Yhteenmuutto toisen omistamaam asuntoon
Olemme keskustelleet naisystäväni kanssa yhteenmuutosta, mutta emme ole päässeet yhteisymmärrykseen raha-asioista.
Minulla lähes kokonaan maksettu omistusasunto, jossa haluan asua jatkossakin naisystäväni kanssa. Olen sanonut, ettei hänen tarvitse maksaa asumisesta mitään tai voi maksaa vaikka laskuja, ruuan tms. Se ei hänelle käy, vaan haluaisi itsellekin omaisuutta. Minusta ei ole järkevää myydä osuutta asunnosta, koska mahdollisen eron tullessa asiat mutkistuvat ja pitää maksaa varainsiirtoveroja valtiolle edestakaisin. Hän ei myöskään halua maksaa minulle vuokraa, koska tuntisi olevansa alisteisessa asemassa.
Miten muut olette ratkaisseet asian?
Kommentit (310)
Nainen voi kerätä itselleen omaisuutta muulla tavoin, säästää ja sijoittaa.
Laitat naisen luiskaan ja etsit toisen tilalle. Tarjontaa on. Jos nainen alkaa tuossa vaiheessa suhdetta mussuttamaan tällaisista asioista, niin voit vain kuvitella mikä helvetti on edessä siinä vaiheessa kun olette naimisissa.
Tuttava sanoi aikoinaan eukollensa kun muuttivat yhteen tuttavan omistamaan taloon että jos haluat tehdä tänne muutoksia niin sitten jos tiemme joskus eroavat niin sitten myös viet kaikki tänne taloon hankkimasi mukanasi.
Nainen ehkä kuitenkin hakee sitoutumista, vaikka puhuu omaisuudesta. Omaisuutta hän voi kerryttää muutenkin kuin juuri sinun asuntosi puolikkaalla.
Avioliittohan solmii sitten omaisuudet yhteen, jos siihen joskus päädytte.
En muuttaisi miehen asuntoon, en taloon, en omistusasuntoon enkä vuokra-asuntoon. En kokisi sellaista myös omaksi kodikseni.
Oma mies asui alussa minun vuokra-asunnossani, mutta hyvin pian muutimme uuteen asuntoon. Se oli hyvä ratkaisu, koska se oli täysin uusi koti molemmille.
Normaalisti kotitalouden ja rahojen pitäisi olla yhteinen juttu. Nyt ei selkeästi ole. Olet tuomittu poikamieheksi.
Nainen voi ostaa itselleen pienen sijoitusasunnon tai sijoittaa muuten. Hänhän siinä voittaa ellet sitten ensimmäisessä riidassa hauku höntä loiseksi.
Minä muutin miehen omistamaan asuntoon. En maksanut kuin ruokakuluja. Mikä ongelma siinä on? Käytin omat rahat omaan hömppään ja säästin. Mies ei hyötynyt, kun en maksanut mitään ja minä en hävinnyt.
Vaimo muutti alunperin minun omistamaani asuntoon, koska hänellä ei ollut asuntoa Suomessa. Häntä kiusasi, että exäni oli asunut samassa asunnossa. Niinpä ostin toisen asunnon. Muutaman vuoden päästä vaimo sai perintöä ja ostimme tämän nykyisen asunnon yhdessä.
Ostin sitten säästyneillä rahoilla sijoitusasunnon itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Nainen voi ostaa itselleen pienen sijoitusasunnon tai sijoittaa muuten. Hänhän siinä voittaa ellet sitten ensimmäisessä riidassa hauku höntä loiseksi.
Ja näinhän ei tule käymään eiku.
t. Tämän kokenut eikä enää koskaan samaa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Vaimo muutti alunperin minun omistamaani asuntoon, koska hänellä ei ollut asuntoa Suomessa. Häntä kiusasi, että exäni oli asunut samassa asunnossa. Niinpä ostin toisen asunnon. Muutaman vuoden päästä vaimo sai perintöä ja ostimme tämän nykyisen asunnon yhdessä.
Ostin sitten säästyneillä rahoilla sijoitusasunnon itselleni.
Jos naista ahdistaa se että exäsi on asunut samassa asunnossa, niin olisi kannattanut heivata hänet luiskaan saman tien. Päänsisäisiä ongelmia joista joudut itse kärsimään ennemmin tai myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
On sairasta laskea omia rahoja.
Niin ne köyhät usein tekevät. Laskevat usein myös muiden rahoja hyötymistarkoituksessa.
Tämä on varmaan jonkin peruskäytön mieleltään ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan jonkin peruskäytön mieleltään ajatus.
Siis perusköyhä mieleltään.
Ei kiinnosta, ratkaiskaa keskenänne.
En ainakaan noin alkuvaiheessa luopuisi omistuksestani. Jos/kun tulee ero, on yhteisen asunnon omistaminen veemäistä ja eroprosessi pitkittyy. Kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
En muuttaisi miehen asuntoon, en taloon, en omistusasuntoon enkä vuokra-asuntoon. En kokisi sellaista myös omaksi kodikseni.
Oma mies asui alussa minun vuokra-asunnossani, mutta hyvin pian muutimme uuteen asuntoon. Se oli hyvä ratkaisu, koska se oli täysin uusi koti molemmille.
Toivotan teille onnellista ja pitkäkestoista avioliittoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivotan teille onnellista ja pitkäkestoista avioliittoa.
Jos jo alussa lasketaan omia rahoja, niin ennuste on huono.
Pääomamenot sinun menoksi, muut asumismenot puoleksi. Naisystäväsi voi käyttää vastaavan summan halutessaa omiin pääomasijoituksiin.