Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihastunut työkaveri - vituttaa mennä töihin

Vierailija
01.05.2025 |

Jos teillä viriää ihastus työkaverianne kohtaan, älkää kertoko sitä hänelle itselleen. Ainakaan jos hän on naimisissa eikä osoita selkeää kiinnostusta. (Ystävällinen käytös ei ole = kiinnostus! ) Itseäni vituttaa mennä töihin yhden ihastuneen takia, joka tuntuu saaneen ylikierroksia kevätauringosta, vaikka ei mitään vastakaikua tunnustukselleen aikanaan saanut. En halunnut, että hän menettäisi kasvonsa, vaan jatkoin työtoveruutta aivan kuin ennenkin ja toivoin tunteen laantuvan ajan kanssa. 

Nyt vain valitettavasti tuntuu siltä, että kohta joudun jo sanomaan ikävästi, koska käytös on liian tuttavallista, vihjailevaa ja itselläni olo epämukava. Joudun vieläpä tekemään vähän tiiviimmin töitä tämän henkilön kanssa erään projektin tiimoilta seuraavien viikkojen aikana. Yök. Olen nainen ja kyseessä mies, vieläpä merkittävästi (15v) vanhempi. 

Kommentit (140)

Vierailija
21/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sanoilla kuvailisit itseäsi? Millä sanoilla muut ihmiset kuvailisivat sinua? Mitkä asiat ja ketkä ihmiset ovat eniten vaikuttaneet siihen, millainen tänä päivänä olet? 

Kun katsot elämääsi tästä eteenpäin: miten uskot voivasi vaikuttaa siihen, millainen ihminen olet tulevaisuudessa - menneisyydestäsi huolimatta?

Me ihmiset olemme herkkiä ja haavoittuvaisia. Tarvitsemme ympärillemme rakkautta ja tukea sekä armoa. Olkapään johon voi tarvittaessa painaa pään ja kertoa huolet ja murheet. Elämä ottaa mutta paljon se myös antaa mikä kauaksi kantaa hedelmää. Olemme oman elämämme sankareita kaikki kun oikein silmiin katsotaan. Kun on rankkaa, muista se on vain hetkittäistä, huomenna on uusi päivä, nauti, ole läsnä, kuuntele. Älä liikaa murehdi menneitä. Keskity asioihin joihin pystyt vaikuttamaan.

Vierailija
22/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kertonut hänelle suoraan ettet ole kiinnostunut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostut kosketteluun? Seuraavan kerran sanot, että voitko lopettaa koskemisen. Voit myös sanoa, että et toivo kommentteja ulkonäöstä.

Naiset ovat liian kilttejä. Hymyillään vaan, kun joku ällökki hiplaa ja kehuu. 

Jos ei suora puhe auta, esimies on seuraava osoite.

Vierailija
24/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusaamista tuo on, hän tietää ettet pidä siitä. 

Vierailija
25/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro esihenkilölle. Oikeasti inhottavaa. Minulla oli ahdistava työkaveri. Vääntyi aina seuraan ja kerran pyysi kahvillekin. Koin todella epämiellyttäväksi tilanteet. Lähdin pois tuolta työpaikasta. Kovasti mietin esihenkilölle kertomista, mutta olin jo päätöksen tehnyt lähdöstä. 

Ai kauhea, ihan hirveää. Kyllä se on parempi että työpaikalla on pelkkiä vihamiehiä/naisia :D

Helppo naureskella, jos ei ole kokenut tuollaista. Tilanteet olivat epämiellyttäviä. Tuli liian lähelle, kyseli ihan outoja juttuja. Tuli samaan aikaan kahville perässä ym. Saattoi alkaa yhtäkkiä hokemaan, että olet ihana, mahtava ihminen... Todella kiusallista. 

Olen kertonut itse suoraan etten ole kiinnostunut. Ovat lopettaneet

Vierailija
26/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ootteko jossain toimistolla töissä?

Osa-aikaisesti työskentelen onneksi omassa työtilassani, mutta meillä on myös erilaisia projektiluontoisia töitä, jolloin käytetää yhteisiä tiloja. Nyt sattuu tämän henkilön kanssa olemaan yhteinen projekti, joka on kai herättänyt hänet jostain horroksesta. 

Vierailija
27/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli joskus pomo, puolet vanhempi kuin minä. Läähätti mun perään. Menin sitten panemaan sitä pari kertaa niin rajusti että jätti mut rauhaan. 

Vierailija
28/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ootteko jossain toimistolla töissä?

Osa-aikaisesti työskentelen onneksi omassa työtilassani, mutta meillä on myös erilaisia projektiluontoisia töitä, jolloin käytetää yhteisiä tiloja. Nyt sattuu tämän henkilön kanssa olemaan yhteinen projekti, joka on kai herättänyt hänet jostain horroksesta. 

miten joku on niin sokea siihen ettei toinen ole kiinnostunut? onko tollasia tapauksia jossain vuokrafirmantoimistoillakin, ja yleensäkin toimistotyössä olevat miehet.

Vierailija
29/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät sano suoraan ettei kiinnosta? Sen voi kertoa asiallisesti. Eivät miehet siitä suutu. Kaikki miehet eivät ymmärrä vihjailuja tai elekieltä. Kumpaankaan suuntaan. Oli nainen kiinnostunut tai ei.

Vierailija
30/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pysyttelen kaukana naisista työpaikalla, mutta ne välillä tuntuvat tunkeutuvan väkisin elämääni.

Vierailija
31/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus pomo, puolet vanhempi kuin minä. Läähätti mun perään. Menin sitten panemaan sitä pari kertaa niin rajusti että jätti mut rauhaan. 

Niin, ja sattui Porvoossa

Vierailija
32/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimiehelle ilmoitus, hänen tehtävä on hoitaa asia kuntoon. 

Vierailija
33/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä suostut kosketteluun? Seuraavan kerran sanot, että voitko lopettaa koskemisen. Voit myös sanoa, että et toivo kommentteja ulkonäöstä.

Naiset ovat liian kilttejä. Hymyillään vaan, kun joku ällökki hiplaa ja kehuu. 

Jos ei suora puhe auta, esimies on seuraava osoite.

Olet oikeassa. Tuon koskettelun hän naamioi sellaiseksi "hyvin meni"-kannustukseksi, joka olisi varsin Ok keneltä tahansa työkaverilta, ellei taustalla olisi tätä tunnustusta. Kyllä minua saa luvan kanssa taputtaa olkapäälle, jos ratkaisen jonkin helvetillisen ongelman, joka on piinannut organisaatiota ja vaikeuttanut asioita. Hänen tekemänään se vaikuttaa lipevältä. Itse asiassa olisi ihan Okei ja hyväksyttävää, jos näitä muita pieniä, verhoiltuja vihjailuja ei leijuisi ilmassa.  

Vierailija
34/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ja sattui Porvoossa

Kyllä. Hauskaa tilanteessa oli, että hän oli mun parhaan frendin toisen lapsen isä. Saatiin monta makeaa naurua kun muisteltiin kuinka ukko läähättää tulipunaisena. 😂

Vierailija
35/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset eivät sano suoraan ettei kiinnosta? Sen voi kertoa asiallisesti. Eivät miehet siitä suutu. Kaikki miehet eivät ymmärrä vihjailuja tai elekieltä. Kumpaankaan suuntaan. Oli nainen kiinnostunut tai ei.

Juuri tuossa kuvailin, kuinka suoraan olen asian kertonut. Täytynee ottaa asia uudelleen puheeksi. 

Vierailija
36/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro esihenkilölle. Oikeasti inhottavaa. Minulla oli ahdistava työkaveri. Vääntyi aina seuraan ja kerran pyysi kahvillekin. Koin todella epämiellyttäväksi tilanteet. Lähdin pois tuolta työpaikasta. Kovasti mietin esihenkilölle kertomista, mutta olin jo päätöksen tehnyt lähdöstä. 

Ai kauhea, ihan hirveää. Kyllä se on parempi että työpaikalla on pelkkiä vihamiehiä/naisia :D

Et saa työpaikallasi vastakaikua ihastukselta vai mikä tämä vihamielisyys on? Vai oletko kenties saanut jo näpeillesi?

Vierailija
37/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olitko jossain toimistotyössä? eikö ole ärsyttävää kun joku tollanen " LIMA " juoksee perässä?

Vierailija
38/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää miehille erikseen vielä sanoa jos on päivänselvä asia että nainen on tahollaan jo varattu?

Vierailija
39/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooh, minua vituttaa mennä töihin kun siellä on kaikki riidoissa 🙁

Vierailija
40/140 |
01.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tuossa kuvailin, kuinka suoraan olen asian kertonut. Täytynee ottaa asia uudelleen puheeksi. 

Luin huolimattomasti. Pahoittelen. Ota vain puheeksi. Voi olla, että mies uskoo ikivanhaa mantraa mitä miehille on opetettu. Älä luovuta ja nainen esittää vaikeasti tavoiteltavaa.