Ulkonäön kommentointi tuhoaa naisen
https://www.is.fi/menaiset/ilmiot/art-2000011202167.html
Nainen ei kestä kuulla totuutta miehensä suusta, että et sinä mikään missi tai malli ole.
Erään kaverini vaimo sanoi miestään läskikasaksi, mutta kaljaan ja grillimakkaraan mieltynyttä miestä se vain nauratti.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on moukka. Jos ei ole mitään hyvää tai rakentavaa sanottavaa, silloin kannattaa olla vaiti.
Eihän kommentointi tarkoita automaattisesti negatiivista kommentointia. M
Yksikään mies ei ole haukkunut ulkonäköäni, mutta naiset ovat Suomessa haukkuneet.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tekevät samaa miehille, jopa enemmän, mutta miehet vain naurahtavat eivätkä piittaa moisesta turhuudesta.
Kyllä me piittaamme, mutta emme sitä julkisesti näytä. Siinä olet oikeassa, että naiset tekevät sitä paljon miehille. Onneksi jotkut myös kehuvat.
Vierailija kirjoitti:
S o t a n o r s u on hyvä lempinimi. Ite kutsun vaimoa sillä. Vaimon ilme 😳 on näkemisen arvoinen 😀.
Vaimon antama lempinimi sinulle on Impotentti-Pentti. Se jaksaa naurattaa meitä kavereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tullaan vähän siihen , en usko että nainen loukkaantuu totuudesta vaan siitä jos heidän itsetuntoaan buustattu valheellisesti ja sitten joku meneekin sanomaan ettet kummoinen ole.. kyllähän se ottaa päähän.. olis aika myös miettiä sitä kehumista että tarkoitanko sitä vai en..
Tämä on varmasti totta. Moni elää itsepetoksessa omassa somekuplassaan. Hyvää tarkoittavat ystävät ja tuttavat ovat tietämättään vahvistamassa tätä itsepetosta epäaidoilla kehuillaan.
Kuplan ulkopuolinen reaalimaailma voi sitten näyttää ja kuulostaa kovalta ja kylmältä.
Sinä puhut nyt alle kouluikäisistä tytöistä. Naiset kuulevat jo ekaluokasta alkaen mikä kaikki on vialla heidän ulkonäössään.
Joo varmasti tätä ulkonäön arvostelua ja arviointia on paljon nuoresta lähtien..mutta mun mielestä valheelliseen kehumiseen kannustetaan.. koska pitää buustata sitä itsetuntoa.. sekoitetaan se usein että mä haluan olla kohtelias.. niin no jos aina kaikki on pitänyt tosi hyvännäköisenä ja kokenut tekevänsä sille palveluksen mut sitten kun tajuaa itse että nehän on puhunut paskaa koko ajan niin se ahdistus on helvetillinen..
Suomessa naisilla ei ole valheellista käsitystä ulkonäöstään, kaikki virheet on kerrottu kaikille lapsista alkaen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi KUKAAN on ihmisen kanssa joka ei viehätä myös ulkoisesti.. se että lopetettais tää että ei sillä ulkonäöllä mitään väliä .. valehtelu.. niin usko että ihmiset olis tyytyväisempiä.. loukkaaminen ei oo ok mutta jos sulla on se fiilis ettet nää kumppanias viehättävänä olis aika miettiä onko tässä oikeesti mitään järkeä olla yhdessä koska se miten hänet näet vaikuttaa siihen miten häntä kohtelet .
Juuri näin. Totuus on kuitenkin se, että tällöin tuhannet ja taas tuhannet ihmiset jäisivät ilman kumppania, vaikka sellaisen kuinka kovasti haluaisivatkin. Paljon näkee pariskuntia joissa toista tai kumpaakaan ei yksinkertaisesti voi nähdä ulkoisesti viehättävänä.
Parempi ettei kommentoi mitään ellei tiedä miten toinen reagoi. Jotkut ottaa huumorilla, toiset neutraalina mielipiteenä ja useimmat varmaan loukkauksena. Riippumatta siis minkä painoisia ovat tai mitkä on kommentoijan tarkoitusperät.
Itse muistan joskus kampaajalla loukkaantuneeni kun kampaaja haukkui hiukseni liian ohuiksi siihen ja siihen haluamaani tyyliin. Jälkikäteen tajusin että oikeassa oli ja hyvä ettei leikannut, mutta eihän se kivaa ole kuulla omista heikkouksista. Erona tietty se että se oli sen kampaajan duuni eikä puolison duuni ole kommentoida.
Toisaalta sitten taas onhan sellaisiakin tilanteita joissa se kumppani saattaa oikeasti pelätä että puoliso sairastuu ja siksi yrittää kiinnittää painoon huomiota. Kyllähän alkoholistakin saa sanoa jos näyttää menevän liikaa, koska se vaikuttaa sitten koko perheeseen jos sairastuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko vieläkin niin tyhmiä miehiä, että sanovat totuuden naisen ulkonäöstä? Naista pitää aina kehua kauniiksi.
Herra47
Ei kai sun muita naisia tarvi kommentoida kuin omaa. Ja kai nyt oman naisen valitset niin, että miellyttää silmää.
Nainen valitsee. Nyksälläni oli enemmän kosijoita kuin sormet riittävät laskemaan. Ei ne muut miehet saaneet valita häntä ja minäkin olisin jäänyt ilman, jos hän ei olisi valinnut minua. Mieluummin halusin hänet kuin lottovoiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi KUKAAN on ihmisen kanssa joka ei viehätä myös ulkoisesti.. se että lopetettais tää että ei sillä ulkonäöllä mitään väliä .. valehtelu.. niin usko että ihmiset olis tyytyväisempiä.. loukkaaminen ei oo ok mutta jos sulla on se fiilis ettet nää kumppanias viehättävänä olis aika miettiä onko tässä oikeesti mitään järkeä olla yhdessä koska se miten hänet näet vaikuttaa siihen miten häntä kohtelet .
Juuri näin. Totuus on kuitenkin se, että tällöin tuhannet ja taas tuhannet ihmiset jäisivät ilman kumppania, vaikka sellaisen kuinka kovasti haluaisivatkin. Paljon näkee pariskuntia joissa toista tai kumpaakaan ei yksinkertaisesti voi nähdä ulkoisesti viehättävänä.
Tässä on syy miksen laita enää rikkaa ristiin minkään parisuhteen eteen. Miksi ihmeessä kuluttaisin sekuntiakaan energiaa suhteeseen, jossa toinen on todnäk vain siksi ettei saanut sitä elämänsä kauneinta kaunotarta?
En näe mitään järkeä parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on omasta itsetunnosta kiinni miten haukut vaikuttaa. Syyttämättä siis sellaisia joilla tuo itsetunto on heikko.
Mua esim vain naurattaa kun mun mies vihjailee mun painon noususta tai herkkujen syömisestä. Painoindeksi on 19 ja tiedän herkuttelevani kohtuudella, joten tiedän hänen olevan väärässä ja ylikriittinen. Moni muu kokisi kommentoinnin ahdistavana. Mutta mulla onkin hyvä itsetunto, jonka olen saanut siksi ettei kukaan muu koskaan ole haukkunut mun vartaloa, päinvastoin tullut paljon kehuja läpi elämän.
Painoindeksi ei kerro koko totuutta. Voit olla aivan hyvin vyötärölihava. Tälläkin palstalla on 58kg naisia, joilla vyötärön ympärys on yli 80cm. Vyötärön ympärys on suurempi kuin jollain 78 kg painavalla miehellä, joka on hoitanut kuntoaan.
Niin kai, mu
Vyötärön ja lantion erotus on 91-70=21cm Vyötärö lantio suhteeksi tulee 0,77 se on jo aika lähellä 0,8 vyötärölihavuuden rajaa. https://paparazzi.fi/models/mainboard-men Vyötärön ja lantiosi mitat ovat hyvin lähellä näiden miesmallien mittoja.
"Ehkä hän on verhonnut aidon mielipiteensä huumoriin.. 🤔.. se mitä sä heität on varmaan harvemmin kovin kaukana totuudesta"
Jos tää oli mulle, niin tuskin mies pitää 19 painoindeksistä naista lihavana. Naurettava ajatus, ja siksi nauran tuollaisille heitoille. Toki voi olla sellaisiakin hulluja jotka oikeasti haluaisivat alipainoisen, mutta se on sitten oma keskustelunaiheensa, ja jos mieheni kuuluu tuohon ryhmään niin sitten hän on tietenkin väärässä, eikä minulla ole silloinkaan syytä loukkaantua hänen tyhmästä mielipiteestään, korkeintaan voisin ihmetellä miksi on niin kieroutunut mieleltään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku seurustelee sellaisen henkilön kanssa jonka ulkonäkö ei miellytä? Tämä on se ongelma. Eikä muutenkaan ole asiallista haukkua toisten ulkonäköä, kaiken omituisinta on jos haukkuu sen rakkaimpansa ulkonäköä.
Ei se treffeillä vielä ollut turvonnut ja rupsahtanut. Häistä 5 kk niin alkoi näkyä.
2kpl penskoja siihen ja stagnantit elämäntavat => 30kg lisää viiteen vuoteen. Soppa on siinä kohtaa valmis.
Ja mies on tahdoton tossu ettei mitään voi tehdä.. se vaan tapahtu.. en mä halunnu se vaan tapahtu.. eikö asioista keskustella ollenkaan
No eihän se mies saa kommentoida sitä muuttunutta ulkonäköä mitenkään.
Olen nelikymppisenä enkä tunne yhtäkään naista tai tyttöä joita olisi kehuttu kauniiksi tai hyvävartaloiseksi jos ovat oikeasti rumia tai lihavia. Sellaista ei vain tapahdu, ellei omia vanhempia tai kavereita lasketa. Ja kyllä jo nuorikin ihminen osaa erottaa kommentit ja motiivit niiden taustalla: vanhemmilla on syytä kehua perusteettomasti, ventovierailla ei, siispä ventovieraiden kommentit otetaan objektiivisempana.
Ilmeisesti pidät naisia niin tyhminä etteivät he tällaisia asioita ymmärrä ilman sinun apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on syy miksen laita enää rikkaa ristiin minkään parisuhteen eteen. Miksi ihmeessä kuluttaisin sekuntiakaan
Siksi että vaikka tuo olisi karu lähtökohta, niin se on fakta, että kymmenen vuoden ja yhteisten lapsen jälkeen sinä olet hänelle se ykkönen, eikä se instabeibi. Ja siis sellaisilla tavoilla jotka ovat merkityksellisiä. Ulkonäkö on vain pintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen on moukka. Jos ei ole mitään hyvää tai rakentavaa sanottavaa, silloin kannattaa olla vaiti.
Näin on. Harva suomalainen osaa käyttäytyä.
En tiedä missä piireissä liikutte mutta kyllä oma kokemukseni on että suurin osa käyttäytyy ihan mallikaasti.
"Vyötärön ja lantion erotus on 91-70=21cm Vyötärö lantio suhteeksi tulee 0,77 se on jo aika lähellä 0,8 vyötärölihavuuden rajaa. https://paparazzi.fi/models/mainboard-men Vyötärön ja lantiosi mitat ovat hyvin lähellä näiden miesmallien mittoja."
Joo olen nauranut tolle "tiedolle" aikaisemmin jo. Taustastani sen verran, että vyötärönympärykseni oli 61 siihen asti kun aloin urheilemaan aktiivisesti ja samalla kun vyötärönympärys on kasvanut 9cm niin rasvaprosentti on pudonnut.
Ennen vyötäröni oli myös sellainen kapea mutta pehmeä ja muodoton. Nyt se on jäntevä ja lihaksikas. Eli lihaksia ne on, sori siitä.
Vierailija kirjoitti:
"Vyötärön ja lantion erotus on 91-70=21cm Vyötärö lantio suhteeksi tulee 0,77 se on jo aika lähellä 0,8 vyötärölihavuuden rajaa. https://paparazzi.fi/models/mainboard-men Vyötärön ja lantiosi mitat ovat hyvin lähellä näiden miesmallien mittoja."
Joo olen nauranut tolle "tiedolle" aikaisemmin jo. Taustastani sen verran, että vyötärönympärykseni oli 61 siihen asti kun aloin urheilemaan aktiivisesti ja samalla kun vyötärönympärys on kasvanut 9cm niin rasvaprosentti on pudonnut.
Ennen vyötäröni oli myös sellainen kapea mutta pehmeä ja muodoton. Nyt se on jäntevä ja lihaksikas. Eli lihaksia ne on, sori siitä.
Vartalostasi on treenin myötä tullut melko suora, kun noilla miesmalleilla on melkein samat mitat . Miesmallien vyötärö lantio suhde on myöskin 0,77. Lantion ja vyötärön ympärysmitat on jo hyvin lähellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkomailla naisten kehoa vasta hakutaan. Siellä on normaalia, että oma aviomies kurittaa vaimoa, mikäli ei ole tyytyväinen hänen ulkonäköön.
Pikku viharunkkari voit muuttaa oitis ryssylään.