Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä lapsenvahdiksi ja hän suuttui tarjotusta summasta.

Vierailija
02.05.2025 |

Olemme siis molemmat pienituloisia jonka vuoksi minä teen tarkat laskelmat paljonko minulla on varaa käyttää.

Olen jo kuukausia odottanut yhtä menoa mikä minulla on ja pääsen vihdoin yksin sinne kun äitini lupasi olla lapsenvahti.

No eilen ystäväni soittaa että onko minulla antaa hänelle 50€ kun joku lasku on menossa ulosottoon. Vastasin että minulla ei ole yhtään ylimääräistä. Hän oli ihan kauhuissaan niin kerroin että minulla on 50€ varattuna bensakuluihin kun äitini hakee X:n luotani ja tuo takaisin, mutta jos haluat olla lapsenvahti niin voin antaa tuon 50€ sinulle ja äitini ei tarvitse lähteä yhden päivän vuoksi ajamaan tänne. Kerroin että täällä on myös syötävää ja että tulisin seuraavana päivänä kahden aikoihin.

Hän haukkui että ei kukaan tuolla summalla ole yli vuorokautta lapsenvahti ja suostuu vain jos maksan hänelle sitten myöhemmin vielä lisää 50€

Sitten järjetön siirtyminen kun en tähän suostunut ja hän löi luurin korvaan. Pitäisikö minun nyt yrittää soittaa ja pyytää anteeksi vai pitäisikö hänen pyytää minulta? Mitä mieltä?

Ja sanottakoon vielä että olisin lainannut hänelle sen rahan jos minulla olisi, mutta ei ole!

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun äiti yhtä pa kuin sinä? 

Hyvä kysymys, miksi muuten omalle äidille pitää maksaa matkakuluja?

Siinäpä oikein röyhkeyden huippu taas äänessä.Toivottavasti sulla ei ole kakaroita eikä tule!

Vierailija
42/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla lokeilla on se ajatusmaailma, että kaikilla muilla on aina rahaa kuin roskaa. Todellisuushan on usein ihmisillä se, että ei sitä ylimääräistä hirveästi ole. Sen vuoksi varmaan veti hernettä nenään. Katsos, kun sinun olisi pitänyt heittää hänelle 100 e ilman mitään vastapalveluksia. Nyt olisi joutunut tekemään jotain rahan eteen, niin eihän se nyt lokille käy.

Sinuna en kokisi yhtään huonoa omaa tuntoa. Teit reilun tarjouksen. Jos ei ystäväsi ymmärrä sitä, niin hän varmasti hankkii rahansa jotenkin muulla tavoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et laske omalle vapaa-ajallesi hintaa? 

Se on juuri niin arvokasta kuin joka on siitä oikeasti valmis maksamaan.

Vierailija
44/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitisi joutuu ajamaan kaksinkertaisen matkan, koska hakee lapsen luokseen eikä hoida häntä kotonasi. Olisit selvinnyt 25 eurolla.

Vierailija
45/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oooh... voin maksaa sulle pari sataa kahden tunnin nussimisesta. Lisää on vaikka kuinka paljon jos tarvitset. Mä haluan nuorta naista sinä tarvitset rahaa. Rakastut mun isoon kulliin. Helppo homma. - Jorma 67v

Ei ap tarvi rahaa vaan sen kaveri, sun tarvii vaan nyt tyytyä käteen!

Vierailija
46/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kummallakin vähän rahaa miksi äiti hakee lapsen eikä hoida sitä ap luona?

Miksi ei? Lapsi pääsee mummolaan ja mummokin voi hoitaa mukavammin omassa kodissaan.

Vierailija
47/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitisi joutuu ajamaan kaksinkertaisen matkan, koska hakee lapsen luokseen eikä hoida häntä kotonasi. Olisit selvinnyt 25 eurolla.

jääkö se äiti sinne ap:lle asumaan kun ei sen tarvi ollenkaan kotiin ajaa?

Vierailija
48/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

50 euroa on paljon. Miten joku voi pitää itseään pienituloisena. En edes muista milloin olen nähnyt niin suuren setelin viimeksi.

50 euroa voi olla kolikoinakin, ei sen tarvitse olla seteliraha.

Vierailija
49/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi pyytää anteeksi sitä, ettei sulla ole vipata 50 euroa noin vain? Annoin vaihtoehdon miten saisi tuon 50 euroa, mutta ei kelvannut. Toivottavasti ystäväsi lukee tämän aloituksen ja osaa hävetä käytöstään. 

Vierailija
50/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kummallakin vähän rahaa miksi äiti hakee lapsen eikä hoida sitä ap luona?

Miksi ei? Lapsi pääsee mummolaan ja mummokin voi hoitaa mukavammin omassa kodissaan.

Äiti hoitaa lasta ilmaiseksi. Silloin ei ruveta määräilemään, missä hoito tapahtuu. 

Vierailija
51/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on ahne, minusta tuo tarjouksesi oli ihan riittävä. Olemme lähipiirin kesken monesti hoitaneet toistemme lapsia ilmaiseksi tai ns. ruokapalkalla, koska minun silmissäni ystävät auttavat toisiaan. Ja jos hänelle ei tarjottu summa kelpaa, siitä voi kieltäytyä ihan kohteliaasti eikä tarvitse alkaa riehua.

Kumma juttu, että hänelle 50 euroa on ensin iso raha, mutta yhtäkkiä ei olekaan, jos sen eteen pitäisi tehdä jotain. 

Vierailija
52/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan, ystäväsi on ihan ääliö. Hän itse pyysi sinulta rahaa lainaksi, ja kun sinä tarjoat vastaavaa summaa  lapsenvahtina toimimisesta, hän haluaakin puolet isomman summan palkaksi. Ei kukaan täyspäinen toimi noin. Sanot hänelle, et sinä et auta, jos ei kerran hänkään. Auttamisen pitäisi olla molemmin puolista.

Vierailija
53/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisi on addiktio jota rahoittaa lokkimalla rahoja ympäristöstään. Todennäköisesti päihde- tai uhkapeliongelma. Käyttänyt rahat vastuuttomasti ja nyt imuroi ystävienkin taskut.

Vierailija
54/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo ole mikään ystävä.

1. Oikea ystävä ei koskaan valita raha-asioista.

Vierailija
55/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä kalskahtaa "olen jo kuukausia odottanut". Kun kyseessä ei ole äkillinen meno, olisi ap:lla ollut aikaa suunnitella aiemmin.

Ja, miksi päästää tuollainen "ystävä" lapsen lähelle.

Vierailija
56/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä kalskahtaa "olen jo kuukausia odottanut". Kun kyseessä ei ole äkillinen meno, olisi ap:lla ollut aikaa suunnitella aiemmin.

Ja, miksi päästää tuollainen "ystävä" lapsen lähelle.

Ap on suunnitellut. Äiti on sovitusti tulossa. 

Vierailija
57/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi hoitaa lasta?

Kaikki työkyvyttömät eivät ole aivovammaisia tai liikuntakyvyttömiä. Vakavia sairauksia on paljon erilaisia.

Vierailija
58/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan narkkimeiningiltä.

Vierailija
59/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50€ bensoihin omalle äidille. En kehtaisi isoäitinsä ottaa edes vastaan. Noh, sillähän ajelee sitten jo useamman sataa kilometriä 

Vierailija
60/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäjärkisten persaukisten ongelmia. Ei kiinnosta.