Joko jännittää, että jatkaako lapsesi opettajana ensi vuonna vai saatteko epäpätevän sijaisen arvonnassa?
Kannattaa katsoa onko lapsenne opella virkaa koulussa. Se on yksi merkki siitä, että on pätevä.
Kommentit (29)
Jo 80-luvulla meillä oli ala-asteella joka vuosi eri opettaja. Syynä eläkkeelle jääminen ja äitiyslomat
Oliko 80-luvulla myös aina epäpätevä opettaja? Kukaanhan ei vanhemmista kysy että onko hänellä koulutus.
Miksi ajattelet, että sijainen olisi epäpätevä?
pojalla oli 2 v sama ope, rehtori, kolmannella mies ope vuoden ja muutti Hgistä johonkin, nerlosella mies ope kuudenteen luokkaan asti, sama enkun ja ruotsin ope, sama liikunnan ope.
Joko jännittää, että jatkaako lapsesi opettajana ensi vuonna.
HÄH?
Aloittajalle ainakin selkeästi osunut se sijainen aikoinaan.
Meidän koulussa on muutama taatusti paperilla pätevä virassa vuosia toiminut luokanopettaja, joiden opetukseen en todellakaan olisi omaa lastani antanut. Aivan luokattoman huonoja.
Toisaalta useampi gradua vaille valmis määräaikaisen paikan saanut luokanopettajaopiskelija on ollut aivan uskomattomia helmiä. Että pelkkien papereiden tuijottaminen ei kyllä alalla takaa yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
HÄH?
Kieltämättä jännittää jatkaako lapseni opettajana ensi vuonna. On kuitenkin tokaluokkalainen nyt.
Muta mistä sitä tietää - jos tuo onkin ope ensi vuonna?
Vierailija kirjoitti:
Aloittajalle ainakin selkeästi osunut se sijainen aikoinaan.
Ja suht epäpätevä sellainen.
Aloittaja on itse ope ja katselen juuri koulussani, kun open paikkoja täytetään sellaisilla, jotka eivät ole edes lukiota itse käyneet. On kampaajaa ja kosmetologia tulossa opettamaan ensi vuonna sitten lapsianne. Viestithän he allekirjoittavat tyylillä "Mervi-ope" ja te uskotte, että heillä on koulutus opettajaksi.
Tunnistan ilmiön. Täällä myös toinen opettaja. Meillä vitsaillaan opettajainhuoneessa, että tilanne on niin heikko, että sijaistamaan riittää sellainen, joka pysyy pystyssä ja löytyy pulssi.
Vierailija kirjoitti:
Jo 80-luvulla meillä oli ala-asteella joka vuosi eri opettaja. Syynä eläkkeelle jääminen ja äitiyslomat
Joo mutta silloin ei valittu sijaiseksi pystymetsästä jotain mitä sattuu, vaikka pedaria tai muutoin täysin epäsopivaa.
Mun lapsi menee vasta kolmannelle ja luulen tai tiedän ettei hän ole opettaja. Ei ole koskaan ollutkaan. Toivon ettei hänestä koskaan tulekkaan opettajaa.
Nyt tilanne on niin huono, kun opettajat pakenevat muihin töihin, että siellä on kyllä melkoisen epäpätevää opettajaa lastenne kanssa opiskelemassa.
T: myös yksi ihan pätevä ja koulutettu ope, joka itsekin tähyilee työpaikkaa muualta
Vierailija kirjoitti:
Mun lapsi menee vasta kolmannelle ja luulen tai tiedän ettei hän ole opettaja. Ei ole koskaan ollutkaan. Toivon ettei hänestä koskaan tulekkaan opettajaa.
No en minäkään usko, että sun lapsi on opettaja, jos hän on kolmannella luokalla. Ja jos hänestä kuitenkin tulisi opettaja, toivottavasti suomen kieli on tasokkaampaa kuin vanhemmalla.
Voiko opelta suoraan kysyä, että onko koulutusta? Mistä me vanhemmat sen muuten tiedämme?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
HÄH?
Kieltämättä jännittää jatkaako lapseni opettajana ensi vuonna. On kuitenkin tokaluokkalainen nyt.
Muta mistä sitä tietää - jos tuo onkin ope ensi vuonna?
tilanne pahenee koko ajan. voisi lapsi hyvin ollakin opettajana.
Sen verran jännittää, että toivon ettei jatka. Juuri valmistuneet on kyllä surkeita opettajia, aivan pihalla lapsista, mutta opettaa käsikirjan mukaan ja auringontarkasti.
Toiveena kokeneempi opettaja, kiitos.
Mitä otsikon on tarkoitus merkitä?
up