Yksi ärsyttävimmistä asioista liikenteessä on hiimailijat!
Eli ne jalankulkijat, joista ei tiedä ovatko nyt aikeissa mennä suojatien yli vai eivät. Seisoskelevat ja tuijottelevat puunlatvoja tai kengänkärkiään. Typerimmät alkavat vielä viittoilla pysähtyneelle autoilijalle, että "mene sinä vaan, ei minua varten tarvii pysähtyä!". Eivät ilmeisesti tajua, että lain mukaan on pysähdyttävä ja tuollainen turhanpäiväinen pöllöily vaan hidastaa liikennettä. Kävelkää reippaasti ja osoittakaa askeleellanne ja katseellanne selkeästi mihin olette menossa.
Kommentit (46)
Aika monista kalliimman hintaluokan autoista puuttuu vilkku kokonaan. Ainakin monista Mersuista, Bemareista jopa Jaguarista olen nähnyt puuttuvan.
Vierailija kirjoitti:
Ongelmaan on ratkaisu: Jos hidastamisesta huolimatta jalankulkija ei ole astumassa suojatielle, älä pysähdy. Jalankulkijan on osoitettava reippaasti aikeensa.
Ja toinen asia: Älkää antako tietä pyöräilijälle, ellei pyöräilijä taluta pyöräänsä!!! Vain auto kääntyessä ja kolmion takaa tullessa pyöräilijällä on etuajo-oikeus. Pyöräilijänä on todella rasittavaa, kun autoilijat antavat väärissä paikoissa tietä.
Jooh kyllä asia on niin, että annan mielummin tietä kuin jyrään jonkun kännykkää tojottavan zombi jalankulkijan tai 40km/h fillaroivan sankarin. Paljon ei lohduta vaikka olisit kuinka oikeassa jos jostain sattuu.. Fillaristit voisivat muutekin käyttää niitä pyörätietä mikä teitä varten on rakennettu ja painua hittoon pujottelemasta autojen joukosta.. ei voi käsittää mitä tuon tietyn porukan päässä liikkuu. Parhaassa tapauksessa kummallakin puolella tietä on pyörätie, mutta ei vaan kelpaa.. mennään jopa kaksi rinnakkain autotiellä.
Samaan sarjaan kuuluvat nämä aivokuolleet mp sankarit jotka puijottelevat autojen välissä ja sitten keskisormi viuhuu, kun meinaavat jäädä risteyksessä tai muussa tilanteessa alle.
En ole hiimailijoita nähnyt. Minusta ärsyttävämpiä liikenteessä on ne autoilijat, jotka ajavat melkein varpaiden yli, kun olen puolessa välissä ylittämässä suojatiellä katua.
Myös autoilijat jotka eivät näytä suuntamerkkiä ovat pyllystä.
Kaaharit keskikaupungilla voisi ampua, ennenkuin he tappavat jonkun.
Olen muutaman kerran meinannut jäädä alle, kun kävelen suoraan suojatielle...
Minä en mene enää suojatien yli jos auto ehkä antaa tilaa, sen takia että vastaavassa tilanteessa on käynyt että autoilija alkaakin kiihdyttämään nähdessä jalkakäytävällä kulkevan. Ei kiinnosta arvuutella onko siellä ratissa joku luonnehäiriöinen tai sekaisin oleva joten mielummin päästän autot kulkemaan edeltä. Käytännössä jään seisomaan monen metrin päähän sellaiseen paikkaan ettei autoilijalle jää mitenkään epäselväksi että olenko astumassa suojatielle vai en.
Ärsyttää myös autoilijat, jotka eivät risteykseen tullessa ryhmity omalle kääntyvien kaistalleen heti kaistan alkaessa. Alkavat kyllä hidastaa hyvissä ajoin, mutta viivyttelevät kaistanvaihtoa ja näin hidastavat perässä tulevan suoraan ajavan menoa, jolle palaa vihreä valo.