Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä lapsenvahdiksi ja hän suuttui tarjotusta summasta.

Vierailija
02.05.2025 |

Olemme siis molemmat pienituloisia jonka vuoksi minä teen tarkat laskelmat paljonko minulla on varaa käyttää.

Olen jo kuukausia odottanut yhtä menoa mikä minulla on ja pääsen vihdoin yksin sinne kun äitini lupasi olla lapsenvahti.

No eilen ystäväni soittaa että onko minulla antaa hänelle 50€ kun joku lasku on menossa ulosottoon. Vastasin että minulla ei ole yhtään ylimääräistä. Hän oli ihan kauhuissaan niin kerroin että minulla on 50€ varattuna bensakuluihin kun äitini hakee X:n luotani ja tuo takaisin, mutta jos haluat olla lapsenvahti niin voin antaa tuon 50€ sinulle ja äitini ei tarvitse lähteä yhden päivän vuoksi ajamaan tänne. Kerroin että täällä on myös syötävää ja että tulisin seuraavana päivänä kahden aikoihin.

Hän haukkui että ei kukaan tuolla summalla ole yli vuorokautta lapsenvahti ja suostuu vain jos maksan hänelle sitten myöhemmin vielä lisää 50€

Sitten järjetön siirtyminen kun en tähän suostunut ja hän löi luurin korvaan. Pitäisikö minun nyt yrittää soittaa ja pyytää anteeksi vai pitäisikö hänen pyytää minulta? Mitä mieltä?

Ja sanottakoon vielä että olisin lainannut hänelle sen rahan jos minulla olisi, mutta ei ole!

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sun äiti yhtä pa kuin sinä? 

Hyvä kysymys, miksi muuten omalle äidille pitää maksaa matkakuluja?

Ja jos kummallakin vähän rahaa miksi äiti hakee lapsen eikä hoida sitä ap luona?

Sitä rahaa on juuri siksi vähän kun ei osata sitä käyttää.

Vierailija
22/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kummallakin vähän rahaa miksi äiti hakee lapsen eikä hoida sitä ap luona?

Mielestäni osaan kyllä käyttää rahaa ja siksi se minulle ja lapselleni kyllä riittää:)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on kohtuuton. Teit mielestäni ihan hyvän tarjouksen. Jos ei kelpaa, niin hän voi hankkia rahansa jotenkin muulla tavoin. Ei ole sinun ongelmasi.

Vierailija
24/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinun pitäisi pyytää anteeksi? Että ei tarjouksesi kelvannut?

Ystäväsi vaikuttaa tyypiltä, jolle uo:on päätyminen on pelastus. Opettaa kantamaan vähän vastuuta.

Vierailija
25/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ei ymmärrä lukemaansa ollenkaan. Siis. Kaikilla näillä kolmella on rahat tosi vähissä. Lapsi tarvitsee hoitajan yli yön. Aloittajan äiti hoitaa lapsen ilmaiseksi, mutta tarvitsee bensarahan, jotta pääsee kulkemaan. Aloittajalla on bensaraha, muttei muuta ylimääräistä rahaa.

Aloittajan kaveri tarvitsisi bensarahan verran rahaa. Hän ei kuitenkaan halua hoitaa lasta. Jos aloittaja antaa bensarahan kaverilleen, lapsella ei ole hoitajaa. Aloittaja ei siis voi antaa kaverilleen rahaa, ellei kaveri hoida lasta.

Kaveri suuttui tästä. Kaveri kuulostaa hyväksikäyttäjältä.

Vierailija
26/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli äitisikö ei pääse vai miksi ystäväsi olisi pitänyt tulla tuplahinnalla lasta hoitamaan?

Luetun ymmärtäminen, please!

Vierailija
27/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä kaverilla rahan tarvetta ollutkaan. Vaikuttaa, ettei rahan tarve ainakaan lasku ollut..

Mä olisin tullut ilman maksuakin. Olisin saanut syödäkseni ja sulle jäänyt vähän ylimääräistä.

Äitin bensamaksuista moni ihmetteli.

Mun äiti ei aja, mutta miesystävä on kuskina mielellään. Äiti käy meillä vahtimassa muksuja, kun tuo miesystävä huonosti kestää lastenääniä esim yökyläily. Parin tunnin kahvitukset ok.

Mies sitten kuskailee äitiä meille ja hakee. Mä maksan kulut, kun mun tarvehan se silloin on, kun äiti tulee hoitokeikalle.

Vierailija
28/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten työkyvyttömyyseläkkeellä oleva voi hoitaa lasta?

Vierailija
29/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa ei ymmärrä lukemaansa ollenkaan. Siis. Kaikilla näillä kolmella on rahat tosi vähissä. Lapsi tarvitsee hoitajan yli yön. Aloittajan äiti hoitaa lapsen ilmaiseksi, mutta tarvitsee bensarahan, jotta pääsee kulkemaan. Aloittajalla on bensaraha, muttei muuta ylimääräistä rahaa.

Aloittajan kaveri tarvitsisi bensarahan verran rahaa. Hän ei kuitenkaan halua hoitaa lasta. Jos aloittaja antaa bensarahan kaverilleen, lapsella ei ole hoitajaa. Aloittaja ei siis voi antaa kaverilleen rahaa, ellei kaveri hoida lasta.

Kaveri suuttui tästä. Kaveri kuulostaa hyväksikäyttäjältä.

Hienoa, että selvensit tilannetta. Itse just kirjoitin, että luetun ymmärtäminen kehiin. Ei ihme, että Suomella menee huonosti, kun selvää tekstiä ei ymmärretä.

Vierailija
30/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaisi, vaikka olisikin ylim. rahaa, varsinkaan tuollaiselle ystävälle. 

Olisiko parempi antaa olla koko ystävyyssuhde?

Hänhän kohtelee sinua kuin roskaa.  

Vierailija
31/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa kodissa nukkuu paremmin ja muutenkin on helpompaa.

Vierailija
32/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Summa on riittävä, ystäväsi on kusipää ja ystäviä ja rahaa ei kannata koskaan sotkea. 

Jatka elämääsi. 

Vierailija
33/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö keksi?

Vierailija
34/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa on paljon. Miten joku voi pitää itseään pienituloisena. En edes muista milloin olen nähnyt niin suuren setelin viimeksi.

Vierailija
35/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monia vanhempiakin  on työkyvyttömyyseläkkeellä ja kyllä he omatkin lapsensa hoitavat, vai luuletko, että he saavat jostain lastenhoitajan?😏

Vierailija
36/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en koskaan ottaisi rahaa lastenlasteni hoidosta,  en vaikka parkkimaksut lähentelevät 25€:a, bensakulut on mitä on ja yleensä teen ruoatkin mukaani koko perheelle. 

Vierailija
37/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en koskaan ottaisi rahaa lastenlasteni hoidosta,  en vaikka parkkimaksut lähentelevät 25€:a, bensakulut on mitä on ja yleensä teen ruoatkin mukaani koko perheelle. 

No sepä hienoa! Odota haen takahuoneesta kruunun!!!

Vierailija
38/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrys hoi, äly älä jätä. Huoh!

Vierailija
39/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea kaveri tulisi ilman rahantarvettakin hoitamaan. 

Vierailija
40/87 |
02.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama homma on sulla järjen kanssa, sitä on vähän kun ei osaa käyttää!