pitää pyyhkiä 10e/krt ni ei tuolla rahalla noin pösilö pärjää mutta nyt puhuttiin normaaleista ihmisistä.

Vierailija
78/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kalskahtaa "olen jo kuukausia odottanut". Kun kyseessä ei ole äkillinen meno, olisi ap:lla ollut aikaa suunnitella aiemmin.

Ja, miksi päästää tuollainen "ystävä" lapsen lähelle.

Mistä teitä lukutaidottomia ääliöitä riittääkin?!

Vierailija
79/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en tiedä, en. Jännä kyllä, ettei nykyään tehdä lapsia, kun isoäideillekin pitää maksaa lastenhoitoavusta. Ilmeisesti ei montaa kertaa vuodessa ole apua pyydetty.

Opettele lukemaan ennen kuin aiot päätäsi. Ap kertoi parissa viestissä äitinsä olevan pienituloinen ja työkyvyttömyyseläkkeellä. Ap maksaa bensat eikä siitä, että äiti hoitaa lasta.

Kova tarve joillakin pätemiseen, mutta ei viitsitä lukea aloitusta ja ketjua kunnolla

N45

Vierailija
80/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet täysi idiootti etkä osaa käyttää rahaa. 50 eurolla saa kaupasta hyvin ruokaa. Mä aikuinen ihminen käytän ruokaani n.150€ kuukaudessa.